Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Tegyük rendbe az EP programokat! (Read 376342 times)

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14732
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Tegyük rendbe az EP programokat!
« Reply #510 on: 2010.June.07. 08:55:15 »
Akkor van probléma, ha elhagyod a szobát, mielõtt a robotbénító lejárna. Ilyenkor látszólag elveszik, de ha késõbb újat kérsz, az onnan kezdi a visszaszámlálást, ahol az elõzõ félbeszakadt (rosszabb esetben csak az utolsó tizedmásodpercek, mint a snapshotban is).
Ez az eredeti Spectrum verzió hibája? Meg kéne írni az ilyen javításokat a Tipshopnak is, hadd örüljenek a Spectrumosok is :-)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7113
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Tegyük rendbe az EP programokat!
« Reply #511 on: 2010.June.07. 13:36:03 »
Olyan verzió végül is már van... Bár a lila-sárga talajt lehetne likvidálni...
A lila sárga talaj, nem rám vonatkozott, "hosszas" keresgélés után vettem észre, hogy olyan kombót nem tettem be :)

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3198
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: Tegyük rendbe az EP programokat!
« Reply #512 on: 2010.June.07. 13:40:34 »
A lila sárga talaj, nem rám vonatkozott, "hosszas" keresgélés után vettem észre, hogy olyan kombót nem tettem be :)

Ez az eredeti Spectrum verzióra vonatkozott.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7113
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Tegyük rendbe az EP programokat!
« Reply #513 on: 2010.June.07. 14:47:34 »
Ebben lehet választani az eredeti Spectrum paletta, és a módosított paletta között betöltés után, a módosított attribútumok módosítottak maradnak, mint pl a liftakna, és a padló, és a háttér a szobákban, és benne van István robotbénító javítása.

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Tegyük rendbe az EP programokat!
« Reply #514 on: 2010.June.07. 16:54:43 »
Ha van még rá érdeklődés, itt egy új verzió:
  [ Guests cannot view attachments ]
  [ Guests cannot view attachments ]
  [ Guests cannot view attachments ]
  [ Guests cannot view attachments ]
  [ Guests cannot view attachments ]
  [ Guests cannot view attachments ]
A forráskódokról információ, és az eredeti Spectrum .TZX itt  található.

Újdonságok:
  - tartalmazza ennek a teszt verziónak a változtatásait (minden Spectrum beeper hang lecserélve DAVE hanggenerátorra, CPC stílusú robothang, új csalások, turbó kompatibilitás, és optimalizált sprite rajzoló rutinok)
  - a játék elején a menüben (ahol az irányítás választható) állítható szín mód: F1: eredeti Spectrum színek (ez az alapértelmezés), F2: C64 színek Geco átirata alapján
  - javított robotbénító (lásd itt)
  - javítottam még egy (szintén eredeti Spectrum) hibát, ami akkor fordul elő, ha egy szobában két lift van közvetlenül egymás mellett, és a játékos pontosan a két lift közé állva próbálja használni valamelyiket - ilyenkor a program a memóriába szemetelt, megakadályozva a liftek és számítógépek használatát a szobából való kilépésig (de három liftnél ez sem működik; remélem, ilyen nincs egyik szobában sem :oops:)
  - szintén új "csalás": elhalálozás után amikor a szoba újra megjelenne, ha az ESC billentyű le van nyomva, akkor a játék véget ér (mintha letelt volna az idő), és visszatér a menübe; ugyanekkor használható egyébként egy már az eredeti verzióban is meglevő csalás: a Q és W egyidejű lenyomásával a szoba másik oldalán lehet kijutni a lifthez (nem szabad használni, ha a szobának csak egy kijárata van - lefagyhat a játék) - ez néha hasznos lehet, amikor egyébként lehetetlenné válna a továbbjutás
  - további kisebb optimalizálások a sprite rajzolásban, ezúttal a szobákban a lifteknél is: talán most kevésbé villognak, bár még mindig nem tökéletes

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Tegyük rendbe az EP programokat!
« Reply #515 on: 2010.June.07. 17:57:33 »
Már találtam is egy hibát :oops: A játék megnyerésekor a program letiltotta a megszakításokat, ezért amikor visszatért a menübe, nem működött a villogás és "beragadt" a hang. A javításhoz csak egy DI utasítást kellett NOP-ra cserélni.
  [ Guests cannot view attachments ]
  [ Guests cannot view attachments ]
« Last Edit: 2010.June.07. 18:02:33 by IstvanV, Reason: Javított forráskód »

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3198
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: Tegyük rendbe az EP programokat!
« Reply #516 on: 2010.June.07. 18:05:42 »
Már találtam is egy hibát :oops:

Frissítettem!  :ds_icon_cheesygrin:
Szép hosszú lett az ismertető végén a feature-lista...  :)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7113
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Tegyük rendbe az EP programokat!
« Reply #517 on: 2010.June.07. 19:46:53 »
Az István verziója nem kerül be az EP64-es játékok közé is, ezt az új verziót ugyan nem néztem még meg, de már az ezelőtti is elfogadható sebességgel futott EP64-en, lehet ez a verzió még gyorsult egy keveset.

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3198
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: Tegyük rendbe az EP programokat!
« Reply #518 on: 2010.June.07. 19:51:36 »
Az István verziója nem kerül be az EP64-es játékok közé is, ezt az új verziót ugyan nem néztem még meg, de már az ezelőtti is elfogadható sebességgel futott EP64-en, lehet ez a verzió még gyorsult egy keveset.

Valóban gyorsult, ezt megnéztem. Csak amikor 3 robot van a szobában, és még lőnek is, az tesz be a sebességnek rendesen...  :(

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Tegyük rendbe az EP programokat!
« Reply #519 on: 2010.June.08. 00:54:55 »
Még egy hiba :oops: A robotbénító hibájának a javítása elrontotta az annak használatát bármikor lehetővé tevő csalást. Javítás:
  [ Guests cannot view attachments ]
  [ Guests cannot view attachments ]

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7113
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Tegyük rendbe az EP programokat!
« Reply #520 on: 2010.June.08. 10:13:29 »
Valóban gyorsult, ezt megnéztem. Csak amikor 3 robot van a szobában, és még lőnek is, az tesz be a sebességnek rendesen...  :(
Jaja, igazad van, én is megnéztem tegnap a hozzászólásom után, a folyosón a sebesség fasza, még 3 néma robot esetén elfogadható, de amikor már lőnek is... :(

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Tegyük rendbe az EP programokat!
« Reply #521 on: 2010.June.08. 14:24:15 »
Egy keveset lehetne gyorsítani a robotok lövéseinek a rajzolásán, de nem tudom, érdemes-e ezért megint lecserélni a file-okat. 128K-s gépen 0.76 ms helyett 0.40 ms lesz a rajzolási idő, EP64-en pedig 1.15 ms helyett 0.68 ms. Egy robot lövéséhez ez minden második 50 Hz-es megszakításban fut le kétszer, tehát EP64-en a megtakarított CPU idő átlagosan kb. 2.4% / robot.
« Last Edit: 2010.June.08. 14:35:17 by IstvanV »

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7113
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Tegyük rendbe az EP programokat!
« Reply #522 on: 2010.June.08. 15:53:21 »
Á, szerintem 2,4%-ért nem érdemes belenyúlni, az nem jelent akkora gyorsulást, hogy EP64-en is elég gyors legyen, jó így, ahogy van, így is nagyon sokat gyorsult.

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Tegyük rendbe az EP programokat!
« Reply #523 on: 2010.June.08. 17:08:30 »
Még egy kisebb hiba, amit nem tudom, érdemes-e javítani: a villogás emulációval előfordulhatnak problémák a puzzle megjelenítésekor. Ezek közül az egyik az, hogy ha van villogó karakter a képen, akkor rövid (< 1/3 másodperc) időre kilépve a térképhez, majd újra vissza a puzzle-hoz, a villogás bekapcsolva maradhat annak ellenére, hogy a villogó elemek már nincsenek kijelölve. Egy másik a betűk megfejtésekor látható effektusnál (a képernyő alsó része átszíneződik) fordulhat elő: ha előtte van villogó karakter a képernyőn (ez gyakran előfordul), akkor az utána inverz állapotban maradhat villogás nélkül. Az utóbbi hibára van is javításom.

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3198
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: Tegyük rendbe az EP programokat!
« Reply #524 on: 2010.June.08. 19:32:16 »
Ez a játék már így is full-extrás átirat, melyekről anno csak álmodozhattunk. Persze, ha ez utóbbi hibákat van kedve javítani...
A sprite-ok kezelésén gyorsítani nem éri meg, több vele a munka, mint a haszon.  Ep64-en így is reménytelennek tűnik a dolog.