Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Scrollos karakteres létrás játék (Read 4842 times)

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Scrollos karakteres létrás játék
« Reply #15 on: 2019.August.30. 12:56:51 »
Kérdés: opció
Ha WP-ben szerkeszted a pályát az 40 szélesen.
Azt menteni fájlba, fejléc nélkül.
Majd beolvasni.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Scrollos karakteres létrás játék
« Reply #16 on: 2019.August.30. 13:37:52 »
Ha WP-ben szerkeszted a pályát az 40 szélesen.
Az jó ötlet, csak nem tudom, a WP tud-e kezelni 182 sornyi szöveget. Nem sok az neki? Igaz, a 182-ből lejön még alul is és felül is összesen kb. 22, ha jól tippelem, tehát kb. 170 sort kellene kezelnie.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Scrollos karakteres létrás játék
« Reply #17 on: 2019.August.30. 13:51:55 »
most olvasta be a list.txt  majd ki mentettem
a kimentett sorok száma 368 terjedelme 16008 bájt
16008/42 ~ 381 sor

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Scrollos karakteres létrás játék
« Reply #18 on: 2019.August.30. 13:57:59 »
Ja ha a karaktereket módosítód BASICben és onnan mész :WP-be megmaradnak a módosítások.

De ilyenkor már érdemesebb lenne a 128-158 karaktereket átalakítani.
ALT+a,ALT+b....

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Scrollos karakteres létrás játék
« Reply #19 on: 2019.August.30. 20:57:25 »
Így mutat a pálya txt-ben, kis módosításokkal, meg még egy karaktert odatettem a sorok végére, hogy ne lehessen kimenni a képernyő szélén:
[ Guests cannot view attachments ]
A WP-be beleférne, kipróbáltam, viszont sajnos a 40 karakter soronként sok neki, így a sor végét mindig átrakja a következő sor elejére, és utána kezd új sort. 80 karakteres módban használható.
De nem akkora dolog írni egy pályaszerkesztőt. Nem tudom, a hozzáértők (Endi, Zozo) milyen módosításokra gondolnak. Most is meg lehetne-e már írni a pályaszerkesztőt, vagy előbb a módosításokat megcsinálni és ahhoz igazítva írni pályaszerkesztőt majd? Mert lehet, nem is pl. "a", "b" karakterek kerülnének akkor a pályára, hanem más helyettük.
A PRINT #102,AT X,Y:; GET #102:A$ nem tudja az A$-ba kiolvasni az összes karaktert (pl. az ALT-tal elérhetőeket). Ha a SPEEK-es módszerrel olvassuk ki a karaktert, akkor az mindenféle karaktert be tud azonosítani? Mert ha igen, akkor nem probléma, ha a színek miatt pl. az "a" és "b" karakter helyére valami más karakter kerül.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Scrollos karakteres létrás játék
« Reply #20 on: 2019.August.30. 21:14:06 »
SPEEK a video pufferből olvassa ki az adatot így értéke 0-255.
Még olyat is csinálhatunk, hogy nem
Code: [Select]
PRINT #102,AT X,Y:chr(ember)Hanem
Code: [Select]
SPOKE VSZEG,VCIM+(X*40)+Y,emberkarakter
Az lpalya.txt -t közvetlenül a videó puffer írjuk.Valami ilyesmi.
Code: [Select]
OPEN #1...INPUT
FOR X..
READ #1:A
SPOKE VSZEG,VCIM+X,A
NEXT
CLOSE #1
Vagy ALLOCATE CODE gépi kódban.