Enterprise Forever

:HUN => Programozás => Topic started by: endi on 2016.May.14. 16:06:21

Title: Snakeprise
Post by: endi on 2016.May.14. 16:06:21
na, ez nagyon ígéretes lesz
az a lényeg hogy minden O felszedésekor letörlődik a képernyő egy része, ezáltal szabaddá téve az utat
ezután gombnyomásra indul el újra a kígyó
ebből tuti kihozok valami tök jól játszható cuccot :)
Title: Re:Snakeprise
Post by: endi on 2016.May.14. 17:58:35
picit fejleszettem is
-random törli a pályát
-nem kell pont elkapni az O-t (idegesítő volt úgy)
-oldalt kimegy, másik oldalt bejön
-O felszedésekor amikor újra indulunk, jó pozícióból indul már

ütközés vizsgálat még nincs, de valszeg energia lesz itt is, mert lehet olyan hogy az O olyan helyre kerül ami nem elérhető (azt meg basicban nem lehet értelmes sebességűre megírni hogy vizsgálja, elérhető-e)

Title: Re:Snakeprise
Post by: geco on 2016.May.14. 19:51:58
Jó ötlet ez az újjáértelmezett snake :)
Title: Re:Snakeprise
Post by: szipucsu on 2016.May.14. 19:59:58
Jó ötlet ez az újjáértelmezett snake :)
Jó lesz ez. Még lehetne varázstablettákat is elhelyezni a pályán, melyek energiát növelnek, sebességet fokozzák/csökkentik, stb (zzzippelve a sebességgel nem lenne gond). A véletlenszerű törléseknél is odakerülhetnének véletlenszerűen powerupok is.
Title: Re:Snakeprise
Post by: endi on 2016.May.15. 01:19:02
na itt egy zippelt verzió amiben valamennyire be van lőve a gameplay
pontszámtól függ a sebesség, 1000 pont felett már nagyon nehéz
Title: Re:Snakeprise
Post by: szipucsu on 2016.May.15. 10:39:32
na itt egy zippelt verzió
Szerintem nem jó, hogy mindig megáll, amikor a kincshez ér.
És kaphatna egy kis plusz energiát a kincsek felvételekor.
Title: Re:Snakeprise
Post by: endi on 2016.May.15. 13:16:42
Szerintem nem jó, hogy mindig megáll, amikor a kincshez ér.
És kaphatna egy kis plusz energiát a kincsek felvételekor.

lesz majd energia plusz.
az a baj felvételkor x ideig törölgeti a pályát, és a játékos nem tudja mikor kapja vissza az irányítást, ezért kell leállítani.
a fő baj az hogy egy kis hiba és egy csomó energia elveszik... szóval még csiszolni kell
Title: Re:Snakeprise
Post by: endi on 2016.May.15. 22:01:20
na itt egy új. egyre jobb :)
1000 pontonkét gyorsul, de most többet töröl egy bigyó felszedésnél.
ezáltal elég üres marad a pálya és még 3-4000 pontnál is játszható (bár nagyon nehéz)
nekem sikerült 4000 pont fölé mennem
tippek:
-használjuk ki hogy a képernyő egyik felén ki, másikon be!
-igyekezzünk minél kisebb úton elérni a bigyót, tehát ne firkáljuk teli a pályát. párezer pont felett hasznos lesz :)

"zene" sokat dobott rajta, bár csak pár hang. meg még majd fejlesztem ezt is, meg a hangokat

Title: Re:Snakeprise
Post by: szipucsu on 2016.May.15. 22:42:11
Ez jó, eljátszogattam vele. Talán túlléptem a 3000-et, nem tudom.
Pacman, Snakeprise, Chase HQ... ha így jönnek a játékok, a végén még minden nap EP-s játékokkal fogok játszani, irigykedhetnek a nagy proci és videokártya igényű művek.
Title: Re: Snakeprise
Post by: Ep128 on 2016.May.15. 23:35:09
Tetszik! :-) Ezt is "eredeti Ep -n játszhatóvá" kellene tenni! :-)
Title: Re: Snakeprise
Post by: endi on 2016.May.16. 10:26:45
rájöttem hogy nem jó így a pontozás, mert minden játéknál ugyanúgy jön ki. nő a pont, nő a sebesség... mindig kb ugyanannyi idő míg x pontot elérünk, emiatt unalmas.
asszem úgy lesz hogy a bigyó felszedéstől gyorsulunk
meg persze lesz még valami más felszedendő
arra is gondoltam hogy egy ellenséges kígyó is kéne
a grafikával se vagyok megelégedve, asszem attr módra kéne átrakni
Title: Re: Snakeprise
Post by: endi on 2016.May.16. 17:08:44
újabb
mégis karakter mód lesz mert beleraktam karakter animot a háttérbe
Title: Re: Snakeprise
Post by: geco on 2016.May.16. 17:33:51
5700 :D jó, lehetne színesebb, a törlő cucc nagyon teccik :)
Title: Re: Snakeprise
Post by: Ep128 on 2016.May.17. 00:30:07
Nagyon jó! :-) (Engem a hajdani Nibbles (vagy mi is) játékra emlékeztet, amit asszem EDC követett el. :-) Csak ott "bööeee" volt, ha kifutottál valahol, avagy neki a saját "farkadnak"... :-D )
Title: Re: Snakeprise
Post by: szipucsu on 2016.May.17. 00:46:45
Eszméletlen jó! :D
A pittyegések meg a hangok is nagyon jók úgy egyben.
Én a törlésnél még tennék be hangot egy másik hangcsatornára is, mondjuk fokozatosan egyre magasabb hang szólhatna végig envelope-pal megoldva a fennmaradó csatornán. De lehet fokozatosan mélyülő is, vagy még jobb lenne felváltva hol az egyik, hol a másik.
Amikor még nem indultunk újra törölgetés után, addig is szólhatna valami, pár hangból álló zene, akár több szólamban is, valami nagyon egyszerű.
A karakter anim is változhatna, minden törölgetés után az ellenkező irányba váltana.
A játék közbeni zenéből is esetleg lehetne kétféle, és ezek váltakoznának törölgetésenként.

Ezek szerintem még dobnának az egészen, de így is eszméletlen.
Title: Re: Snakeprise
Post by: endi on 2016.May.17. 23:18:05
itt egy újabb, kicsit jobb hangokkal
Title: Re: Snakeprise
Post by: endi on 2016.May.18. 17:00:57
rájöttem, az a fő gond hogy sokszor túl közel rakja a bigyót
na most ha átírnám úgy hogy figyelje hogy távol rakja, az se lenne elég mert ügye a képernyő szélén át lehet menni a túloldalra, ezért sose lesz elég távol a bigyó

megoldás: a képernyő széle végleges halált okozna, plusz mindig távol raknám a bigyót

szerintem ez sokkal jobbá tenné az egészet
Title: Re: Snakeprise
Post by: Ep128 on 2016.May.18. 21:23:12
Miért ne lehetne a képernyő széle egyszerűen "fal", ahonnan nem lehet tovább menni? :-) Nem kell halált okozzon, csak egyszerűen vagy "visszapattannánk" róla és ellenkező irányba mennénk tovább, vagy "leragadnánk a falnál", amíg nem húzzuk másfelé a joystic -ot, stb. :-)
Title: Re: Snakeprise
Post by: szipucsu on 2016.May.19. 10:26:14
itt egy újabb, kicsit jobb hangokkal
A játék közbeni zene szerintem jobb volt eredetileg, torzítás nélkül.

Lehet olyat is, hogy a képernyő szélén kisebb kapuk/falak legyenek.
Én ritkán élek a lehetőséggel, hogy a képernyő szélén menjek át, nekem így külön kihívás lenne, ha simán csak messzebb kerülne a bigyó. Nem tudom, mások hogy vannak ezzel.
Title: Re: Snakeprise
Post by: endi on 2016.May.19. 18:34:08
na itt van egy jól belőtt
oldalak azonnali halál
színek jobbak
Title: Re: Snakeprise
Post by: szipucsu on 2016.May.19. 20:18:57
Szépen alakul, de az eredeti, játék közbeni hang jobb volt. A pályatörlés hangja pedig az eggyel ezelőtti változatban volt nagyon jó.
Most nehéz lett, és sokszor nem is lehet simán eljutni a bigyóhoz. Lehetnének kisebb-nagyobb kapuk a falakon.
Olyat lehetne még, hogy véletlenszerűen időnként a mozgatott figura ne falat, hanem energianövelő karaktert rakjon le maga után.
Title: Re: Snakeprise
Post by: endi on 2016.May.19. 20:41:03
ja csak ügye én mindig olyan hangot akarok ami nem szokványos :)

hát, alapvetően a játék lényege hogy sokszor át kell menned a falakon és energiát veszíteni...
sőt valójában sokszor ez jobb taktika, mert pl ha egy nagyot kerülsz akkor ügye telifested a pályát, amitől egyre nehezebb lesz :)
szóval stratégiázni kell

igen, energia növelő lehet hogy lesz
Title: Re: Snakeprise
Post by: szipucsu on 2016.May.20. 11:37:40
ja csak ügye én mindig olyan hangot akarok ami nem szokványos :)
Az eredeti lépés hangja nagyon jó volt. Direkt az egyszerűség miatt hangzott nagyon jól. Az ütközésekhez, stb. már lehet cselesebb hangokat berakni, abból is volt nagyon jó változat.
Title: Re: Snakeprise
Post by: endi on 2016.May.20. 13:22:43
itt a basic, ha akarod átalakíthatod a hangokat :)
de legyen scifis hangzású, tron-os valahogy, már ha ez lehetséges a szűkös lehetőségek közepette :)
majd írj ha megcsináltad, vagy ha nem akarod, azt is írd meg ide
Title: Re: Snakeprise
Post by: szipucsu on 2016.May.20. 23:10:15
Ne viccelj, 6 kilobájt sincs a játék? Nem semmi.
Majd a hétvégén megnézem.
Title: Re: Snakeprise
Post by: szipucsu on 2016.May.23. 19:28:54
Elkezdtem ügyködni vele. De ez nem egy régebbi verzió? Vagy az nem baj?
Title: Re: Snakeprise
Post by: endi on 2016.May.26. 20:37:14
Elkezdtem ügyködni vele. De ez nem egy régebbi verzió? Vagy az nem baj?

a legutóbbi ide berakott .bas az a legfrissebb
de majd szólj ha kész mert már fejleszteném tovább :)
Title: Re: Snakeprise
Post by: szipucsu on 2016.May.29. 10:41:12
Sajnos alkotói válság van, így csak most tudtam nagyjából megcsinálni, amit akartam.
1. Sztereó hang lett.
2. A játék végéhez beraktam egy korábbi effektedet a zeneprogramozás topikból.
3. Amikor várja a gép, hogy melyik irányba akarunk menni, addig egy sci-fi zenéd szól, szintén a zeneprogramozás topikba raktad be régebben. Ennek hátránya, hogy zzzippelve egyrészt a nem egész szám a pitch értéknél elvész, nem fog szépen szólni, ezt azzal lehet kivédeni, ha külön envelope-t csinálunk a nem egész számú pitch értéknek, és azt az envelope-t a zzzippelt program betöltőjébe rakjuk bele. A másik hátránya most még ennek, hogy ha sokat vacakolunk, betelik a hangpuffer és belassul, amíg el nem indulunk. Ezt ki lehet védeni, ha kevesebbszer hívjuk meg a sci-fi zenét, vagy ha adott idő után nem várunk tovább, hanem megyünk tovább abba az irányba, amerre épp mentünk, ehhez FOR ciklus kell.

A 2. és 3. pontnál írtakat úgy oldottam meg, hogy az envelope number-t oda tettem be, ahol a hang szól. Ez ronda, de mivel még nem biztos, hogy végleges lesz az a hang, egyelőre így hagyom. Majd a program elejére kéne rakni az envelope numbereket.

4. Amikor a bigyó töröl, akkor is szól valami hang, de amit régebben tettél be, amiben valami szűrő lehetett, kis dallammal, szerintem az volt a legjobb. Annak nem volt kilistázható változata, úgy emlékszem, így nem tudtam belerakni.
Title: Re: Snakeprise
Post by: endi on 2016.May.29. 16:23:34
jó akkor innen folytatom én
Title: Re: Snakeprise
Post by: szipucsu on 2016.May.30. 21:06:55
Játszogattam egy régebbi verzióval, amihez volt snapshot.
Szerintem nem kellene annyira felgyorsulnia. A pálya is kacskaringósabb lesz idővel, és ha emellé gyors is, úgy eléggé reménytelen. Sokkal érdekesebb lenne elviselhető sebességgel kerülgetni a sok akadályt.
A játék elejére meg lehetne csinálni, hogy kicsit több akadály legyen, például szabályos négyszögekkel, egyéb alakzatokkal rakni tele (na, nem is teljesen tele) a pályát. Tehát ne csak vonalakkal, hanem bonyolultabb alakzatokkal. Így már rögtön az elején érdekesebb az egész, hogy lehet kerülgetni.
Szerintem szimpi volt, hogy a képernyő szélein át lehetett járni. A halálos kerítésen kellenének itt-ott kapuk.

A játék legelején a startpozíció és a felveendő bigyó pozíciója lehetne állandó, egymástól messze. Utána lehetne véletlenszerű.
De lehetne akár előre meghatározva, hogy a "bigyó" hova kerüljön a második, harmadik, stb. alkalommal, tehát mindig valami messzebbi helyre. Nem feltétlen, de ezt is meg lehetne csinálni, vagy lehetne egy ilyen verziója is a játéknak, ez kicsit izgalmasabbá tenné. Vagy lehetne azt is, hogy mindig valamelyik sarok közelébe tenné, ez lehetne véletlenszerű, persze arra figyelve, hogy ne ugyanabba a sarokba kerüljön, mint ahol volt.

Nekem legalábbis így jobbnak tűnne. Nem tudom, mások mit mondanak.
Title: Re: Snakeprise
Post by: endi on 2016.May.30. 21:25:08
aha ezek jó ötletek!
Title: Re: Snakeprise
Post by: szipucsu on 2016.June.08. 21:47:54
Az jutott eszembe, lehetne ezt még két játékos módra is megcsinálni. Körökre osztott stratégia szerűen felváltva játszana az egyik és a másik játékos, és jól körbe tudnák keríteni egymást. Mondjuk úgy lenne talán érdekesebb, ha időre is menne. És a két játékos "lépteinek" más zenéje is lehetne.
Ez végülis a Tron egy speciális változata lehetne.
Title: Re: Snakeprise
Post by: szipucsu on 2019.September.14. 21:32:23
Kipróbáltam ezt az évekkel ezelőtt megkezdett játékot, hogy milyen lenne grafikus karakteres képernyőkön. Nem terveztem ezekhez külön karaktereket, de így is eléggé érdekes lett, ha csak átírogattam a SET VIDEO COLOR utáni számot. Tesztelésként csináltam egy menüt, ahol 1-től 4-ig a gombokkal ki lehet választani a 4 féle karakteres grafikus módot. Mindegyik módban van valami érdekes. Akkor lenne igazán buli, ha mindegyik módhoz külön karaktereket terveznénk, pl. a 256 színű módban színátmenetesek lennének fentről lefele a karakterek.
Valamiért a 256 színű módban nem látszik a keret.