Enterprise Forever

:HUN => Programozás => Topic started by: szipucsu on 2017.October.30. 20:20:30

Title: Meglévő játékok módosítása
Post by: szipucsu on 2017.October.30. 20:20:30
Már többször eszembe jutott, hogy a Magic Ball eredeti pályáit át kéne írni sokkal könnyebbekre. Például néhány pályát úgy, hogy ne lehessen ugrani, de ne legyen nehéz kikerülni a lyukakat sem. Az a baj azzal a játékkal, a pályát már ismerni kell előre, eleve nem lehet tudni, pl. mikor mekkorát kell ugrani, ez nagyon sokat ront a játékélményen. Valaki tervezett új pályákat (http://www.ep128.hu/Ep_Games/Leiras/Magicball2.htm), de azok nem hogy nem könnyebbek, hanem még nehezebbek, mint az eredeti. Nem tudom, ki az a BEES.g, aki az új pályákat tervezte, de kár, hogy nem tudni, hogyan tervezte azokat, milyen szerkesztőt használt, mert jó lenne kipróbálni.

A Grid Trouble érdekes lehet úgy, ha többen játsszák egyszerre, és a szörnyeket is valaki irányítja... Mondjuk 3 játékossal így eléggé izgalmas lenne.
Title: Re: Meglévő játékok módosítása
Post by: geco on 2017.October.30. 21:19:50
Amikor átírtam CPC-re, úgy emlékszem megfejtettem, no de azóta el is felejtettem, mint a huzat :D
Title: Re: Meglévő játékok módosítása
Post by: IstvanV on 2017.October.30. 21:23:34
Nem tudom, ki az a BEES.g, aki az új pályákat tervezte, de kár, hogy nem tudni, hogyan tervezte azokat, milyen szerkesztőt használt, mert jó lenne kipróbálni.

Valószínűleg vissza lehetne fejteni, hogy a játék milyen formátumban tárolja a pályákat, és utána már írni lehetne egy egyszerű programot ami arról konvertál szövegre (minden karakter egy mező a pályán) és vissza. "Felhasználóbarát" szerkesztő kifejezetten ehhez a játékhoz nem hinném, hogy elérhető lenne (ha a készítőknek volt is ilyen, nem tették közzé), de a Notepad vagy hasonló is alkalmas lehet ha nincs jobb. :)

Szerk.: 1E57h címnél található a pályát megjelenítő rutin, a pálya adat pedig a 2. lap végéig terjed (a megjelenítés kezdőcíme visszafelé halad). Egy sor 4 byte: a páratlan és a páros mezők alap színe, utána a "lyukak" színe, majd az azokhoz tartozó bit maszk (bit 0 = 1 ha az első mező lyuk, stb.). Nem tudom még, hogy a mezők speciális funkcióját (pl. víz, rakéta indítása, stb.) egyszerűen a színek döntik-e el, vagy valami más?
Title: Re: Meglévő játékok módosítása
Post by: Zozosoft on 2017.October.30. 21:39:20
Talán segíthet, hogy kaptam Andrew Richards-tól forrást :-)
Title: Re: Meglévő játékok módosítása
Post by: geco on 2017.October.30. 21:42:34
Nem tudom még, hogy a mezők speciális funkcióját (pl. víz, rakéta indítása, stb.) egyszerűen a színek döntik-e el, vagy valami más?
úgy emlékszem a színek.

Talán segíthet, hogy kaptam Andrew Richards-tól forrást :-)
Óóó, neked mindig akad valami kincs a lácikódban, én meg anno a disassembly listából csináltam fordítható forrást :D
Title: Re: Meglévő játékok módosítása
Post by: szipucsu on 2017.October.30. 21:59:24
Amikor átírtam CPC-re, úgy emlékszem megfejtettem, no de azóta el is felejtettem, mint a huzat :D
Átírtad CPC-re? Ilyen volt itt a fórumon, csak én nem emlékszem rá? Most rákerestem, de nem dobott ki hasonlót. Nem az Enterball-ra gondoltál?
Title: Re: Meglévő játékok módosítása
Post by: Zozosoft on 2017.October.30. 22:04:15
Mindenesetre most már készülhetne egy EP64/128/EXOS kompatibilis, pontszám mentős, pálya betöltős, mindent tudó verzió :oops:
Title: Re: Meglévő játékok módosítása
Post by: geco on 2017.October.31. 08:39:49
Átírtad CPC-re? Ilyen volt itt a fórumon, csak én nem emlékszem rá? Most rákerestem, de nem dobott ki hasonlót. Nem az Enterball-ra gondoltál?
Mind a kettőt :D
Out of this world (Magic ball) (http://www.cpc-power.com/index.php?page=detail&num=12872)
TV Ball (http://www.cpc-power.com/index.php?page=detail&num=12808)
Title: Re: Meglévő játékok módosítása
Post by: IstvanV on 2017.October.31. 10:01:33
Talán segíthet, hogy kaptam Andrew Richards-tól forrást :-)

Ez a teljes forrás, vagy csak a betöltő? :oops: Ha jól látom, a legtöbb file bináris.

Mindenesetre most már készülhetne egy EP64/128/EXOS kompatibilis, pontszám mentős, pálya betöltős, mindent tudó verzió

Meg lehetne próbálni. Vagy akár új hasonló játékot készíteni, ha az nem lenne túl nagy feladat.
Title: Re: Meglévő játékok módosítása
Post by: geco on 2017.October.31. 10:29:59
Ha nincs benne mindennek a forrása, az enyém egy nagy forrás, igaz CPC-re átalakítva, de lehet megvan az EP verzió is.
Title: Re: Meglévő játékok módosítása
Post by: IstvanV on 2017.October.31. 10:52:46
Mégsem egyszerű a pálya szerkesztés, a tényleges formátum tömörített, és csak előre definiált pálya részletekből épülhet fel. Tehát nem lehetséges bármelyik mezőre bármilyen színt tenni a pálya kezelés újraírása nélkül. De egyébként szöveges a formátum, minden pálya részlet egy betű, és a pálya végét a sor vége (0D 0A) jelzi: :)

:
1164"LAND"'JUMP THE HOLES"*0SSEABBCBBDSEBBBCBCCCZ
2164SS*0EABBDSEBBDSEBBDS*5SEBBDSSEBBDSSEBBDZ
3185SS*5EABBCBBBDGGSSGGGGSSSGGGGSSSHHHHSSSGGGGSSSFFFFSSSGGGGSSSGGGGSSECDZ
4105SS*5GGEABBBBBBDSSSEBDSSSGGGGGGHHddHHGGGGGGFFffFFGGGGGGHHddHHGGGGGGSSSGGGSSSZ
5185SS*1GGEADSEBBDSSEBBDSSSEBBDSSEBBDSEBBDGSZ
6185SS*1ABBADGGGGEBDSSSEBDSSSEBDSSSEBSSSEBSSSGGGGEDSSSEDGGGSSSEBDGEBBDSSSHHHFFFZ
7185SS*2GGGGEADGGEADGGGGGGGGSSSSGGGGGGGGEADSSSSGEBBBBDGGGGZ
8105SS*2EADGGGGSSEBDSSSEBDSSSEBDSSSEDSSSEBDSSSGGEBDGGSEDSEBDSSSFFFSSSGGGSSSHHSGGZ
9105SS*6EABADGGGGGSSSffffSSSSeeeeSSSSddddSSSSGGGGSSSSFFFFSSSSGGGGSSSSEBDGGGGZ
:
1285"SEA"'DO NOT SINK"SS*0EBBBBJIIMKBBBBJIIMNNLIIPPIIOOOIIPPPIIPPIIOOMNLIIKBBBZ
2285SS*5EBBBCBBBLOOOOPPPPIIIPPPPIIIMNNLIIIMNLIIOOOPPPPIIIMNIIILBDSeeeeZ
3285SS*5EBBBAJIIIMNNNNLIIIOOOOOPPPPPMNNNNNLOOOOOPPPPPIMNNNMOOOPPPKKKKJIIMBBDeGeeZ
4285SS*0EBADGGGEALIIIPPPPOOOONNNNLIIIMNLIIIMNLIIIMNABBBJIIIIIMNNNNNDeeZ
5285SS*2EBALIIIMNNNLIIIMKLIIIMKLIIIMNNNJIIIPPPPIIIMNNLIIIPPPPMNNDGeeSSSeeZ
6295SS*2EBBALOOOPPPNLOPPMNOOOPONNNMNLPPPPNNNNPPPPNNNNPNPNPNMPLNNNNPPPPOOOOZ
7295SS*2EBBACCADGGGEPPPPIIIIPPPPDGGGGSSGGGGGGEPIIIPDGGGGFFFFHHHHGGGGZ
8205SS*2EBBALIIMNNLIIIMNNLIIIIMNANLIIIIIMNNLIIIIIMNNLOOOOPPPPNNNPPDGGSFFFSHHHSGGZ
9205SS*2EBBADGGGGEADGGGGSSSFFSSSHHSSSGGEJIIIIIPOOOONNLOOOJIIIKBBBDGGGeeeZ
:
1385"ROAD"'NO JUMPING"SS*0QQQQRYYVTXXUQQW[[e[e[EBBBDeeSSGGW[[[WQQQRVTUW[[[eeZ
...stb.
Title: Re: Meglévő játékok módosítása
Post by: endi on 2017.October.31. 10:58:53
szerintem magic ballból egy újat lenne érdemes írni. hatalmas és 3d-ben renderelt golyóval, amit epimgconv-al konvertálunk. vagy ha nem golyó akkor űrhajó, figura stb.
egy játszhatóbb, könnyebb verziót kell csinálni mert az eredeti szerintem játszhatatlan.
lenne még sok ötletem, csak hát ez már egy nagy projekt lenne :)
Title: Re: Meglévő játékok módosítása
Post by: Zozosoft on 2017.October.31. 11:06:27
Egy korai verzió... :shock: :lol:
[attach=1][attach=2][attach=3]
Title: Re: Meglévő játékok módosítása
Post by: Zozosoft on 2017.October.31. 11:07:44
Ez a teljes forrás, vagy csak a betöltő? :oops:
Ez jó kérdés :oops: Egyelőre még nem minden lemezét sikerült lementenie :-(
Title: Re: Meglévő játékok módosítása
Post by: endi on 2017.October.31. 11:15:57
Egy korai verzió... :shock: :lol:
(Attachment Link) (Attachment Link) (Attachment Link)

wow de király :)
Title: Re: Meglévő játékok módosítása
Post by: IstvanV on 2017.October.31. 12:10:37
Az a baj azzal a játékkal, a pályát már ismerni kell előre, eleve nem lehet tudni, pl. mikor mekkorát kell ugrani, ez nagyon sokat ront a játékélményen.

A régi 8 bites játékoknál gyakran éppen az a lényeg, hogy gyakorolni kell és kiismerni a játékot a sikeres teljesítéshez, mert egyébként nagyon rövidek lennének. Itt is például az első szinten a nyolcadik (utolsó) pályáig kevesebb mint másfél perc alatt lehet eljutni. :) De könnyíteni lehetne a szabályok kisebb módosításával is, például extra labdát lehetne adni viszonylag gyakran a pontszámtól vagy a teljesített pályáktól függően. Az eredeti 2 labda hamar elfogy. :oops:

Ha már mostanában C16 átiratok készülnek, akkor esetleg lehetne próbálkozni ezzel (http://plus4world.powweb.com/software/Trailblazer) is, bár egyszerűbb mint az EP-s Magic Ball (legalábbis kevesebb a speciális funkciójú mező, csak lassító, gyorsító, ugró és az irányítást invertáló van), de a játék lényege ugyanaz, és a pályák megoldása nem feltétlenül egyszerűbb. Itt csak az idő korlátozott, de az is hamar elfogy, a lyukakba esés időveszteséggel jár, a pályák végén viszont +30 másodperc időt ad a játék.

Van CPC-s verzió (http://cpc-power.com/index.php?page=detail&num=2280) is, ami talán könnyen átírható (vagy nem, ha túl sok paletta színt definiál át és EP-n korlátot jelentene a BIAS).
Title: Re: Meglévő játékok módosítása
Post by: Zozosoft on 2017.October.31. 12:32:55
De könnyíteni lehetne a szabályok kisebb módosításával is, például extra labdát lehetne adni viszonylag gyakran a pontszámtól vagy a teljesített pályáktól függően.
Ez jó ötlet!
Title: Re: Meglévő játékok módosítása
Post by: endi on 2017.October.31. 12:39:30
szerintem olyan játékot kéne csinálni mint a divatos 3 sávos runnerek mobilon, lásd pl subway surfers
Title: Re: Meglévő játékok módosítása
Post by: IstvanV on 2017.October.31. 13:15:19
Divatos mobil játékok utánzása nyilvánvalóan sokkal eredetibb. :razz: De a játék lényege hasonlónak tűnik, csak a mozgó 3D objektumok jelentenének problémát a néhány nagyságrenddel gyengébb CPU-nak. :oops: Ha a pálya csak különböző színű 2D mezőkből áll, azt egyszerű paletta átdefiniálással meg lehet jeleníteni. Lehetnek még látszólag 3D mozgó sprite-ok (a távolságtól függően sok különböző sprite fázis), bár végül azokat is csak átugrani vagy kikerülni kell. Szerintem a 8 bites játékonál elsősorban nem az a probléma, hogy a pálya 2D megjelenítésű vagy 5 sávos, hanem egyszerűen nem jó a pálya szerkesztés, a sebesség, az irányítás és általában a játékmenet kiegyensúlyozása. Némi nehezítést talán az is jelent, hogy a kis felbontás miatt nem lehet messzire látni, nem sok idő van az akadályokra reagálni.
Title: Re: Meglévő játékok módosítása
Post by: endi on 2017.October.31. 13:21:02
Divatos mobil játékok utánzása nyilvánvalóan sokkal eredetibb.

hát, eredetibb mint egy már létező EP játékot újra megcsinálni...
ep-n még nincs 3 sávos runner.
Title: Re: Meglévő játékok módosítása
Post by: IstvanV on 2017.October.31. 13:55:32
hát, eredetibb mint egy már létező EP játékot újra megcsinálni...

Nem feltétlenül ugyanaz a játék, csak ugyanaz a műfaj. Ennyi erővel a meglevő játékok 99 százaléka értelmetlen lehet, mert valószínűleg van valami más is hasonló koncepció alapján. Azonban mivel ilyen témájú játék csak egy vagy kettő van eddig EP-n, már az is jó lenne, ha készülne olyan, ami "csak" a kivitelezésen és a játszhatóságon javít (valójában elég nehéz feladat az is).

Quote
ep-n még nincs 3 sávos runner.

Már van 5 sávos, természetesen nem 3D grafikával, de ez érthető a hardver korlátai miatt. Mobilon is érthető a 3 sávra "butítás", ott az irányítás a korlátozott. A sávok száma vagy az akadályok kinézete tulajdonképpen csak felületes eltérés.

A legvalószínűbb egyébként, hogy végül nem készül semmi :evil:, így a vitának nem sok értelme van. Az eredeti EP-s játék EXOS kompatibilis átalakítása azonban elérhető célnak tűnik, esetleg készülhet átirat CPC-ről (ha nincs már most is), vagy kisebb valószínűséggel C16-ról.
Title: Re: Meglévő játékok módosítása
Post by: IstvanV on 2017.November.01. 11:41:20
Mindenesetre most már készülhetne egy EP64/128/EXOS kompatibilis, pontszám mentős, pálya betöltős, mindent tudó verzió

Az EXOS kompatibilis EP128 verzió pontszám mentéssel megoldhatónak tűnik. EP64-en azonban úgy látom, túl sok memóriát fogyaszt ahhoz, hogy EXOS kompatibilis lehessen, ahhoz is a memória térkép átrendezésére (azaz forrás szintű átalakításra) lenne szükség, hogy a grafika ne legyen egyszerűsítve a 128K-s verzióhoz képest. A külön betölthető pálya nem tudom, megérné-e, praktikusabb ha csak egy file a játék.
Title: Re: Meglévő játékok módosítása
Post by: szipucsu on 2017.November.01. 12:27:58
Mégsem egyszerű a pálya szerkesztés, a tényleges formátum tömörített, és csak előre definiált pálya részletekből épülhet fel. Tehát nem lehetséges bármelyik mezőre bármilyen színt tenni a pálya kezelés újraírása nélkül. De egyébként szöveges a formátum, minden pálya részlet egy betű, és a pálya végét a sor vége (0D 0A) jelzi: :)
A kódban a pályanév után jön a pálya maga? Mert akkor pl. Asmonnal akár megpróbálhatok belerondítani próbaképp, hátha rögtön indulás után sikerül egy átugorhatatlan lukat odatennem.
Aki átírta a pályákat a 2. verzióban, vajon hogyan írhatta át? Kitömörítette?
Mondjuk nem tűnik túl hatékonynak a tömörítés. Sokszor ismétlődik ugyanaz a karakter egymás után, ezeket az ismétlődéseket is össze lehetett volna roppantani. Ezzel ki is merültek a tömörítéssel kapcsolatos ismereteim.
Title: Re: Meglévő játékok módosítása
Post by: IstvanV on 2017.November.01. 12:40:05
A kódban a pályanév után jön a pálya maga? Mert akkor pl. Asmonnal akár megpróbálhatok belerondítani próbaképp, hátha rögtön indulás után sikerül egy átugorhatatlan lukat odatennem.

Minden betű egy pálya részlet, a sor elején a számok valószínűleg a pálya paraméterei, * és egy számjegynek speciális funkciója lehet.

A .prg file XOR-olós titkosítással védett, ezért nem lehet egyszerűen szerkeszteni. Futás közben a pálya adat 4000h címnél kezdődik, kísérletezés céljából itt szerkeszthető a debuggerben. A módosításnak csak a pálya újabb betöltésekor lesz hatása.
Title: Re: Meglévő játékok módosítása
Post by: endi on 2017.November.01. 13:05:48
olyat nem lehet az emulátorral csinálni hogy betölt a program, majd úgy kimenteni hogy ep-n indítható legyen? :)
persze "kézzel" kéne megadni hogy mekkora memóriát mentsen el, hiszen az egész nem kell.
bár persze így is nagyobb lenne a fájl, mint az eredeti program.
ezzel a módszerrel bármilyen védett programot elég egyszerűen lehetne módosítani. (persze valszeg már minden ilyen programot feltörtek)
Title: Re: Meglévő játékok módosítása
Post by: geco on 2017.November.01. 15:29:52
Feltöltsem a CPC-re átalakított forrásomat? Úgy látom az EP-s részek nagyja is benne maradt.
Title: Re: Meglévő játékok módosítása
Post by: endi on 2017.November.01. 15:50:24
vannak olyan runnerek mobilon, hogy pl alul meg felül is van út és az ugrás azt jelenti hogy egyikről átugrunk a másikra.
tehát van pl felül 3 sáv meg alul is, de néha valamelyik teljesen megszűnik és akkor át kell ugrani.
na ilyet is lehetne ep-n :)
Title: Re: Meglévő játékok módosítása
Post by: IstvanV on 2017.November.01. 16:09:52
128K-s vagy bővített gépen elvileg EXOS kompatibilis változat, EP128-on egy szegmens már foglalt lehet (pl. .ext file betöltése miatt):
[attachurl=1]
A fix FC,FD,FE video szegmensek maradtak, ezeket lefoglalja a program, vagy ha nem sikerül, akkor kilép. Az F8, F9 és FF használatát javítottam, valójában csak pár helyen kellett módosítani a játékon.

Tömörítetlen és XOR-olatlan program file, 4200h-nál kezdődik a pálya adat (a játék futtatásához nincs szükség rá):
[attachurl=2]
[attachurl=3]    (ezzel készült az OTW128.COM-ból)

Pontszám mentés még nincs, de azt is megpróbálom beépíteni.
Title: Re: Meglévő játékok módosítása
Post by: IstvanV on 2017.November.01. 16:26:47
Betöltő az otw.bin-hez:
[attachurl=1]
Title: Re: Meglévő játékok módosítása
Post by: szipucsu on 2017.November.01. 17:54:55
Próbáltam módosítani 4000 után a pályát, és beigazolódott, amit írtam: Rögtön lett ott a pálya elején egy luk. Szerintem viszonylag nagyobb pályarészt határoz meg egy bájt, nem csak egy pályaelemet vagy sort. De nem tűnt túl következetesnek a logika, mert sokszor lett olyan számokra is luk, amik ott voltak a pályaadatokban.
Title: Re: Meglévő játékok módosítása
Post by: IstvanV on 2017.November.01. 18:26:41
Pontszám mentés (OTW.HI) file kezelő alapértelmezett eszköz esetén:
[attachurl=1]
Csalás nélkül azonban nem könnyű az alsó egy-két pontszámnál feljebb kerülni. :)
Title: Re: Meglévő játékok módosítása
Post by: geco on 2017.November.01. 19:33:08
Sikerült felkerülni a ponttábla utolsó helyére egyből :D
Title: Re: Meglévő játékok módosítása
Post by: endi on 2017.November.01. 20:40:11
ötletek:
-út kanyarodik jobbra vagy balra
-nagyobb golyó. egyszer csináltam is egyet, be is raktam ide a fórumba, már nem tudom hova. szép nagy látványos, renderelt forgó golyó.
-látványosabb színek
-valami kép a háttérben bias színekből (epimgconv-al)
-az út felett attr módú epimgconv kép, minden színnel
Title: Re: Meglévő játékok módosítása
Post by: Zozosoft on 2017.November.01. 21:10:07
Pontszám mentés (OTW.HI) file kezelő alapértelmezett eszköz esetén:
(Attachment Link)
Köszi!!!
Title: Re: Meglévő játékok módosítása
Post by: IstvanV on 2017.November.02. 10:58:45
Köszi!!!

Még lehetne javítani:
- az otw.bin file szemetet is tartalmaz, ennek a nullázásával kisebb lehet a tömörített file (kb. 1.2K különbség)
- választható csalás beépítése (szerk.: 24CAh címnél található a labda alatti mező színének a tesztelése, 26BAh a labdák száma a pályán levővel együtt, 0821h az aktuális pontszám)
- turbós gépek jobb támogatása (a hangnál azonban problémát jelent, hogy a játék már most is "lassított" módban használja a hanggenerátorokat). Annak nem tudom, van-e hátránya, hogy az eredetileg FFh szegmensen levő 1-es lap EXOS 24 hívással foglalt (nem video) szegmensre került és így gyorsabb lett 4 MHz-es gépen is
Title: Re: Meglévő játékok módosítása
Post by: IstvanV on 2017.November.02. 14:56:50
Néhány egyszerűbb csalás már van:
[attachurl=1]    (szerk.: snapshot formátum, a .com manapság már nem népszerű. :) Ezen kívül újdonságként végtelen idő)

Talán lehetne még extra labda minden 1024 pont után, vagy leesés csak késleltetve (tehát ha többször egymás után van 00h vagy 04h színű mező a labda alatt).

Az ep128.hu-n a játék leírásában említeni lehetne, hogy itt az utolsó szint kódja nem EGANSUAYP hanem ZXALGARAT.
Title: Re: Meglévő játékok módosítása
Post by: nyuzga on 2017.November.02. 16:10:06
Néhány egyszerűbb csalás már van:

Így már azért egy kicsit könnyebb vele játszani. :)
Title: Re: Meglévő játékok módosítása
Post by: endi on 2017.November.02. 16:19:19
na most végre könnyen ki tudtam próbálni a falbontós részt. hát ez is játszhatatlanul nehéz :)
amúgy itt nem hat a cheat :(
Title: Re: Meglévő játékok módosítása
Post by: nyuzga on 2017.November.02. 16:24:00
Egy sokkal jobban játszható klón:

http://games.vshare.com/skill/physics/impossible-road
Title: Re: Meglévő játékok módosítása
Post by: IstvanV on 2017.November.02. 16:27:41
na most végre könnyen ki tudtam próbálni a falbontós részt. hát ez is játszhatatlanul nehéz :)
amúgy itt nem hat a cheat :(

A falbontás csak bónusz, amiért extra pont járhat, de itt nem lehet elveszíteni a játékot. Azonban ehhez is próbálhatok még külön csalást készíteni.

Maga a játék még örökélettel sem túl könnyű, mert leesés után mindig újra kell kezdeni a pályát.
Title: Re: Meglévő játékok módosítása
Post by: endi on 2017.November.02. 17:59:15
Egy sokkal jobban játszható klón:

http://games.vshare.com/skill/physics/impossible-road

ez a játék már kb 100millió letöltés felett jár :)
mondjuk nekem nem tetszik, eléggé idegesítő vele játszani.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.turbochilli.rollingsky
Title: Re: Meglévő játékok módosítása
Post by: nyuzga on 2017.November.02. 20:29:40
ez a játék már kb 100millió letöltés felett jár :)
mondjuk nekem nem tetszik, eléggé idegesítő vele játszani.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.turbochilli.rollingsky


Engem is idegesítenek az ilyen játékot. Van aki meg ezeket szereti.
Title: Re: Meglévő játékok módosítása
Post by: IstvanV on 2017.November.03. 12:55:05
Újabb csalás: :)
[attachurl=1]
F7-re késlelteti a lyukakba vagy vízbe esést, így könnyebb a játék. Ez tulajdonképpen úgy működik, mintha energia lenne, amit a szilárd talajjal való érintkezés tölt, az egyébként leesést eredményező színű mezők pedig fogyasztanak. A könnyítés mértékén lehet, hogy még igazítani kellene.

Kisebb javítás még hogy a falbontó játéknál nincs fekete terület a képernyő alján (ezt régen TV-n valószínűleg nem lehetett látni).

Jó lenne még egy további csalás az időnként fordított irányításra is.
Title: Re: Meglévő játékok módosítása
Post by: endi on 2017.November.03. 12:57:59
amúgy a magic ball 2 úgyis valakinek a gányolása, abban lehetne még kísérletezni más színekkel, más grafikával... persze tudom ez már több meló
Title: Re: Meglévő játékok módosítása
Post by: Zozosoft on 2017.November.03. 13:10:05
a .com manapság már nem népszerű.
De ugye a végén lesz az is? :oops:
Title: Re: Meglévő játékok módosítása
Post by: IstvanV on 2017.November.03. 13:15:38
De ugye a végén lesz az is? :oops:

Igen. "Beta" verzióknál talán elég a snapshot is, azt általában többen töltik le ha van mindkettő.
Title: Re: Meglévő játékok módosítása
Post by: endi on 2017.November.03. 13:33:54
amúgy ami számomra nagyban növelné a játszhatóságot, ha a golya snap-elne a sávokra. tehát nem lehetne két sáv között állni. ezzel sokkal jobban lehetne figyelni az útra, kevésbé lenne frusztráló hogy jó helyre álltunk-e be.
Title: Re: Meglévő játékok módosítása
Post by: szipucsu on 2017.November.03. 14:50:24
Jó lenne még egy további csalás az időnként fordított irányításra is.
Az mikor jön elő? Én tegnap "végigjátszottam" csalással, de nem fordult meg az irányítás sosem.

a golya snap-elne a sávokra
Nem kell gólya, maradjunk a labdánál. :D
Title: Re: Meglévő játékok módosítása
Post by: endi on 2017.November.03. 15:27:59
megtaláltam azt a forgó labda rendert
Title: Re: Meglévő játékok módosítása
Post by: nyuzga on 2017.November.03. 16:25:41
Lehetne egy szavazás, hogy István melyik játékhoz készítsen pályaeditort.
Azután meg, ki készíti az adott játékhoz a legjobb pályát.
Azután meg álmodozom... Szegény István. Miket találok ki neki. :D
Title: Re: Meglévő játékok módosítása
Post by: IstvanV on 2017.November.03. 16:35:39
Ez a pálya adat, egyszerű szöveges file, minden betű egy pálya részlet. A * karakter és utána egy számjegy a pálya alap színeit választja. Beszúráshoz vagy törléshez azonban lehet, hogy módosítani kell a játék más részét is (pl. pálya címek táblázatát).
[attachurl=1]

Játék közben a pálya file a debuggerben L "" 0 4000 paranccsal tölthető be a monitorban, a módosításnak csak a pálya újraindítása után lesz hatása. Rossz szerkesztés lefagyást eredményezhet. :)

Szerk.: a pályaelemek listája .png formátumban. Amelyik nem betű, ott a file neve a karakter ASCII kódja.
[attachurl=2]
Title: Re: Meglévő játékok módosítása
Post by: IstvanV on 2017.November.03. 17:32:36
Próbáltam módosítani 4000 után a pályát, és beigazolódott, amit írtam: Rögtön lett ott a pálya elején egy luk. Szerintem viszonylag nagyobb pályarészt határoz meg egy bájt, nem csak egy pályaelemet vagy sort. De nem tűnt túl következetesnek a logika, mert sokszor lett olyan számokra is luk, amik ott voltak a pályaadatokban.

Ezek a pályaelemek egy képen:
[attachthumb=1]

Színek:
*0:  98h 0Ah  (zöldes)
*1:  C3h 03h  (sárga)
*2:  41h 01h  (piros)
*3:  64h 44h  (kék)
*4:  26h 06h (csúszós)
*5:  02h 82h  (zöld)
*6:  47h 07h  (szürke-rózsaszín)
*7:  49h (gyorsít) DBh (ugrás)
*8:  31h 31h (repülés)
*9:  D8h D8h (maximális sebesség)
Title: Re: Meglévő játékok módosítása
Post by: szipucsu on 2017.November.03. 19:59:42
Ezek a pályaelemek egy képen:
Ahol nem kisbetű/nagybetű van a névben, hanem valami szorzás, azokat az elemeket hogyan lehet beszúrni?
A txt fájlban vannak olyan karakterek is, melyek az ábrán nem szerepelnek. Gondolom, azok helyett lehetnek a szorzásos nevek.

Amúgy óriási, tényleg működik. Elsőre ezt dobtam össze az első pályának, ez első próbálkozásként nem feltétlen jobb, mint az eredeti:
[attach=1]
[attach=2]

A pálya nem lehet hosszabb, mint amilyen eredetileg volt? Kellemes kis laza, kanyargós pályákkal meg lehetne tölteni akár a 128K-t is. :D
Title: Re: Meglévő játékok módosítása
Post by: IstvanV on 2017.November.03. 20:09:00
Ahol nem kisbetű/nagybetű van a névben, hanem valami szorzás, azokat az elemeket hogyan lehet beszúrni?

A 0xNN.png formátumú file nevek a karakter hexadecimális ASCII (https://hu.wikipedia.org/wiki/ASCII) kódját jelentik, pl. 0x5C = \. Ezt írná ki BASIC-ben a PRINT CHR$(92) parancs is.

Quote
A pálya nem lehet hosszabb, mint amilyen eredetileg volt?

Nem tudom biztosan, egyelőre talán jobb az eredeti hosszúságokat nem változtatni. De ki is lehet próbálni, ha nincs rá felkészülve a játék, akkor legfeljebb lefagy. :)
Title: Re: Meglévő játékok módosítása
Post by: IstvanV on 2017.November.04. 11:02:46
A sorok elején található 4 jegyű szám a pálya paramétereit határozza meg (a 0 10-nek számít), például az első pályánál a 1164 számjegyei sorban:
1 = pálya száma a szinten belül
1 = szint (1 = Land, 2 = Sea, stb.)
6 = idő
4 = maximális sebesség / 10
Title: Re: Meglévő játékok módosítása
Post by: szipucsu on 2017.November.04. 11:17:09
1 = pálya száma a szinten belül
1 = szint (1 = Land, 2 = Sea, stb.)
De a szinttől (második számjegy) függetlenül is bármilyen pályaelemet el lehet helyezni bármelyik pályán?
Title: Re: Meglévő játékok módosítása
Post by: IstvanV on 2017.November.04. 15:09:20
De a szinttől (második számjegy) függetlenül is bármilyen pályaelemet el lehet helyezni bármelyik pályán?

Igen.

Úgy látom egyébként, hogy a pályák viszonylag szabadon szerkeszthetők, tehát a játék nem "bedrótozott" pálya címeket használ, hanem a szöveges adatot értelmezi. Így elvileg működik a beszúrás és törlés is, a szintek átnevezhetők, stb. A teljes méret is növekedhet, a pálya adat után még van kb. 2K kihasználatlannak tűnő terület. Az egyes pályáknak is lehet azonban maximális hossza, az aktuális pálya kicsomagolva az 1. lap végére kerül.
Title: Re: Meglévő játékok módosítása
Post by: szipucsu on 2017.November.04. 16:57:02
Átírtam az első pályát jó hosszúra. Ha jól láttam, bizonyo hossz után már nem növeli, hanem berakja a pálya végét ott, ahol "megunja" a hosszát.
Title: Re: Meglévő játékok módosítása
Post by: IstvanV on 2017.November.04. 21:23:34
Magic Ball 2 (http://www.ep128.hu/Ep_Games/Leiras/Magicball2.htm) pályák, ha ugyanazokból az elemekből épülnek fel, akkor ezeknek is működniük kell 4000h címre töltve, de még az eredetieknél is nehezebbek: :)
[attachurl=1]
Title: Re: Meglévő játékok módosítása
Post by: szipucsu on 2017.November.04. 22:19:57
A * (csillag) karakternek milyen szerepe van? Láttam, valamikor pályák közben is szerepel (az eredeti, 1. változatban), de ez ritkább. Próbáltam én is a pályára betenni, de nem volt hatása.
A pályák eleje felé szerepel a 0 (nulla). Ez is érdekesen működik. Az első pályát teleraktam 0-val, összesen 11-gyel, utána jött a pálya végét jelölö Z betű. Az egész pálya 5 darab átugorható lyukból állt. De miért csak 5, miért nem 11? A pálya hossza korlátozva van, és nem csak pályaelemekből? Mert láttam, egyes pályaelemek nagyobbak, mások kisebbek.
Title: Re: Meglévő játékok módosítása
Post by: IstvanV on 2017.November.04. 22:23:59
A * (csillag) karakternek milyen szerepe van? Láttam, valamikor pályák közben is szerepel (az eredeti, 1. változatban), de ez ritkább. Próbáltam én is a pályára betenni, de nem volt hatása.
A pályák eleje felé szerepel a 0 (nulla). Ez is érdekesen működik.

A * után számjegyet kell írni, amivel a pálya alap színeit (a például a "B" elemnél is látható sakktábla mintát) lehet átdefiniálni. Külön csak a * vagy 0-9 nem használható. Az itt (https://enterpriseforever.com/egyeb-temak/meglevo-jatekok-modositasa/msg67927/#msg67927) leírt módon a *0 például az első pálya zöldes színeit állítja be.
Title: Re: Meglévő játékok módosítása
Post by: szipucsu on 2017.November.05. 01:12:23
Ez a basic program véletlenszerű pályákat generál, de még csak az első szintre. Txt fájlba kimenti a file: eszközre emulátorból a pályákat, amiket az emulátor debuggerébe vissza lehet tölteni. Kicsit kezdetleges, mert csak néhány pályaelemet használ fel, hiszen figyelni kell arra is, hogy nem jöhet akármilyen pályaelem akármilyen után. Jól kitóltam magammal, mert a második pályán már nem jutottam túl. Nincs nagyon ötletem, hogyan lehetne a programot folytatni.
[attach=1]
Itt egy példa:
[attach=2]
[attach=3]
Title: Re: Meglévő játékok módosítása
Post by: IstvanV on 2017.November.05. 11:43:42
Még beépítettem "csalásként" a saját pálya betöltését, ezt az F8 billentyű engedélyezi. Használja a FILE bővítést ha lehetséges, az FF szegmensen elég helynek kell lennie a futásához. Ha nincs EXDOS vagy FILE, akkor üres file nevet próbál betölteni.
Title: Re: Meglévő játékok módosítása
Post by: IstvanV on 2017.November.05. 14:42:30
Futtatható változat a fent említett újdonsággal:
[attachurl=1]

Az otw.com-hoz nincs szükség semmilyen más file-ra, az otwldr.com a tömörítetlen otw.prg-t használja. Az otwlvl.txt és mball2lv.txt F8 billentyűvel betölthető pálya adat, az előbbit azonban a program egyébként is tartalmazza. Minden más "forrás" file, ami nagyon valószínűtlen hogy bárkit is érdekelne, csak a teljesség kedvéért kerültek a csomagba. Ez többé-kevésbé kész verzió, eltekintve az esetleges hibák lehetőségétől.
Title: Re: Meglévő játékok módosítása
Post by: Lacika on 2017.November.06. 14:02:05
Jónak tűnik. Indulhat a pálya gyártás... :ds_icon_cheesygrin:
Title: Re: Meglévő játékok módosítása
Post by: Lacika on 2017.November.06. 14:04:49
Egy másik módosításra javasolt program: Eggs of Death.
A youtube-os kritikából úgy látszik nem csak nekem "b* a csűrömet", hogy az első szinten elmenekült idegenek, hozzáadódnak a megsemmisítendő idegenek számához. Ha nem adná hozzá a program, teljesen jó játék lenne! A szivárványlabirintussal nekem sosem volt gondom, rá lehet érezni.

Szerk: Meg külső botkormány figyelés sem ártana és akkor már highscore mentés is :oops:
Title: Re: Meglévő játékok módosítása
Post by: IstvanV on 2017.November.06. 15:11:05
A youtube-os kritikából úgy látszik nem csak nekem "b* a csűrömet", hogy az első szinten elmenekült idegenek, hozzáadódnak a megsemmisítendő idegenek számához. Ha nem adná hozzá a program, teljesen jó játék lenne!

Ez a módosítás javítja (eredetileg INC A volt itt):
Code: ZiLOG Z80 Assembler
  1. A   6F0F  NOP

Így azonban túl könnyű, egy idegen kilövése már elég a következő szintre jutáshoz. A kezdeti számukat (eredetileg 1) itt lehet beállítani:
Code: ZiLOG Z80 Assembler
  1. A   6D10  LD    BC, 0005

De még így sem nehéz, mivel nincs hátránya az idegenek elkerülésének, ha el is menekülnek, előbb-utóbb lesz olyan amit könnyű eltalálni, és lassan elfogynak a sérülés nagyobb kockázata nélkül. Tehát lehetne még például az is, hogy az elmenekülésük esetén véletlenszerűen növekedjen a számuk bizonyos valószínűséggel, vagy csak minden második vagy harmadik növelje a számot. Az eredeti megoldás viszont valóban nem igazán fair, sokszor olyanok jönnek, amelyeket szinte lehetetlen kilőni mert pillanatok alatt eltűnnek a képernyőről.
Title: Re: Meglévő játékok módosítása
Post by: Lacika on 2017.November.06. 15:19:25
A nehézségi szint emelkedésével növekszik a kilövendő ellenfele száma amúgy is. Esetleg két kilövendő szörnnyel kezdeni a játékot megoldás lenne.
Title: Re: Meglévő játékok módosítása
Post by: IstvanV on 2017.November.06. 15:45:04
A nehézségi szint emelkedésével növekszik a kilövendő ellenfele száma amúgy is. Esetleg két kilövendő szörnnyel kezdeni a játékot megoldás lenne.

Talán valóban elég nagyobb fix számú ellenfél. Mindenesetre 5 még lényegesen könnyebbnek tűnik, mint a második pálya, ahol a tojásokat kell törni. :) Az egyelőre még nem sikerült, valószínűleg meg kell tanulni, hogy a tojások pontosan milyen sorrendben kelnek ki és már előtte igyekezni a megfelelő helyre, mert kevés idő van a törésükre, és ha kiszabadul a szörny, akkor pillanatok alatt elfogyasztja az energiát (kb. 2 ütközés) és a nehézkes mozgás miatt menekülni sem nagyon lehet. :oops:
Title: Re: Meglévő játékok módosítása
Post by: Zozosoft on 2017.November.06. 16:04:55
valószínűleg meg kell tanulni, hogy a tojások pontosan milyen sorrendben kelnek ki és már előtte igyekezni a megfelelő helyre
Ez pontosan így van :-)
Title: Re: Meglévő játékok módosítása
Post by: Lacika on 2017.November.06. 16:05:21
Az ep128.hu-n a játék leírásában említeni lehetne, hogy itt az utolsó szint kódja nem EGANSUAYP hanem ZXALGARAT.

Megtörtént!
Title: Re: Meglévő játékok módosítása
Post by: Lacika on 2017.November.06. 16:07:16
Talán valóban elég nagyobb fix számú ellenfél. Mindenesetre 5 még lényegesen könnyebbnek tűnik

Az sok lenne, mert a későbbi szinteken már nagyon sok lenne... Az első szinten kettő éppen elég lenne.
A tojástörős rész nagyon jó, viszont valóban ki kell ismerni...
Title: Re: Meglévő játékok módosítása
Post by: endi on 2017.November.30. 17:24:16
az ilyen fps 3d játékokat mint total eclipse, dark side stb nem lehetne egeresre megcsinálni?

mondjuk persze ott már nagyobb fps kéne... de ahogy nézem pl a cpc verziók 4 szín módban futnak. ha a vízszintes felbontás felezve lenne lores móddal, és a függőleges meg lpt-vel akkor viszonylag kevés kód buherálással talán valamit lehetne gyorsítani.
Title: Re: Meglévő játékok módosítása
Post by: endi on 2017.December.03. 00:00:59
egeres specy akciójáték
https://youtu.be/bGjLjeax8hw?t=338
Title: Re: Meglévő játékok módosítása
Post by: szipucsu on 2017.December.03. 11:28:04
egeres specy akciójáték
EP-re is van "egeres" ügyességi játék. (http://www.ep128.hu/Games/Caesar_a_Cica.htm) :D
Title: Re: Meglévő játékok módosítása
Post by: endi on 2017.December.03. 11:37:31
EP-re is van "egeres" ügyességi játék. (http://www.ep128.hu/Games/Caesar_a_Cica.htm) :D

na most ezt is be akartam tölteni emuba, hát nem indul
Title: Re: Meglévő játékok módosítása
Post by: IstvanV on 2017.December.03. 11:45:33
na most ezt is be akartam tölteni emuba, hát nem indul

Írásvédett file-ok vannak a csomagban, ha az emulátor régi verzió, akkor ez problémát okozhat.
Title: Re: Meglévő játékok módosítása
Post by: endi on 2017.December.03. 11:52:48
Írásvédett file-ok vannak a csomagban, ha az emulátor régi verzió, akkor ez problémát okozhat.

aha tényleg
Title: Re: Meglévő játékok módosítása
Post by: szipucsu on 2017.December.16. 21:15:04
Vannak Spectrumról konvertált játékok, melyekben egyáltalán nincs hang (pl. Hungry Horace). Az jutott eszembe, vajon lehetne-e ezek alá midiből konvertált zenét betenni. (Vagy akár MusicBox, Rockdigi zene is lehet, nem muszáj csak a midihez ragaszkodni.)
Title: Re: Meglévő játékok módosítása
Post by: geco on 2017.December.17. 16:19:18
Vannak Spectrumról konvertált játékok, melyekben egyáltalán nincs hang (pl. Hungry Horace). Az jutott eszembe, vajon lehetne-e ezek alá midiből konvertált zenét betenni. (Vagy akár MusicBox, Rockdigi zene is lehet, nem muszáj csak a midihez ragaszkodni.)
Elméletileg azokba, amik megszakítást használnak, simán lehet Midit, vagy MusicBoxot, amik nem, az kérdéses.