Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Meglévő játékok módosítása (Read 12294 times)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Meglévő játékok módosítása
« Reply #45 on: 2017.November.03. 13:15:38 »
De ugye a végén lesz az is? :oops:

Igen. "Beta" verzióknál talán elég a snapshot is, azt általában többen töltik le ha van mindkettő.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Meglévő játékok módosítása
« Reply #46 on: 2017.November.03. 13:33:54 »
amúgy ami számomra nagyban növelné a játszhatóságot, ha a golya snap-elne a sávokra. tehát nem lehetne két sáv között állni. ezzel sokkal jobban lehetne figyelni az útra, kevésbé lenne frusztráló hogy jó helyre álltunk-e be.
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9926
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Meglévő játékok módosítása
« Reply #47 on: 2017.November.03. 14:50:24 »
Jó lenne még egy további csalás az időnként fordított irányításra is.
Az mikor jön elő? Én tegnap "végigjátszottam" csalással, de nem fordult meg az irányítás sosem.

a golya snap-elne a sávokra
Nem kell gólya, maradjunk a labdánál. :D
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Meglévő játékok módosítása
« Reply #48 on: 2017.November.03. 15:27:59 »
megtaláltam azt a forgó labda rendert
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline nyuzga

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2282
  • Country: hu
Re: Meglévő játékok módosítása
« Reply #49 on: 2017.November.03. 16:25:41 »
Lehetne egy szavazás, hogy István melyik játékhoz készítsen pályaeditort.
Azután meg, ki készíti az adott játékhoz a legjobb pályát.
Azután meg álmodozom... Szegény István. Miket találok ki neki. :D

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Meglévő játékok módosítása
« Reply #50 on: 2017.November.03. 16:35:39 »
Ez a pálya adat, egyszerű szöveges file, minden betű egy pálya részlet. A * karakter és utána egy számjegy a pálya alap színeit választja. Beszúráshoz vagy törléshez azonban lehet, hogy módosítani kell a játék más részét is (pl. pálya címek táblázatát).
[ Guests cannot view attachments ]

Játék közben a pálya file a debuggerben L "" 0 4000 paranccsal tölthető be a monitorban, a módosításnak csak a pálya újraindítása után lesz hatása. Rossz szerkesztés lefagyást eredményezhet. :)

Szerk.: a pályaelemek listája .png formátumban. Amelyik nem betű, ott a file neve a karakter ASCII kódja.
[ Guests cannot view attachments ]
« Last Edit: 2017.November.03. 17:24:34 by IstvanV »

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Meglévő játékok módosítása
« Reply #51 on: 2017.November.03. 17:32:36 »
Próbáltam módosítani 4000 után a pályát, és beigazolódott, amit írtam: Rögtön lett ott a pálya elején egy luk. Szerintem viszonylag nagyobb pályarészt határoz meg egy bájt, nem csak egy pályaelemet vagy sort. De nem tűnt túl következetesnek a logika, mert sokszor lett olyan számokra is luk, amik ott voltak a pályaadatokban.

Ezek a pályaelemek egy képen:
[ Guests cannot view attachments ]

Színek:
*0:  98h 0Ah  (zöldes)
*1:  C3h 03h  (sárga)
*2:  41h 01h  (piros)
*3:  64h 44h  (kék)
*4:  26h 06h (csúszós)
*5:  02h 82h  (zöld)
*6:  47h 07h  (szürke-rózsaszín)
*7:  49h (gyorsít) DBh (ugrás)
*8:  31h 31h (repülés)
*9:  D8h D8h (maximális sebesség)
« Last Edit: 2017.November.03. 18:29:20 by IstvanV »

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9926
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Meglévő játékok módosítása
« Reply #52 on: 2017.November.03. 19:59:42 »
Ezek a pályaelemek egy képen:
Ahol nem kisbetű/nagybetű van a névben, hanem valami szorzás, azokat az elemeket hogyan lehet beszúrni?
A txt fájlban vannak olyan karakterek is, melyek az ábrán nem szerepelnek. Gondolom, azok helyett lehetnek a szorzásos nevek.

Amúgy óriási, tényleg működik. Elsőre ezt dobtam össze az első pályának, ez első próbálkozásként nem feltétlen jobb, mint az eredeti:
[ Guests cannot view attachments ]
[ Guests cannot view attachments ]

A pálya nem lehet hosszabb, mint amilyen eredetileg volt? Kellemes kis laza, kanyargós pályákkal meg lehetne tölteni akár a 128K-t is. :D
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Meglévő játékok módosítása
« Reply #53 on: 2017.November.03. 20:09:00 »
Ahol nem kisbetű/nagybetű van a névben, hanem valami szorzás, azokat az elemeket hogyan lehet beszúrni?

A 0xNN.png formátumú file nevek a karakter hexadecimális ASCII kódját jelentik, pl. 0x5C = \. Ezt írná ki BASIC-ben a PRINT CHR$(92) parancs is.

Quote
A pálya nem lehet hosszabb, mint amilyen eredetileg volt?

Nem tudom biztosan, egyelőre talán jobb az eredeti hosszúságokat nem változtatni. De ki is lehet próbálni, ha nincs rá felkészülve a játék, akkor legfeljebb lefagy. :)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Meglévő játékok módosítása
« Reply #54 on: 2017.November.04. 11:02:46 »
A sorok elején található 4 jegyű szám a pálya paramétereit határozza meg (a 0 10-nek számít), például az első pályánál a 1164 számjegyei sorban:
1 = pálya száma a szinten belül
1 = szint (1 = Land, 2 = Sea, stb.)
6 = idő
4 = maximális sebesség / 10

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9926
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Meglévő játékok módosítása
« Reply #55 on: 2017.November.04. 11:17:09 »
1 = pálya száma a szinten belül
1 = szint (1 = Land, 2 = Sea, stb.)
De a szinttől (második számjegy) függetlenül is bármilyen pályaelemet el lehet helyezni bármelyik pályán?
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Meglévő játékok módosítása
« Reply #56 on: 2017.November.04. 15:09:20 »
De a szinttől (második számjegy) függetlenül is bármilyen pályaelemet el lehet helyezni bármelyik pályán?

Igen.

Úgy látom egyébként, hogy a pályák viszonylag szabadon szerkeszthetők, tehát a játék nem "bedrótozott" pálya címeket használ, hanem a szöveges adatot értelmezi. Így elvileg működik a beszúrás és törlés is, a szintek átnevezhetők, stb. A teljes méret is növekedhet, a pálya adat után még van kb. 2K kihasználatlannak tűnő terület. Az egyes pályáknak is lehet azonban maximális hossza, az aktuális pálya kicsomagolva az 1. lap végére kerül.
« Last Edit: 2017.November.04. 15:14:42 by IstvanV »

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9926
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Meglévő játékok módosítása
« Reply #57 on: 2017.November.04. 16:57:02 »
Átírtam az első pályát jó hosszúra. Ha jól láttam, bizonyo hossz után már nem növeli, hanem berakja a pálya végét ott, ahol "megunja" a hosszát.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Meglévő játékok módosítása
« Reply #58 on: 2017.November.04. 21:23:34 »
Magic Ball 2 pályák, ha ugyanazokból az elemekből épülnek fel, akkor ezeknek is működniük kell 4000h címre töltve, de még az eredetieknél is nehezebbek: :)
[ Guests cannot view attachments ]

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9926
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Meglévő játékok módosítása
« Reply #59 on: 2017.November.04. 22:19:57 »
A * (csillag) karakternek milyen szerepe van? Láttam, valamikor pályák közben is szerepel (az eredeti, 1. változatban), de ez ritkább. Próbáltam én is a pályára betenni, de nem volt hatása.
A pályák eleje felé szerepel a 0 (nulla). Ez is érdekesen működik. Az első pályát teleraktam 0-val, összesen 11-gyel, utána jött a pálya végét jelölö Z betű. Az egész pálya 5 darab átugorható lyukból állt. De miért csak 5, miért nem 11? A pálya hossza korlátozva van, és nem csak pályaelemekből? Mert láttam, egyes pályaelemek nagyobbak, mások kisebbek.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos