Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Meglévő játékok módosítása (Read 12295 times)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Meglévő játékok módosítása
« Reply #15 on: 2017.October.31. 12:10:37 »
Az a baj azzal a játékkal, a pályát már ismerni kell előre, eleve nem lehet tudni, pl. mikor mekkorát kell ugrani, ez nagyon sokat ront a játékélményen.

A régi 8 bites játékoknál gyakran éppen az a lényeg, hogy gyakorolni kell és kiismerni a játékot a sikeres teljesítéshez, mert egyébként nagyon rövidek lennének. Itt is például az első szinten a nyolcadik (utolsó) pályáig kevesebb mint másfél perc alatt lehet eljutni. :) De könnyíteni lehetne a szabályok kisebb módosításával is, például extra labdát lehetne adni viszonylag gyakran a pontszámtól vagy a teljesített pályáktól függően. Az eredeti 2 labda hamar elfogy. :oops:

Ha már mostanában C16 átiratok készülnek, akkor esetleg lehetne próbálkozni ezzel is, bár egyszerűbb mint az EP-s Magic Ball (legalábbis kevesebb a speciális funkciójú mező, csak lassító, gyorsító, ugró és az irányítást invertáló van), de a játék lényege ugyanaz, és a pályák megoldása nem feltétlenül egyszerűbb. Itt csak az idő korlátozott, de az is hamar elfogy, a lyukakba esés időveszteséggel jár, a pályák végén viszont +30 másodperc időt ad a játék.

Van CPC-s verzió is, ami talán könnyen átírható (vagy nem, ha túl sok paletta színt definiál át és EP-n korlátot jelentene a BIAS).
« Last Edit: 2017.October.31. 12:40:23 by IstvanV »

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14733
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Meglévő játékok módosítása
« Reply #16 on: 2017.October.31. 12:32:55 »
De könnyíteni lehetne a szabályok kisebb módosításával is, például extra labdát lehetne adni viszonylag gyakran a pontszámtól vagy a teljesített pályáktól függően.
Ez jó ötlet!

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Meglévő játékok módosítása
« Reply #17 on: 2017.October.31. 12:39:30 »
szerintem olyan játékot kéne csinálni mint a divatos 3 sávos runnerek mobilon, lásd pl subway surfers
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Meglévő játékok módosítása
« Reply #18 on: 2017.October.31. 13:15:19 »
Divatos mobil játékok utánzása nyilvánvalóan sokkal eredetibb. :razz: De a játék lényege hasonlónak tűnik, csak a mozgó 3D objektumok jelentenének problémát a néhány nagyságrenddel gyengébb CPU-nak. :oops: Ha a pálya csak különböző színű 2D mezőkből áll, azt egyszerű paletta átdefiniálással meg lehet jeleníteni. Lehetnek még látszólag 3D mozgó sprite-ok (a távolságtól függően sok különböző sprite fázis), bár végül azokat is csak átugrani vagy kikerülni kell. Szerintem a 8 bites játékonál elsősorban nem az a probléma, hogy a pálya 2D megjelenítésű vagy 5 sávos, hanem egyszerűen nem jó a pálya szerkesztés, a sebesség, az irányítás és általában a játékmenet kiegyensúlyozása. Némi nehezítést talán az is jelent, hogy a kis felbontás miatt nem lehet messzire látni, nem sok idő van az akadályokra reagálni.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Meglévő játékok módosítása
« Reply #19 on: 2017.October.31. 13:21:02 »
Divatos mobil játékok utánzása nyilvánvalóan sokkal eredetibb.

hát, eredetibb mint egy már létező EP játékot újra megcsinálni...
ep-n még nincs 3 sávos runner.
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Meglévő játékok módosítása
« Reply #20 on: 2017.October.31. 13:55:32 »
hát, eredetibb mint egy már létező EP játékot újra megcsinálni...

Nem feltétlenül ugyanaz a játék, csak ugyanaz a műfaj. Ennyi erővel a meglevő játékok 99 százaléka értelmetlen lehet, mert valószínűleg van valami más is hasonló koncepció alapján. Azonban mivel ilyen témájú játék csak egy vagy kettő van eddig EP-n, már az is jó lenne, ha készülne olyan, ami "csak" a kivitelezésen és a játszhatóságon javít (valójában elég nehéz feladat az is).

Quote
ep-n még nincs 3 sávos runner.

Már van 5 sávos, természetesen nem 3D grafikával, de ez érthető a hardver korlátai miatt. Mobilon is érthető a 3 sávra "butítás", ott az irányítás a korlátozott. A sávok száma vagy az akadályok kinézete tulajdonképpen csak felületes eltérés.

A legvalószínűbb egyébként, hogy végül nem készül semmi :evil:, így a vitának nem sok értelme van. Az eredeti EP-s játék EXOS kompatibilis átalakítása azonban elérhető célnak tűnik, esetleg készülhet átirat CPC-ről (ha nincs már most is), vagy kisebb valószínűséggel C16-ról.
« Last Edit: 2017.October.31. 14:13:07 by IstvanV »

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Meglévő játékok módosítása
« Reply #21 on: 2017.November.01. 11:41:20 »
Mindenesetre most már készülhetne egy EP64/128/EXOS kompatibilis, pontszám mentős, pálya betöltős, mindent tudó verzió

Az EXOS kompatibilis EP128 verzió pontszám mentéssel megoldhatónak tűnik. EP64-en azonban úgy látom, túl sok memóriát fogyaszt ahhoz, hogy EXOS kompatibilis lehessen, ahhoz is a memória térkép átrendezésére (azaz forrás szintű átalakításra) lenne szükség, hogy a grafika ne legyen egyszerűsítve a 128K-s verzióhoz képest. A külön betölthető pálya nem tudom, megérné-e, praktikusabb ha csak egy file a játék.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9926
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Meglévő játékok módosítása
« Reply #22 on: 2017.November.01. 12:27:58 »
Mégsem egyszerű a pálya szerkesztés, a tényleges formátum tömörített, és csak előre definiált pálya részletekből épülhet fel. Tehát nem lehetséges bármelyik mezőre bármilyen színt tenni a pálya kezelés újraírása nélkül. De egyébként szöveges a formátum, minden pálya részlet egy betű, és a pálya végét a sor vége (0D 0A) jelzi: :)
A kódban a pályanév után jön a pálya maga? Mert akkor pl. Asmonnal akár megpróbálhatok belerondítani próbaképp, hátha rögtön indulás után sikerül egy átugorhatatlan lukat odatennem.
Aki átírta a pályákat a 2. verzióban, vajon hogyan írhatta át? Kitömörítette?
Mondjuk nem tűnik túl hatékonynak a tömörítés. Sokszor ismétlődik ugyanaz a karakter egymás után, ezeket az ismétlődéseket is össze lehetett volna roppantani. Ezzel ki is merültek a tömörítéssel kapcsolatos ismereteim.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Meglévő játékok módosítása
« Reply #23 on: 2017.November.01. 12:40:05 »
A kódban a pályanév után jön a pálya maga? Mert akkor pl. Asmonnal akár megpróbálhatok belerondítani próbaképp, hátha rögtön indulás után sikerül egy átugorhatatlan lukat odatennem.

Minden betű egy pálya részlet, a sor elején a számok valószínűleg a pálya paraméterei, * és egy számjegynek speciális funkciója lehet.

A .prg file XOR-olós titkosítással védett, ezért nem lehet egyszerűen szerkeszteni. Futás közben a pálya adat 4000h címnél kezdődik, kísérletezés céljából itt szerkeszthető a debuggerben. A módosításnak csak a pálya újabb betöltésekor lesz hatása.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Meglévő játékok módosítása
« Reply #24 on: 2017.November.01. 13:05:48 »
olyat nem lehet az emulátorral csinálni hogy betölt a program, majd úgy kimenteni hogy ep-n indítható legyen? :)
persze "kézzel" kéne megadni hogy mekkora memóriát mentsen el, hiszen az egész nem kell.
bár persze így is nagyobb lenne a fájl, mint az eredeti program.
ezzel a módszerrel bármilyen védett programot elég egyszerűen lehetne módosítani. (persze valszeg már minden ilyen programot feltörtek)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7113
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Meglévő játékok módosítása
« Reply #25 on: 2017.November.01. 15:29:52 »
Feltöltsem a CPC-re átalakított forrásomat? Úgy látom az EP-s részek nagyja is benne maradt.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Meglévő játékok módosítása
« Reply #26 on: 2017.November.01. 15:50:24 »
vannak olyan runnerek mobilon, hogy pl alul meg felül is van út és az ugrás azt jelenti hogy egyikről átugrunk a másikra.
tehát van pl felül 3 sáv meg alul is, de néha valamelyik teljesen megszűnik és akkor át kell ugrani.
na ilyet is lehetne ep-n :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Meglévő játékok módosítása
« Reply #27 on: 2017.November.01. 16:09:52 »
128K-s vagy bővített gépen elvileg EXOS kompatibilis változat, EP128-on egy szegmens már foglalt lehet (pl. .ext file betöltése miatt):
[ Guests cannot view attachments ]
A fix FC,FD,FE video szegmensek maradtak, ezeket lefoglalja a program, vagy ha nem sikerül, akkor kilép. Az F8, F9 és FF használatát javítottam, valójában csak pár helyen kellett módosítani a játékon.

Tömörítetlen és XOR-olatlan program file, 4200h-nál kezdődik a pálya adat (a játék futtatásához nincs szükség rá):
[ Guests cannot view attachments ]
[ Guests cannot view attachments ]    (ezzel készült az OTW128.COM-ból)

Pontszám mentés még nincs, de azt is megpróbálom beépíteni.

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Meglévő játékok módosítása
« Reply #28 on: 2017.November.01. 16:26:47 »
Betöltő az otw.bin-hez:
[ Guests cannot view attachments ]

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9926
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Meglévő játékok módosítása
« Reply #29 on: 2017.November.01. 17:54:55 »
Próbáltam módosítani 4000 után a pályát, és beigazolódott, amit írtam: Rögtön lett ott a pálya elején egy luk. Szerintem viszonylag nagyobb pályarészt határoz meg egy bájt, nem csak egy pályaelemet vagy sort. De nem tűnt túl következetesnek a logika, mert sokszor lett olyan számokra is luk, amik ott voltak a pályaadatokban.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos