Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Mit lehetne kihozni az EP Basic-bõl? (Read 26810 times)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Mit lehetne kihozni az EP Basic-bõl?
« Reply #150 on: 2014.November.23. 13:04:47 »
Érdekességként egy demo snapshot egy korábbi zzzippelt változatról. Lassítva vettem fel. Eléggé hangulatos. :D
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Mit lehetne kihozni az EP Basic-bõl?
« Reply #151 on: 2014.November.23. 13:10:42 »
És ha valami új cucc kerül a pályára, akkor azt is betenni az x,y tömbbe? Tehát bármit írna képernyőre, az a tömbbe is bekerülne, és mindig onnan nézni, mi van?
Bár magát a kígyót a maga hosszában nem tudom, hogyan lehetne tömbben tárolni, mert azt a játék sem úgy oldja meg, hogy folyamatosan kirakja az összes karakterét, hanem csak az utolsót törli le, amikor kell.
Erre gondoltam, hát a tömbből is lehetne az utolsót törölve megoldani, gondolom a ígyó elemei is egy tömbben vannak tárolva, nem?
A zene nagyon jó, picit rövid, és a gitár is a kígyó elhalálozásakor, mivel érted el ezeket a hanghatásokat?

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Mit lehetne kihozni az EP Basic-bõl?
« Reply #152 on: 2014.November.23. 13:33:28 »
Erre gondoltam, hát a tömbből is lehetne az utolsót törölve megoldani, gondolom a ígyó elemei is egy tömbben vannak tárolva, nem?
A zene nagyon jó, picit rövid, és a gitár is a kígyó elhalálozásakor, mivel érted el ezeket a hanghatásokat?
Én igazából magát a kígyó kirajzolásának működését nem értem. Valahogy működik és kész, valakik megcsinálták. :D Majd próbálkozom vele.
A zenét csak úgy hirtelen összedobtam, nem mélyedtem el benne nagyon. Gondoltam, játékzenének elmegy. Lehetne folytatni.

A gitárhangzásra korábban is tettem fel már példát a zeneprogramozás topikban, és a Hungry Creature játékomban is ilyen van elhalálozáskor. A titka annyi, hogy alacsony torzítás mindkét csatornán + gyűrűmoduláció, és 7 félhangnyi (egy kvint, ahogy az sokszor a valódi gitároknál is van) a két hang között az eltérés.
A főcímzenében a basszus két csatornás, az egyiken 0.2-vel tér el a hangmagasság a másikhoz képest, és ezen is gyűrűmoduláció van.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Mit lehetne kihozni az EP Basic-bõl?
« Reply #153 on: 2014.November.23. 15:19:14 »
Köfi :) Szép, na én sose fogok zenét összedobni :D

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3191
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: Mit lehetne kihozni az EP Basic-bõl?
« Reply #154 on: 2014.November.23. 16:34:25 »
Van valakinek ötletet, mit lenne érdemes még változtatni, fejleszteni rajta?

Az ötlet zseniális! A kivitelezés is jó, főleg a hangok.
Tényleg szét kellene szedni két videólapra (más-más színnel), és ZZZIP-pet neki!
Persze a házak magasságát is csökkenteni kellene, mert így értelemszerűen nehezebb a játék.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Mit lehetne kihozni az EP Basic-bõl?
« Reply #155 on: 2014.November.23. 22:16:22 »
Az ötlet zseniális! A kivitelezés is jó, főleg a hangok.
Tényleg szét kellene szedni két videólapra (más-más színnel), és ZZZIP-pet neki!
Persze a házak magasságát is csökkenteni kellene, mert így értelemszerűen nehezebb a játék.
Örülök, hogy tetszik mindenkinek!
Szétszedni azért nem lehet két videólapra, mert csak az elején van külön az a két videólap. A szint végén teljesen egybe fog folyni a két lap és a házak között fog gombócokat enni a kígyó, de addig még ezek szerint senki nem vitte el. Pedig jó kis zene van a szint végén is, kettő is, és plusz élet is.
4 szint van benne egyébként. A 4. szinten eléggé durván magasak már a házak és még több fal is van a kígyónál is. Próbáljátok végigvinni a szintet! Sokféle tárgy van, amiket a kígyó fel tud venni és különböző hatásuk van a repcsire, bombákra.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Mit lehetne kihozni az EP Basic-bõl?
« Reply #156 on: 2014.November.23. 22:32:48 »
előbb csináld meg amiket kértünk, aztán játszunk :) kemény szakma ám a játékfejlesztés :)
tudtad, hogy a kiadott játékok 99%-a anyagilag bukta?
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Mit lehetne kihozni az EP Basic-bõl?
« Reply #157 on: 2014.November.23. 23:03:53 »
tudtad, hogy a kiadott játékok 99%-a anyagilag bukta?
Ha főállásként foglalkozik ezzel valaki, az gáz. De ha hobbiból, akkor mindegy. Bár amilyen bugosak is és még pénzt is kérnek értük, az a gáz.
Két videólaposra meg lehetne csinálni, ha fent nem a kígyó lenne, hanem mondjuk függőlegesen scrollozódna a karakteres képernyő, és úgy kéne kerülgetni az akadályokat és felvenni a bombákat és egyéb tárgyakat. Ráadásul a scrollozó képernyő és a bombázó képernyője külön-külön attribútum képernyős lenne, ott lenne aztán színkavalkád. :D Bár a scrollozást nem tudom, meg lehet-e csinálni attribútum képernyőn, még sose próbáltam.
Gondolkozom még, milyen játékot lehetne még tenni a kígyó helyett oda fölülre. Létrás-gyűjtögetős játék? Na, de előbb ezt kéne megcsinálni attribútum képernyősre.
Vagy azt lehetne még, felváltva jönne egymás után a gyűjtögetős rész és a bombázós rész, és a gyűjtögetős részben össze kéne szedni mindent, ami a bombázáshoz kell. Valami majdnem hasonló módon van szétszedve részekre az Eggs of Death.

Mindig foglalkoztattak az ilyen pihent ötletek, hogyan lehetne többféle játékot összekeverni. Pl. futballszimulátor, és közben a pályán gyűjtögetni is kell és ellenségeket lelőni, átugrálni. Ezt nem tudnám megcsinálni, így inkább ilyen egyszerűekkel kísérletezgetek. :D
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Mit lehetne kihozni az EP Basic-bõl?
« Reply #158 on: 2014.November.23. 23:49:48 »
ez a "két játék összemixelése" manapság is divat, sőt, mobilon van jópár sikerjáték ami ezt csinálja

amúgy értem hogy te nem foglalkozás szerűen fejleszted ezt a játékot, de van egy rossz hírem: a játékosok viszont ugyanúgy játékosok :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Mit lehetne kihozni az EP Basic-bõl?
« Reply #159 on: 2014.November.23. 23:56:37 »
amúgy értem hogy te nem foglalkozás szerűen fejleszted ezt a játékot, de van egy rossz hírem: a játékosok viszont ugyanúgy játékosok :)

Nem rossz az ötlet. Lehet, az összes eddigi karakteres képernyőn futó játékot meg kéne csinálni attribútum képernyősre. A Hamikát is. :D Meg nem tudom még, mik voltak. Ja, a demokazettás Bomber, azt is kezelésbe kéne venni, sok szép színes ház lenne benne.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Mit lehetne kihozni az EP Basic-bõl?
« Reply #160 on: 2014.November.24. 15:08:19 »
Egyelőre csak próbaképp bezippeltem az eredeti Snambert. Eszi a Zzzip. Viszont azt meg tudná valaki mondani, miért van az, hogy elhalálozás után még egy pillanatig tovább megy a ciklus, és utána leáll hibaüzenettel? A basic ilyenkor kilép a ciklusból egy GOTO 4690-nel, ha a repcsi nekiment a háznak, vagy akkor is elölről menne a FOR ciklus, ha a kígyó bakizott. A főprogramban lehet valami bibi, a 4640 és 5260 között, itt van egy FOR ciklus, azon belül két DO-LOOP ciklus, amiből a basic simán ki tud lépni GOTO-val, de a Zzzip nem hogy nem lép ki, de meg is hülyül tőle, lelassul. Ez mitől lehet?

Itt van az eredeti basic program újra és a zzzippelt változat, és TXT fájlban a lista a főprogramról. Egyszerűen nem úgy működik az 5140-es sorban a GOTO, ahogy kéne (repcsi ütközése), és a végén az IF VEGE THEN után is egyszerűen nem úgy működik a NEXT, ahogy kéne.
Elképzelhető ennyivel, hogy ha a következő szintre lépünk, akkor sem működik jól ugyanez a NEXT, csak ezt az irdatlan zzzippelt sebesség miatt nem lehet kipróbálni.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14723
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Mit lehetne kihozni az EP Basic-bõl?
« Reply #161 on: 2014.November.24. 15:32:32 »
itt van egy FOR ciklus, azon belül két DO-LOOP ciklus, amiből a basic simán ki tud lépni GOTO-val
Ami programozásilag igencsak ronda, és ellenjavalt dolog! :oops:

Quote
, de a Zzzip nem hogy nem lép ki, de meg is hülyül tőle, lelassul. Ez mitől lehet?
Gondolom nem lett felkészítve ilyen illegálishoz közeli megoldásokra, és a ciklus cuccai ott maradnak a veremben.

Ha jól nézem van is ott egy LOST változó a kilépésre, gondolom ez az eredeti programból származhat, azt kéne használni, esetleg csinálni egy másikat a kukacnak.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Mit lehetne kihozni az EP Basic-bõl?
« Reply #162 on: 2014.November.24. 17:07:41 »
Ami programozásilag igencsak ronda, és ellenjavalt dolog! :oops:
Az igaz. Az eredeti Hamikát és Bombert nem én írtam, így a működésük teljes egészében azért nincs a kisujjamban. Valószínűleg más szempontból is máshogyan nézne ki ez a Snamber, ha a nulláról írta volna valaki az egészet.
Viszont úgy nézem, nem is ezzel a GOTO-val van a probléma, mert a kígyó elhalálozásakor nincs is GOTO, az a repcsi ütközésekor van, és az meg jól működik, mert nem is kiugrik a ciklusból, hanem bent a FOR cikluson belül ugrik, bár a DO-LOOP-on kívülre ugrik, az tény, az nem elegáns.
Én attól tartok, hogy a CALL SIR és CALL BUMM eljárásokban is van I és J változó, ami a cikluson belül a repcsi koordinátáit tárolja. Ez a basicnek mindegy. De lehet, hogy ez zavarhatja a Zzzipet?
És egyébként, ha (mint tudjuk) a Zzzip minden változót globálisként kezel, akkor felesleges lenne a program elejére a NUMERIC +változólista?
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14723
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Mit lehetne kihozni az EP Basic-bõl?
« Reply #163 on: 2014.November.24. 17:14:02 »
Én attól tartok, hogy a CALL SIR és CALL BUMM eljárásokban is van I és J változó, ami a cikluson belül a repcsi koordinátáit tárolja. Ez a basicnek mindegy. De lehet, hogy ez zavarhatja a Zzzipet?
Igen!
"A Zzzip nem tesz különbséget a lokális, és globális változók között, minden a program használt változó hatásköre az egész programra kiterjed (tehát csak globális változót ismer)."

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Mit lehetne kihozni az EP Basic-bõl?
« Reply #164 on: 2014.November.24. 17:29:57 »
Igen!
"A Zzzip nem tesz különbséget a lokális, és globális változók között, minden a program használt változó hatásköre az egész programra kiterjed (tehát csak globális változót ismer)."
Kicseréltem a változóneveket, de most sem jó... Igaz, most másként nem jó. Most állandóan lejátssza újra a vége-zenét. Valamiért mindenáron benne akar maradni a ciklusban, a repcsi ütközésekor még egyszer végigmegy a cikluson (ez onnan látható, hogy a repcsi robbanása az alatta levő sorban jelenik meg, mint ahol a repcsi van), a kígyó kinyiffanásakor meg még sokszor végigmegy a cikluson, amíg az összes élet el nem fogy. Hát ezt nem értem, miért van... Még gondolkodom.

Még ez lehet probléma: FOR SZINT=1 TO 4, majd kinyiffanáskor LET SZINT=SZINT-1, azért, hogy a NEXT ne a következő szintre vigyen. Ez lehet talán gond? Bár nem hiszem. Vagy ki tudja. Ha a FOR ciklusváltozóját piszkáljuk cikluson belül, az betehet a Zzzipnek?
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos