Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: GRACHA és Scroll (Read 15685 times)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 5666
  • Country: hu
  • OS:
  • Linux Linux
  • Browser:
  • Firefox 52.0 Firefox 52.0
    • View Profile
Re: GRACHA és Scroll
« Reply #135 on: 2017.July.12. 08:40:36 »
Mindenképp megnézem a legújabb verziót, és az új hangokat is, de gyanúsan csak holnap tudom.

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4825
  • OS:
  • Linux Linux
  • Browser:
  • Firefox 52.0 Firefox 52.0
    • View Profile
Re: GRACHA és Scroll
« Reply #136 on: 2017.July.12. 10:02:42 »
igazad van, pontosítok: a rakéták mennek máshogy. el tudom őket kerülni előre és hátra is

Talán a vízszintes és függőleges sebesség aránya lehet különböző, vagy a rakéták támadásának az időzítése. De a gyakorlás jelentheti a legnagyobb különbséget, az Áttörésben egyelőre a harmadik pályáig jutottam 0 nehézségi szinten, a saját Skramble változatomat pedig már többször végigjátszottam. Mégis probléma lehet, hogy nem valósítottam meg nehézségi szinteket :oops:, a C16-os verzió minden végigjátszás után nehezedik, fix nehézségnél elvileg lehetséges korlátlanul újra játszani és túllépni a 999999 pontszámot, ami után újra 0 következik, bár ehhez legalább 10-20 játékra van szükség.

Mindenképp megnézem a legújabb verziót, és az új hangokat is, de gyanúsan csak holnap tudom.

Egyébként is találtam egy új hibát, a zene frissítése mellett azt is javítom. Esetleg még készíthetek olyan verziót, ahol a pálya nincs beépítve a programba, hanem külön file.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 5666
  • Country: hu
  • OS:
  • Linux Linux
  • Browser:
  • Firefox 52.0 Firefox 52.0
    • View Profile
Re: GRACHA és Scroll
« Reply #137 on: 2017.July.12. 10:31:32 »
Egyébként is találtam egy új hibát, a zene frissítése mellett azt is javítom. Esetleg még készíthetek olyan verziót, ahol a pálya nincs beépítve a programba, hanem külön file.
Olyan szempontból jó ötlet, hogy akkor lehet saját kreálmányú pályákat is betölteni, bár nem tudom, hogy fog-e valaki csinálni :)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4825
  • OS:
  • Linux Linux
  • Browser:
  • Firefox 52.0 Firefox 52.0
    • View Profile
Re: GRACHA és Scroll
« Reply #138 on: 2017.July.12. 11:43:48 »
nem tudom, hogy fog-e valaki csinálni :)

Ez valóban bizonytalannak tűnik, egyelőre úgy látszik, a PC-s szerkesztőt sem fogja rajtam kívül használni senki. :oops: De legalább lehetne a meglevő pálya könnyített vagy nehezített változatát készíteni, például az ufók és üstökösök sűrűségének a változtatásával, ez minimális módosítást igényel a skramble_conv.cpp-ben.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 5666
  • Country: hu
  • OS:
  • Linux Linux
  • Browser:
  • Firefox 52.0 Firefox 52.0
    • View Profile
Re: GRACHA és Scroll
« Reply #139 on: 2017.July.12. 11:49:40 »
Ez valóban bizonytalannak tűnik, egyelőre úgy látszik, a PC-s szerkesztőt sem fogja rajtam kívül használni senki. :oops: De legalább lehetne a meglevő pálya könnyített vagy nehezített változatát készíteni, például az ufók és üstökösök sűrűségének a változtatásával, ez minimális módosítást igényel a skramble_conv.cpp-ben.
Azért arra van esély, Endi sztem tuti fogja, és lehet én is pályatervezésre, pl a wolf3d első pályáját Notepadban csináltam meg :D Amúgy gondolom akár basic programokhoz is lehet tervezni karakterkészletet, pályákat, stb.

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4825
  • OS:
  • Linux Linux
  • Browser:
  • Firefox 52.0 Firefox 52.0
    • View Profile
Re: GRACHA és Scroll
« Reply #140 on: 2017.July.12. 11:52:51 »
Amúgy gondolom akár basic programokhoz is lehet tervezni karakterkészletet, pályákat, stb.

Ehhez valószínűleg át kellene alakítani 9 pixel magas karakterek használatára, jelenleg fixen 8 a magasság, ami BASIC-ben problémás lehet.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 5666
  • Country: hu
  • OS:
  • Linux Linux
  • Browser:
  • Firefox 52.0 Firefox 52.0
    • View Profile
Re: GRACHA és Scroll
« Reply #141 on: 2017.July.12. 11:58:51 »
Ehhez valószínűleg át kellene alakítani 9 pixel magas karakterek használatára, jelenleg fixen 8 a magasság, ami BASIC-ben problémás lehet.
Viszont a 8 pixel magas karakterek tényleg elterjedtebbek, amúgy karaktertervezésre jó a 8 pixel magas is.
Letöltöttem, de még nem néztem meg, ez is holnapra vár :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7305
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Chrome 59.0.3071.115 Chrome 59.0.3071.115
    • View Profile
    • Honlapom
Re: GRACHA és Scroll
« Reply #142 on: 2017.July.12. 12:31:16 »
Ez valóban bizonytalannak tűnik, egyelőre úgy látszik, a PC-s szerkesztőt sem fogja rajtam kívül használni senki.

hát még nem volt időm foglalkozni vele, de remélem fogom használni...
egyelőre úgy tűnik más a koncepció mint az enyémben (pl színcsoportok), de majd meglátjuk
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4825
  • OS:
  • Linux Linux
  • Browser:
  • Firefox 52.0 Firefox 52.0
    • View Profile
Re: GRACHA és Scroll
« Reply #143 on: 2017.July.12. 13:27:08 »
Viszonylag véglegesnek tűnő háttérzene. Az elején a torzított hangoknak szebb hangokat adtam meg. De talán még az elejefelé lehetne pár torzított hangot átírni, hogy szebb legyen, vagy jó így, nem tudom.

Csak ez az egy zene legyen, a régiek törölhetők?

Offline szipucsu

  • EP addict
  • *
  • Posts: 8479
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 54.0 Firefox 54.0
    • View Profile
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: GRACHA és Scroll
« Reply #144 on: 2017.July.12. 14:27:56 »
Csak ez az egy zene legyen, a régiek törölhetők?
Szerintem várjuk meg a többiek véleményét is.
Lehet amúgy, hogy torzítások nélkül jobb, de torzításokkal más. Ami még fura, hogy a torzított hangok magasabbak, mint a nem torzítottak, ezt is lehetne talán javítani (basic-ben IF-fel nézném meg, van-e torzítás, és akkor halkabb lenne).

De szerintem be lehet tenni háttérzenének a legutóbbit. Esetleg lehet külön fájl a háttérzene is, vagy lehet választható a játékban, hogy kikísérletezzük, melyik szól jobban. Vagy a gép véletlenszerűen választhat háttérzenét minden játék elején. Vagy ha lesz több pálya, mindegyikhez lehet más háttérzene.
Szerintem is legyen a pálya is külön file, hátha megértem egyszer a pályaszerkesztő használatát. De ehhez is jobb lenne valami interaktívabb kurzus, mert én az Endi-féle szerkesztőt se tudtam használni. :D
100 SOUND SOURCE 3,STYLE 16,LEFT 16,RIGHT 64,SYNC 2
110 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 2
120 SOUND PITCH 25,SYNC 2
Videos

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4825
  • OS:
  • Linux Linux
  • Browser:
  • Firefox 52.0 Firefox 52.0
    • View Profile
Re: GRACHA és Scroll
« Reply #145 on: 2017.July.12. 18:27:16 »
Teszt verzió:
* skramble.com (16.74 kB - downloaded 69 times.)

Offline szipucsu

  • EP addict
  • *
  • Posts: 8479
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 54.0 Firefox 54.0
    • View Profile
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: GRACHA és Scroll
« Reply #146 on: 2017.July.12. 19:30:38 »
Szerintem várjuk meg a többiek véleményét is.
Lehet amúgy, hogy torzítások nélkül jobb, de torzításokkal más. Ami még fura, hogy a torzított hangok magasabbak, mint a nem torzítottak
Elírtam. Azt akartam írni, hogy a torzított hangok hangosabbak. Legalábbis nekem fejhallgatón úgy tűnt, a basic programban.

Teszt verzió:
Jó ez is!
Hát, nem tudom, a zenével mi legyen. A legutóbbi szerzeményem elején szerintem nem hangzanak jól a torzított hangok. A közepén jó az a torzított rész. Lehet, átírom még. Vélemény?
A hangerő is jó kérdés, szerintem most meg kicsit halk lett a zene. :D A játék végén a zene, amikor elfogytak az életek, túl hangos a játék közbeni hangokhoz+zenéhez képest.
Viszont a 4. szektorhoz nem illik az a zene. Abszolút nem harcias hangulatú, jobb lenne a skramble level1 mus nevű, amit először tettem fel.

Azt nem lehetne megcsinálni, hogy a játék hátterében a fekete területen csillagok legyenek? Egyszerű színes pontok, különböző színekben. Olyasmi, mint a Nodes of Yesodban a felszínen az égen, akár a színűket is változtathatnák véletlenszerűen.

Az űrhajóban nem lehetne több a sárga/fehér szín? Abból a színből kevés van amúgy is a pályákon, kicsit színesebbnek tűnne az egész. A tereptárgyakba is talán lehetne némi fehéret/sárgát tenni.
Az üstökösök elejében (tehát nem a csóvájában) lehetne kicsivel több fehér/sárga szín. A barna szín dominál nagyon, ezt lehetne kicsit ellensúlyozni.
« Last Edit: 2017.July.12. 20:22:31 by szipucsu »
100 SOUND SOURCE 3,STYLE 16,LEFT 16,RIGHT 64,SYNC 2
110 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 2
120 SOUND PITCH 25,SYNC 2
Videos

Offline szipucsu

  • EP addict
  • *
  • Posts: 8479
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 54.0 Firefox 54.0
    • View Profile
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: GRACHA és Scroll
« Reply #147 on: 2017.July.12. 20:02:51 »
Játék közbeni zene javítva: * spacemusic final.ep128s (192.81 kB - downloaded 49 times.)
A másik két játék közbeni zene közül inkább csak a skramble level1 mus-t javaslom, mert az harcias hangulatú.
100 SOUND SOURCE 3,STYLE 16,LEFT 16,RIGHT 64,SYNC 2
110 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 2
120 SOUND PITCH 25,SYNC 2
Videos

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4825
  • OS:
  • Linux Linux
  • Browser:
  • Firefox 52.0 Firefox 52.0
    • View Profile
Re: GRACHA és Scroll
« Reply #148 on: 2017.July.13. 11:13:10 »
A hangerő is jó kérdés, szerintem most meg kicsit halk lett a zene. :D A játék végén a zene, amikor elfogytak az életek, túl hangos a játék közbeni hangokhoz+zenéhez képest.

Esetleg lehetne a játék végén is halkítani a zenét?

Quote
Azt nem lehetne megcsinálni, hogy a játék hátterében a fekete területen csillagok legyenek? Egyszerű színes pontok, különböző színekben. Olyasmi, mint a Nodes of Yesodban a felszínen az égen, akár a színűket is változtathatnák véletlenszerűen.

Ez nem igazán megoldható. Ha a csillagok nem mozognának a háttérrel együtt (és az lenne a helyes megoldás), akkor mindegyikhez külön sprite kellene, amire már nincs szabad karakter és CPU idő. Ha egyszerűen a háttér részét képeznék és azzal együtt scrollozódnának, akkor is fel kellene áldozni már meglevő karaktereket (például a köveket vagy kivilágított ablakokat, esetleg a robbanások maximális számát csökkenteni), és a csillagok érintése halálos lenne. Ami ugyan javítható azzal, ha a 2-es paletta szín nem számítana ütközésnek (csak az 1-es és 3-as), de akkor a terep és az ellenfelek sárga pixelei sem lennének ártalmasak. Illetve az talán megoldaná, ha a sárga csak akkor számítana, ha egynél több pixel ütközik.
 
Quote
Az űrhajóban nem lehetne több a sárga/fehér szín? Abból a színből kevés van amúgy is a pályákon, kicsit színesebbnek tűnne az egész. A tereptárgyakba is talán lehetne némi fehéret/sárgát tenni.
Az üstökösök elejében (tehát nem a csóvájában) lehetne kicsivel több fehér/sárga szín. A barna szín dominál nagyon, ezt lehetne kicsit ellensúlyozni.

Ha valaki készít jobb grafikát, akkor azt beépítem. Ez megoldható a chrset4.png file szerkesztésével, de a skramble.gra módosított változatát is használni tudnám.
« Last Edit: 2017.July.13. 11:33:07 by IstvanV »

Offline szipucsu

  • EP addict
  • *
  • Posts: 8479
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows XP Windows XP
  • Browser:
  • Firefox 52.0 Firefox 52.0
    • View Profile
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: GRACHA és Scroll
« Reply #149 on: 2017.July.13. 12:36:31 »
Esetleg lehetne a játék végén is halkítani a zenét?
Igen!

Grafikát nem hiszem, hogy tudok szerkeszteni. A mostani is jó, csak a világos színből lehetne több akár.
100 SOUND SOURCE 3,STYLE 16,LEFT 16,RIGHT 64,SYNC 2
110 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 2
120 SOUND PITCH 25,SYNC 2
Videos