Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Tegyük rendbe az EP programokat! (Read 218601 times)

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2946
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows XP Windows XP
  • Browser:
  • Microsoft Internet Explorer 6.0 Microsoft Internet Explorer 6.0
    • View Profile
    • http://www.ep128.hu
Re: Tegyük rendbe az EP programokat!
« Reply #480 on: 2010.June.02. 14:31:23 »
Segítség, beakadtam!

Ilyenre nem emlékszem. Otthon megnézem majd este, hova akadtál be.

Még egy apróság: valamelyik szobában kikapcsoltam a robotokat majd az aknában leestem. Ezután újraindult a pálya és a robotok egyáltalán nem is látszottak. Miután kimentem a lifthez és vissza a pályára, robotok újra voltak. De ez is valószínûleg a Speccy verzióban is így van.

Ilyet sem láttam anno.

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4825
  • OS:
  • Linux 64 bit (Suse) Linux 64 bit (Suse)
  • Browser:
  • Firefox 3.5.4 Firefox 3.5.4
    • View Profile
Re: Tegyük rendbe az EP programokat!
« Reply #481 on: 2010.June.02. 14:43:36 »
Segítség, beakadtam! (Snapshot: EP128Emu 2.0.8 )
Vagy errõl írtátok, hogy a Spectrum verzióban is így van? Ahova kerültem, ott volt valami, amit át kellett kutatni, tehát muszáj volt oda felmenni.

Itt a hibát az okozza, hogy a sprite felül "kilóg" a képről, és mivel a játék az ütközéseket az attribútumok alapján figyeli, az attribútum területen kívülről olvasott szemetet falnak értelmezi. A hiba azért nem fordul elő Spectrumon, mert ott mások az attribútum byte-ok, és a szemét véletlenül éppen olyan "színű" volt, ami nem számított falnak. Egy lehetséges javítás (érdemes tesztelni :) - egyszerűen be lehet írni a debuggerben a monitorba):

Code: ZiLOG Z80 Assembler
  1. A 9451  LD    A, H
  2.         AND   08
  3.         AND   (HL)
  4.         JR    NZ, 945A
  5.         ADD   HL, DE
  6.         DJNZ  9451
  7.         SBC   A, A

Quote
Még egy apróság: valamelyik szobában kikapcsoltam a robotokat majd az aknában leestem. Ezután újraindult a pálya és a robotok egyáltalán nem is látszottak. Miután kimentem a lifthez és vissza a pályára, robotok újra voltak. De ez is valószínûleg a Speccy verzióban is így van.

Ez talán a csalások miatt lehet (ha jól látom, mindet, vagy majdnem mindet bekapcsoltad :)), illetve pontosabban a "robots stay frozen forever" lehet az oka, de még meg kell néznem, hogy valóban így van-e, és hogy Spectrumon is előfordul-e a hiba.

Quote
Még egy apróság: Az elején a cheatválasztásnál kicsit nehézkes, hogy nem tudni, melyik gombbal melyik cheatet lehet állítani. A címképernyõ helyett nem lehetne inkább ezekrõl egy táblázat?

A betöltő csak a státuszsorba ír, mert azt a legrövidebb/legegyszerűbb megoldani :oops: De a beállítások módosításakor kiírja, hogy mit változtattál, és a csalásokat a billentyű újabb lenyomásával ki is lehet kapcsolni. Pontszám betöltés és mentés csak akkor van, ha minden csalás tiltott (ez az alapértelmezett állapot), és a rendszerben van EXDOS.

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4825
  • OS:
  • Linux 64 bit (Suse) Linux 64 bit (Suse)
  • Browser:
  • Firefox 3.5.4 Firefox 3.5.4
    • View Profile
Re: Tegyük rendbe az EP programokat!
« Reply #482 on: 2010.June.02. 14:55:50 »
Még egy apróság: valamelyik szobában kikapcsoltam a robotokat majd az aknában leestem. Ezután újraindult a pálya és a robotok egyáltalán nem is látszottak. Miután kimentem a lifthez és vissza a pályára, robotok újra voltak. De ez is valószínûleg a Speccy verzióban is így van.

Most kipróbáltam Spectrumon, és ott is így van. Valójában a hiba mindig előfordul akkor, ha a robotok letiltott állapota mellett sikerül leesni, akár csalás nélkül is. A csalásnak csak annyi jelentősége van, hogy ha a robotok leállítása nem végleges, akkor egy idő után váratlanul újra megjelennek :)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 5728
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows XP Windows XP
  • Browser:
  • Firefox 3.6.3 Firefox 3.6.3
    • View Profile
Re: Tegyük rendbe az EP programokat!
« Reply #483 on: 2010.June.03. 14:38:17 »
Találtam még egy hibát, azt hittem, hogy csak abban a verzióban van, amit átírok, de nem, abban is benne van, amit István használt.
A 09-es szobában az első szinten a jobb oldalon lévő lift első karaktere nem jó, elszámolták magukat a játék készítői, és a platformot eggyel hosszabbra vették.
Javítása: C7CBh-re 0f8h helyett 0f0h

Gratula a betöltőhöz, nagyon tetszik a ki-beúszó felirat, és az eltűnő töltőképernyő, meg a váltás is :)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4825
  • OS:
  • Linux 64 bit (Suse) Linux 64 bit (Suse)
  • Browser:
  • Firefox 3.5.4 Firefox 3.5.4
    • View Profile
Re: Tegyük rendbe az EP programokat!
« Reply #484 on: 2010.June.03. 18:54:20 »
Ez már többé-kevésbé teljes verzió (az esetleg még meg nem talált hibáktól eltekintve):
  5241-0

  * impmiss1.prg (26.83 kB - downloaded 117 times.)
Fontosabb változtatások:
  - "beakadás" javítva
  - a zeneszobákban a lefagyás javítva
  - 2 attribútum hiba javítása
  - hardveres villogás emulációja
  - Geco hibajavítása beépítve
  - EXT2 joystick is használható
Egy kisebb probléma még van: a memória várakozást az EXOS alapértelmezésére állítja (várakozás csak M1-nél), hogy a hangok magassága kb. megegyezzen az eredeti Spectrom verzióval. Azonban valamivel lassabb, mint Spectrumon, különösen, ha sok sprite van a képernyőn. Lehetséges megoldások:
  - maradhat így
  - memória várakozás kikapcsolása (gyorsabb, de magasabb lesz a hang)
  - memória várakozás kikapcsolása és a hangok átírása DAVE hanggenerátor használatára

Forráskód:
  * impmiss1.s (33.42 kB - downloaded 123 times.)
  * zxchrset.bin (0.75 kB - downloaded 115 times.)
A Spectrum verzió innen tölthető le: ftp://ftp.worldofspectrum.org/pub/sinclair/games/i/ImpossibleMission.tzx.zip, további változatok és információ pedig itt találhatók.

Módosítások Spectumhoz képest:
  * im1_conv.s (22.06 kB - downloaded 127 times.)
  * im1_conv.lua (1.02 kB - downloaded 115 times.)
Használata:
  - a .TZX file betöltését elindítani Spectrum 48 módban
  - amikor az első, "US Gold" betöltőkép teljesen megjelenik, a 4000h-5AFFh memóriaterületet elmenteni a debuggerben egy "im1_scr1.bin" nevű file-ba
  - töréspontot beállítani az 5B16h címre
  - ennek elérésekor újabb file-t kell menteni a 4000h-FFFFh területről "impmiss1.bin" néven
  - lefordítani az "im1_conv.s"-t "im1_conv.bin"-re
  - ep128emu indítása EP módban, a fent létrehozott 3 .bin file-nak láthatónak kell lennie a file I/O könyvtárban
  - amikor az EP BASIC módban van, a debuggerben betölteni és futtatni a Lua scriptet, majd kilépni a debuggerből
  - a debugger ablak újra megjelenik, a script már mentette a file I/O könyvtárba az "impmiss1.scr" és "impmiss1.prg" file-okat; az ablak bezárásakor hidegindítás történik
  - tömörítetlen formátumhoz ezek már használhatók, egyébként még dtf.exe-vel csomagolni kell a lefordított impmiss1.s-t, impmiss1.scr::0x1B00,0x1B00-t, és impmiss1.prg-t

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2946
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows XP Windows XP
  • Browser:
  • Firefox 3.6.3 Firefox 3.6.3
    • View Profile
    • http://www.ep128.hu
Re: Tegyük rendbe az EP programokat!
« Reply #485 on: 2010.June.03. 19:37:24 »
Szerintem nem gond, ha egy picit magasabbak a hangok.
Nézzük meg úgy, mennyivel gyorsabb 64K-s gépeken, meg az sem baj, ha pörgősebb a játékmenet.

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4825
  • OS:
  • Linux 64 bit (Suse) Linux 64 bit (Suse)
  • Browser:
  • Firefox 3.5.4 Firefox 3.5.4
    • View Profile
Re: Tegyük rendbe az EP programokat!
« Reply #486 on: 2010.June.03. 20:28:38 »
Szerintem nem gond, ha egy picit magasabbak a hangok.
Nézzük meg úgy, mennyivel gyorsabb 64K-s gépeken, meg az sem baj, ha pörgősebb a játékmenet.

64K-s gépen nincs jelentősége, mert video RAM hozzáférésnél a várakozási módnak nincs hatása (de mindig lényegesen lassabb még a leglassabb módú normál RAM-nál és ROM-nál is :)). Egyszerűen ki lehet azonban próbálni, hogy melyik mód jobb: a debuggerben a játék futása közben írd be a monitor ablakba az "O BF C" parancsot, ez kikapcsolja a várakozást.

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2946
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows XP Windows XP
  • Browser:
  • Firefox 3.6.3 Firefox 3.6.3
    • View Profile
    • http://www.ep128.hu
Re: Tegyük rendbe az EP programokat!
« Reply #487 on: 2010.June.03. 20:43:56 »
A gyorsabbra szavazok...
Amilyen botfülű vagyok, alig hallottam különbséget.

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4825
  • OS:
  • Linux 64 bit (Suse) Linux 64 bit (Suse)
  • Browser:
  • Firefox 3.5.4 Firefox 3.5.4
    • View Profile
Re: Tegyük rendbe az EP programokat!
« Reply #488 on: 2010.June.03. 23:40:29 »
Várakozás nélküli, 128K-s gépen gyorsabb változat:
  * impmiss1.prg (26.83 kB - downloaded 127 times.)
  * impmiss1.s (33.4 kB - downloaded 122 times.)
  * zxchrset.bin (0.75 kB - downloaded 113 times.)

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2946
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows XP Windows XP
  • Browser:
  • Microsoft Internet Explorer 6.0 Microsoft Internet Explorer 6.0
    • View Profile
    • http://www.ep128.hu
Re: Tegyük rendbe az EP programokat!
« Reply #489 on: 2010.June.04. 10:16:55 »
Várakozás nélküli, 128K-s gépen gyorsabb változat:
  (Attachment Link)
  (Attachment Link)
  (Attachment Link)


Köszönjük!!
Nekem is tetszik a scroll és a betöltőkép eltüntetése az elején.  :)
Jó így a cheat választás!

Offline Spidermans Friend

  • EP fan
  • *
  • Posts: 129
  • OS:
  • Windows XP Windows XP
  • Browser:
  • Firefox 3.6.3 Firefox 3.6.3
    • View Profile
Re: Tegyük rendbe az EP programokat!
« Reply #490 on: 2010.June.04. 18:15:54 »
Egy újabb páciens: Saboteur 2
A hiba: a név és a szintválasztó kód beírásakor 'L' betűt nem lehet beütni. Emiatt az egyik szintet nem is lehet kiválasztani.

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2946
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows XP Windows XP
  • Browser:
  • Firefox 3.6.3 Firefox 3.6.3
    • View Profile
    • http://www.ep128.hu
Re: Tegyük rendbe az EP programokat!
« Reply #491 on: 2010.June.04. 20:27:36 »
Egy újabb páciens: Saboteur 2
A hiba: a név és a szintválasztó kód beírásakor 'L' betűt nem lehet beütni. Emiatt az egyik szintet nem is lehet kiválasztani.

Na tessék, ott is hiba van, ahol nem számít rá az ember... Pedig jó minőségű átiratnak néztem. Érdekes, sohasem játszottam azzal a szinttel.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 5728
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows XP Windows XP
  • Browser:
  • Firefox 3.6.3 Firefox 3.6.3
    • View Profile
Re: Tegyük rendbe az EP programokat!
« Reply #492 on: 2010.June.05. 01:14:25 »
És ez is egy Impossible Mission :), annyira nem tökéletes, mint Istváné ( két dolgot át is vettem tőle, az egyik a beakadás hibájának az orvoslása, a másik az ütközésfigyelés, eredetileg csak a 7. bitet szerettem volna figyelni, de mivel átvariáltam az attribútumokat az átszínezés miatt, így csak a 7. bit figyelése nem volt elég, István megoldása meg pont jól jött, nekem tuti hosszabban sikerült volna megvalósítani ugyanezt ), de a BAM verziótól sokkal jobb, feltéve, ha nincs benne hiba :D
IM 2 likvidálva, EP64-en is fut, de lassú, EXOS kompatibilis, tömörítve (betöltés RST 28h-val ;) ), és a szobák átszínezve.
A ZIP tartalmazza a betöltő forráskódját is, és a változtatásokat végrehajtó program forráskódját is (MOD mappa)

« Last Edit: 2010.June.05. 01:17:30 by geco »

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 5728
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows XP Windows XP
  • Browser:
  • Firefox 3.6.3 Firefox 3.6.3
    • View Profile
Re: Tegyük rendbe az EP programokat!
« Reply #493 on: 2010.June.05. 02:07:51 »
találtam még 3 hibát, egy attribútum, 1 elhalálozáskor fagyi, és a végén a kép nem az igazi

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 5728
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows XP Windows XP
  • Browser:
  • Firefox 3.6.3 Firefox 3.6.3
    • View Profile
Re: Tegyük rendbe az EP programokat!
« Reply #494 on: 2010.June.05. 03:36:20 »
Elméletileg ebben már nincs hiba.