Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Mit lehetne kihozni az EP Basic-bõl? (Read 26711 times)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Mit lehetne kihozni az EP Basic-bõl?
« Reply #45 on: 2013.February.03. 20:49:17 »
mindenki tömbbel szokta megoldani az ilyesmi játékokat...
a kirajzolást meg lehet gyorsítani, egész stringeket kell kirakni, több színt így is lehet, meg vizsgálatot is.
azaz csak annyi string legyen amennyi sor van
2x kirajzolással xor módban elő lehet hozni 3 színt (plusz fekete)

az összes ilyesmi játékom így működött

amúgy ez aranyos amit csináltál :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline PiotrSoft

  • EP fan
  • *
  • Posts: 230
  • Country: hu
  • Fõhajtást a hõsöknek, könnycseppet az áldozatoknak
    • nem teljesen rollam szól de mégis rollam szól, ha megnézed megérted
Re: Mit lehetne kihozni az EP Basic-bõl?
« Reply #46 on: 2013.February.03. 20:50:19 »
direkt printtel nem gondolkoztál?
mint anno a c64 nél?

a data sorok helyett prinnttel s a rajz rutin direktben a pályát hívná meg.
visszatérő rutinnal.
a datakat meg használná a játék futtató rutinja.
így a kiíratáskor szint lehet ott direktben megadni. 
vagy tévedek?
Medgyesegyháza s Mezõkovácsháza után, Budapestre vetett a sors.Itt tanultam, dolgoztam mígnem megházasodtam s Budakalászra költöztem.Voltam programozó, jármû-villamossági szerelõ,jelenleg látványtechnikus és tûzoltó, de ami a legfontosabb 3 gyermek apja!

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Mit lehetne kihozni az EP Basic-bõl?
« Reply #47 on: 2013.February.03. 21:04:11 »
A direkt print nem is rossz ötlet... és akkor a keretet sem kéne külön kirajzolni, mehetne az is oda.
De azt még nem értem, hogy akkor hogyan lehet egyetlen soron belül több színt (akár csak kettőt) használni. Kirajzolás után "végigpásztázhatja" a tömbbe írás számára a gép a képernyőt, ez csak kevés időt venne el, és akkor a tömbből nézné meg, hol vannak másmilyen karakterek, és azokat újra kirajzolná, csak más színnel. Vagy másra gondoltatok? A xor-olást nem vágom.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline PiotrSoft

  • EP fan
  • *
  • Posts: 230
  • Country: hu
  • Fõhajtást a hõsöknek, könnycseppet az áldozatoknak
    • nem teljesen rollam szól de mégis rollam szól, ha megnézed megérted
Re: Mit lehetne kihozni az EP Basic-bõl?
« Reply #48 on: 2013.February.03. 21:16:07 »
én (ha jól emlékszem a colour paranccsal színezi a karaktert)

Print at x y colour x "fal" colour z "pálya" colour x "fal"

valami ilyenre emlékszem, lehet nincs igazam.

Az adat sorokat meg a játék futtatásánál tömbbe tölteném így memóriában lennének a pálya adatai. csak a data s a rajznak egyeznie kell. Ha vissza scenneled a pályát a képernyőről nyersz időt, de nem tuti.

a xor az egy trükk, ami a (ha nem tévedek szipucsu javíts ki) az ep grafikai program bugja miatt ad ki többedik színt. szerintem, valami atributum visszamaradást  okoz.
Medgyesegyháza s Mezõkovácsháza után, Budapestre vetett a sors.Itt tanultam, dolgoztam mígnem megházasodtam s Budakalászra költöztem.Voltam programozó, jármû-villamossági szerelõ,jelenleg látványtechnikus és tûzoltó, de ami a legfontosabb 3 gyermek apja!

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Mit lehetne kihozni az EP Basic-bõl?
« Reply #49 on: 2013.February.03. 21:41:27 »
Az a "baj", a pályát meg is kell tervezni, ilyenkor minden fal egyben kell, hogy látszódjon, ahogy most a DATA sorokban van. És így nem tárolódnak a DATA sorokban külön a színadatok. Meg minek is külön tárolni, ha a gép magától is tudja, hogy minek kell más színűnek lennie (csak ez sokáig tart, mire ki is rajzolja). Persze ha már meg vannak tervezve a pályák, lehet velük trükközni, hogy másképp rajzolja ki.
Ez macerás, hogy a képernyőre is ki kell rajzolni a pályát, meg külön el kell tárolni tömbben az egyes részeit, sokáig tart, de nem tudok jobb megoldást. Tömbben letárolni azért is kell, mert a színes karaktereket, ha jól emlékszem, nem ismeri fel a GET #102 utasítás, másrészt meg a GET utasítással lassabb is lenne a játék, ha mindig onnan nézné, mi van a képernyőn.
Ha majd készen lesznek a pályák, külön kell választani a színes falaki kirajzolását, és valami tömörítéssel kéne talán tárolni az egész pályát. Nincs valakinek valami ötlete?
De úgy emlékszem, a Lode Runner is jó lassan rajzolja ki a pályákat, pedig az gépi kódú.

A PRINT utasításba belerakni a színváltoztatást (colour) nem lehet. De talán van egy vezérlőkód, amit ha kiadunk a PRINT utasításba, akkor megváltoztatja a tinta színét. Van ilyen? Vagy az az egész sor színét változtatja meg?

Jut eszembe, régebben láttam egy labirintus programot IS-BASIC-ben, ahol labirintus scrollozott, ahogy mászkáltunk benne! Az a program kb. 4 perc alatt rajzolta ki a pályát úgy, hogy a háttérben dolgozott és mi nem láttunk belőle semmit. Vagyis a program indítása után 4 percet kellett várni, utána lehetett játszani. Ez a program megvan valakinek? Nekem egyszer megvolt. Talán még megvan valahol egy kazettán.
« Last Edit: 2013.February.03. 21:44:50 by szipucsu »
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Mit lehetne kihozni az EP Basic-bõl?
« Reply #50 on: 2013.February.03. 21:48:52 »
szerintem a legegyszerűbb ha megnézed a miner programot, szerintem fent van zippppelés nélkül is
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline PiotrSoft

  • EP fan
  • *
  • Posts: 230
  • Country: hu
  • Fõhajtást a hõsöknek, könnycseppet az áldozatoknak
    • nem teljesen rollam szól de mégis rollam szól, ha megnézed megérted
Re: Mit lehetne kihozni az EP Basic-bõl?
« Reply #51 on: 2013.February.03. 21:52:22 »
Rajzolást csak idétlen módon, gyakorlatilag trükközve gyorsítható. 

A color parancs valamiért nem tetszik a compillernek, valami szintaxis hibát követtem el. :(

Én csak úgy tudom elképzelni a rajzolást, hogy egy tömbben az adatok, dupla tömbben binárisan.
És maga a karakterekkel megrajzolt kép.
A print at gyorsan kirajzol, az követőileg a tömb feltöltése után gyorsan mehetne játék. 

az objektum orientált elv szerint jómagam a meghívott szubrutinban tölteném fel a tömböt s a váltózókat az adott pálya adataival, majd utána adnám vissza a vezérlést a főrutinba.

Értem ez alatt ha a 100-140 között történik a tömb féltöltése, de az adatok csak a 700-tól kezdődnek akkor minden egyes adatért végiglapozza a memória címeket a program míg odaér, minél többet kell annál lassabb. 

Tehát ha a pálya adatai 700-kezdődnek akkor oda tenném a feltöltő rutint is, hogy csak azt a kevés memória címet kelljen újra és újra átböngéssze. s természeten ahány pálya annyi feltöltő rutin, a ciklus végén meg vissza adni a vezérlés a főkódnak.

Remélem érthető voltam, s nem beszéltem túl sok marhaságot.

Bocs a BASIC szintetikai hibájáért 93 óta nem foglalkoztam Basickel.
Medgyesegyháza s Mezõkovácsháza után, Budapestre vetett a sors.Itt tanultam, dolgoztam mígnem megházasodtam s Budakalászra költöztem.Voltam programozó, jármû-villamossági szerelõ,jelenleg látványtechnikus és tûzoltó, de ami a legfontosabb 3 gyermek apja!

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Mit lehetne kihozni az EP Basic-bõl?
« Reply #52 on: 2013.February.03. 22:19:52 »
Színt változtatni külön utasítással lehet, a SET INK-kel.

Ja, hát igen, elég ronda a program közepén az a sok DATA sor, a program végén sokkal szebben mutatna. Mondjuk így is fejlődtem e téren, mert legalább nem teszek már a program közepére SET CHARACTER és ENVELOPE NUMBER utasítást. :D Szóval úgy lenne elegáns, ha DEF PALYA_INI, DEF PALYA_RAJZOL lenne a program végén, amit a program elejéről meghívna a program.

Szóval PRINT #102,AT-tal kirajzolni a pályát, majd a GET-tel végignézni utána karakterenként és beolvasni a tömbbe? A Hungry Creature is ezt csinálja, ezért várakozik kicsit a pálya kirajzolása után, ami még Zzzippel fordított programnál is eltart pár másodpercig. Csak az a baj, a kétféle színt így még mindig nem tudnám megoldani, csak majd ha készen lesznek a pályák, hogy utána különvenni a másmilyen színű falakat és külön kirajzolni más színnel is még egyszer.
A Miner-ben majd egyszer megnézem, hogyan vannak ezek.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline PiotrSoft

  • EP fan
  • *
  • Posts: 230
  • Country: hu
  • Fõhajtást a hõsöknek, könnycseppet az áldozatoknak
    • nem teljesen rollam szól de mégis rollam szól, ha megnézed megérted
Re: Mit lehetne kihozni az EP Basic-bõl?
« Reply #53 on: 2013.February.03. 22:23:16 »
én nem olvasnám vissza a képernyőt
megcsinálnám egy print at s megjelenítést a szemnek
s DATA sorokból meg feltölteném a változót
kicsit macerásabb a programozása, de bár csúnya megéri.

Viszont megnéztem mind a két lode runnert

nem sokkal gyorsabb a rajzolása.

még megnézem asmonban is a pályáit
« Last Edit: 2013.February.03. 22:52:50 by PiotrSoft »
Medgyesegyháza s Mezõkovácsháza után, Budapestre vetett a sors.Itt tanultam, dolgoztam mígnem megházasodtam s Budakalászra költöztem.Voltam programozó, jármû-villamossági szerelõ,jelenleg látványtechnikus és tûzoltó, de ami a legfontosabb 3 gyermek apja!

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Mit lehetne kihozni az EP Basic-bõl?
« Reply #54 on: 2013.February.04. 00:08:10 »
Quote from: PiotrSoft
megcsinálnám egy print at s megjelenítést a szemnek
s DATA sorokból meg feltölteném a változót
Tehát a program kétszer tartalmazná kétszer tartalmazná a pálya adatait? Egyszer PRINT után, egyszer meg DATA után? Végülis meg lehet csinálni. Csak ha már nagyon sok pálya lenne, akkor lenne gond, mert nem férne el a programban.
De akkor nem lenne célszerűbb, ha mégis maradnának DATA sorokban a pályák? És onnan kiolvasná egyszer PRINT céljából, egyszer meg tömbben letárolás céljából. A jelenleginél gyorsabb lenne, az biztos. A színes falak így még mindig problémát jelentenének, de azokat legfeljebb külön is letárolnánk a DATA sorokban úgy, hogy csak a kezdő koordinátáit adnánk meg, majd utána a karaktereket, amiből a másmilyen színű fal áll.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Mit lehetne kihozni az EP Basic-bõl?
« Reply #55 on: 2013.February.04. 00:41:17 »
Több megoldás van az 1 data sor többszínűsítésére.
Pl.: A betű a kék, B betű a piros a stringben.
A betűt set char-al ki kell nullázni, B betűre beállítani amit ki akarunk rajzolni és kiírni a stringet kékkel.
Ezután fordítva, azaz B betű ne rajzoljon ki semmit, A meg amit akarunk, és pirossal.
Ha még okosabban csináljuk akkor nem kinullázzuk a betűket hanem pixelenként beállítjuk hogy melyiket akarjuk pirossal látni, melyiket kékkel.
Ha meg 3 színt akarunk akkor úgy kell a pixeleket állítani a fontban hogy fedjék is egymást, és ahol fedés van ott xor használata esetén megjelenik a 3. szín.

Tehát pl első kiírásnál az A karakter:
11111111
10000001
10000001
10000001
10000001
10000001
10000001

11111111

Második kiírásnál az A karakter:
11111111
10000001

10111101
 
10111101
10111101
 
10111101
10000001

00000000

Elsőnek tehát kirajzultunk egy kék keretet.
Másodjákra középen egy kis piros kockát, de pirossal a keretet is, ami a kékre íródik ki, xor esetén 3. színt képezve.
Az utolsó sor 0, így ott megmarad a kék csík.
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Mit lehetne kihozni az EP Basic-bõl?
« Reply #56 on: 2013.February.04. 00:41:48 »
hát ez nem jött össze, pedig itt az editor ablakban fixed szélességű volt...
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline PiotrSoft

  • EP fan
  • *
  • Posts: 230
  • Country: hu
  • Fõhajtást a hõsöknek, könnycseppet az áldozatoknak
    • nem teljesen rollam szól de mégis rollam szól, ha megnézed megérted
Re: Mit lehetne kihozni az EP Basic-bõl?
« Reply #57 on: 2013.February.04. 07:48:36 »
Én meg kicsit lusta lennék, nem tennék egy programba mondjuk 4 pálya adatánál többet.

ha lement a négy pályán a játékos, akkor betölteném a következő programot, ami önállóan futtatná a játékot.

Halál esetén a legelső programot töltené be, a továbbjutás esetén értelemszerűen a következő négy pályát.

Azt nem tudom, ha van score illetve lives változód. akkor az új töltés ezek értékét kiüti-e?

Gondolom, ha az első programszelet definiálja s elkezdi használni, a többiből kiveszed a definíciót, akkor beleírhat. Így halál esetén az első kinullázza az eredményt, amúgy meg hozzáíródik. Csinálhatnánk bajnokságot vele!

Esetleg x pontonkén új élet? Egy láda 1 pont. Hmm?
Medgyesegyháza s Mezõkovácsháza után, Budapestre vetett a sors.Itt tanultam, dolgoztam mígnem megházasodtam s Budakalászra költöztem.Voltam programozó, jármû-villamossági szerelõ,jelenleg látványtechnikus és tûzoltó, de ami a legfontosabb 3 gyermek apja!

Online Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14723
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Mit lehetne kihozni az EP Basic-bõl?
« Reply #58 on: 2013.February.04. 09:27:25 »
Quote from: endi
Több megoldás van az 1 data sor többszínűsítésére.
Ez mind igaz, de csak grafikus képernyőn!
Szipucsu programja viszont Text 40-ben fut.

Offline PiotrSoft

  • EP fan
  • *
  • Posts: 230
  • Country: hu
  • Fõhajtást a hõsöknek, könnycseppet az áldozatoknak
    • nem teljesen rollam szól de mégis rollam szól, ha megnézed megérted
Re: Mit lehetne kihozni az EP Basic-bõl?
« Reply #59 on: 2013.February.04. 09:31:55 »
végre a mágus is beszállt az ötletelésbe! :lol:
Medgyesegyháza s Mezõkovácsháza után, Budapestre vetett a sors.Itt tanultam, dolgoztam mígnem megházasodtam s Budakalászra költöztem.Voltam programozó, jármû-villamossági szerelõ,jelenleg látványtechnikus és tûzoltó, de ami a legfontosabb 3 gyermek apja!