Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Meglévő játékok módosítása (Read 12301 times)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Meglévő játékok módosítása
« Reply #60 on: 2017.November.04. 22:23:59 »
A * (csillag) karakternek milyen szerepe van? Láttam, valamikor pályák közben is szerepel (az eredeti, 1. változatban), de ez ritkább. Próbáltam én is a pályára betenni, de nem volt hatása.
A pályák eleje felé szerepel a 0 (nulla). Ez is érdekesen működik.

A * után számjegyet kell írni, amivel a pálya alap színeit (a például a "B" elemnél is látható sakktábla mintát) lehet átdefiniálni. Külön csak a * vagy 0-9 nem használható. Az itt leírt módon a *0 például az első pálya zöldes színeit állítja be.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9928
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Meglévő játékok módosítása
« Reply #61 on: 2017.November.05. 01:12:23 »
Ez a basic program véletlenszerű pályákat generál, de még csak az első szintre. Txt fájlba kimenti a file: eszközre emulátorból a pályákat, amiket az emulátor debuggerébe vissza lehet tölteni. Kicsit kezdetleges, mert csak néhány pályaelemet használ fel, hiszen figyelni kell arra is, hogy nem jöhet akármilyen pályaelem akármilyen után. Jól kitóltam magammal, mert a második pályán már nem jutottam túl. Nincs nagyon ötletem, hogyan lehetne a programot folytatni.
[ Guests cannot view attachments ]
Itt egy példa:
[ Guests cannot view attachments ]
[ Guests cannot view attachments ]
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Meglévő játékok módosítása
« Reply #62 on: 2017.November.05. 11:43:42 »
Még beépítettem "csalásként" a saját pálya betöltését, ezt az F8 billentyű engedélyezi. Használja a FILE bővítést ha lehetséges, az FF szegmensen elég helynek kell lennie a futásához. Ha nincs EXDOS vagy FILE, akkor üres file nevet próbál betölteni.

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Meglévő játékok módosítása
« Reply #63 on: 2017.November.05. 14:42:30 »
Futtatható változat a fent említett újdonsággal:
[ Guests cannot view attachments ]

Az otw.com-hoz nincs szükség semmilyen más file-ra, az otwldr.com a tömörítetlen otw.prg-t használja. Az otwlvl.txt és mball2lv.txt F8 billentyűvel betölthető pálya adat, az előbbit azonban a program egyébként is tartalmazza. Minden más "forrás" file, ami nagyon valószínűtlen hogy bárkit is érdekelne, csak a teljesség kedvéért kerültek a csomagba. Ez többé-kevésbé kész verzió, eltekintve az esetleges hibák lehetőségétől.

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3198
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: Meglévő játékok módosítása
« Reply #64 on: 2017.November.06. 14:02:05 »
Jónak tűnik. Indulhat a pálya gyártás... :ds_icon_cheesygrin:

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3198
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: Meglévő játékok módosítása
« Reply #65 on: 2017.November.06. 14:04:49 »
Egy másik módosításra javasolt program: Eggs of Death.
A youtube-os kritikából úgy látszik nem csak nekem "b* a csűrömet", hogy az első szinten elmenekült idegenek, hozzáadódnak a megsemmisítendő idegenek számához. Ha nem adná hozzá a program, teljesen jó játék lenne! A szivárványlabirintussal nekem sosem volt gondom, rá lehet érezni.

Szerk: Meg külső botkormány figyelés sem ártana és akkor már highscore mentés is :oops:
« Last Edit: 2017.November.06. 15:00:34 by Lacika »

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Meglévő játékok módosítása
« Reply #66 on: 2017.November.06. 15:11:05 »
A youtube-os kritikából úgy látszik nem csak nekem "b* a csűrömet", hogy az első szinten elmenekült idegenek, hozzáadódnak a megsemmisítendő idegenek számához. Ha nem adná hozzá a program, teljesen jó játék lenne!

Ez a módosítás javítja (eredetileg INC A volt itt):
Code: ZiLOG Z80 Assembler
  1. A   6F0F  NOP

Így azonban túl könnyű, egy idegen kilövése már elég a következő szintre jutáshoz. A kezdeti számukat (eredetileg 1) itt lehet beállítani:
Code: ZiLOG Z80 Assembler
  1. A   6D10  LD    BC, 0005

De még így sem nehéz, mivel nincs hátránya az idegenek elkerülésének, ha el is menekülnek, előbb-utóbb lesz olyan amit könnyű eltalálni, és lassan elfogynak a sérülés nagyobb kockázata nélkül. Tehát lehetne még például az is, hogy az elmenekülésük esetén véletlenszerűen növekedjen a számuk bizonyos valószínűséggel, vagy csak minden második vagy harmadik növelje a számot. Az eredeti megoldás viszont valóban nem igazán fair, sokszor olyanok jönnek, amelyeket szinte lehetetlen kilőni mert pillanatok alatt eltűnnek a képernyőről.

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3198
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: Meglévő játékok módosítása
« Reply #67 on: 2017.November.06. 15:19:25 »
A nehézségi szint emelkedésével növekszik a kilövendő ellenfele száma amúgy is. Esetleg két kilövendő szörnnyel kezdeni a játékot megoldás lenne.

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Meglévő játékok módosítása
« Reply #68 on: 2017.November.06. 15:45:04 »
A nehézségi szint emelkedésével növekszik a kilövendő ellenfele száma amúgy is. Esetleg két kilövendő szörnnyel kezdeni a játékot megoldás lenne.

Talán valóban elég nagyobb fix számú ellenfél. Mindenesetre 5 még lényegesen könnyebbnek tűnik, mint a második pálya, ahol a tojásokat kell törni. :) Az egyelőre még nem sikerült, valószínűleg meg kell tanulni, hogy a tojások pontosan milyen sorrendben kelnek ki és már előtte igyekezni a megfelelő helyre, mert kevés idő van a törésükre, és ha kiszabadul a szörny, akkor pillanatok alatt elfogyasztja az energiát (kb. 2 ütközés) és a nehézkes mozgás miatt menekülni sem nagyon lehet. :oops:

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14733
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Meglévő játékok módosítása
« Reply #69 on: 2017.November.06. 16:04:55 »
valószínűleg meg kell tanulni, hogy a tojások pontosan milyen sorrendben kelnek ki és már előtte igyekezni a megfelelő helyre
Ez pontosan így van :-)

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3198
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: Meglévő játékok módosítása
« Reply #70 on: 2017.November.06. 16:05:21 »
Az ep128.hu-n a játék leírásában említeni lehetne, hogy itt az utolsó szint kódja nem EGANSUAYP hanem ZXALGARAT.

Megtörtént!

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3198
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: Meglévő játékok módosítása
« Reply #71 on: 2017.November.06. 16:07:16 »
Talán valóban elég nagyobb fix számú ellenfél. Mindenesetre 5 még lényegesen könnyebbnek tűnik

Az sok lenne, mert a későbbi szinteken már nagyon sok lenne... Az első szinten kettő éppen elég lenne.
A tojástörős rész nagyon jó, viszont valóban ki kell ismerni...

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Meglévő játékok módosítása
« Reply #72 on: 2017.November.30. 17:24:16 »
az ilyen fps 3d játékokat mint total eclipse, dark side stb nem lehetne egeresre megcsinálni?

mondjuk persze ott már nagyobb fps kéne... de ahogy nézem pl a cpc verziók 4 szín módban futnak. ha a vízszintes felbontás felezve lenne lores móddal, és a függőleges meg lpt-vel akkor viszonylag kevés kód buherálással talán valamit lehetne gyorsítani.
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Meglévő játékok módosítása
« Reply #73 on: 2017.December.03. 00:00:59 »
egeres specy akciójáték
https://youtu.be/bGjLjeax8hw?t=338
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9928
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Meglévő játékok módosítása
« Reply #74 on: 2017.December.03. 11:28:04 »
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos