Én is úgy gondolom, hogy sokszor az irányítás nehézkessége hozzáad a játékélményhez, és direkt lett így megvalósítva a vezérlés. Sok játék fizikájának része pl. a tehetetlenség, amit a korai arcade kabinetek óta ki is használnak (pl. Asteroids, Lunar Lander). Hasonló van a Space Taxiban is. De a Super Marióban sem tudsz azonnal megállni, még tesz pár lépést a figura akkor is, ha nem nyomod tovább a D-PAD-et. A való életben sem tudsz pl. futás közben azonnal megállni, kell egy kis idő, hogy lelassítsd a sebességed nullára. Valószínű itt is ezért nem lehet lőni futás és ugrás közben: egyszerűen életszerűtlen. Persze kérdés az, hogy a mutáns, ember nagyságú teknőcök mennyire tekinthetők alapból reálisnak
Meg állítólag honfoglaló eleink lovaglás közben is tudtak nyilazni, akár hátrafelé is. Szóval el lehet ezen vitatkozni, kérdés, hogy érez-e magában bárki motivációt arra, hogy ezen változtasson. Viszont az már szerintem egy másik játék lenne.