A 37,5 fps-re lenne ötletem, az 1 kHz-es DAVE megszakítás bevezetésével,
Az eredeti 300 Hz-es CPC megszakítás emulációja is használható lenne, illetve akár 150 is, mert a 37.5 fps előállításához az is elég (150 / 4). Igaz, ez növelné az LPT méretét (de csak ehhez nem kell minden sorhoz külön LPB). Ha fontos tudni, hogy éppen melyik megszakítás történt, akkor az LPT-t folyamatosan módosítani kell minden megszakításnál, egyébként a megszakítást elég egyszerre több helyen engedélyezni az LPT-ben. 150 Hz-nél minden harmadik megszakítás meghívja az EXOS megszakítást is (amely általában talán nem annyira lassú, hogy nem tér vissza még a következő 150 Hz-es megszakítás előtt).
de ennek megvalósításához ki kéne iktatni az EXOS megszakítást, arra esetleg van valami tipp, hogy lehetne zenélni EXOS megszakítás nélkül?
Ha a játék a CPC ROM rutinokat használta, akkor azoknak az emulációjával. Valószínűleg gyorsabb lenne, mint a SOUND: eszköz. De lehet, hogy ez sok helyet foglalna a memóriában, vagy egyéb probléma lenne ?
Esetleg csak a SOUND: megszakítását lehetne hívni közvetlenül az EXOS ROM-ból, bár nem tudom, hogy ez mennyire függ az EXOS megszakítás többi részétől. Természetesen így fell kell ismerni az EXOS verzióit, és mindegyiknél más címet hívni. EXOS 2.1-nél például a 00h:EBD6h címen van, de ezt a SOUND: eszközleírójának a megkeresésével is meg lehet állapítani. A futásideje letiltott memória várakozással, és megnyitott SOUND: csatornával de aktív hangok nélkül valamivel kevesebb, mint 0.9 ms (~4.5% CPU idő). A teljes EXOS megszakítás így (csak egy SOUND: csatorna) ~3.7 ms lenne, azaz több, mint 18% CPU idő.