Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Legfrissebb sw fejlesztések EP-re (Read 168045 times)

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3218
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: Legfrissebb sw fejlesztések EP-re
« Reply #150 on: 2007.August.12. 21:33:54 »
A Commando kicsit hibásnak tűnik!
Névbeírásnál a sprite-unk elég "furcsa", és utána a második játéktól néhány objektum "csíkot húz maga után"!
Ez igaz mindkét verzióra.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7232
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Legfrissebb sw fejlesztések EP-re
« Reply #151 on: 2007.August.13. 10:11:40 »
A Commando kicsit hibásnak tűnik!
Névbeírásnál a sprite-unk elég "furcsa", és utána a második játéktól néhány objektum "csíkot húz maga után"!
Ez igaz mindkét verzióra.
Köszi, majd megnézem, nem vettem észre.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Legfrissebb sw fejlesztések EP-re
« Reply #152 on: 2007.August.18. 00:37:31 »
Egy jó specy játékot találtam! Kicsit Sokoban szerû, de oldalnézetes, gravitáció van és aranyos és igényes animációk.
Itt futtatható böngészõbõl
« Last Edit: 2007.August.18. 12:52:32 by MrPrise, Reason: Használjuk a BBCode-kat! Főleg hosszú linkekhez! »
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 10108
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Legfrissebb sw fejlesztések EP-re
« Reply #153 on: 2007.August.18. 13:27:02 »
Egy jó specy játékot találtam! Kicsit Sokoban szerû, de oldalnézetes, gravitáció van és aranyos és igényes animációk.
Itt futtatható böngészõbõl

Hát én  bizony már a második szinten feladtam. Lehet, hogy nekem inkább a joystickgyilkos kategória való? :D
Irányítás: O, P, ENTER. Hogy a másidok szinten az alsó emberkét hogyan lehet lejuttatni arra a villogó izére, rejtély... Visszalépés nincs a szint elejére?
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7232
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Legfrissebb sw fejlesztések EP-re
« Reply #154 on: 2009.January.04. 15:06:13 »
Egy kis újévi meglepi. :D Senki se felejtse el becsukni a száját, miután megnézte. :D
A neten keresgéltem, amikor ráakadtam erre a gyöngyszemre, ha már ráakadtam, akkor el is kezdtem átírni ;), igaz keresgélésem tárgya teljesen más volt.
Még nincs kész, de már használható, a hangot nem tudtam tesztelni, és 100%, hogy nem is tökéletes, és a töltést is meg kell valósítani, az eredetiben nincs, ott a forrással fordítul be a betöltendő cucc.
Ja és meleg reset esetén még elszáll, a terv az, hogy ilyenkor újraindul a program.

Offline Ep128

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1860
  • Country: hu
    • Honlapom
Re: Legfrissebb sw fejlesztések EP-re
« Reply #155 on: 2009.January.04. 20:13:35 »
Nálam (természetesen eredeti gépen) FATAL WP ERROR -al elszáll (betöltõdés közben), nem látok semmit... :oops:
Próbáltam kilõtt memóriabõvítéssel, de úgy sem jó.  :smt017

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7232
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Legfrissebb sw fejlesztések EP-re
« Reply #156 on: 2009.January.04. 20:40:00 »
Nálam (természetesen eredeti gépen) FATAL WP ERROR -al elszáll (betöltõdés közben), nem látok semmit... :oops:
Próbáltam kilõtt memóriabõvítéssel, de úgy sem jó.  :smt017
Emulátoron tesztelem, de mindkettőn :D, sajna eredeti EP-n nem próbáltam  :oops:, lehet erőt veszek magamon, és összerakom a gépet.
Érdekes, mert mindkét emulátoron megy, és semmi extrát nem használok töltéshez, sima EXOS hívások, a betöltő is az, amit évek óta módosítgatok.

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3218
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: Legfrissebb sw fejlesztések EP-re
« Reply #157 on: 2009.January.04. 21:51:00 »
Egy kis újévi meglepi. :D Senki se felejtse el becsukni a száját, miután megnézte. :D

Hát ez tényleg meglepi... Grat!
A BASIC-en kívül fog tudni valamit?
Esetleg a képet nem lehetne kinyújtani egy kicsit (amilyen eredetileg is a VIC20 képe)?

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7232
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Legfrissebb sw fejlesztések EP-re
« Reply #158 on: 2009.January.04. 23:26:57 »
A BASIC-en kívül fog tudni valamit?
Esetleg a képet nem lehetne kinyújtani egy kicsit (amilyen eredetileg is a VIC20 képe)?
Köszi :)
Igen, terveim szerint lehet majd töltögetni programokat is, most ezen dolgozok majd, ha ez összejön, akkor meg a hangemu tesztelése, és helyrepofozása következik.
Ez egy szoftveres VIC-20 emulátor, amit eredetileg SAM Coupéra (6 Mhz) írtak, EP rugalmasságának köszönhetően pár sort sikerült eltüntetni a kódból, gondolom még így is lassabb, mint SAM-en, ott az eredeti VIC-20 sebességének 1/7-ével fut, a srác megírta Spectrumra is ott  a sebesség 1/10, sztem EP-n valahol a kettő között lesz.
Ki lehetne nyújtani a képet, ha jól tudom, 44 karakter széles képet még meg tud jeleníteni Nick barátunk, sőt ha jól rémlik a 46 a határ, viszont ez az emulátor sebességének drasztikus csökkenéséhez vezetne, hacsak az attributum üzemmódot color 01 hívással valami értelmeset kapok. Próbálta már valaki az attributum módot color 00-ától eltérő értékkel hívni?
« Last Edit: 2009.January.04. 23:31:25 by geco »

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Legfrissebb sw fejlesztések EP-re
« Reply #159 on: 2009.January.04. 23:34:30 »
hacsak az attributum üzemmódot color 01 hívással valami értelmeset kapok. Próbálta már valaki az attributum módot color 00-ától eltérő értékkel hívni?
Ilyenkor kisebb lesz a felbontás, de nem lesz több szín :) Ha jól emlékszem, akkor a 4 vagy 16 szín alsó bitje dönti el, hogy a két attribútumokkal választott szín közül melyiket használja, de ebben nem vagyok egészen biztos. Mindenesetre a gyakorlatban ezek a módok nem igazán hasznosak. A 256 színű attribute mód pedig gyakorlatilag olyan, mint a 256 színű LPIXEL, csak a pixeleket az LD2 címről olvassa, az attribútumokat pedig figyelmen kívül hagyja.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7232
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Legfrissebb sw fejlesztések EP-re
« Reply #160 on: 2009.January.05. 09:27:57 »
Ilyenkor kisebb lesz a felbontás, de nem lesz több szín :) Ha jól emlékszem, akkor a 4 vagy 16 szín alsó bitje dönti el, hogy a két attribútumokkal választott szín közül melyiket használja, de ebben nem vagyok egészen biztos. Mindenesetre a gyakorlatban ezek a módok nem igazán hasznosak. A 256 színű attribute mód pedig gyakorlatilag olyan, mint a 256 színű LPIXEL, csak a pixeleket az LD2 címről olvassa, az attribútumokat pedig figyelmen kívül hagyja.
Köszi.Pont az lenne a jó, ha pontosan úgyanolyan módon tenné ki a pixeleket a képernyőre, mint a color nullánál, egyébként konvertálgatni kellene :(, de ha jól értelmezem, akkor két byte határoz meg egy 8 pixeles területet, és két attributum byte tartozik hozzá, mindez 160 horizontális felbontásban, vagy 4 pixelhez tartozik 1 atrr byte? Ha az első az érvényes, akkor viszonylag könnyen lehetne emulálni a VIC-20 multicolort, és a C64-ét is.

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Legfrissebb sw fejlesztések EP-re
« Reply #161 on: 2009.January.05. 11:08:04 »
Az attribute mód lényegében egy módosított LPIXEL módnak tekinthető, amely a pixel adatokat az LD2 címről olvassa az LD1 helyett, és a paletta színek értelmezése megváltozik: a paletta index alsó bitje választ a két attribútumokkal meghatározott szín közül. Ezért 4 színű módban egy pixel byte felső 4 bitje lesz 4 kétszeres szélességű pixel, az alsó 4 bitnek pedig nincs jelentősége. 16 színnél pedig csak a felső két bit alapján jelenik meg 2 négyszeres szélességű pixel, az alsó 6 bitet pedig figyelmen kívül hagyja:

  b3,b7  b2,b6  b1,b5  b0,b4

  b1,b5,b3.b7  b0,b4,b2,b6
« Last Edit: 2009.January.05. 11:14:27 by IstvanV »

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14779
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Legfrissebb sw fejlesztések EP-re
« Reply #162 on: 2009.January.05. 11:29:05 »
Mindenesetre a gyakorlatban ezek a módok nem igazán hasznosak.
De azért az ep128emu ugye tudja? :)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Legfrissebb sw fejlesztések EP-re
« Reply #163 on: 2009.January.05. 11:42:44 »
De azért az ep128emu ugye tudja? :)
Még nem :oops: Terveztem már a 2.0.6-ban is az összes lehetséges mód, szín, LSB/MSBALT, és ALTIND0/1 kombináció támogatását (illetve a NICK pontos működésének a "megfejtését"), de mivel ezekből összesen 512 van, az igazi gépen való tesztelés meglehetősen sok időbe telne, így ezt későbbre halasztottam.
Az RF kimenetet használva néha az sem volt egyértelmű, hogy egy pixel valójában milyen színű :), de már készítettem egy S-Video kimenetet, amit TV kártyával használva valamivel jobb a minőség.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7232
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Legfrissebb sw fejlesztések EP-re
« Reply #164 on: 2009.January.05. 11:44:57 »
köszi szépen, már értem. :)
Így a képernyő szélesítés kilőve, sok időt venne el a bitek megfelelő helyre mozgatása, és egy karakterhez két attr byte szükséges. :(
No meg a vIC-20 multicolor megvalósítás is felejtős :(, hacsak nem kerül elő a mega EP. :D