Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: SymbOS magyar (Read 49407 times)

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: SymbOS magyar
« Reply #150 on: 2014.November.13. 15:14:38 »
Arról nem is beszélve, hogy mint ott is megállapítottuk, az igazán szép IVIEW képek attributum módban vannak,

attributum módban pedig nem tudnánk pixelhelyes maszkot rajzolni a képre,

és a mi kedvünkért sztm. nem lesz a SymbOS -ben 8 pixeles vízszintes window snap ... :)

(Mellesleg ez az én ízlésemnek megint akkora lórúgás lenne, hogy nem is nagyon érdekelne a dolog onnantól, hogy a vibrálás mellé még egy 8 pixeles vízszintes window snap is kéne ... de persze az ízlés az csak ízlés.)

Ha meg elhagynánk a maszkot, akkor a háttér belemosódna additívan a SymbOS ablakokba ... nyilván az is 0 eredmény ... az én ízlésemnek ...
Z80 System

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: SymbOS magyar
« Reply #151 on: 2014.November.13. 15:25:02 »
Amugy nem vagyok rola meggyozodve (ellenorizni kene!), hogy SymbOS nem kenyszeriti ki a 8 pixeles hatarokat pl ablak poziciora. Ez csak egy tipp, de epp gondolkodtam, hogy a fenebe lehet megoldani, hogy egy felig 4db ablakkal takart masik ablakban aktivan van vmi, es csak az frissuljon, ami nincs kitakarva persze. Arra jutottam, hogy a legegyszerubb megoldas, ha pl 8*8-as (vagy mas, mind1, de a 8 logikusnak tunik legalabb vizszintesen) egysegenkent van a memoriaban egy "terkep" ami azt mutatja, hogy az adott "pixel blokk" melyik ID-el rendelkezo ablakhoz tartozik. Igy a rajzolo rutinoknak konny dolga van viszonylag. Persze elvileg akar pixelnekent is lehetne terkep, csak az durvan nagy lenne, nagyobb mint a teljes grafikus videoRAM merete 4 colour felobontasban :) Marmint, ha 1 byte van a window ID-re a SymbOS-en belul. Mas megoldast nem tudok elkepzelni hirtelen viszont, hogy hatekonyan hogy van lekezelve a felig takart ablak esete. Foleg, ha tenyleg sok ablak itt-ott takarja, akkor azert nem piskota kitalalni, hol latszik es hol nem eppen ... Szoval ezert tippelek a "terkep" megoldasra. Persze lehet, hogy tevedek. Ha pedig uj ablak jelenik meg, arrebb viszel egyet, bezart egyet stb, akkor a SymbOS-nek persze ujra kell generalnia az adott "terkep" vonatkozo reszet.

Ha tenyleg igy van, es "blokkosan", akkor lehet amugy is adott mar eleve, hogy ablak nem lehet "akarhol" hanem pl 8 pixelkent vagy tudomisen, ami hasznos lehet a fentebb vazolt technikakhoz. Vagy az is lehet, hogy ez a "blokossag" merteke allithato a SymbOS-ben (nem is usernek, hanem forraskod szinten marmint) es osszefuggesbe hozhato az attribute mode kivanalmaival.

Meg kene kerdezni a szerzot, hogy mukodi ez valojaban :)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7120
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: SymbOS magyar
« Reply #152 on: 2014.November.13. 15:26:42 »
sztem vízszintesen 4-es blok van, amúgy Attributum módban is meg lehet csinálni a pixel helyes kitakarást, csak az attributumok színét is állítani kell a kitakarós részen.

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: SymbOS magyar
« Reply #153 on: 2014.November.13. 15:47:18 »
Quote
sztem vízszintesen 4-es blok van, amúgy Attributum módban is meg lehet csinálni a pixel helyes kitakarást, csak az attributumok színét is állítani kell a kitakarós részen.

Nem, attributumban sztm. 8 pixeles a bájt.

Az attributum arrol szól hogy 8 pixelen belül csak két szined lehet. Ha van egy képed ami ezt használja (a bájton belül a 2 színt) nem tudsz beleraki egy harmadikat (mask szín).
Evvan. Különböző megkötések kellenek. 8 pixeles ablak snap, vagy feleslegesen lemaszkolt részek, vagy csak megfelelő kombinációban alkalmazott 4/16 színüzemmódú IVIEW képek, amik azért nem annyira jók mint az attributumosak ... az élet kemény ...
Z80 System

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: SymbOS magyar
« Reply #154 on: 2014.November.13. 15:49:48 »

Quote
(ellenorizni kene!)

Mi sem egyszerűbb ... ráklikkolsz a linkre ami az angol SymbOS topikban van, és java emulátorban látod a SymbOS működését ...

Meglepne ha nem bökte volna ki a szemem, hogy 8 pixel snap -osak az ablakok ... :)
Z80 System

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: SymbOS magyar
« Reply #155 on: 2014.November.13. 15:57:59 »
Z80 System

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: SymbOS magyar
« Reply #156 on: 2014.November.13. 16:02:47 »
Ezzel pontot is raktunk a kérdés végére:
Z80 System

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7120
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: SymbOS magyar
« Reply #157 on: 2014.November.13. 16:26:24 »
Nem, attributumban sztm. 8 pixeles a bájt.
Az igaz, de meg lehet oldani a pixel helyes kimaszkolást is, az egyik színt le kell cserélni a háttérszínre a kérdéses területen, a másik eredeti szín marad, és azzal megoldani akár 1 pixel szélesen a kimaszkolást, igaz, abban az attributumban lesz egy kis elváltozás a képben, de az nem annyira zavaró, mint a 8 pixeles kimaszkolásból maradó űr.

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: SymbOS magyar
« Reply #158 on: 2014.November.13. 16:30:17 »
Quote
de az nem annyira zavaró, mint a 8 pixeles kimaszkolásból maradó űr.

Ízlés kérdése. Sztm kifejezetten ronda lenne, ahogy pld. 7 pixel szélesen mindenféle szálkák meg zajok lennének az ablak mellett.
Z80 System

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: SymbOS magyar
« Reply #159 on: 2014.November.13. 16:32:57 »
Az igaz, de meg lehet oldani a pixel helyes kimaszkolást is, az egyik színt le kell cserélni a háttérszínre a kérdéses területen, a másik eredeti szín marad, és azzal megoldani akár 1 pixel szélesen a kimaszkolást, igaz, abban az attributumban lesz egy kis elváltozás a képben, de az nem annyira zavaró, mint a 8 pixeles kimaszkolásból maradó űr.

Vagy rakenyszeriteni symbos-t hogy hatarra tegye az abalakokat ennel a mukodesnel. Ok, nem olyan szep, de elfogadhato. Szerintem.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7120
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: SymbOS magyar
« Reply #160 on: 2014.November.13. 16:36:58 »
Ízlés kérdése. Sztm kifejezetten ronda lenne, ahogy pld. 7 pixel szélesen mindenféle szálkák meg zajok lennének az ablak mellett.
Ezen is lehet finomítani, mindig a legkevesebb pixelt tartalmazó színt lecserélni, így a legkisebb a zavar.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7120
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: SymbOS magyar
« Reply #161 on: 2014.November.13. 16:37:15 »
Vagy rakenyszeriteni symbos-t hogy hatarra tegye az abalakokat ennel a mukodesnel. Ok, nem olyan szep, de elfogadhato. Szerintem.
Szerintem is :)

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: SymbOS magyar
« Reply #162 on: 2014.November.13. 16:38:48 »
Énnekem ezek huszadmegoldások csak ... még minderre rá egy 25 Hz -es flash ... semmire nem jó az egész ...
Z80 System

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: SymbOS magyar
« Reply #163 on: 2014.November.13. 16:43:35 »
Szerintem is kuldo video kene. EP-n ez meg "szep" is, mert ott vanak az EXTCOL bemenetek, igy egy kepen belul is lehetne olyan tartalom amit a Nick allit elo, es olyan is, amit a kulso cucc. Ok, persze dumalni konnyu, de meg is kene csinalni ...

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: SymbOS magyar
« Reply #164 on: 2014.November.13. 17:08:13 »
Én a web emuban futó verzióban nem tudom irányítani az egérkurzort.
Az egeret használó demók mentek, csak ez nem megy. Vagy még nincs implementálva a Symbos-ba a EP egér?
Billentyűzetről két gombbal tudok balra és fel menni. :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)