Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: HiSoft Pascal (Read 87761 times)

Offline Povi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2296
  • Country: hu
    • http://povi.fw.hu
Re: HiSoft Pascal
« Reply #30 on: 2013.October.31. 10:23:14 »
Quote from: Povi
akkor úgy tűnik, mégis csak jobb a blokkírás, akár két bájt esetén is (?) 
1. nem túl elegáns (szerintem)
2. ha ezt a fájlt include-olni akarom, akkor már nem lehet a második pas fájlban globális változókat deklarálni
válaszul a saját kérdésemre:
megéri már két bájtot is blokkírással küldeni, mint 2x1 byte-ot:
5000x2x1 byte írása a képernyőre: 26 mp
5000x 2 byte-os blokk írás: 23 mp
*** Speicherplatz zu klein

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3191
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: HiSoft Pascal
« Reply #31 on: 2013.October.31. 18:37:18 »
Képernyőt itt hogy lehet törölni?

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3191
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: HiSoft Pascal
« Reply #32 on: 2013.October.31. 18:42:51 »
Quote from: Povi
kezd egyre kevésbé tetszeni ez a HiSoft Pascal... (pedig jó gyors)
nem ismeri a konstansokat...
nagybetűvel kell írni mindent...
És nincs benne file-kezelés.
Bár védelmében el kell mondani, hogy ez standard Pascal. A Turbo Pascal - újdonságai révén - nem véletlenül lett akkora siker.
« Last Edit: 2013.November.01. 08:55:55 by Lacika »

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3191
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: HiSoft Pascal
« Reply #33 on: 2013.October.31. 18:45:21 »
Quote from: Povi
Azt nem értem még, hogy az EXOS miért bal alsó sarokba rakja a 0,0-t? nekem bal fölül logikusabb lenne.
Szerintem meg rajzolásnál a jobb alsó a logikusabb (koordinátarendszer). CGA-ban mindent "fejjel lefelé" rajzolsz.

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3191
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: HiSoft Pascal
« Reply #34 on: 2013.October.31. 18:46:32 »
Ha jól tudom, a TPU a Turbo Pascal Unit rövidítése. Vagyis esetünkben inkább majd a HPU kiterjesztés lenne célszerű.

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3191
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: HiSoft Pascal
« Reply #35 on: 2013.November.01. 09:54:58 »
Értem én azt, hogy a standard Pascal-ban nincs string típus (mint ahogy a korabeli nyelvekben - pl. Fortran-ban - sincs), de ez így nagyon nyögvenyelős...
Definiálok egy típust, majd egy változót:

TYPE STR=ARRAY[1..80];
VAR NEV:STR;

Ezután viszont nem működik a

NEV:='Hisoft Pascal';

értékadás, típuseltérés miatt - ugyanis a megadott szövegfüzér rövidebb, mint a várt 80 karakter...
Konkrét esetben a következőképpen fog a dolog működni:

TYPE STR=ARRAY[1.13];

vagyis egyeznie kell a tömbváltozóba töltött karakterek számának, a deklarált tömb elemeinek számával. :smt078
valami tippje van valakinek? Úgy tűnik, a HP elsősorban gyors fraktálrajzolásra lesz alkalmas... :ds_icon_cheesygrin:

A PACKED foglalt szó egyébként mit csinál, tudja valaki? A Turbo Pascal-ban is benne van, de ott nem csinál semmit (Csak a kompatibilitás miatt van benne).
« Last Edit: 2013.November.01. 10:00:00 by Lacika »

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: HiSoft Pascal
« Reply #36 on: 2013.November.01. 10:08:27 »
TP-ben asszem a 0. elemben tárolta a string hosszát
lehet hogy előbb be kell írni bele?
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline Povi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2296
  • Country: hu
    • http://povi.fw.hu
Re: HiSoft Pascal
« Reply #37 on: 2013.November.04. 22:36:41 »
nem is tudom, már hova írjam (talán új topik kéne neki - grafika EXOS hívásokkal?)
lefuttattam a sierpinski 3szög rajzoló programot úgy, hogy csak a grafikus módot változtattam:
2 szín : 10.87 s
4 szín : 9.69 s
16 szín : 9.05 s
256 szín : 8.67 s
vagyis minél nagyobb a szín, annál gyorsabb a rajzolás
vajon miért? az mondjuk érthető, hogy 256 színű üzemmód gyors, mert 1 pixel = 1 byte, ergo könnyű pl. egy pixel-t rajzolni (ami az alapja mindennek): csak lerakok egy byte-ot
de a 4 színű mód miért gyorsabb a 2 színűnél? pedig szerintem 1 bit / pixel rajzolást egyszerűbben lehet kódolni, mint 2 bit / pixelt, ráadásul "furcsa" bitsorrenddel... mindenesetre érdekes :-)
*** Speicherplatz zu klein

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: HiSoft Pascal
« Reply #38 on: 2013.November.05. 12:34:19 »
Quote from: Povi
vagyis minél nagyobb a szín, annál gyorsabb a rajzolás
vajon miért?
Kevesebb pixelt kell rajzolni :)

Offline Povi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2296
  • Country: hu
    • http://povi.fw.hu
Re: HiSoft Pascal
« Reply #39 on: 2013.November.05. 22:28:42 »
próbálom az LPT rutint beleerőszakolni a Pascal-ba...
az a baj, hogy INLINE-okba nem lehet címeket írni, Zozo kódjában pedig vannak (pl. az "LPT"). Namármost azt én nem tudom, hogy milyen címre fog fordítódni az a kód (eleve máshova, ha lemezre, vagy memóriába fordítok). Szóval, hogyan lehetne ezt megoldani? Illetve adatokat (pl. magát az LPT-t) nem tudom, hogy írjam be a programba... Mert ha INLINE-ozom, az OK, de nem tudom, mi lehet az első byte címe... Nem tudom, érthető-e... :-)
*** Speicherplatz zu klein

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14723
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: HiSoft Pascal
« Reply #40 on: 2013.November.05. 22:54:53 »
Ha van benne "poke" akkor nem muszáj gépi kódba rakni.

Offline Povi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2296
  • Country: hu
    • http://povi.fw.hu
Re: HiSoft Pascal
« Reply #41 on: 2013.November.05. 22:59:56 »
tényleg, poke, az van benne  :-) de mire is gondolsz? :-)
*** Speicherplatz zu klein

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14723
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: HiSoft Pascal
« Reply #42 on: 2013.November.05. 23:03:27 »
Quote from: Povi
tényleg, poke, az van benne  :-) de mire is gondolsz? :-)
Bepókolod a lefoglalt szegmensbe az LPT-t.
Mondjuk ehhez SPOKE kéne, ha nincs, akkor azt végülis egy kisebb rutinnal meg lehet csinálni.

Offline Povi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2296
  • Country: hu
    • http://povi.fw.hu
Re: HiSoft Pascal
« Reply #43 on: 2013.November.05. 23:11:15 »
Quote from: Zozosoft
Bepókolod a lefoglalt szegmensbe az LPT-t.
Mondjuk ehhez SPOKE kéne, ha nincs, akkor azt végülis egy kisebb rutinnal meg lehet csinálni.
Á, értem :-)

közben arra jöttem rá, hogy a 3-as lapot nem lapozgathatom ám csak úgy össze-vissza, mert annak a tetején (0FFFFH-tól lefelé) vannak tárolva a változók. Szóval vagy ide-oda lapozgatok video-írásnál, vagy a a 2-es lapra teszem a video-ram-ot (ekkor mit kell változtatni a kódodon?)
és bízzunk benne, hogy alulról pedig nem tölti fel maga a programkód a memóriát a 2-es lapra nyúlóan... :-)
*** Speicherplatz zu klein

Offline Povi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2296
  • Country: hu
    • http://povi.fw.hu
Re: HiSoft Pascal
« Reply #44 on: 2013.November.06. 17:04:46 »
sikerült a videolap létrehozása... :-)
*** Speicherplatz zu klein