Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Milyen jellegű új enterprise játék kifejlesztésében vennél részt szívesen? (Read 19614 times)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Valami multiplatform játékot kéne csinálni ami fut valami mai divatos cuccon meg EP-n is. :)
Akár úgy hogy EP emuláció fut mondjuk iPhone-on vagy Android-on, persze úgy, hogy arról csak mi tudjunk. :)

A mai világban divat a retro grafika, és valójában egyszerû képességekkel is lehet szép, hangulatos grafikát csinálni. Akár a sima Wriggler is élvezhetõ lenne egy ilyen mai handheld gépen.

Mondjuk egy Wriggler 2. :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14722
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Nem tudom. Ha már nagyon sok szabadidõt áldoz az ember egy játék írására, akkor lehet, hogy jobb új ötlettõl vezérelve saját, mindenki számára ismeretlen - esetleg érdekes - mûvet alkotni.
Ez kétségtelen, hogy jobb lenne, viszont ehhez sokkal-sokkal több tehetség kell, számos területen! Eleve kitalálni egy új, élvezetes játékot... ehhez grafikát, hangokat kitalálni, majd meg is valósítani. És aztán az egészet mûködõ programban megvalósítani.

Az olyan játékírásban kezdõknek mint én, már ez utóbbi is pont elég nagy falat, sprite-ok mozgatása, ütközésvizsgálat, irányítás, hang, stb mindezt egy szépen mûködõ rendszerbe összehozni. Egyáltalán honnan is kéne az egésznek nekilátni?
Elsõre éppen elég probléma ez így is, ezért célszerûbb úgy belevágni, hogy van lenyúlható grafika, hang, pontosan látható cél, hogy hogyan is kéne a játéknak mûködni.

Mondjuk a profi Diggeresek fokozott igényei láttán lehet, hogy célszerûbb lenne valami más programmal próbálkozni  :oops:  :oops:  :oops:

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14722
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Ha viszont közel tökéletesre sikerül, akkor meg minek áthozni, hiszem ott az eredeti mû, amivel a mai gépteljesítmények mellett megfelelõ módon lehet játszani.

* mégis a saját, szeretett gépeinken jó érzés játszani;
Ez az érv EP-sek esetén igen erõs, mi vagyunk olyan perverzek, hogy egy Spectrum vagy CPC játékkal is akkor játszunk, ha át lesz írva EP-re :-)

Offline Attus

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1225
  • Country: hu
A Digger esetében nehezebb az eset.
* mivel csak 4 Mhz-es XT-n, CGA kártyán szeretett futni, így nehéz manapság mûködésre bírni (Zozo által adott Digger 1986-os, nekem viszont az 1983-as játék van meg , elõbbi már szerintem VGA kártyás);
* mégis a saját, szeretett gépeinken jó érzés játszani;
Valóban, az eredeti digger XT gépre íródott és CGA (RGB) monitorra.

Biztos ismered ezt a címet.
Amíg nincs EP-re, azért  lehet vele PC-n is játszani. Én jobbára UHU linuxot használok, megy rajta is.
Azért kár, hogy EP-n nincs meg.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Mondjuk a profi Diggeresek fokozott igényei láttán lehet, hogy célszerûbb lenne valami más programmal próbálkozni  :oops:  :oops:  :oops:
Szerintem az ne fogjon vissza senkit, hogy úgyse lesz tökéletes.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Attus

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1225
  • Country: hu
Ez az érv EP-sek esetén igen erõs, mi vagyunk olyan perverzek, hogy egy Spectrum vagy CPC játékkal is akkor játszunk, ha át lesz írva EP-re :-)
:smt039
Így igaz!

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Egy érdekes ötlet jutott eszembe. Van egy olyan módszer amivel renderelt pályát lehet utólag bevilágítani. Tehát van egy renderelt pálya (pl egy izometrikus játék pályája) aminek renderelnek egy normalmap pass-t. A normal map végül is irányokat határoz meg, azaz egy pixele meghatározza hogy ott a geometria merrefelé néz. Általában a red csatornán a vízszintes, a green csatornán a függõleges irányt tárolják. A bevilágításkor ezeket az infókat használják fel. Pl. kiraknak egy pont fényt a pályára és a normalmapot felhasználva számolják ki a fényt.

Na most ez szerintem EP-n is mûködne. Persze kevés a mem, kevés a szín, de valami eredménye lehet hogy lenne. :)

Tehát lenne egy kép ami a pálya grafika, és van 2 másik kép: a vízszintes és függõleges vektorok. Talán még realtime is mûködne hogy a fõhõs megy a pályán és visz magával egy fényt. :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Szerintem egy "két lila folt kerget egy pirosat" jellegû játékot is össze lehetne hozni, aztán szépen lassan továbbfejleszteni.
Az a baj, mindig túl bonyolult ötletek jönnek, amiket sose valósít meg senki. Célszerûbb lenne az egyszerû felõl elindulni és azt fejleszteni tovább, nem?
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Szerintem egy "két lila folt kerget egy pirosat" jellegû játékot is össze lehetne hozni, aztán szépen lassan továbbfejleszteni.

... de mindez jatszhato legyen halozaton at is :) :)

Nade, komolytalanra forditva a szot, ha mar jatek: bar en igazan soha nem jatszottam szamitogeppel (se 8 bitessel, se PC-vel), volt talan ketto kivetel eletem soran. Most eszembe is jutott, hogy letezik-e ennek Enterprise-os verzioja? Eleg sok gepen volt ugyanis, Elite a neve, ha mond valakinek ez valamit. Ez egy "3D" urhajos szimulator jatek, szabad jatekmenettel, ahol kereskedned kell, harcolni is, uj cuccokat venni az urhajodra, penzt keresni, es eloleptetesert kuzdeni neha missziokkal, vigyazva, hogy ne csinalj torvenytelen dolgot mert akkor rendorsegi hajok is rad fognak vadaszni. Volt benne meg sok egyeb, hiperter ugras, uzemanyag kinyerese a csillagokbol, stb stb. Az erdekes az egeszben, hogy tobb ezer bolygo van a jatekban, de belefert pl a C64 memoriajaba is (pl Spectrum verzio volt belole, azt tudom!). Ezt allitolag ugy ertek el, hogy a bolygok koordinatai, jellemzoi, stb azokat egy veletlenszam algoritmus generalja egy kezdo seed ertekbol, tehat valojaban nincsenek letarolva :) Szerintem a korszak gepeinek adottsagait figyelembe veve ez egy nagyon erdekes alkotas volt. Mar a jelleget tekintve is: az, hogy nincs kotott jatekmenet, 3D (mar amennyire ma ezt a legtobb ember annak nevezne) stb stb.

Bocsi, ha ez itt off-topic, de az Elite az tenyleg cool, ha Enteprisre nem volt, tok jo lenne portolni pl Spectrumrol. En C64-en jatszottam anno vele amugy. (PC-n kesobb ennek voltak meg tovabbi reszei, az persze mar nem egeszen ugyanilyen es nyilvan "fejlettebb" is, bar pont azert vesztette el - szamomra - a varazsat).

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14722
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
az Elite az tenyleg cool, ha Enteprisre nem volt, tok jo lenne portolni pl Spectrumrol
Ez megtörtént már vagy 23-24 éve :-)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Itt van Istvánnak egy labirintusgeneráló programja. Ezt tovább lehetne fejleszteni úgy, hogy a krapekot a játékos irányítsa, és bizonyos cuccokat össze kelljen szedni a labirintusban, de ellenség is jönne. Lehetne pl. ellenség kígyó is (mint a Hamika játékban). Aztán lehetne felvenni mindenféle cuccot, amivel pl. a falat lehet szétrobbantani, stb., késõbb úgyis jönnének még ötletek.
De akár multiplayer kígyórobbantós vagy hasonló játékot is lehetne belõle csinálni.
Talán primitív lenne, mert karakteres képernyõn futna, de késõbb talán még ezen is lehetne finomítani.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Ez megtörtént már vagy 23-24 éve :-)

Tenyleg?! WOW!!!! :) En meg itt korbeirom, mint a hulyegyerek, hatha EP-sek meg nem hallottak rola :) :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Kicsit off, de nem akartam új topikot nyitni: milyen fajta játék lenne az ami jól kihasználná az EP képességeit?
Az ötlet: tunnel shooter.
Csináltunk ifonra egy ilyet: http://www.youtube.com/watch?v=RDiGpZZhwhA

Biztos láttatok már hasonló gamét. A lényeg hogy elõre renderelt valahány fázisos tunnelben mész az ûrhajóval.

EP-n ezt úgy lehetne megoldani hogy van a tunnel, ami függõlegesen tükrözött, tehát így fele annyi memóriát foglal. Minden második lpt sorban lenne a tunnel grafika (így megint felezõdik a memória, bár a felbontása is, meg csíkos is lesz). Szerintem 10 fázisos tunnel anim elég is lehet. Ezen kívül lores módban is lehetne a grafika, mert anim esetén kevésbé látszik a felbontás. Azaz elég jól beférnénk a memóriába. Mivel a kép váltás EP-n gyors az lpt okossága miatt, ezért a tunnel renderje kb nulla proci idõt vinne.

Minden második lpt sorban pedig az ûrhajó és az ellenségek lennének. Így ezek fekete háttér elõtt renderelõdnek, ami a sebességben segít, azaz csak ki kell rakni és letörölni õket.

Ok, csíkos lenne, de szerintem tök látványos és olyan, amit ilyesmi 8 bites kisgépeken sose láttunk.
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline Mayer Gábor

  • EP fan
  • *
  • Posts: 216
  • Country: hu
Tudod segíteni a projektet grafikákkal, spriteokkal?

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
áá nincs nekem erre idõm

de az ifon projektbõl lehetne kivenni cuccokat, csak ahhoz a két kódernek is bele kell egyeznie. tudjátok, nehogy konkurencia legyen az ifon játékunknak :)

két kóder mit szól? mindkettõ ep-s, egyik a scroll demó szerzõje :)
másik meg sûrûn jár itt :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)