Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Mit lehetne kihozni az EP Basic-bõl? (Read 26640 times)

Online Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14710
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Mit lehetne kihozni az EP Basic-bõl?
« Reply #135 on: 2013.February.15. 14:23:17 »
Quote from: endi
a miner és hasonló játékokban azért van "csak" 3.5x-ös gyorsulás, mert ügye a grafikus print ami itt főleg viszi az időt, azt meg nem gyorsítja
Erre javasoltam a múltkor, hogy pályarajzolásnál a data soros olvasgatás, printelgetés helyett fel kell venni fájlba a kiírt adatfolyamatot, aztán csak COPY FROM-mal kiküldeni.

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3189
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: Mit lehetne kihozni az EP Basic-bõl?
« Reply #136 on: 2013.February.15. 14:25:47 »
Pontosan. Hisz a ZZZIP-pelt programban a PLOT, ELLIPSE, teknőcgrafika-, hang-, PRINT utasításokra ugyanazon ROM rutinok futhatnak le. És ugye a PRINT esetében az EDITOR-nak egy csomó dolga van. Egy rendezési eljárásban viszont ilyenek nincsenek.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Mit lehetne kihozni az EP Basic-bõl?
« Reply #137 on: 2013.February.15. 14:27:09 »
Quote from: Zozosoft
Erre javasoltam a múltkor, hogy pályarajzolásnál a data soros olvasgatás, printelgetés helyett fel kell venni fájlba a kiírt adatfolyamatot, aztán csak COPY FROM-mal kiküldeni.
ezt nem teljesen értem...
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Online Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14710
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Mit lehetne kihozni az EP Basic-bõl?
« Reply #138 on: 2013.February.15. 14:37:21 »
Quote from: endi
ezt nem teljesen értem...
Kell egy pályatervező program, amiben hagyományosan rajzolódna ki a pálya, csak a PRINT, PLOT, stb nem VIDEO-nak megnyitott csatornára menjen, hanem fájlba. Így rögzítve lesz maga a csupasz vezérlőkódos adatfolyam ami a VIDEO eszköznek megy ki. Ezt utána a játékban megnyitva a pálya fájlt csak át kell küldeni a COPY FROM utasítással a 101-es (vagy amilyen videólapot használunk) csatornára.
Így kimarad a sok ciklusban feldolgozott BASIC utasítás, amiknek pl ki kell számolgatni a koordinátákat stb.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Mit lehetne kihozni az EP Basic-bõl?
« Reply #139 on: 2013.February.15. 14:41:46 »
Quote from: Zozosoft
Kell egy pályatervező program, amiben hagyományosan rajzolódna ki a pálya, csak a PRINT, PLOT, stb nem VIDEO-nak megnyitott csatornára menjen, hanem fájlba. Így rögzítve lesz maga a csupasz vezérlőkódos adatfolyam ami a VIDEO eszköznek megy ki. Ezt utána a játékban megnyitva a pálya fájlt csak át kell küldeni a COPY FROM utasítással a 101-es (vagy amilyen videólapot használunk) csatornára.
Így kimarad a sok ciklusban feldolgozott BASIC utasítás, amiknek pl ki kell számolgatni a koordinátákat stb.
a szöveges játékaimban így működött a grafika készítés
a "linegraph" nevű saját fejlesztésű rajzolóprogrammal lehetett a pályákat rajzolni és esc szekvenciákba menteni
persze a játékban nem az esc szekvenciákat használtam, hanem a saját formátumú mentést-kirajzolást

ugyanis ez nem sokat gyorsít, mert továbbra is a grafikus kirajzolás viszi az időt, főleg hogy a zippp felgyorsítja a basicet
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Mit lehetne kihozni az EP Basic-bõl?
« Reply #140 on: 2013.February.15. 18:45:40 »
amúgy olyanra gondoltam hogy karakteres pálya editor, azaz koordinátákkal tárolni hogy mit hova rajzolunk (manic miner, jsv, dizzy meg sok game ilyenek)

de letettem róla mert az alap talaj is rajzolva van, szóval úgyis az egész felületet be kell tölteni...
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9888
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Mit lehetne kihozni az EP Basic-bõl?
« Reply #141 on: 2013.February.15. 22:39:59 »
Quote from: endi
de letettem róla mert az alap talaj is rajzolva van, szóval úgyis az egész felületet be kell tölteni...
A VLOAD, VSAVE vagy hasonló nem segítene? Persze magnós gépnél nincs értelme, csak floppyval vagy HDD-vel.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9888
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Mit lehetne kihozni az EP Basic-bõl?
« Reply #142 on: 2013.April.15. 22:10:21 »
Ott van Povi Atomix programja. Na, ezt basicben simán meg lehetne csinálni, Endi-módra, olyan szép nagy, sokszínű "karakteres" képernyőn! A szörnyek mozgására sem kéne figyelni, mert ebben a játékban azok nincsenek, így a zene is folyamatosabb lehetne.
És össze lehetne kombinálni más játékokkal is, pl. az eltologatásra szánt tereptárgyakon kívül lenne a pályán egy pacman figura, amit ha kiválasztunk a space-szel, mászkálhatunk vele, gyűjtögethetünk vele, esetleg felvehetünk, letehetünk "bogyókat". A megevett tabletták helye felszabadulna, így oda is lehetne tovább építeni az "atomot". Kígyó is lehetne a játékban, azt is ki lehetne választani a space-szel és lehetne hizlalni, de ennek is funkciója lenne, vagyis úgy kéne fordulni vele, hogy úgy képezzen falat, hogy hozzá lehessen tolni a tereptárgyakat, és csak így lehessen a pályát teljesíteni.
40-es karakteres képernyőn ezt mind valószínűleg én is meg tudnám csinálni (ki nem? :D ), ha lenne rá időm, de mégiscsak szebb lenne a sokszínű módban.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9888
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Mit lehetne kihozni az EP Basic-bõl?
« Reply #143 on: 2014.November.23. 02:25:04 »
Ez az Enterprise 30 éves évfordulójára!
Snake + Bomber = Snamber
(avagy: Hamika + Bomber = Hamber? :D )

Eredetileg úgy terveztem, hogy Zzzippel fordítva lesz használható, de meglepetésemre basicben ideális a sebesség játszáshoz.
Van benne pár bug, de talán nem zavaróak.
Sajnos a basic hátrányait is hozza, így az irányítás kicsit lassú. Előbb kell már lenyomni a billentyűt, mint hogy fordulni/bombázni akarnánk.
Pl. a címképernyőt esztétikusabbra is meg lehetne csinálni.
Enditől kölcsönvettem a képernyőrázás effektet.
Érdemes kicsit játszani vele, mert ahogy megyünk előre a pályán, meglepetések jönnek elő.
Elméletileg szinte teljesen kihasználja a hangchip képességeit, gyűrűmoduláció, szűrő, sztereó hang, minden van benne.

Van valakinek ötletet, mit lenne érdemes még változtatni, fejleszteni rajta?

[ Guests cannot view attachments ]
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7070
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Mit lehetne kihozni az EP Basic-bõl?
« Reply #144 on: 2014.November.23. 09:20:54 »
Még nem próbáltam ki, de a kép alapján színesebbé lehetne tenni, mondjuk külön videólapon van a két játék, a repülő lehetne mondjuk barnás piros, vagy narancssárga, a bomba is. a snake-ben meg vagy a kígyó, vagy a kikerülendő akadályok, sőt, ha esetleg átváltasz 64 karakteres módba, akkor 4 színpár is lehetne.

Online Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14710
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Mit lehetne kihozni az EP Basic-bõl?
« Reply #145 on: 2014.November.23. 10:33:37 »
Kicsit fura ötlet, de jó! :smt038
A hangok tök jók!

Viszont az irányítás az tényleg lassú :-( nem lehetne mégis ZZZIP-be, és mondjuk valami lassító ciklusokat tenni bele, hogy ne legyen túl gyors?

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Mit lehetne kihozni az EP Basic-bõl?
« Reply #146 on: 2014.November.23. 10:59:05 »
Hú, ez elég komoly lett. Szerintem is megérne ez zzzippelést. Meg színezést.
Ami zavar, hogy meghaláskor egy csomó ideig tart míg újra játékba kerülünk. Ez a mai világban már nem oké, szinte azonnal lehetőséget kell adni az azonnali folytatásra. Nem is kéne szerintem újrarajzolni a képernyőt, hanem amit addig elértem az maradjon meg.
Színezést meg raszterenkénti színekkel is fel kéne dobni.
Talán az is segítene, ha fele-fele lenne a képernyő, mert fent túl kicsi a hely a kígyós játéknak, eléggé idegesítő ez.

Zenék, hangzás is jó! Végre egyedibb zenét hallok tőled! :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9888
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Mit lehetne kihozni az EP Basic-bõl?
« Reply #147 on: 2014.November.23. 12:26:07 »
A színezéssel két gond van. Ha a kígyó által felvehető cuccokat átszínezem, akkor nem ismeri fel és csak átmegy rajtuk. A másik, hogy a kígyós és repülős játéktér a pálya végén egybe megnyílik, tehát nem függetlenek egymástól. Sőt, a házak akár bele is magasodhatnak a kígyó terébe, de ez nem túl gyakori. :D
Annyit lehetne, hogy a házaknak lenne különböző színük, bár a kígyó akkor átmenne a más színűeken. Bonyolult ez a basic. :D Gépi kódban kéne újra megírni az egészet. A Dot Collectorban simán van sok szín karakteres képernyőn, olyasmit kéne csinálni. Vagy az attribútum képernyő lehet inkább Attributum képernyőre átrakni az egészet... A repcsi területén meg lehetne csinálni, mert nem a karakterekből ismeri fel a házak magasságát, hanem tömbben tárolja. De a kígyó hogyan ismerné fel attribútum módban a sokféle karaktert?
Nem tudom, a zzzippelés mennyire gyorsítana az irányításon. Mert a különböző dolgoknak akkor is le kell menniük két irányítás-ciklus között.

Egyelőre megnézem, egyáltalán eszi-e a Zzzip ezt a hosszú programot. Még amikor fele ekkora volt, megette.

Át kéne írni attribútum képernyősre az egészet... De akkor a karaktereket hogyan ismerné fel a kígyó? Ez a nagy kérdés. Csak szöveges lapon működik a GET #102:A$

Megnéztem még az elején Attus gombócfalóját, grafikus képernyőn fut, színesebb, és gyorsabb, mint a Hamika, de nem értem a titkát, mert még a kígyónak feje is van, azt is mindig kirajzolja, mégis gyorsabb. Ott hogyan különbözteti meg, hogy a kígyó akadálynak vagy gombócnak ment-e neki? Nem tudtam rájönni.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7070
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Mit lehetne kihozni az EP Basic-bõl?
« Reply #148 on: 2014.November.23. 12:52:11 »
mi lenne, ha egy tömbben tárolnád el a pályát, és onnan vennéd, hogy mi hol van?, akkor nem kéne a videómemóriából megtudnod, hogy mi hol van, csak simán az x,y elemű tömbödhöz fordulsz.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9888
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Mit lehetne kihozni az EP Basic-bõl?
« Reply #149 on: 2014.November.23. 13:03:12 »
mi lenne, ha egy tömbben tárolnád el a pályát, és onnan vennéd, hogy mi hol van?, akkor nem kéne a videómemóriából megtudnod, hogy mi hol van, csak simán az x,y elemű tömbödhöz fordulsz.
És ha valami új cucc kerül a pályára, akkor azt is betenni az x,y tömbbe? Tehát bármit írna képernyőre, az a tömbbe is bekerülne, és mindig onnan nézni, mi van?
Bár magát a kígyót a maga hosszában nem tudom, hogyan lehetne tömbben tárolni, mert azt a játék sem úgy oldja meg, hogy folyamatosan kirakja az összes karakterét, hanem csak az utolsót törli le, amikor kell.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos