csak egy kis graf... milyen jó pályákat lehetne csinálni ezzel, fel-le scroll még pixeles is lehetne volna :)Nagyon szép, ebből lehetne csinálni valamit.
Nagyon szép, ebből lehetne csinálni valamit.
lehet teljes képernyős a pálya vagy maradjunk ennél a kicsinél?Lehet, majd megoldom :)
Lehet, majd megoldom :)
jó.:D
lassan egy teljesen más játék lesz belőle :)
na részemről az első pálya ennyi lenne.Úgy látom jó lesz, egy 2x2-es blokk egymást követő karakterkódokon van, ez a legfontosabb.
ha ez így műxik, akkor majd csinálok még pályákat, ahol nem fognak a karakter kódok változni.
jó, de ezeket majd karakter átdefiniálással kell animálnod, mert amúgy túl sok karaktert foglalnának el.Oké :)
azon még gondolkodom hogy hogyan is szerkesszem meg őket
Minigame level 1, ha lassan, de működőképes lett :)
Jöhet a többi pálya, meg a sprite-ok animált fázisai :)
állat :)Jó lesz ez az utolsó pályának :D
de látom elrontottam a pályát, nem lehet "körbe menni", emiatt teljesíthetetlen.
na majd javítom
kéne ennek egy másik topik
te nyisd meg, mert te adj nevet a játéknak :)Treasure cave?
amúgy most nézem, 2k, és még lehetne tömöríteni :)
Ezek közül melyik a jobb?A két kép felváltva egymás után fél másodpercenként. :D
A két kép felváltva egymás után fél másodpercenként. :Dez is megoldható :-D
hosszan a sötétebb felirat, majd rövid időre felvillan a világos, talán ez lenne a legjobb az eddigi variációk közül, nem ?Lehet próbálkozni többféle megoldással is.
Ezek közül melyik a jobb?
Vagy ha van valakinek jobb karakter terve (nem nehéz :D ), akkor megnézhetjük azzal is, hogy hogy néz ki :) (Attachment Link) (Attachment Link)
Ezek közül melyik a jobb?
hé, ne vedd el a munkámat :)Majd te is csinálsz egy Game Over feliratot, és a feliratok váltogatni fogják egymást 2 másodpercenként.
Zeneileg olyan zene illik hozzá, ami magasabb hangról indul és mélyebb hangokon végződik.
(Játék indítása vagy pálya teljesítése esetén a mélyebb felől a magasabb hang felé tartó zene a jobb.)
END OFF
erről jut eszembe: jó zene meg hangok is kellenének :)Az max speccy zene lesz, vagy ha esetleg Szipucsunak van kedve zenét írni, akkor az :)
ha esetleg Szipucsunak van kedve zenét írni, akkor az :)Vagy Endinek, vagy bárkinek.
de digit is elbírna, még játék közben is :)Többcsatornásat, játék közben?
exos zene lehetne, nem?Egy egyszerű digit simán, de az meg a méretet növelné meg jelentősen
de digit is elbírna, még játék közben is :)
Egy egyszerű digit simán, de az meg a méretet növelné meg jelentősen
exos sound eszközt engedélyezd, és megkapod esc szekvenciákban a hangokat! :)EXOS zene belefér simán
EXOS zene belefér simán
akkor szipucsu bevállalja szerintemEgyelőre nincs kezdőképernyő :D Nem is terveztem, de akár lehet az is, ha arról van szó, mondjuk a méretet növeli, a zene és az effektek mehetnek játék alatt is egyszerre.
kezdő képernyőn egy zene, játék alatt meg hangeffektek
a méretet növeliNa és? Van SD kártya meg 1 megás memóriabővítés, minek spórolni? :-)
Na és? Van SD kártya meg 1 megás memóriabővítés, minek spórolni? :-)Azon voltam, hogy kis játék maradjon :D, mondjuk 4K-s.
Azon voltam, hogy kis játék maradjon :D, mondjuk 4K-s.
ja szerintem is legyen 4k körülLehet esetleg kis minimalista változatot is csinálni, meg egy hiperturbó SD, nagy memóriaigényű, utántöltős, digi zenés, főcímképernyőn videólejátszós változatot.
Lehet esetleg kis minimalista változatot is csinálni, meg egy hiperturbó SD, nagy memóriaigényű, utántöltős, digi zenés, főcímképernyőn videólejátszós változatot.
ja, érdekes koncepció lenne, hogy rákérdez, akarsz-e tovább tölteni, és akkor lesz digi hang :)Arra gondoltam, a két játék ugyanaz lenne, csak az egyikben digi hangok, zene, címképernyő, a másikban meg csak a játék.
Arra gondoltam, a két játék ugyanaz lenne, csak az egyikben digi hangok, zene, címképernyő, a másikban meg csak a játék.simán lehet, egyébként egy gagyi cimkepernyot már csináltam, tizenvalahány bajt plusz, kész a piros-sarga váltás is a feliraton, és van az alsó sorban egy kijelzo.
hm most jut eszembe hogy asszem a létráknak, gyűjtendő dolgoknak páratlan pozíción kéne lenniük...?Nekem a lényeg az, hogy ugyanott legyenek, mint az első pályán, csináltam egy kis programot, ami kiszedi az adatokat, és tömörít rajtuk, utána a kirajzolás a játékban már teljesen más helyre teszi őket :)
Nekem a lényeg az, hogy ugyanott legyenek, mint az első pályán, csináltam egy kis programot, ami kiszedi az adatokat, és tömörít rajtuk, utána a kirajzolás a játékban már teljesen más helyre teszi őket :)
ezt most nem értem...jaaa, én értettem félre, amire én gondoltam, hogy nekem az a lényeg, hogy ugyanazok az objektumok, ugyanazon a karakterre legyenek definiálva, de leesett, hogy mit írtál, a gyűjtendő ojjektumok mindegy hogy páros, vagy páratlan helyen vannak, a létráknál nem.
ugyanott legyenek? akkor ugyanaz a pálya...
jaaa, én értettem félre, amire én gondoltam, hogy nekem az a lényeg, hogy ugyanazok az objektumok, ugyanazon a karakterre legyenek definiálva, de leesett, hogy mit írtál, a gyűjtendő ojjektumok mindegy hogy páros, vagy páratlan helyen vannak, a létráknál nem.
nem kell minden pályához új grafika :) , lehet több pálya ugyanazzal, mondjuk az egész játék alatt 4 graf.
jó én is kb így gondoltamEgyelőre ennyi van kész, a 2. pályával még nem foglalkoztam ,csak megnéztem, nagyon jól néz ki az is, de azért tényleg az első jobban sikerült :)
meglesz a 4 típus aztán lehet pályákat csinálni
ha jól értem még az se lett eldöntve hogy digi vagy exos (én exos-ra szavazok)Játék közben lehetnek digi hangeffektek akár. Ha a gracha falbontónál mentek játék közben a dobeffektek, valami biztos beleférne ebbe is. Bár dob ide nem illene, meg az már úgyis volt, más viszont nem biztos, hogy lehet olyan jó rövid effektnek. De lehet talán hosszabb effekt is, mert ezek szerint nem állna meg a játék arra az időre, hiszen a digi zene is felmerült játék közben.
Nekem az első szint túl nehéznek tűnt. Talán lehetne ilyen is majd, de így nagyon könnyen el tud kapni a szörny. De idővel rájöttem a trükkre.
hát az játszhatatlan szerintem :D kellett volna átkötés alulra-középre is :DJa, az nem a végleges? Akkor oké. :D
Ja, az nem a végleges? Akkor oké. :D
Ami kész van belőle, az jó! :smt041
csinálhatsz te is pályát :)Az a baj, az a szerkesztő nekem nem fekszik.
Az a baj, az a szerkesztő nekem nem fekszik.
hát de jelen esetben csak a 2x2-es editor részt kell használodSnapshotot tudnál feltenni arról az állapotról, ahonnan már egyből lehet szerkeszteni?
effekteket csinálhatnál :)Háttér animra gondolsz?
olyan is lehetne ami a karakteres módot használja ki
szerintem más nem fogja csinálni, csináld te :)Szerintem se, ha van kedved, akkor tárt karókkal várjuk a zenét, meg a hangeffekteket, annyi, hogyha digi zene a terv, akkor nem lesz EXOS megszakítás, de ettől függetlenül az effekteket lehet EXOS-szal generálni, azokból én kiszedem a Dave regiszter értékeket, és azt játszatom majd le.
vagy geco döntse el :)
ha jól értem még az se lett eldöntve hogy digi vagy exos (én exos-ra szavazok)
Háttér animra gondolsz?
bármire. pl random karakterenként megjelenik a pálya... karaktereken valami random effekt közben... vannak lehetőségek :)Szerintem csak ott, de ehhez meg el kell dobni az EXOS LPT-t.
raszterek ditherelése? bár lehet hogy csak a 0-ás színen lenne jó (bár ki tudja)
amúgy ha bármelyik gracha snapshotomban edit 1-el a másik basic programra kapcsolsz, az egy gracha módú karakterkészlet, nagybetűk és számok asszem. ha akarod, használhatodOké, megnézem.
na itt a level4 meg a hozzá tartozó jewel animoké, holnap letoltom, ma megint foglalkoztam a programmal, level 2 kész, level 3-hoz a karakterkeszletet kell meg atrendeznem.
ne legyen pálya választó, mint az angry birdsben? :)nem tudom ott hogy van, tervem az, hogy 1 élet van, de ha egy pálya teljesítve, onnan folytatódik a játék elhalálozás után.
Itt a végigjátszható négy pálya, egy ellenféllel még nekem is sikerült :D
Endi, sprite animokat nem csinálsz?
végigvittem! tök jó a gameplay. :)Arra gondoltam, hogy csinálok minden grafikához 4 pályát, a 4K-s változatban csak két rafika lesz a 16 pályához, a full verzióban meg mind a 4 grafika benne lesz, és megnézem a digi zenét, esetleg soronkénti LPT-vel raszterezni a hátteret.
a scrollal nem próbálkozol meg? tehát a főhős mindig középen lenne. esetleg loopolhatna a pálya, bár az talán még látványosabb lenne ha simán csak scroll, és a pályán kívül 1 szín.Ehhez jó nagy pályák kellenének, ez meg lehetne egy újabb verzió.
azért lenne ez jó, mert így tényleg újszerű EP cucc lehetne :)
persze lehet hogy játszhatatlan lenne a darabos mozgás miatt :)
Itt a végigjátszható négy pálya, egy ellenféllel még nekem is sikerült :DEz így elég jó! Az utolsó pályán kicsit rossz, hogy a háttér is színes, és pl. a legalsó szinten más a színe a krapeknak is, és nem emelkedik ki olyan jól a háttérből, kicsit beleolvad. Jó ez a sokféle szín, de szerintem jobban kéne figyelni arra, hogy minden jól kivehető legyen, ne folyjon egybe.
Próbálhatok szerkeszteni én is pályákat, de azt hogy kell?Persze, Gracha-ban lenne a legegyszerűbb, ebben Endi tud segítséget nyújtani.
És akkor hangeffektek jöjjenek? Vagy zene, esetleg Rockdigi zenét érdemes lenne írni pl. a pályák teljesítése után, játék végénél, stb.? Vagy a főcímzene is legyen Rockdigi zene?Én arra gondoltam, hogy 3 csatornás digi zene lehetne végig a játékban, az szerintem még belefér, simán lehet rockdigi is, annyi, hogy a digi hangok ne foglaljanak 32KB-nál többet, elméletileg Dave hangzású effektek is lehetnének mellette, ha halk lesz a digi lejátszás.
A kincs felvételéhez ezeket a hangokat találtam ki. Melyik jobb? Vagy valami más legyen?Nekem az első tetszik a legjobban.
De ezeket is lehet továbbfejleszteni, pl. az elsőben 1-2 sort kivenni, a számokat módosítani, stb.
Melyik jobb?Első.
Én arra gondoltam, hogy 3 csatornás digi zene lehetne végig a játékban, az szerintem még belefér, simán lehet rockdigi is, annyi, hogy a digi hangok ne foglaljanak 32KB-nál többet, elméletileg Dave hangzású effektek is lehetnének mellette, ha halk lesz a digi lejátszás.Lehet, a héten megpróbálok valami Rockdigi zenét alkotni hozzá. Hacsak nincs már kiszemelt zene, de úgy tudom, mindegyik 4 csatornás, ami létezik.
lépésre inkább valami zaj effektes kéne, nem?Én is ilyenre gondoltam. Amiket írtam, azok is zajok. Valami nagyon rövid hang kéne. A Dot Collectoron kívül még a Bruce Lee jutott eszembe, ott is rövid a lépés hangja.
Én is ilyenre gondoltam. Amiket írtam, azok is zajok. Valami nagyon rövid hang kéne. A Dot Collectoron kívül még a Bruce Lee jutott eszembe, ott is rövid a lépés hangja.Igen, viszont ha csak zaj van a lépshangra, akkor egy négyszögjel, meg egy zaj :D
Viszont a kincs felvételének hangja lehet, túl hosszú ahhoz, hogy a lépés hangja megszakítsa. De lehet, nem lenne zavaró. (Merthogy egyetlen négyszögjeles csatorna maradna az összes hangeffektnek a digi zene mellett, gondolom.)
zajcsatornan lenne a mozgás effekt, zene nélkül meg lenne a többi effekt is.Lehet a zajcsatornát is piszkálgatni, pl. a style 1,2,3,4... akármennyi is ad érdekes hangokat. Azokkal is meg lehet próbálni kincsfelvevő hangot.
A Rockdigi zenét hogyan tegyem majd fel? Ha simán a Save all-lal kimentem, az jó? Nem kell Compile, vagy ilyesmi? Bár a lejátszók is úgy emlékszem a save all-os formátumot eszik, szóval biztos jó az.Ezt nem tudom, lehet a compile kéne, a lényeg az, hogy az a formátum, amit a lejátszó eszik.
Ez az erősorrendem:Szerintem is ez a sorrend. Nem feltétlen a poptechno illik a legjobban a játékhoz. A simplemusic valami más játékhoz illene, ami időre megy, mert nagyobb feszültséget kelt a zene hangulata.
Szerintem is ez a sorrend. Nem feltétlen a poptechno illik a legjobban a játékhoz. A simplemusic valami más játékhoz illene, ami időre megy, mert nagyobb feszültséget kelt a zene hangulata.Arra gondoltam, hogy beteszem mind a négyet, és azok váltakoznak, de ha van kedved, csinálhatsz még a 4 zene hangszerelésével különböző dallamokat, és akkor majd minden pályán lehet más zene.
Szóval szerintem vagy a poptechno, vagy a treasuremusic illene a játékhoz, esetleg lehet ezeket folytatni, módosítani, javaslatok is jöhetnek. Ha hosszabb a zene, az alig foglal több helyet, szóval lehet sokkal hosszabb is. A helyet inkább a hangszerek foglalják.
Háromcsatornásat egyelőre nincs ihletem csinálni.
Amit még írtam, lehetne azt is, hogy szintenként változna a dallam, de ugyanaz a hangszerkészlet maradna, így azokat nem kell újra betölteni.
Pl. a poptechno zenével simán megy a játék? Megpróbálod majd?
Arra gondoltam, hogy beteszem mind a négyet, és azok váltakoznak, de ha van kedved, csinálhatsz még a 4 zene hangszerelésével különböző dallamokat, és akkor majd minden pályán lehet más zene.Akár mind a 4 is elmenne váltakozva? Van annyi hely (a hangszerek miatt)?
Treasure Cave 4K (https://enterpriseforever.com/letoltesek-downloads/enterprise-software/?action=dlattach;attach=18148) elkészültJó lett!
a felvaltott zenelesre gondoltam én is, majd meglátjuk befer-e mind a négy, de az a tippem, hogy igen.De mind a 4 más-más hangmintákat használ, az nem baj?
De mind a 4 más-más hangmintákat használ, az nem baj?Egyelőre nem tűnik bajnak, úgy látom a 4 zene együtt kb 70KB-t foglal.
Akkor viszont a 4.-et (ami neked se tetszett annyira) kicsit át kéne írni, mert az úgy tényleg gyenge kicsit.
Egyelőre nem tűnik bajnak, úgy látom a 4 zene együtt kb 70KB-t foglal.Azt az egyszólamút, ami nem lett olyan jó, lehet bővíteni hangszerekkel? Mennyi fél bele?
Azt az egyszólamút, ami nem lett olyan jó, lehet bővíteni hangszerekkel? Mennyi fél bele?úgy 12-13 KB
Small collision glitch:Thx :)
How did you cheat?I guess the emulator speed was much slower. :D
Treasure cave egy zenés teszt, még nem tökéletes, de a lényeg az, hogy megy, mint a huzat :D
jaj már megint új emulátor van??Nem egészen, a 2.0.11.1 (https://github.com/istvan-v/ep128emu/releases/)-et használom, január 20-án lett feltöltve
Két csatorna szól, a lépés a zajcsatornan, a kincsfelvetel a 0-ason, már nem férne be több hang a 4 k-ba.
István, olyat lehet, hogy csak egy csatornát állítunk fixen magasra? Ha nem, akkor marad a halk digi verzió.
103 byte méretcsökkenés az itt (https://enterpriseforever.com/enterprise-devcompo-2-42/bars1kbgenesis-project-(1kb-intro)/msg63586/#msg63586) használthoz hasonló betöltővel:Ez csak annyi, hogy kicsomagoltad az m3-as programot, és újracsomagoltad m3 raw-val, és beszúrtál egy egyszerűsített kicsomagoló rutint?
Lehet, ha nem probléma egy másik csatorna elvesztése, az egyiket az A7 porton le kell állítani a fix kimenethez. Például a 0. és 2. csatornát, akkor az egyiken gyűrűmodulációt engedélyezve az lesz magas kimenetű (a másik pedig 0), az 1. csatorna és a zajcsatorna szabad marad.Az lehet baj, akkor nem baj, hacsak pl a 0-ás csatorna leállításával az még használható lenne megszakítás vezérlésére, és a 2-es csatornán menne a digi, de gondolom ez nem lehetséges, akkor a zaj csatornán menne a lépés, és az 1-esen meg a kincs felvétel.
Ez csak annyi, hogy kicsomagoltad az m3-as programot, és újracsomagoltad m3 raw-val, és beszúrtál egy egyszerűsített kicsomagoló rutint?
Az lehet baj, akkor nem baj, hacsak pl a 0-ás csatorna leállításával az még használható lenne megszakítás vezérlésére, és a 2-es csatornán menne a digi, de gondolom ez nem lehetséges, akkor a zaj csatornán menne a lépés, és az 1-esen meg a kincs felvétel.
megy, mint a huzat :DNem gondoltam volna, hogy digi zene mellett még ilyen játék is tud futni!
Treasure cave egy zenés teszt, még nem tökéletes, de a lényeg az, hogy megy, mint a huzat :D
Igen. Kisebb javulás még lehetséges lenne a formátum módosításával, kifejezetten kis méretű adatra optimalizálva, és itt a 4 byte-os fejléc sem hasznos. Akkor is egyszerűsíthető a rutin, ha a kicsomagolandó program nem írja felül a tömörített adatot, hanem például 2000h címen kezdődik.Ez megvalósítható, csak a fordítás címét kell átírni, és az EXOS fejlécet leszedni.
Esetleg lehetne CPU alapú a hangminta lejátszás időzítése, mint a Spectrum programokban. :) Vagy még egy lehetőség: a D/A módot csak az egyik oldalon bekapcsolni, így azonban csak a bal csatornán van digitális hang és a jobb csatornán minden más (vagy fordítva).A CPU-s időzítéssel az a bajom, hogy ott nincs sazbad idő a normál kód futtatására, és ront a minőségen a megszakítási rutin is, a megszakítással kb a CPU 15-20%-a marad a játék, és az 50Hz-es megszakítás futtatására.
Nem gondoltam volna, hogy digi zene mellett még ilyen játék is tud futni!Nekem a 4 külön zenés megoldás szimpatikusabb, minden negyedik pályán váltva, és egyelőre 128KB-a be is férünk a 4 zenével, a Yankee1-et lenne jó tuningolni, vagy lecserélni. A Rockdigi zenelejátszást átalakítottam, maximum sample hossz 30KB, és a maradék 2 KB marad a pattern adatokra (256byte patternek címei, lebutítva 2 csatornára, és 700h patternek), így 32KB-t foglal a lejátszás alatt álló zene, és a 4 zene lz2-vel csomagolva 26KB, lz0-val pedig 24KB, amit talán el tudok osztani két szegmensen, ha nem, akkor 3-on kell, de marad szabad hely bőven rajta, egyelőre egy szegmens a játék, pályadatokkal, és majd egy külön videó szegmens lesz a képnek az LPT-nek, és egyebeknek, tehát 6-7 szegmens lesz lefoglalva újabb pályák, vagy megnövekedett zene nélkül, ha a 7 szegmenst nézzük, akkor jelen pillanatban legalább 24KB szabad.
Néhány pályán eléggé zavaró, hogy a főhős majdnem ugyanolyan színű néhány sorban, mint a háttér, de vannak nagyon szép, jól kivehető pályák is.
Egyetlen szörnnyel végigvittem. Kéne még sok pálya, akár több 100. :D Én is tervezhetek pályákat, ha rájövök, hogyan kell.
A zenét is jó lenne folytatni. Szerintem maradhatna ez a zene végig, némi folytatással, esetleg a címképernyőre lehetne más zenét tenni, akár 4 csatornásat, ha van neki hely.
A 4 szintenként váltás is jó! Még meglátjuk, a többi zene mennyire passzol a játékhoz.Egy hangszert találtam csak, ami 2 zenében volt, gondolkoztam, hogy ha sok van, akkor szétbontom az egészet hangszerenként, és úgy tárolom, de mivel csak egy volt, és az csomagolva 2KB, ezért nem foglalkoztam vele.
Ugyanaz a hangszer több zenében is megvan, pl. a pizza nevű biztosan. Ezzel is lehetne talán helyet spórolni, hogy nem tároljuk külön az összes zenéhez, csak egyszer.
Treasure Cave 4K (https://enterpriseforever.com/letoltesek-downloads/enterprise-software/?action=dlattach;attach=18148) elkészült, sajnos csak 10 pálya fért bele a 4KB-ba.jó kis szivatós játék lett :-)
Irányítás: int joy
Vezérlés:
Space: játék kezdése
F1/F2: játék sebessége
F3/F4: ellenség száma
Ugyan már nem tűnik aktuálisnak, de a 4K-s verzió méretén még sikerült javítani egy keveset (35 byte):
(Attachment Link)
Ugyan már nem tűnik aktuálisnak, de a 4K-s verzió méretén még sikerült javítani egy keveset (35 byte):Érdekel, mert megpróbálok még beletenni pár hangot akkor, csak nem minden nap tudok foglalkozni mostanában a programmal, hogy sikerült még 35 byte-ot lefaragni?
nem tudom maga a pálya mennyit visz tömörítve, igazából ha nem karakternként, hanem blokkonként (2x2 karakter) lenne a pálya tárolva, negyede memória lenne, persze tömörítve biztos nem nyernénk ennyitTeszteltem több verziót, sajnos a full 2x2 karakteres tömörítés nem lehetséges, a szétszórt objektumok miatt, így van 2x2-es tömörített adat, és 1x2-es (pár pályán változtatni kellett),és az ismétlődések ha 2-nél több, akkor két byte-on tárolva, ha nincs ismétlődés, akkor 2 elem 1 byte-on tárolva. így kisebb lett a file, mint tömörítve, a pályák 140 és 160 byte között mozognak.
Teszteltem több verziót, sajnos a full 2x2 karakteres tömörítés nem lehetséges, a szétszórt objektumok miatt, így van 2x2-es tömörített adat, és 1x2-es (pár pályán változtatni kellett),és az ismétlődések ha 2-nél több, akkor két byte-on tárolva, ha nincs ismétlődés, akkor 2 elem 1 byte-on tárolva. így kisebb lett a file, mint tömörítve, a pályák 140 és 160 byte között mozognak.
Érdekel, mert megpróbálok még beletenni pár hangot akkor, csak nem minden nap tudok foglalkozni mostanában a programmal, hogy sikerült még 35 byte-ot lefaragni?
Kár, hogy mostanában nincs klubnap. Ott valaki szájbarágósan megmutathatná, hogyan kell pályát szerkeszteni, rögtön szerkesztenénk is néhányat közösen.Majd szeptemberben :D
Nekem működik ezzel a betöltővel:köszi szépen, igen, most jól jött, ha meg szükség lesz kisebb fajlmeretre, akkor használom majd, egyébként maradok az eredeti verzional :-) így meg be tudtam tenni game over hangnak a Skramble game over legveget, holnap fel is töltöm.
(Attachment Link)
De ez nem igazán felhasználóbarát megoldás, a tömörített programmal a tcave2.s-t le kell fordítani (INCBIN), és a módosított epcompress változat nem tud közvetlenül -m3-as .com file-t készíteni vagy kicsomagolni.
be tudtam tenni game over hangnak a Skramble game over legvegetMajd külön kéne ebbe a játékba game over hang. Talán rövidke rockdigis lenne a legjobb, ha már végig olyan zene szól.
Majd külön kéne ebbe a játékba game over hang. Talán rövidke rockdigis lenne a legjobb, ha már végig olyan zene szól.Jó ötlet, egyelőre a 4K-s verzió módosításával ténykedtem, én is lassan, utóbbi időben nem volt sok gépidőm :oops: (sokszor meló után a kedv nem volt meg hozzá) ,de majd a héten :)
Még lemaradtam a 4. zenével, majd azt is megpróbálom összehozni. Csak győzzem a sok játékhoz a zenéket. :D
a "nagy" verzióhoz én még tartozok karakter animációkkalHa van kedved, akkor karakterkészlet is jöhet, nagyfelbontású karakterekre gondoltam, lehet 18 pixel magas is.
Treasure cave, ami eddig készen van :DJónak tűnik! :smt041 Csak azok a hülye szörnyek mindig elkaptak.
nem tudom maga a pálya mennyit visz tömörítve, igazából ha nem karakternként, hanem blokkonként (2x2 karakter) lenne a pálya tárolva, negyede memória lenne, persze tömörítve biztos nem nyernénk ennyit
És az is, ha nincs minden pálya külön tömörítve, hanem több van egy "csomagban". Példa:Néztem én is mind a három formátumot, és osszfuzve is nem tudom hány pályát, a saját módi szerint jobbra jött ki, ezért maradtam annál, 140-170 byte/pálya :-)
1-es pálya tömörítetlenül, -m3, -m2 és -m0 formátumban, és ugyanezek átrendezés után:
Hangmintáknál is lehet egyébként egyszerű trükkökkel helyet megtakarítani, például a tcave.ep128s-ben található 28416 byte méretű adat 8018 lesz -m0 formátumban, azonban egyszerű szűrő (minden byte az előző hangmintához képest a különbséget tárolja) után már csak 7626 byte, mivel az egyes hangminták között gyakrabban fordul elő kis különbség.Húúú, erről már volt szó, említetted egyszer, teljesen el is felejtettem, ha helyhiánnyal küszködök, akkor majd élek is vele, egyelőre nem szeretném lassítani a kicsomagolást, a pont általad is tesztelt file kb 2mp alatt packolódik ki, leteszteltem a másik két módot is, m3 1,5 másodperc volt, viszont összességében kb 7 KB-tot nyertem, ezért is választottam az m0-t :)
A 4K-s változatban a karakterkészletek "C64" sorrendre konvertálásával lehetne még nyerni kb. 50 byte-ot.Jó ötlet, egyelőre nem hajtom végre, mert nem tudom mit tudnék kezdeni azzal a 4x bájttal :), kb annyi lenne belőle a végére, a bonyolódó bemásoló rutin miatt.
Húúú, erről már volt szó, említetted egyszer, teljesen el is felejtettem, ha helyhiánnyal küszködök, akkor majd élek is vele, egyelőre nem szeretném lassítani a kicsomagolást, a pont általad is tesztelt file kb 2mp alatt packolódik ki, leteszteltem a másik két módot is, m3 1,5 másodperc volt, viszont összességében kb 7 KB-tot nyertem, ezért is választottam az m0-t :)
Jó ötlet, egyelőre nem hajtom végre, mert nem tudom mit tudnék kezdeni azzal a 4x bájttal :), kb annyi lenne belőle a végére, a bonyolódó bemásoló rutin miatt.
Megoldás lehet a megszakítások letiltása a paraméterek frissítésének a teljes időtartama alatt, vagy a hangminta rutinban nem nullázni a frekvenciát a lejátszás végén (ami egyszerű, bár növeli az átlagos CPU fogyasztást). Szerintem akkor marad ki hang, ha a frekvencia (004Dh és 0051h) vezérlése már megtörtént, de a lejátszási pozícióé (DE', és 0059h a hangminta vége) még nem teljesen, és ilyenkor következik egy megszakítás amely nullázza a frekvenciát. Természetesen ugyanez vonatkozik a jobb csatornára is.Zseni vagy, ez történt, áthelyeztem a DI-t és EI-t, mostmár teljesen jó a zene.
Szerintem nem sokat lassulna, ez talán ~0.2 másodperc alatt fut le, és a kisebb adat miatt a kicsomagolás viszont gyorsul egy keveset:Oki, ez elhanyagolható, akkor megcsinálom, szerencsére fixre hagytam a hangminták helyét mind a négy zenében :)Code: ZiLOG Z80 Assembler
ld hl, 4000h xor a ld bc, 8038h .l1: add a, (hl) ld (hl), a inc l add a, (hl) ld (hl), a inc hl djnz .l1 dec c jr nz, .l1
A bonyolultabb rutint már figyelembe vettem.Szuper, eszembe is jutott egy ötlet, megnézem, hogy 50 bájtba belefér-e a + ext joy, vagy a QAOP+Space irányítás, a kettő közül valamelyik be fog férni.
Ha nincs kinullázás, akkor elméletileg belefuthat a lejátszás a következő hangmintába, nem?
Teszteltem több verziót, sajnos a full 2x2 karakteres tömörítés nem lehetséges, a szétszórt objektumok miatt, így van 2x2-es tömörített adat, és 1x2-es (pár pályán változtatni kellett),és az ismétlődések ha 2-nél több, akkor két byte-on tárolva, ha nincs ismétlődés, akkor 2 elem 1 byte-on tárolva. így kisebb lett a file, mint tömörítve, a pályák 140 és 160 byte között mozognak.
poptechn 8361--->7925Nagyon sokatmondóak ezek a zenecímek, de hát én találtam ki őket. A vicc, én se tudom mindről névről már, melyik melyik. De nem volt jobb ötletem a címekhez.
simplemus 6671-->5774
treasmus 5358-->5321
yankee 4108-->4054
Gondolom még azt lehetne, hogy visszaalakítom a hangmintát 5 bitesre, (eredetileg is az volt :D, most is az, csak másképp :D ), és 2 különbséget tárolok egy bájton, kivéve ha a különbség 10h-nál nagyobb, bár gondolom ezzel ronthatok a tömörítés hatékonyságán.
- game over zene, ha elkészülEz is Rockdigi zene legyen? Lehet 4 csatornás is akár? (Gondolom, miközben ezt játssza le, úgyse csinál mást a gép.)
Ez is Rockdigi zene legyen? Lehet 4 csatornás is akár? (Gondolom, miközben ezt játssza le, úgyse csinál mást a gép.)Lehet simán Rockdigi, de maradjunk a 2 csatornás változatnál, a lejátszó arra van felkészítve :oops:
Még az egyik-másik zenét kicsit nem ártana rendbe tenni, majd erre is próbálok időt szakítanil
Játék közben nekem nehézség, hogy ha két irányba is nyomjuk a nyilakat (azaz joystickot), akkor oldalra megy, fel-le nem. Kicsit nehéz belőni pontosan a létránál, hogy ott álljon meg és induljon el rajta.Igen, ilyen az irányítása, megnézem, hogy mennyire tudom átvariálni, hogy a fel-le legyen nagyobb prioritású.
Nekem a 3. szinten (tehát ahol a 3. zene szól) néha recsegett a hang. A snapshotból vittem végig, és amikor odaért, akkor jelentkezett ez.
a 3,4,5,7,A,C maradt meg nálam egyelőreC mellett az szól még, hogy az a hangminta (outlaw) már szerepelt egy játék közbeni zenében is, nem kell újra betölteni, kisebb helyet foglalhat.
C mellett az szól még, hogy az a hangminta (outlaw) már szerepelt egy játék közbeni zenében is, nem kell újra betölteni, kisebb helyet foglalhat.Egyelőre nem akarok hangmintát újrahasznosítani, mert az macerásabb, minden zenéhez az összes hangszert egybe csomagoltam, tehát ki kéne csomagolni az adott zene összes hangszerét, majd a használni kívánt hangszert bemásolni a helyére, game over zenénél az a terv, hogy a hangszereket külön csomagolom, csak az változik úgyis, és véletlenszerűen betölti az egyiket.
A 0-ást kihagytad, az vicces, mármint az utolsó két hang.
volt kettő, aminek a az utolsó hangjai nagyon jók voltak, de előtte meg furcsák :)A 0-ás és a B-s lehetett az. Mondjuk meg lehetne csinálni azt is, hogy a második taktust ebben a kettőben meghagyjuk, és az első taktust valamelyik másik, eddig jónak bizonyult hangmintával játsszuk le.
gép sebességének megfelelően állítja be a dave megszakítás regisztert, és a coin hangja sem változik turbós gépen, a lépés hangja viszont magasabb lesz.
A BF porton a DAVE hanggenerátorok sebességét is könnyen be lehet állítani, akkor legalább 6 MHz-es gépen jó a frekvencia. 7.12-n többé-kevésbé elfogadható (+3 félhang), 10 MHz-en már így is zavaróan magas (+9 félhang).Viszont akkor a magasabb frekvencián a coin is rossz lenne, meg a lépés hang is, most csak a lépés hangja változik, az nem tűnt olyan zavarónak magasabb frekvencián sem.
Viszont akkor a magasabb frekvencián a coin is rossz lenne, meg a lépés hang is, most csak a lépés hangja változik, az nem tűnt olyan zavarónak magasabb frekvencián sem.
Talán legjobb lenne először a BF portot beállítani az 1 kHz-es és a video megszakítás aránya alapján, és csak utána számítani a digitális lejátszás sebességét, így az már figyelembe venné a különböző DAVE osztót is.Gondoltam rá :) , de aztán ezt elvetettem, lehet félig-meddig lustaság miatt :D , de megcsinálom, az utóbbi pár napban nem foglalkoztam TC-vel, ma beépítettem a Poultry-t negyedik zenének, és majd foglalkozom a game over zenékkel.
ma beépítettem a Poultry-t negyedik zenénekJó lesz ez a zene? Én valahogy úgy érzem, kicsit túlzás már, annyira túl van szerkesztve. Bár én először Soundtrackerre írtam ezt a zenét, ott kevesebb hangszer volt benne, vagyis csak egy gitár és két dob és a ritmus is végig ugyanúgy szólt. De ha másnak nem feltűnő ez a "túlszerkesztettség", akkor oké.
Jó lesz ez a zene? Én valahogy úgy érzem, kicsit túlzás már, annyira túl van szerkesztve. Bár én először Soundtrackerre írtam ezt a zenét, ott kevesebb hangszer volt benne, vagyis csak egy gitár és két dob és a ritmus is végig ugyanúgy szólt. De ha másnak nem feltűnő ez a "túlszerkesztettség", akkor oké.Nekem tetszik, 8 KB lett tömörítve, a Yankee 4 volt, kicsit átvariáltam a zenéket, az 1. és a 4. került egy memórialapra, így csak pár bájt maradt ott szabadon, és a 2. és 3. egy másikra, ott még kb 6 KB szabad hely van.
Attól is tartottam, túl sokféle dob lesz benne, ami nem fér el a programban.
A game over zenék: 6MHz-es emun írtam mindet. Ez azt jelenti, hogy kb. 5 félhanggal magasabb a hang, mint 4Mhz-en.
Az elvileg 7 félhang lenne, de talán nem lineárisan gyorsul mert 6 MHz-en hosszabbak a memória várakozások (ha a RockDigi nem tiltja le)?akkor kipróbálom 6-tal, és 7-tel is, és amelyik közelebb van a 6MHz-eshez, azt fogom használni.
Felvettem néhányat, hogy én milyenekre gondoltam. A kemény és vicces külön érdekes:Nagyjából így szóltak a snapshotok is 6MHz-en, ez alapján tetszett a legjobban az a 6 :)
Nagyjából így szóltak a snapshotok is 6MHz-en, ez alapján tetszett a legjobban az a 6 :)Akkor jó.
Akkor jó.Lassabb is egy picit, mert a megszakításos lejátszásban nem olyan finom a tempó állítás, a hexa szám alsó 16-os helyiértéke kuka, így ha 80 (50h)-ra állítom a tempót, akkor túl gyors, 96 (60h)-ra állított tempón lassabb, viszont kevésbé lassabb az eredetinél, mint 80-as beállítás esetén gyorsabb :D A mélységen most állítok még, 6, vagy 7 félhanggal feljebb.
Nekem kicsit lassabbnak/mélyebbnek tűnt a játékban 1-2 gameover zene. De lehet, csak rosszul emlékszem.
Nem kellene valami WIN zene is? És az szólna egészen addig, amíg új játékot nem kezdünk.Sztem már az nem, most teszem be a kemény Game overt, így a Win számára már csak valami nagyon kis samplés zene mehetne, no meg az sokkal ritkábban következik be, mint a Game over. :D
Tényleg kéne még pályákat tervezni. Azóta se próbálkoztam. Remélem, a Nyugati téren lesz majd egy kis pályatervező klub is. Mindenki csak akkor léphet be, ha legalább egy pályát tervez a játékhoz, mindegy, milyet. :DEz jó ötlet, egyelőre talán még van is hely párnak, még akkor is, ha Endi elkészül az animokkal.
a Win számára már csak valami nagyon kis samplés zene mehetneMennyi az a kis samplés? Mert vannak 4 kilóbájtnál kisebb samplék is. Összesen mennyi lehetne a samplék mérete?
Mennyi az a kis samplés? Mert vannak 4 kilóbájtnál kisebb samplék is. Összesen mennyi lehetne a samplék mérete?tömörítve 1334 bájt :D
Valamelyik pálya közbeni zenében van még hely? Nem samplénak, hanem kottának. A második (a címére nem emlékszem) kicsit egyhangú, pár hanggal szívesen bővíteném.A második számára van bőven az 1334 bájt rovására :)
A kemény game overről írhatnánk ki szavazást, legyen-e, mert nekem tetszik, neked nem, így 1:1. :DElméletileg betettem a kemény game overt, majd otthon tesztelem, így 6 game over zene lesz.
Pályából szerintem nagyon sok kéne még, lehetne utántöltős akár.még kb 24 fér bele a memóríába utántöltés nélkül, ha az FF szegmenst is bevonjuk a játékba, ha nem, akkor csak 8, utántöltős verzióban határ a csillagos ég :D
tömörítve 1334 bájtNem lehetne mondjuk 1-2-vel kevesebb game over zene, és az egyik helyett Win zene?
Nem lehetne mondjuk 1-2-vel kevesebb game over zene, és az egyik helyett Win zene?Az is egy megoldás :) , úgy emlékszem van 2, ami hasonló, csak a véghangzás tér jobban el.
Ha nem, még nézek valami rövid sample fájlt, hátha van értelmes.
Esetleg lehetne még sztereósítani, hogy a lépések zaja és a kincsfelvétel zaja is arról az oldalról szóljon, ahol a képernyőn van derék főhősünk. Csak tipp.Jó tipp!
animmal sajnos nem volt időm foglalkozni még.Én megpróbáltam anno az ellenfelek animjával, hát sok köszönet nem volt benne :D
de más is próbálkozhat :)
Én megpróbáltam anno az ellenfelek animjával, hát sok köszönet nem volt benne :DLehet, pont úgy lenne jó, biztos vicces lenne. :D
Lehet, pont úgy lenne jó, biztos vicces lenne. :DAz biztos :D
Én azért sem próbálkozom vele, mert eleve azt se tudom, hogyan, mivel lehetne.A Gracha EP-s , vagy PC-s változatával :)
Viszont én sem szerkesztettem még Win zenét, így legalább nem rám vár mindenki, hogy kész legyen a program.A program az önmegvalósításra várt a héten, hamarabb nyúltam a sörhöz, amikor hazaértem, mint a géphez :D
Gracha EP-s , vagy PC-s változatával :)Most már tényleg meg kéne nézni együtt a talin, hogyan kell használni ezeket a programokat. Hátha mások is kedvet kapnak hozzá ott, és lesz 24 pálya a Skramble-hez, és 463 pálya a Treasure Cave-hez.
Most már tényleg meg kéne nézni együtt a talin, hogyan kell használni ezeket a programokat. Hátha mások is kedvet kapnak hozzá ott, és lesz 24 pálya a Skramble-hez, és 463 pálya a Treasure Cave-hez.oké, megnézzük
Van egyébként a Treasure Cave-hez nagyon hasonló játék, ahonnan további pályákat lehetne "lopni", ötleteket meríteni?
TC sztereósítva, és zuhanás utáni földet érés hang hozzáadva.
TC sztereósítva, és zuhanás utáni földet érés hang hozzáadva.Jó lesz ez! :smt041
Jó lesz ez! :smt041hu, nem emlékszem, talán a 3. Csatorna szabad, és a zajcsatorna e célra.
Az életvesztés hangja milyen Dave csatornát használhat, hogy a zene ne szakadjon meg közben?
hu, nem emlékszem, talán a 3. Csatorna szabad, és a zajcsatorna e célra.Szóval még van egy négyszögjel csatorna? Az remek!
de elég érzéketlennek tűnik a billentyű beolvasó rutin. Érdekes módon játék közben ilyet nem tapasztaltam.
akkor hol tapasztaltad?Az általad idézettet megelőző mondatban.
Jónak tűnik, egy picit lassúnak ítéltem meg a játékhoz őket, krumpli kapott egy STEP 3-at a 2 helyett, SAMPLIban meg az envelope második részének hossza 10-ről 8-ra állítvaJobb így mind a kettő!
Talán a SAMPLI jónak tűnik, de lehetne valamivel lassabb/hosszabb/mélyebb, az eredeti effektus pedig leeséshez lenne megfelelő. A KRUMPLI ugráshoz, ha lenne ilyen a játékban.Lehet rajta változtatni. Én egyébként azért állítottam ilyen rövidre, mert a játék gyorsan pörög, nem áll meg életvesztésnél, így hangból is rövidebbre gondoltam.
Na, megtekintettem az utóbbi verziót a játékból, és tettem felfedezéseket. Az első mindjárt az, hogy a 2-es sebességen lényegesen játszhatóbb, mint 1-esen, amit személy szerint nem vártam volna. Ez nekem nem tűnik túl magától értetődőnek, vagy csak lusta voltam elolvasni a kezelési utasítást. :oops: Így viszont egy szellem ellen átjutottam a második szintre, és meghallgathattam a második zenét is. \o/ Ennek hála be is írhattam magamat a ponttáblázatba, ami nem volt egy sétagalopp. Nem állítom, hogy nem az én PC-m a hibás a dologban, de elég érzéketlennek tűnik a billentyű beolvasó rutin. Érdekes módon játék közben ilyet nem tapasztaltam.Jááá, a sebesség a szám növekedésével csökken, ami talán fordított logikájú :)
Jááá, a sebesség a szám növekedésével csökken, ami talán fordított logikájú :)A mostani már a végleges változat, vagy lesz még revízió, ha hasonló dolgok előjönnek?
Nem tudom, a ponttáblába kerülésre már nem emlékszem pontosan, hogy tettem-e be várakozást egy-egy billentyű leütés közé, de az biztos, hogyha 2 egyforma karaktert akarsz bevinni, akkor a második előtt el kell engedni a billentyűt, és újra leütni.
A mostani már a végleges változat, vagy lesz még revízió, ha hasonló dolgok előjönnek?Még nincs kész teljesen. A sprite-ok fázisai hátra vannak még, meg a győzelemhez a zene is.
Még nincs kész teljesen. A sprite-ok fázisai hátra vannak még, meg a győzelemhez a zene is.és esetleges új pályák :)
Jááá, a sebesség a szám növekedésével csökken, ami talán fordított logikájú :)Akkor ezért nem sikerült soha egy pályát se befejeznem, hiába próbálkoztam a legkönnyebb 1-e szinten? :oops:
Akkor ezért nem sikerült soha egy pályát se befejeznem, hiába próbálkoztam a legkönnyebb 1-e szinten? :oops:Ez könnyen megeshet :ds_icon_cheesygrin:
Ennyire zavaró a fordított sorrend, megcseréljem?Te mire gondolsz, amikor azt mondja valaki, hogy eddig 1-es fokozatban ment a kocsi, de most átteszi 2-esbe? Lassabb vagy gyorsabb lesz tőle? ;)
Ennyire zavaró a fordított sorrend, megcseréljem?Igen!
Igen!ok :)
Te mire gondolsz, amikor azt mondja valaki, hogy eddig 1-es fokozatban ment a kocsi, de most átteszi 2-esbe? Lassabb vagy gyorsabb lesz tőle? ;)Igen ez egy ilyen példa :D , egy másik példában pl a dobogón az első volt a leggyorsabb/legjobb ;), amúgy csupán azért volt ez a fordított sorrend, mert ezt lehetett egyszerűbben, rövidebben leprogramozni :D, megcsinálom a normál sorrendet. :)
amúgy csupán azért volt ez a fordított sorrend, mert ezt lehetett egyszerűbben, rövidebben leprogramozni :DEzt azért valahogy sejtettük. ;)
Geco, lehetne ebből kérni egy EP verziós (nem emulátoros) verziót is? :)lehet, sürgős, vagy ráér klubnapig? :)
lehet, sürgős, vagy ráér klubnapig? :)
Tényleg, hozod a laptopod? Mert ha Szipucsut megkérném, hogy hozza a külső midi keyboard-ját, akkor kipróbálhatnánk a midit az EP emulátoron :)Sztem igen.
Próbaképp 4 új pálya. De nem olyan kreatívak, azonnal felismerni, melyik pályát írtam át:Szerintem jók lettek, én nem ismertem fel melyik pálya lett átírva, van négy új pályánk, annyi, hogy 2x2-es objektum, jelen esetben létra ha páratlan oszlopban, vagy sorban kezdődik ,azt nem tudja kezelni a kis tömörítőm, majd ezeket kicserélem :)
(Attachment Link)
Lehet, tényleg először teljesen le kéne törölni a képernyőt és utána a nulláról kezdeni. Így nem lopná el az ember annak a pályának a felét, amelyet átszerkeszt.
Néhány pályán nem a talajon van a létra, hanem a levegőben lóg, le lehet esni róla. Ilyen még nem volt talán, nem tudom, hogyan kezeli a program. A 3. pályámon a talajmentes létra alja mellett van a kincs, talán nem esik ott még le a krapek, hogy a kincset fel lehessen venni.
Kis probléma a snapshot mentésénél, hogy nem kérdez rá, felülírhatja-e a régit, ha van. Véletlenül mellé ment az egér és felülírt egy másik pályát. Szerencsére pont abból a pályából volt még egy snapshot, legalábbis majdnem olyan, amilyen előtte volt.
majd át is kell színezni őket, az ad valamit az egyediséghez :)Ezt én is akartam javasolni. A klubban próbálkoztam színezéssel, háááát, hadd ne mondjam, milyen lett. :D Ahhoz képest a Geco tervezte sprite-ok felüdülés lehetnek. Szép piros lett minden a pályán, kivéve a hátteret, mert az fekete. Ez esetleg vulkánkitörés utáni aranyvadászat lehet a magmában.
Azóta megint ügyködtem. Most itt van még néhány pálya, a korábban csatolt pályák is, hogy egy helyen legyenek:Nagyon aktív voltál :) Egy picit átszerkesztem őket, az 1 karakterrel eltolt 2x2-es elemeket, meg azokat a pályákat, ahol nagyon kevés a létra, alapból nagyon jól néznek ki, de 2-3 ellenféllel játszva szerintem nem teljesíthetők, mindjárt küldöm a módosított pályákat.
(Attachment Link)
Itt már egész extrém pályák is vannak. A legextrémebb, ahol egyetlen kincset kell összeszedni, de ahhoz az egész pályát be kell járni. Nem tudom, mikor történik kincsfelvétel: amikor félig benne vagyunk, már akkor is, vagy csak ha teljesen. Mert ettől függ majd, bizonyos kincsek felvételéhez le kell-e esni a levegőben.
Jó így a pályaelnevezés? Hogy a karakterkészletek szerint 1-4, és mellé még egy szám, hogy azon belül hányadik pályám?
A színezésre én se jöttem rá :D , és neked ezerszer több érzéked van hozzá :) , amúgy szerintem nem is kéne minden pályának más paletta, hanem lenne kb 2-4 sablon paletta szintenként, és abból lehente a legjobbat kiválasztani pályánként.
egyedi kell, úgy változatosabboké, köfi :)
ok akkor majd csinálom
Itt vannak a módosított pályákJók ezek. Én nem vettem észre módosításokat az enyémekhez képest.
Jók ezek. Én nem vettem észre módosításokat az enyémekhez képest.A pálya karakterisztikáját megtartottam, csak ott ahol egyetlen útvonal volt ,betettem pár létrát még, hogy legyen menekülési útvonal is esetleg, meg a nagyon kevés szmötyit tartalmazó pályákra tettem még párat :)
Szóval akkor a legjobb mindent páros pozícióban kezdeni?Függőlegesen mindent, vízszintesen lehet páratlanban kezdeni, de csak úgy, ha előtte üres elem volt, tört elemeket nem kezel le a kis tömörítőm (üres elemeket kezeli vízszintesen egyesével, nem csak kettesével), de egyébként csak egy pályán találkoztam tört elemekkel, a többin nem, mondjuk majd a konvertálás közben kiderül, hogy van-e valami turpisság még, amit nem vettem észre :), de ha van, akkor azt is javítom.
ok majd szóljatok ha véglegesek ezek a pályák, és akkor majd színezekSzerintem amiket Geco itt mellékelt (https://enterpriseforever.com/programozas/treasure-cave/msg66316/#msg66316), azok végleges pályák, szerintem mehet rájuk a színezés.
Az új pályák színezését meg kéne már csinálni. Szeptemberben lesz klub, ott megpróbáljuk közösen emulátorral? Izgalmasak lennének a klubban ezek a közös fejlesztések, kár, hogy ilyen még nem volt.Szeptemberben nem, nem tudok menni, de októberben nekieshetünk :)
Vagyis csak Szipucsu dolgozott keményen :D , én elég hamar feladtam, és csak lelki támogatást nyújtottam :DAzért kicsit jobban felfogtam a Gracha lényegét, de így is kicsit érthetetlen még.
Geco, szerintem az általam tervezett (még régi színű) pályák nincsenek benne a játékban. Legalábbis nekem nem jöttek elő, meg nem is volt új verzió azóta, amióta az új pályákat megcsináltuk. (Itt vannak (https://enterpriseforever.com/programozas/treasure-cave/msg66316/#msg66316) a legújabb pályák, amiket még te is kicsit módosítottál, azóta szerintem nem volt új verziója a játéknak.) Érdemes lenne tesztelni ezeket a pályákat. Vagy majd mindenképpen csak az új színekkel tegyük majd bele a programba?Könnyen megeshet, mert úgy emlékszem ,hogy 8 pályának kéne lenni szintenként, ha nem lesz átszínezés, akkor így kerülnek majd be :)
Könnyen megeshet, mert úgy emlékszem ,hogy 8 pályának kéne lenni szintenkéntAkkor úgy legyen, hogy az eddigi 4 "pályablokkba" tesszük bele az újabb pályákat? Nem külön "pályablokkok" lesznek? Nem mintha nagy jelentősége lenne. :D
Akkor úgy legyen, hogy az eddigi 4 "pályablokkba" tesszük bele az újabb pályákat? Nem külön "pályablokkok" lesznek? Nem mintha nagy jelentősége lenne. :DAz eddigi négybe bele az arcába, nem tudom miért, de úgy emlékszem, hogy már volt bővített változat is, de lehet ezt is csak álmodtam :D
Egyelőre bekerülhetnek színezés nélkül. Ha később mégis szineznénk rajtuk, akkor lehet a programban is módosítani?
Egy nagyon ravasz kérdés: Honnan lehet letölteni az eddigi Treasure Cave játékot? Itt a letöltéseknél és az ep128.hu-n is csak a 4K verziót találtam. Visszanéztem a topikot addig, ahol módosítottad, hogy ne az 1-es nehézségi fokozat legyen a legnehezebb, hanem a legkönnyebb, ott elvileg került fel új verzió, de az sincs sehol. Biztos kiszúrja a szemem, csak nem látom, mert anno simán játszottam is vele a saját PC-men...Hát pedig max a topicban,de az is lehet,hogy a legfrissebbet nem tettem fel ode sem.
TC sztereósítva, és zuhanás utáni földet érés hang hozzáadva.Amit a klubban mutattál a laptopon Treasure Cave-t, annak a 4. szintblokkjában még egy régebbi zene volt. Azóta újat csináltam, és már a most linkelt hozzászólásodban is ez a legújabb zene van. Tehát lehet, hogy amit a laptopon mutattál, az egy régebbi verzió.
Ennél a hozzászólásodnál tettél be egy snapshotot, ezt találtam:Amit a klubban mutattál a laptopon Treasure Cave-t, annak a 4. szintblokkjában még egy régebbi zene volt. Azóta újat csináltam, és már a most linkelt hozzászólásodban is ez a legújabb zene van. Tehát lehet, hogy amit a laptopon mutattál, az egy régebbi verzió.Simán lehet :), remélem ezt a verziót a forrásokkal nem buktam el.
A győzelmi zene hiányzik még. Az is feltétlen Rockdigi legyen majd, vagy lehet midi esetleg?Nem feltétlen rockdigi, de a midi formátum nem lesz jó, mert a lejátszót is be kell építeni, ha nem lesz hosszú a zene, akkor kinyerem a dave adatokat, azt egyszerűen le lehet játszani.
na itt egy nulladik verzióItt a létrák "kopottabbak", akár lehetne ilyen grafikát is vinni még bele.
majd még továbbrajzolom
Most játszottam vele, nagyon jó, alig tudtam abbahagyni. :DÉn sem emlékszem, lehet hangeffektek nem kerültek bele, a két csatornás effekt jó ötlet szűrőkkel, vagy anélkül, annyi, hogy kb fél hangerőn menjenek, ne legyen sokkal hangosabb a digi zenénél, át tudom variálni én is a hangerőt, és lehet kell is majd, csak nagyjából legyen már eredeti hangerőn az effekt, hogy "eredeti" mivoltában hallhassuk már tesztként is :)
Kéne majd valami hangeffekt, amikor nekimegyünk egy szörnynek, meg amikor a következő szintre jutunk. Vagy már volt ilyen egyszer? Már nem tudom... Na, most visszakerestem: Ebben a hozzászólásban (https://enterpriseforever.com/programozas/treasure-cave/msg65930/#msg65930), meg ebben a hozzászólásban is (https://enterpriseforever.com/programozas/treasure-cave/msg65943/#msg65943) voltak próbálkozásaim ilyen hangeffektekre. Nem tudom, végül belekerült-e a programba. De lehetne talán jobb hangeffekteket is csinálni, mert ha a 3. négyszögcsatorna és a zajcsatorna szabad, akkor lehetne a kettő között aluláteresztő/felüláteresztő szűrőzni, annak vagányabb hangzása lenne.
De lehetne még az esésnek is hangja, ami attól függne, mennyire vagyunk fent/lent, így nem lenne monoton.
A kincsfelvétel hangjába lehetne torzítást is tenni akár, pl. 1/50 másodpercnyi gyorsasággal váltaná egymást a zaj és a négyszögjel. És még azt szűrőzni a zajcsatornával... na, majd még próbálkozom talán.
sztem pályaváltás hangra nincs szükségPicit szerintem zavaró, hogy hirtelen lesz a pályának vége. Nem mindig tűnik fel, hogy az utolsó kincset szedem össze, és hirtelen vége lesz. Lehetne valami Well done! vagy valami hasonló felirat legalább. Én mindenképp tennék valami hangeffektet is pálya teljesítéshez, de ha nagyon nem akarsz, nem muszáj. Amúgy a következő effektre gondoltam:
hú, jó sok pálya van és jó változatosak.Köszi, megnézem.
de kb 10 pálya után itt egy fagyi:
elmenteni nem fontos...De, fontos!
mobiljátékokban tökre szeretem hogy ha van ilyen térkép vagy pályaválasztó, és jelezve van hogy teljesítettük a pályákat :)Egyetértek!
az jutott eszembe, lehetne egyszerűen egy pacmant csinálni ebből. gravitációt kikapcsoljuk, új grafikát meg új pályákat csinálunk létra nélkül. pöttyökkel :):D
de ugye unlockolást nem akartok ? :D Alapból az első level elérhető, és ha azt teljesítettük, akkor érhető el a 2. :DOlyasmit kéne, hogy ha pl. a közepén kezdjük, akkor is végig kell menni az összes pályán, tehát az utolsó után jön az első, amíg körbe nem érünk, és csak utána örömujjongás, congratulations, 10ezer Ft papírpénz kijön a gépből meg ilyenek.
Olyasmit kéne, hogy ha pl. a közepén kezdjük, akkor is végig kell menni az összes pályán, tehát az utolsó után jön az első, amíg körbe nem érünk, és csak utána örömujjongás, congratulations, 10ezer Ft papírpénz kijön a gépből meg ilyenek.Erre az a megoldás, hogy minél könnyebb a játékot választunk, vagy minél később kezdünk, annál kevesebb a rendelkezésre álló élet :)
Az egyik pályán beragadt a szörnyike, csak vízszintesen mozog oda-vissza:Érdekes jelenség, nem lesz végigvihetetlen a pálya, nekem nem gáz, de ha gondolod, akkor a zuhanós létrát megszüntethetem (nekem tetszik :D ), egy helyen megszüntettem, mert ha marad, akkor az utsó tallért nem lehet felvenni :(
Ennek az lehet az oka, hogy az előző pályán volt egy létra, ami a levegőben ért véget és le lehet róla esni lefele menve. Erre a létrára ment rá a szörny és elkezdett leesni. De pont ekkor vettem fel az utolsó kincset és jutottam át erre a pályára.
1. WIN zene hiányzik, majd megcsinálom.
2. Amikor WIN van, nem kéne véget érnie a játéknak, hanem kezdődhetne elölről, eggyel több szörnnyel. Ha három szörnnyel játszotta végig valaki, akkor úgy kezdődhetne elölről.
3- Néhány pályán csak egyetlen útvonal van, és jön a szörny. Csak a szerencsén múlik, meg lehet-e úszni. De hát én terveztem ezeket a pályákat...
hm megint fagyi, utolsó item felvételnél. kb 20mp játék után.A legfrissebb verziót nézted? csak azért kérdem, mert a letöltések mellett még 0 áll, és míg a fórumra írtam, akkor is ment a 3. pálya, meg teszteltem még egyszer :)
Ha gondolod, betehetünk létrákat a túl nehéz pályákra.Ha szerinted nem fontos, akkor nem kell. Vagy majd a többiek még megmondják.
Ha szerinted nem fontos, akkor nem kell. Vagy majd a többiek még megmondják.Nem tudom, nem vagyok nagy gémer, egy pálya, ami sanszos, hogy csak szerencsével végigvihető, az egy talléros.
Fura pályákat terveztem. Csak néztem, mint a moziban néhány pályán, hogy azt a pár kincset hogyan lehet összeszedni, de aztán rájöttem.
Szerintem nem kellenének ilyen sokpályás blokkok. Mondjuk 3 pálya után jöhetne más pályatípus más zenével. És akkor így több blokk lenne, többször jönne elő ugyanaz a zene.
Annyira nem érzem hosszúnak a játékot, ma este nem is tudom, mennyi idő alatt végignyomtam egy ellenféllel.
Egyáltalán lehet teljesíteni 2-3 ellenféllel?
Lehet, pályánként kellene variálni, hogy hány ellenfél legyen.
igen, régi verzió volt, épp oldalt váltott a fórum, ezért nem láttam azt a hozzászólást!No para, a régit töröltem is, remélem az újban nem jelentkezik, ha mégis, akkor tudom már hol kell kutakodni.
na, végig vittem az összes pályát (1 ellenséggel), jók lettek, ki lett hozva a max a lehetőségekből pályaépítés terén :)Azon gondolkodtam, hogy esetleges üres óráimban tervezgetnék még akár pályákat. Csak már nem lenne hova beletenni.
...Lehetne a TVC-shez hasonló Bányász játék: kiásható föld, és ahol vájat van, ott leeshetünk...Bányász játék van EP-re is, a BASIC programcsokorban:
...Lehetne a Lode Runnerhez hasonlóan lyukat vájni a padlóba, ami később begyógyulna...A Lode Runner az egyik kedvenc játékom, Amigán van belőle 4-személyes változat is, 'Mine Runner' néven. Innen letölthető:
a zenét, és hange effekteket Szipucsu.Én készítettem a hangeffekteket? Egy részüket biztos, de mindet? Már nem emlékszem. :D
Én készítettem a hangeffekteket? Egy részüket biztos, de mindet? Már nem emlékszem. :DA nagy részét :)
A pályák egy részét igen, főleg azt, amit nem mindig lehet teljesíteni. Oda kéne még néhány plusz létra, hogy ki lehessen cselezni a szörnyet és ne a véletlenen múljon, ha odaér, hogy mi lesz.
Melyik pályákra tegyek + létrát?Erre kellene feltétlen:
Erre kellene feltétlen:
(Attachment Link)
Én ilyet képzelnék. Nem tudom, hogy ha a legszélén nincs lezárva a játéktér, ki lehet-e menni és lesz-e belőle baj:
(Attachment Link)
Erre kellene feltétlen:Igen, ez az a pálya, ami a szerencsén múlhat 2, vagy 3 ellenség esetén, nem tudom, hogy ki lehet-e menni, arra nem emlékszem, de az alap problémát nem oldja meg az az egy létra.
(Attachment Link)
Én ilyet képzelnék. Nem tudom, hogy ha a legszélén nincs lezárva a játéktér, ki lehet-e menni és lesz-e belőle baj:
(Attachment Link)
It's a bug or feature?This is a bug, which is a feature :D , I met with it, liked it, therefore I did not remove the object from the map.
This is a bug, which is a feature :D
nekem ez a pálya tetszett, meg tudtam oldani :)Hogy oldottad meg? Én ott a startpozíciónál félre álltam, és ha szerencsém volt, a másik irányba ment a szörnyike, és addig fel tudtam mászni a létrán. De ha valakinek sorozatban nincs szerencséje, akkor elfogyhat itt az összes élete, az nagyon bosszantó.
Igen, ez az a pálya, ami a szerencsén múlhat 2, vagy 3 ellenség eseténÉn eddig egyetlen ellenséggel próbáltam csak, és ott is csak a szerencsén múlhat.
Ez a megoldás. Jobbra leugrani és futás.
(Attachment Link)
Ez a megoldás. Jobbra leugrani és futás.Egy ellen esetén van másik is, én azt csináltam, hogy vagy amikor a kulcs felé mozgott, akkor megálltam a létrán, majd amikor jött fel, leugrottam.
(Attachment Link)
időnként a space gombra, mondjuk 5 másodpercre megállnának a szörnyekEbből lehetne pályánként pl. 1 vagy 2 lehetőség, vagy mondjuk bizonyos mennyiségű kincs (pl. 50%) összegyűjtése után.
Esetleg lehetne egy olyan, hogy időnként a space gombra, mondjuk 5 másodpercre megállnának a szörnyek. Ez több ellenség esetén lenne hasznos.Ez nem rossz ötlet. Esetleg valami felvehető cucc adná ezt a képességet.
Így jó lesz?Első próbálkozásra nekem jó. A kijelzőn esetleg lehetne utalás arra, mik azok a számok, de látom, nincs sok hely neki. Még a sérthetetlenség idejére villoghatnának a szörnyek vagy a krapek.
Első próbálkozásra nekem jó. A kijelzőn esetleg lehetne utalás arra, mik azok a számok, de látom, nincs sok hely neki. Még a sérthetetlenség idejére villoghatnának a szörnyek vagy a krapek.Tök jó lett ez a hang :) Úgy látom 2 hangcsatornát használ, ami miatt alapból nem tudnám betenni :( , de szerintem a maradék helyen se tudnám megoldani, kb 128 byte maradt szabadon.
Esetleg a következő hangeffekt jó lenne hozzá? Másodpercenként egyre magasabb hang szólna:
(Attachment Link)
Úgy látom 2 hangcsatornát használ, ami miatt alapból nem tudnám betenniHa csak az egyik csatorna szólna, az is jó.
Ha csak az egyik csatorna szólna, az is jó.A felvett kincsek nem visszahelyezése nem férne be az üres helybe.
Most játszottam kicsit a kétszörnyes változattal, hát ez nagyon jó, még érdekesebb játék! Eddig csak egyszörnyessel játszottam.
Ha egynél több szörny van, akkor lehetne az, hogy elhalálozáskor a már összeszedett kincsek nem kerülnek vissza a helyükre.
Esetleg blokkonként (kb. 6 pálya) adhatna plusz egy sérthetetlenséget. Vagy 12 pályánként.
egyébként a színezést is lehetne valahogy kóddal megkavarni, hogy egyes pályákon más színű legyen. mondjuk R és G komponenst kicserélni vagy ilyesmi...Szerintem abból elég vad dolgok születnének.
Treasure Cave (https://enterpriseforever.com/letoltesek-downloads/enterprise-software/?action=dlattach;attach=22510)
A border jelzi, ha már csak egy másodperc van hátra, 2x felvillan, és elsötétül az utolsó másodpercben.
mi ez a border? valahol időre megy a játék?Tűz gombra aktiválható a sérthetetlenség 5 másodpercre (csak több ellen esetén), az utolsó másodpercben villog, figyelmeztetésként.
mi ez a border? valahol időre megy a játék?Olvass vissza, ott benne van, mi ez az újítás.
micsoda Easter Egg van a toplistában::-D
Nick 1000
Dave 800
Bruce 600
:-)
Nekem játék közben lefagyott :cry:oké, majd megnézem.
Ha épp akkor van vége a szintnek, amikor elfogy a sérthetetlenség powerup, akkor a bordervillogást nem kapcsolja ki a szint végén, és következő szinten villog tovább:érdekes, úgy emlékszem, hogy szint végén kikapcsolom, és fekete hattere állítom, megnézem ezt is.
(Attachment Link)
Viszont elég hangulatos ez a villogás, maradhatna halvány villogás alapból. :D
Treasure Cave (https://enterpriseforever.com/letoltesek-downloads/enterprise-software/?action=dlattach;attach=22566)A letöltések közé tetted fel? Látszólag a régi verzió van itt, de lehet, csak az előző posztot módosítottad a letöltéseknél és a csatolmányt cserélted ki. A módosítást meg nem írja ki a letöltések rész.
A letöltések közé tetted fel? Látszólag a régi verzió van itt, de lehet, csak az előző posztot módosítottad a letöltéseknél és a csatolmányt cserélted ki. A módosítást meg nem írja ki a letöltések rész.igen, ott cseréltem le, a prg fájlnak 62660 bájtnake kell lennie.
Ez meg csak érdekesség, ha a létra közvetlen fal alatt van, bele lehet menni a falba, a szörny nem is megy utánam oda:Nem a falba mész be, hanem a létra tetején állsz.