Üdv,
Megérte még egy kis időt rászánni a dologra tesztelés céljából, mert végülis 12 byte lett a megoldás. Sajnos ZX Spectrum és Juggernaut kazetta tulajdonosok számára nem tudtam megoldást kidolgozni, mivel a gyári betöltő rutin a teljes memóriát tölti tele, ami így nem ad lehetőséget egyszerű POKE-olásra.
Mivel a térkép generálás hibája nem alapvető, játékot akadályozó tényező, így valószínűleg senki nem fog javított változatot készíteni, mert ha hibás zsákutcás térképes kap, egyszerűen kilép a menetből és újrakezdi a játékot, ami várhatóan már nem fog ismételten hibát véteni (bár néha előfordul).
Nem maradt más értelme a kutakodásnak, mint a működés megértése, az öröm és ha már megvan, akkor a javítás, ami inkább programozóknak szól, mint játékosoknak.
Tehát kell egy Multiface (vagy emulátor) és be kell tölteni a játékot. A menüben állva az alábbi címektől kell felülírni a memóriát a következő értékekkel:
$64AC $7C, $CD, $E0, $89
$89E0 $FE, $03, $D0, $E1, $E1, $C3, $E4, $63
Ezzel a hiba elhárítva, mehet a játék!
Még egy pici magyarázat a térkép generáláshoz:
A nemlétező zsákutca hiba bárhol előfordulhat, akár a térkép közepén is, bár ennek kicsi az esélye az (ál)véletlenszámok miatt.
Az üres térképre első lépésben "felszórt" elemek olyanok, amelyek kötelezőek a játékhoz, azaz például a kiindulási pont, a benzinkút, az árufelvevő helyek, a szerelőüzem, stb.
Az összekötő utak kitöltése "tehetetlen" a nem megrajzolt zsákutcákkal, neki azokat oda kell tennie. A javítás annyit csinál mindössze, hogy ha egy ilyen elemet kell letennie a térképre, azonnal újrakezdi a térkép generálását, így elhárítja a hiba lehetőségét. Előfordulhat, hogy kétszer is neki kell futnia a térkép megtervezésének, de végül mindig sikerül egy jót készítenie.
Érdekesség, hogy a mini térképhez minden útvonal elem meg van rajzolva, ezért is nem vette észre a programozó, hogy hiba is előállhat. Ebből következik, hogy ezt a részt írta-rajzolta meg először, majd aztán kezdett bíbelődni a térkép tervezővel. Tény és való, hogy szabad memória szinte nincs - jó, azért akad még majdnem 100 byte - de nem ez befolyásolta a meg nem rajzolt zsákutcákat.
További furcsasága a játéknak, hogy ha a füvön átgázolva a térképről kimegyünk, akkor az a pályaelem ismétlődik meg újra és újra. Itt felmerült a gondolat, hogy a nemlétező zsákutca helyére utat teszek, ami a semmibe vezet, de ez nem lett volna méltó megoldás. Jobb a hibátlan térkép.
Ezzel véget ért ez a feladat. Nincs értelme javítani a játékot, mert így is tökéletesen élvezhető.
Pgyuri