Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Tegyük rendbe az EP programokat! (Read 372730 times)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Tegyük rendbe az EP programokat!
« Reply #210 on: 2009.September.05. 18:00:43 »
Kéne még valami színátmeten a háttérbe, valami halvány kék, alulról felfele sötétedve. Persze kevés a kék EP-n, de sorok váltogatásával meg lehetne mint ahogy a punk star-ban csináltam.

Ezt is sikerült nagyjából megoldani, bár a színátmenetek jobban is nézhetnének ki. Ha valaki talál jobbat, akkor arra kicserélem. További újdonság, hogy indításkor örökéletet is lehet választani az 1-3 billentyűkkel (1: végtelen energia, 2: nem ér véget a játék a víz, mérges növények, és páncélok érintésekor, 3: mindkettő).
  [ Guests cannot view attachments ]
  [ Guests cannot view attachments ]

Forráskód (most már tömörítés nélküli verzió is fordítható):
  [ Guests cannot view attachments ]

Script színátmenetek készítéséhez:
  [ Guests cannot view attachments ]

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Tegyük rendbe az EP programokat!
« Reply #211 on: 2009.September.05. 19:01:58 »
Wow! Hát ez csúcs lett! És látom pályánként is változik két fajta. Hát ez profi, totál jó. Az is tetszik hogy ilyen "csíkos", mert ez illik a specy grafikához! Ezen ne változtass már!
:D
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14723
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Tegyük rendbe az EP programokat!
« Reply #212 on: 2009.September.05. 19:57:04 »
Egy pici hiba van még: a hangeffektekhez a Spectrum ROM BEEP rutinját használja, a 3B5H-t hívogatva. Ennek szimulálására megpróbált Endi alkotni valamit, de az nem igen hasonlít az eredeti BEEP-re :-) valószínûleg ezért van az, hogy a meghaláskor lévõ hangeffekt sem hasonlít az eredetire, csak egy kis percegés hallható.

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Tegyük rendbe az EP programokat!
« Reply #213 on: 2009.September.05. 21:06:35 »
Egy pici hiba van még: a hangeffektekhez a Spectrum ROM BEEP rutinját használja, a 3B5H-t hívogatva. Ennek szimulálására megpróbált Endi alkotni valamit, de az nem igen hasonlít az eredeti BEEP-re :-) valószínûleg ezért van az, hogy a meghaláskor lévõ hangeffekt sem hasonlít az eredetire, csak egy kis percegés hallható.

OK, majd megnézem.

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Tegyük rendbe az EP programokat!
« Reply #214 on: 2009.September.05. 21:10:57 »
Egy olyan könnyítõ scriptet talán lehetne, ami a Spectrum Emulátort mûködését figyelné, és eltenné az NMI-t kiváltó helyek listáját.

Az alábbi script az attribútum terület (5800h-5AFFh, de csak akkor, ha ott az FDh vagy FEh szegmens van) és az FEh I/O port írását és olvasását figyeli, és a reset (F11) megnyomásakor kiírja egy "zxiolog.txt" nevű file-ba a PC azon értékeit, ahol ilyen műveletek történtek. A ROM-ból, azaz pontosabban a <= 7Fh szegmensből történő hozzáféréseket figyelmen kívül hagyja.
  [ Guests cannot view attachments ]

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7085
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Tegyük rendbe az EP programokat!
« Reply #215 on: 2009.September.05. 22:04:28 »
Mit szóltok a következő palettához, természetesen a színek keverésén finomítani kell.
32,4,36,164,52,180,38,54

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Tegyük rendbe az EP programokat!
« Reply #216 on: 2009.September.06. 15:59:07 »
Egy pici hiba van még: a hangeffektekhez a Spectrum ROM BEEP rutinját használja, a 3B5H-t hívogatva. Ennek szimulálására megpróbált Endi alkotni valamit, de az nem igen hasonlít az eredeti BEEP-re :-) valószínûleg ezért van az, hogy a meghaláskor lévõ hangeffekt sem hasonlít az eredetire, csak egy kis percegés hallható.

Javított BEEP:
  [ Guests cannot view attachments ]
  [ Guests cannot view attachments ]
Ez az EP eltérő órajele ellenére is a lehetőség szerint pontos frekvenciát állít elő. Érdekessége, hogy bár mindkét csatornán generál négyszögjelet, csak egy DAVE regisztert ír a ciklusban.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Tegyük rendbe az EP programokat!
« Reply #217 on: 2009.September.06. 16:22:27 »
Már nem is merek többet kérni... de nem lehetne az alsó 4szín üzemmódú képet is feljavítani némi soronkénti színezéssel? :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Tegyük rendbe az EP programokat!
« Reply #218 on: 2009.September.06. 16:39:51 »
Mit szóltok a következő palettához, természetesen a színek keverésén finomítani kell.
32,4,36,164,52,180,38,54

Ilyenre gondoltál (lehetséges fórum probléma: az attachthumb nem működik az alábbi .bmp file-al) ?
[ Guests cannot view attachments ]

Táblázat a dlord.s-hez:
Code: ZiLOG Z80 Assembler
  1. gradient2Data:
  2.         defb  015h, 000h, 055h, 055h, 055h, 055h, 055h, 055h
  3.         defb  055h, 055h, 055h, 015h, 020h, 055h, 055h, 055h
  4.         defb  055h, 055h, 055h, 055h, 055h, 055h, 055h, 055h
  5.         defb  055h, 055h, 055h, 055h, 055h, 055h, 055h, 055h
  6.         defb  055h, 055h, 049h, 004h, 04ah, 004h, 055h, 029h
  7.         defb  024h, 054h, 0a4h, 0a5h, 052h, 034h, 095h, 04ah
  8.         defb  0b4h, 055h, 029h, 026h, 054h, 036h, 0a5h, 052h
  9.         defb  000h, 095h, 055h
« Last Edit: 2009.September.06. 19:06:55 by MrPrise, Reason: Tényleg nem. Elég fura »

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Tegyük rendbe az EP programokat!
« Reply #219 on: 2009.September.06. 16:45:52 »
Már nem is merek többet kérni... de nem lehetne az alsó 4szín üzemmódú képet is feljavítani némi soronkénti színezéssel? :)

Elvileg megoldható, bár nem tudom pontosan, hogyan lenne érdemes színezni :oops: Kisebb hátránya lenne, hogy így eggyel több video szegmenst kellene foglalni.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7085
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Tegyük rendbe az EP programokat!
« Reply #220 on: 2009.September.06. 17:17:38 »
Ilyenre gondoltál (lehetséges fórum probléma: az attachthumb nem működik az alábbi .bmp file-al) ?

Igen, ilyesmire, annyi, hogy a feketét még be lehetne vonni a színátmenetre, meg variálni lehetne még a különböző színű sorok kombinációjával.
A mintaképet Basicben hoztan össze.  :oops:

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Tegyük rendbe az EP programokat!
« Reply #221 on: 2009.September.06. 17:39:03 »
Jó ez a világoskékes is, de sok pályán nem lehetne használni, mert ügye túl világos és így a specy-s sprite grafikán "átlátszik" vagy hogy is mondjam.
Ezen a pályán amúgy pont jó.
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Tegyük rendbe az EP programokat!
« Reply #222 on: 2009.September.11. 21:13:55 »
Javított BEEP:

Ez az EP eltérő órajele ellenére is a lehetőség szerint pontos frekvenciát állít elő. Érdekessége, hogy bár mindkét csatornán generál négyszögjelet, csak egy DAVE regisztert ír a ciklusban.

Lehet, hogy mégis érdemesebb az eredeti Spectrum ROM rutint beépíteni, mert itt nem fontos, hogy nagyon pontos legyen a hangmagasság (a játék csak hangeffektusokra, és nem zenére használja), viszont az én verzióm időzítése más a hang be- és kikapcsolásakor, és a program csak rövid időkre hívja, de sokszor egymás után.

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Tegyük rendbe az EP programokat!
« Reply #223 on: 2009.September.13. 17:42:38 »
Spectrum BEEP rutinnal:
  [ Guests cannot view attachments ]
  [ Guests cannot view attachments ]

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7085
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Tegyük rendbe az EP programokat!
« Reply #224 on: 2009.September.13. 20:25:17 »
Spectrum BEEP rutinnal:
Nekem bejön a beep rutinos verzió, bár csak az elhalálozásnál hallottam hangját ;)