Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Legfrissebb sw fejlesztések EP-re (Read 83706 times)

Online Zozosoft

  • EP addict
  • *
  • Posts: 13403
  • Country: hu
    • View Profile
    • http://enterprise.iko.hu/
Válasz Povi üzenetére (#2799)
« Reply #75 on: 2006.May.19. 17:43:52 »
Quote from: "Povi"
Kipróbáltam exos 2.0-val is, mûködik. Kivéve azt, hogy számolná az idõt visszafelé. Lehet, hogy nem exos 2.0 kompatibilis a megszakítási rutinom? Vagy máshol van a felhasználói megszakítási rutin címe (0BFEDH)?

Hmm, lehet, hogy sikerült felfedezned egy fontos különbséget a 2.0 és a 2.1 között?
Nagyon úgy tünik, hogy a 2.0-ban még nincs felhasználói megszakítási rutin!
A 2.1-ben C4CF környékén van ennek a meghívása. A környezõ kód pár bájt eltéréssel megtalálható a 2.0-ban is, de felhasználói megszakítás kezelõ meghívásához tartozó pár utasítás hiányzik!

Quote from: "Povi"
Egyébként sima ep64-gyel nem megy, mert a 64k nem elég neki.

Ez ok, kérdés, hogy a plusz memória lehet akárhol (mert az EXOS-tól kéri), vagy ragaszkodik az F8-FB-hez?
Anno vettem egy roncs EP-t, amibõl többek között hiányzott a felsõ RAM panel. Procit, meg a hiányzó 1-2 IC-t pótoltam benne, ezek után ment mint "EP64"
De hiába volt rádugva a Microteam EXDOS plusz 512K-val, még se ment a programok nagyrésze a direkt szegmens címzés miatt!
Az ilyen randán megírt programok miatt lesz nehezebb ügy a felsõ RAM panelt kiváltó SRAM bõvítés tervezése. Nem lehet egy szimpatikus üres tartományra becímezni a bõvítést, ami nagyon egyszerûen (1 db 74HCT138) meg lenne, és teljesen jól is mûködne bármely EXOS-tól RAM-ot igénylõ progival. Ehelyett jó alaposan meg kell variálni, hogy 64K mindenképpen F8-FB legyen.

Quote from: "Povi"
De ekkor se fagy le, kiírja az állapotsorba, hogy ERROR - PRESS A KEY.

Ugyan 2.0 alatt 4 bájttal késöbb kezdõdik az állapotsor, de ha a közepét célzod, akkor nincs baj :-)

Quote from: "Povi"
Gombnyomás után kilép az EPDOS/BASIC/WP-be.

Korrekt  :smt038

Online Zozosoft

  • EP addict
  • *
  • Posts: 13403
  • Country: hu
    • View Profile
    • http://enterprise.iko.hu/
Legfrissebb sw fejlesztések EP-re
« Reply #76 on: 2006.May.19. 19:01:42 »
De ne csak pofázzak, itt egy kis példa, hogy hogyan érdemes csinálni :-)
Mellékelve a Highway Encounter 2 betöltõje. Amit érdemes kilesni: szegmens igénylések, külön eljárás videó szegmens lefoglalásához.
LPT és videó adatok címének kiszámolása a lefoglalt videószegmensek szegmensszámából. Mivel az LPT-hez nem szükséges egy teljes szegmens, ezért erre megosztott szegmens is felhasználásra kerül, ha van elég hely (EXOS 23-al ellenõrízve).
Hiba vagy reset gomb megnyomása esetén a HIBA eljárás fut le, ami rendet rak a program után, felszabadítja a lefoglalt szegmeneseket, majd az EXOS lapozó rutin segítségével az 1-es szegmens hívja 6-os akciókóddal, azaz az EP logóhoz ugrik.

(Most kipróbáltam: ha van a 64K-s EP-hez tetszõleges címen legalább 32K RAM bõvítés, akkor fut is rajta a program.)

Offline Povi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1848
  • Country: hu
    • View Profile
    • http://povi.fw.hu
Válasz Zozosoft üzenetére (#2800)
« Reply #77 on: 2006.May.19. 20:43:09 »
Quote from: "Zozosoft"
Hmm, lehet, hogy sikerült felfedezned egy fontos különbséget a 2.0 és a 2.1 között?
Nagyon úgy tünik, hogy a 2.0-ban még nincs felhasználói megszakítási rutin!.

A kérdés az, hogy nem írok-e valami fontos dolgot felül a BFEDH-n, az EXOS 2.0 rendszerszegmensén! Viszont így megoldódott a játék örökéletesítése! Csak egy 96K-ra bõvített EP64 kell hozzá! :)

Quote from: "Zozosoft"
Ez ok, kérdés, hogy a plusz memória lehet akárhol (mert az EXOS-tól kéri), vagy ragaszkodik az F8-FB-hez?

Dehogy ragaszkodik hozzá! A programban két szegmenst foglalok le, de azt is EXOS 24-gyel. Kilépésnél viszont nem szabadítom fel õket, mert az EXOS 26 úgyis felszabadítja õket. A grafikus lapot  is rendes VIDEO: csatornával csináltam.

Quote from: "Zozosoft"
Ugyan 2.0 alatt 4 bájttal késöbb kezdõdik az állapotsor, de ha a közepét célzod, akkor nincs baj :-)
A status-sor címét a BFF4H címrõl kérdezem le, így EXOS 2.0-nál is ugyanott lesz a szöveg.
*** Speicherplatz zu klein

Offline Povi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1848
  • Country: hu
    • View Profile
    • http://povi.fw.hu
Legfrissebb sw fejlesztések EP-re
« Reply #78 on: 2006.May.19. 20:46:55 »
Ki kéne próbálni igazi EP-n is, EXOS 2.0-val. Lehet, hogy emulátor hiba, bár nem hiszem.
*** Speicherplatz zu klein

Online Zozosoft

  • EP addict
  • *
  • Posts: 13403
  • Country: hu
    • View Profile
    • http://enterprise.iko.hu/
Válasz Povi üzenetére (#2804)
« Reply #79 on: 2006.May.19. 21:11:56 »
Quote from: "Povi"
Ki kéne próbálni igazi EP-n is, EXOS 2.0-val. Lehet, hogy emulátor hiba, bár nem hiszem.

Milyen emulátor hibára gondolsz?

Offline Povi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1848
  • Country: hu
    • View Profile
    • http://povi.fw.hu
Legfrissebb sw fejlesztések EP-re
« Reply #80 on: 2006.May.19. 21:22:57 »
Nem tudom, de úgy rémlik, mintha annak idejn te mondtad volna, hogy az ep32 nem ugyanúgy mûködik exos 2.1-gyel, mint 2.3-mal.
*** Speicherplatz zu klein

Offline Povi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1848
  • Country: hu
    • View Profile
    • http://povi.fw.hu
Legfrissebb sw fejlesztések EP-re
« Reply #81 on: 2006.May.19. 22:19:42 »
A fene egye meg, hibás változatot tettem föl a netre. Szóval, töltsétek le mégegyeszer!
http://povi.fw.hu/atomix.zip
*** Speicherplatz zu klein

Offline Povi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1848
  • Country: hu
    • View Profile
    • http://povi.fw.hu
Válasz Povi üzenetére (#2803)
« Reply #82 on: 2006.May.19. 22:25:59 »
Quote from: "Zozosoft"
Hmm, lehet, hogy sikerült felfedezned egy fontos különbséget a 2.0 és a 2.1 között?
Nagyon úgy tünik, hogy a 2.0-ban még nincs felhasználói megszakítási rutin!.


Úgy tûnik, tényleg nincs ilyen az exos 2.0-ban! Az EXOS 0 rutinjánál (C63D), hiányzik a következõ sor:
LD (0BFEDh),HL
Az IM1 megszakítást kezelõ rutinból is hiányzik az USER_ISR rutin vizsgálata (ezt mondtad te is). Ráadásul még a RANDOM_IRQ változó növelése se történik meg, tehát valószínû ez a változó is hiányzik.

A status sor tényleg 4 byte-tal arréb van, de a st_pointer változó azért szerencsére létezik, és ugyanott van (BFF6H).
*** Speicherplatz zu klein

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 5349
  • Country: hu
    • View Profile
Válasz Povi üzenetére (#2808)
« Reply #83 on: 2006.May.20. 10:49:52 »
Quote from: "Povi"
A fene egye meg, hibás változatot tettem föl a netre. Szóval, töltsétek le mégegyeszer!


Gratula, nagyon tetszik.

Offline Povi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1848
  • Country: hu
    • View Profile
    • http://povi.fw.hu
Válasz MrPrise üzenetére (#1597)
« Reply #84 on: 2006.May.27. 11:31:32 »
Quote from: "MrPrise"
Ha ezt megcsináltad esetleg csináld meg a Loopz-ot is. Anno nagy kedvecnem volt.


A Loopz létezik CPC-re. Talán könnyebb lenne átírni, mint nulláról újrakezdeni... :) Kipróbáltam, de  nem igazán jöttem rá, mi a lényeg.

Az Atomix 8 bites gépek közül eddig csak C64-en és C+4-en létezett.
*** Speicherplatz zu klein

Online Zozosoft

  • EP addict
  • *
  • Posts: 13403
  • Country: hu
    • View Profile
    • http://enterprise.iko.hu/
Válasz Povi üzenetére (#2909)
« Reply #85 on: 2006.May.27. 16:38:44 »
Quote from: "Povi"
Kipróbáltam, de  nem igazán jöttem rá, mi a lényeg.

A véletlenszerûen kapott elemeket úgy kell elhelyezni, hogy végül zárt hurok jöjjön létre, ekkor kapunk egy csomó bonust, és eltünnek a hurok elemei.
Tetrishez hasonlóan itt is game over ha nem tudjuk már hova tenni az újabb elemet.

Offline gafz

  • EP lover
  • *
  • Posts: 703
  • Country: hu
    • View Profile
    • http://gafz.atw.hu
Legfrissebb sw fejlesztések EP-re
« Reply #86 on: 2006.May.27. 17:22:30 »
Kicsit telhetetlen vagyok:  :oops:  Tipp Atomix továbbfejlesztésére (nem grafikára gondolok hanem a 65 új pályára :) )
http://origo.hu/szoftverbazis/jatekok/remake/atomix2004.html
Enterprise Forever

Offline MrPrise

  • Administrator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 2531
  • Country: hu
    • View Profile
    • Enterprise Forever
Válasz Povi üzenetére (#2909)
« Reply #87 on: 2006.May.27. 20:48:59 »
Quote from: "Povi"
A Loopz létezik CPC-re. Talán könnyebb lenne átírni, mint nulláról újrakezdeni... :) Kipróbáltam, de  nem igazán jöttem rá, mi a lényeg.

Zárt alakzatokat kell kialakítani. Ezért is Loopz a neve, ami hurkokat jelent.

Offline Povi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1848
  • Country: hu
    • View Profile
    • http://povi.fw.hu
Válasz gafz üzenetére (#2914)
« Reply #88 on: 2006.May.28. 09:34:48 »
Quote from: "gafz"
Kicsit telhetetlen vagyok:  :oops:  Tipp Atomix továbbfejlesztésére (nem grafikára gondolok hanem a 65 új pályára :) )
http://origo.hu/szoftverbazis/jatekok/remake/atomix2004.html


Az eredeti 30-at már végig is játszottad? (mondjuk 2 óra elég hozzá)

Új pályákat belevarázsolni nem olyan nagy ügy. (Na jó, kicsit macerásabb, ha újabb atomok is vannak).
*** Speicherplatz zu klein

Offline Povi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1848
  • Country: hu
    • View Profile
    • http://povi.fw.hu
Legfrissebb sw fejlesztések EP-re
« Reply #89 on: 2006.May.28. 09:56:59 »
Hát,  megnéztem ezt az Atomix 2004-et. Furcsa pályák vannak benne... Robbanó falak, meg fordító, meg mindenféle hülyeség. Ezt biztos nem tudom belerakni, ehhez nagyon át kéne írni az egészet. Ha sima, egyszerû pályák lennének, extrák nélkül, akkor mehetne. De ez így nekem nem is tetszik. És nem lehet billentyûzetrõl irányítani!!! Nagyon gagyi! Egérrel meg számomra lehetetlen.
*** Speicherplatz zu klein