Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Milyen jellegű új enterprise játék kifejlesztésében vennél részt szívesen? (Read 19616 times)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Elõbb számoljuk ki hány fázisos lehetne a tunnel grafika és mekkora felbontás, színmód?
Leírtam hogy kb szerintem milyen mód lenne jó, de memória számoláshoz már nem emlékszem az EP-s dolgokra.

Tehát újra:
-vízszintesen lores lehet (attr lores van??)
-függõlegesen negyed képernyõ (mert minden második sor, és a fele tükrözve van lefelé)
-fázis szám: 10-nél több kell a jó látványhoz.

Plusz jönne még az ûrhajó meg pár ellenség, de az ezekhez képes nem sok memória.
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Elõbb számoljuk ki hány fázisos lehetne a tunnel grafika és mekkora felbontás, színmód?
Leírtam hogy kb szerintem milyen mód lenne jó, de memória számoláshoz már nem emlékszem az EP-s dolgokra.

Tehát újra:
-vízszintesen lores lehet (attr lores van??)
-függõlegesen negyed képernyõ (mert minden második sor, és a fele tükrözve van lefelé)
-fázis szám: 10-nél több kell a jó látványhoz.

Plusz jönne még az ûrhajó meg pár ellenség, de az ezekhez képes nem sok memória.
Ha előre generált képünk van, akkor sztem elég gyors lenne a hires is, legfeljebb a képernyő méretén lehet csökkenteni, ha a sebesség megkívánná.

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14723
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Képernyõ méret azért is számít, mert el kell férni az összes fázisnak a video RAM-ban, csak így lehet LPT-vel animálni.

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
LPIXEL módban 40x25 karakteres képernyővel 1 képkocka mérete 40 * 50 = 2000 byte. Így legfeljebb kb. 20 képkocka fér el (40000 byte) úgy, hogy még marad hely az LPT-nek, a "sprite" soroknak, a pontszám stb. kijelzésnek, és a rendszernek. Ez használható lenne 2 10 fázisú tunnelhez is. Esetleg változhatna az irány balra vagy jobbra (fel és le pedig az LPT "torzításával" ?), 3*7 fázissal.
"Spectrum méretű" képernyővel csak 1536 byte egy képkocka, ez elég lehet kb. 27 fázishoz (41472 byte).
Karakteres módú tunnel is elképzelhető, ez ugyan nagyon kis felbontású, de sok fázist tesz lehetővé.
« Last Edit: 2012.June.27. 10:52:04 by IstvanV »

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
na itt van egy tunnel anim, ez a játékunk free verziójából van
ez a tunnel eredetileg nem függõleges tükrözéses, de most tesztre jó lesz így felezve is
majd ha lesz kedvem meg idõm csinálok olyan tunnelt amit lehet tükrözni
meg majd szerintem színesebbet kell csinálni, mert kevés színre meg felbontásra konvertálva jobban érvényesül majd egy színesebb, markánsabb formákkal rendelkezõ... ez amit csatoltam nagy felbontásban, sok színnel érvényesül jól
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
[ Guests cannot view attachments ]
[ Guests cannot view attachments ]

A konverzión valószínűleg lehetne javítani :oops: A sebesség változtatható a beépített joystick használatával, a Space billentyűre kilép a program.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
ööö hát ez... ölég ronda :)
attr módban kéne... vagy 16 szín hires?
asszem ez a lores dolog mégse lesz oké...
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14723
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Elsõre szerintem nem is olyan rossz!

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Képernyõ méret azért is számít, mert el kell férni az összes fázisnak a video RAM-ban, csak így lehet LPT-vel animálni.
Na, én arra gondoltam, hogy nem kell a Video RAM-ban tárolni az összes fázist, azt 2-3 videómegszakítás alatt be is lehet másolni az aktuális fázist a helyére, így két videólap kell a villogásmentesítéshez, és így is el lehet érni egy kb 13 frame/sec-es sebességet az egész játékra nézve.

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14723
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Na, én arra gondoltam, hogy nem kell a Video RAM-ban tárolni az összes fázist, azt 2-3 videómegszakítás alatt be is lehet másolni az aktuális fázist a helyére
Igen, de marad-e elég CPU idõ a játék többi részére?

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
ööö hát ez... ölég ronda :)
Ez ronda? EP-n hol látni hasonlót játékprogramban? Szerintem sehol. Ha ilyen háttér elõtt menne a lövöldözés, az teljesen jó lenne. Ill. a háttér talán lehetne kevésbé "cifra", vagyis sötétebb, kevesebb minta talán.
A Starstrike-ban van valami majdnem hasonló. De az is jó ha csak a különbözõ színû csillagok vagy csak vonalak mennének.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Ez ronda? EP-n hol látni hasonlót játékprogramban? Szerintem sehol. Ha ilyen háttér elõtt menne a lövöldözés, az teljesen jó lenne. Ill. a háttér talán lehetne kevésbé "cifra", vagyis sötétebb, kevesebb minta talán.
A Starstrike-ban van valami majdnem hasonló. De az is jó ha csak a különbözõ színû csillagok vagy csak vonalak mennének.

Talan szebb lehetne, ha eleve EP-n lenne megalkotva, vagy legalabbis a kerdeses videomod parametereihez illeszkedve, es nem utolag lenne konvertalva, az persze javithatna rajta. De imho jelen allapotaban is eleg "utos" lehetne egy jatekba, en legalabbis nem igazan lattam meg olyan jatekot, amiben akar csak ilyen "komoly" animalt hatter is lenne (igaz, nem is szoktam jatszani, hehe) ...

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Kategóriákkal jobb lesz ez, emlékezzetek csak micsoda képeket csináltunk a szuper hiper konvertálóval.
Hires mód, attr és csak lesni fogunk.
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Igen, de marad-e elég CPU idõ a játék többi részére?
Sztem igen, ha 2 frame alatt menne a másolás, akkor is sztem 1 frame-be beleférne a játék többi része, de ahogy számoltam, tükrözve a grafikát, HIRES módban 4000 byte-ot kéne másolni (40x25)-ös kép esetén, ami egy picivel több, mint 1 frame, és több fázisunk lehet, mintha csak a videó RAM-ban lenne a grafika, igaz nem sokkal, mert legalább 3 szegmenst elvinne a két videólap, és a kód, tehát maradna 64K a grafikának, és FF szegmens érintetlenül, hogy ne kócolódjon össze az EXOS.
Egyébként megnéztem otthon az első próbát, egész jól néz ki, és szép folyamatos.
Én úgy értettem az elképzelést, hogy minden páratlan sorban a tunnel menne, és minden páros sorban lennének a sprite-ok, így azok kirakása is elég gyors lehetne, és azok lehetnének HIRES-ek is, ha épp a tunnel marad LORES, a sprite-ok színessége is tuti feldobná a játékot.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Kategóriákkal jobb lesz ez, emlékezzetek csak micsoda képeket csináltunk a szuper hiper konvertálóval.
Hires mód, attr és csak lesni fogunk.
Szerintem is :)