Enterprise Forever
:HUN => Programozás => Topic started by: Zozosoft on 2005.December.18. 09:27:23
-
Na itt az elsõ béta :) verziója a 4.1-es ROM-nak: http://www.esnet.hu/~enterprise/ZX41Beta.zip
Lehet TAP és TZX fájlt betölteni, TZX-nél természetesen adódik némi megkötés, mivel, ahogy eddig is, csak azok a programok mennek, amik a Spectrum ROM LOAD rutinját használják. De ahogy nézem a WOS-on általában az eredeti mindenféle extra másolásvédett Loaderes változaton kívûl fent szokott lenni feltört is, és általában van TAP változat is, az a biztos :)
Az SCOPY-val lehetséges az ilyen fájlok szétbontása, arra az esetre ha valaki netán újabb átírat készítéséhez érezne kedvet :)
-
Ezekszerint mégis belefér 32k-ba?
-
Baj? :)
-
Baj? :)
Má' mé' lenne baj? :lol: :lol: :lol:
-
Baj? :)
A baj ott kezdõdik, hogy nincs Spectrum Emulátorom :(
-
Itt az újabb változat: http://www.esnet.hu/~enterprise/zx41.zip
Mostmár TAP/TZX fájlból közvetlenül töltve is konvertálva jelennek meg a betöltõ képek.
TZX-bõl már kezeli a Turbo Data Block-ot, és a Pure Data-t, bár közvetlenül töltésnél nincs ennek sok jelentõsége, mert ilyenre ugyis spéci loadderrel hivatkoznak :(
SCOPY-nál érdekesebb, hogy az ilyen programot is szét lehet szedni, és utána a betöltõ részt visszaírva a ROM rutin hívására (ahogy anno az Enterpressben is írtam) már a futhat a program.
(Gyakorlásra ajánlom pl a Videopool TZX verzióját, az is ilyen kis trükkös betöltös :) )
Tesztelési célzattal tettem bele egy kis cheat-ot :-), amikor az Emulátor bekapcsolására vár, a fel+le billentyûk egyszerre lenyomásával hajlandó elindulni a HW nélkül is, persze túl sok mindenre nem használható így :) max BASIC-re.
De lehet probálgatni a betöltést, ezért tettem bele :)
Eddig egy játékra (POGO) akadtam, ami végig ROM rutinokat használ, így hajlandó elindulni. Persze attributum konvertálás nélkül nincs benne túl sok élvezet :)
De Egzo igérte nekünk, hogy beleteszi a Spectrum Emulátort az EP32-be :)
(http://epforum.linuxlibraries.org/userpix/12_epscr000_1.jpg)
(http://enterpriseforever.com/userpix/12_epscr001_1.jpg)
-
Na és hogyan lehet betölteni az emulátorral bármit is?
Be se tudom írni azt, hogy load, mert ha megnyomom az L billentyût, azt írja ki, hogy LET...
Soha se használtam még spectrumot!
-
Soha se használtam még spectrumot!
Az hiba :) olvasd el az eredeti emulátor könyvét, http://enterprise.8bit.hu/Konyvek/Spectrum_Emulator_Kezikonyv.htm
Gyors segítség: J,Jobb SHIFT+P,Jobb SHIFT+P,ENTER :)
-
Bámulatos! Hihetetlen!
Próbaképp betöltöttem egy játékot, és még így, hardver nélkül is csinál valamit, igaz, hogy fekete-fehérben, és nem reagál a billentyûzetre, de mûködik!
Mégis csak legyen az ide kártyán emulátor! :-D
Kár, hogy 128-as speccit nem tudja, mert akkor lehetne PoP-val is játszani!
-
fekete-fehérben, és nem reagál a billentyûzetre
HW nélkül ez teljesen normális :)
Próbáld a POGO-t, azzal játszani is lehet :)
http://=http://www.worldofspectrum.org/infoseek.cgi?regexp=^Pogo$&pub=^Ocean+Software+Ltd$
Mondjuk színek nélkül megcsinálni egy pályát igen erõs kihívás :)
-
Kár, hogy 128-as speccit nem tudja, mert akkor lehetne PoP-val is játszani!
Gyakorlatilag az AY chip az egyetlen akadály...
-
Gyakorlatilag az AY chip az egyetlen akadály...
Ütközne valamivel az AY portkiosztása?
-
Ütközne valamivel az AY portkiosztása?
Ennél nagyobb a probléma, mint ahogy már valahol írtam: AY kb annyira beszerezhetõ, mint a WD1772...
Hacsak Tigrian ki nem talál valami okosat :)
Ezt már lehetetlen lenne normális sebességgel emulálni, mikor még program átírásnál is gond. Csak a HW megoldás jöhet szóba, magyarán ott csücsül az AY, mint külsõ hangkártya, a buszon úgyis van audio bemenet lehetõség.
Ez aztán jól jönne a szomszéd topicban tárgyalt CPC játékok átírásához is :)
-
Ezt már lehetetlen lenne normális sebességgel emulálni
Ha jól látom, alapvetõen csak a burkológörbét kell megoldani. Az AY-nak 4 bites BGG (burkológörbe generátor)-a van, ezt kéne csak a SW-nek produkálnia, a hangerõregisztereket firkálgatva. Hogy belefér-e az idõbe, nem tudom.
-
Kár, hogy 128-as speccit nem tudja, mert akkor lehetne PoP-val is játszani!
A PoP az Prince of Persia?? :smt017
-
Ütközne valamivel az AY portkiosztása?
Ennél nagyobb a probléma, mint ahogy már valahol írtam: AY kb annyira beszerezhetõ, mint a WD1772...
Hacsak Tigrian ki nem talál valami okosat :)
Ezt már lehetetlen lenne normális sebességgel emulálni, mikor még program átírásnál is gond. Csak a HW megoldás jöhet szóba, magyarán ott csücsül az AY, mint külsõ hangkártya, a buszon úgyis van audio bemenet lehetõség.
Ez aztán jól jönne a szomszéd topicban tárgyalt CPC játékok átírásához is :)
Nagyon hülyén hangzik, ha úgy van átírva a program, hogy nem foglalkozik a burkológörbével?
-
ezt kéne csak a SW-nek produkálnia, a hangerõregisztereket firkálgatva. Hogy belefér-e az idõbe, nem tudom.
Ez igaz, de így gyakorlatilag digitális hang lejátszás lesz a dologból, ami igen proci igényes feladat. És jobb játéknál (és mi pont azért szeretnék 128-as játékokat futtani, mert jobbak) eleve alaposan ki van használva a proci. Konkrét átírásnál ki lehet sakkozni, hogy hova préselhetõ be ez a plusz feladat, de általános célú emulációt, használható sebességgel nem lehet megvalósítani.
-
Nagyon hülyén hangzik, ha úgy van átírva a program, hogy nem foglalkozik a burkológörbével?
Az szerintem a valami zörej kategóriája lesz :)
-
PoP=Prince of Persia
Speccire oroszok írták át, az elején cirill betûkkel írja le a történetet Dzsafarról. :-)
De a CPC változat azért sokkal szebb!
Ez az AY-hagkártya izgalmasan hangzik! (PC-re úgy tudom, létezik ilyen)
És akkor már lehetne benne egy olyan sw, amivel le lehet játszani az ay file-okat! :-)
Régebben azon agyaltam, milyen jó lenne egy SID-hangártya EP-re (ilyen is van PC-re...), és akkor lehetne C64-es zenéket lejátszani EP-n.
-
PoP=Prince of Persia
Speccire oroszok írták át, az elején cirill betûkkel írja le a történetet Dzsafarról. :-)
Nem semmi! Nem is tudtam, hogy van Pop Spectrum-ra! Bár a Doom-on is meglepõdtem anno ;-)
De a CPC változat azért sokkal szebb!
Azt gondoltam...
Régebben azon agyaltam, milyen jó lenne egy SID-hangártya EP-re (ilyen is van PC-re...), és akkor lehetne C64-es zenéket lejátszani EP-n.
Szerintem hangzásban az EP-hez közelebb áll az Amiga, akkor már inkább Amiga-s zenéket játszunk le ;-)
-
Szerintem hangzásban az EP-hez közelebb áll az Amiga, akkor már inkább Amiga-s zenéket játszunk le ;-)
Ez már némi PC-s csavarral megvalósult... :wink: (Digitrax Module Player)
-
Nem semmi! Nem is tudtam, hogy van Pop Spectrum-ra! Bár a Doom-on is meglepõdtem anno ;-)
Hol lehet ilyeneket találni? A WOS-on nem találom :(
-
PoP=Prince of Persia
Azért érdekes összehasonlítani a most megjelent PC-s PoP-ot a legelsõvel.
Lemérhetõ, hogy mennyit fejlõdött a számítástechnika azóta...
-
Kicsit idióta gafz féle 5let: turbózott EP-n nem lehetne software-esen megoldani az AY emulációt? Vagy a Spectrum emu. alapból nem bírná a turbot? Esetleg nem is alakítható át elviselésére?
-
Lemérhetõ, hogy mennyit fejlõdött a számítástechnika azóta...
De ez nem mindig jelenti a játszhatóság, játékélmény fejlõdését is... sõt!
Nem tudom, hogy konkrétan a POP esetére mennyire igaz ez, de nagyon sokszor szoktuk azt tapasztalni, hogy a hiper-szuper erõmûvet igénylõ übertuning grafikán kivül nem foglalkoznak semmivel, sz** az irányítás, sz** a menû, stb, pl autós,repülös vagy sportjátékokban a valóságot ZX81 szinten megközelítõ szimuláció,stb
Játéktesztekben is azzal szoktak foglalkozni, hogy az atiradeongeforce6787948384364632 VGA kártya legeldugottabb erõforrás zabláló effektje is benne van-e az adott programban...
No ezért nem játszom már jó pár éve PC-n...
-
LINK (http://www.worldofspectrum.org/infoseek.cgi?regexp=^Prince+of+Persia$&pub=^Magic+Soft$)
Tényleg van Doom? Azért az kicsit hihetetlen.
-
Lemérhetõ, hogy mennyit fejlõdött a számítástechnika azóta...
De ez nem mindig jelenti a játszhatóság, játékélmény fejlõdését is... sõt!
Osztom a véleményedet. Nagyon régen még az EOB 2, Lost Vikings 1 idejében volt az hogy éjjel-nappal játszottam ezekkel. Ma már... Ha kezembe is kerül valami játék, megnézem, de hamar elveszti a varázsát, amit legtöbbször egyébként is a reklámnak vagy a nevének köszönhet...
Nem tudom, hogy konkrétan a POP esetére mennyire igaz ez
A mostani 3d-s PoP elsõ része nekem nagyon tetszett, végig is játszottam. A második sem volt rossz, de az már nehezebb lett... A legújabb rész zárja le a történetet, amivel nincs is baj, bár továbbra is az elsõ tetszik a legjobban.
de nagyon sokszor szoktuk azt tapasztalni, hogy a hiper-szuper erõmûvet igénylõ übertuning grafikán kivül nem foglalkoznak semmivel, sz** az irányítás, sz** a menû,
Igen, pláne ha konzolról írják át...
Játéktesztekben is azzal szoktak foglalkozni, hogy az atiradeongeforce6787948384364632 VGA kártya legeldugottabb erõforrás zabláló effektje is benne van-e az adott programban...
Igen, mert a nép erre gerjed... Nép nem egyenlõ a magunk fajta igényesebb játékosokkal.
A nép az aki megveszi a Doom III-at, Quake 4-et és aztán elmeséli hogy meg van neki. Nekik meg ez kell, hogy minél nagyobb legyen a HW igény.
No ezért nem játszom már jó pár éve PC-n...
Túl sok mindent nem vesztettél szerintem.
-
Kicsit idióta gafz féle 5let: turbózott EP-n nem lehetne software-esen megoldani az AY emulációt? Vagy a Spectrum emu. alapból nem bírná a turbot? Esetleg nem is alakítható át elviselésére?
Nagyjából elviseli a turbot az Emu, mondjuk az eredetibõl ki kéne hajítani a sok trágya LS IC-t, ruszki csodákról nem is beszélve :)
De a turbo is kevés lenne, hiszen már a 48-as hang se tökéletes*, ha intenzíven van használva, hiszen egy Spectrumos OUT-hoz kell vagy 20-30 utasítás...
A sokkal bonyolultabb AY-nál el se merem képzelni mennyi kéne :)
*Tigrian féle tervben ez már hardverbõl lenne megoldva, ez jelentõs sebesség javulást fog okozni az állandóan zenélgetõs progiknál.
-
... OUT-hoz kell vagy 20-30 utasítás...
A sokkal bonyolultabb AY-nál el se merem képzelni mennyi kéne :)
Csak annyi a teendõ, hogy adott idõnként (amennyi a BGG frekije, max. 5 kHz körül) az amplitót vagy növelni kell eggyel, vagy csökkenteni, vagy max.-ot, ill. min.-ot kell írni. Erre az IT generálásra jó lehet az egyik hangcsatorna, igaz, akkor az másra már nem használható.
Jópár utasítás azért ez...
Van még egy gond, az AY D/A konvertere logaritmikus, tehát még így is lesz különbség.
De türelem, ha a panelra D/A-t is tervezünk, akkor bármi lehet. :smt020
-
Kár, hogy 128-as speccit nem tudja, mert akkor lehetne PoP-val is játszani!
Gyakorlatilag az AY chip az egyetlen akadály...
Gondolom, azért kéne neki memóriabõvítés is.
-
Az átírásnál még talán megoldható, bár a másodpercenkénti 5000 megszakítás elég durva...
De emulálásnál egyáltalán nem biztos, hogy a kérdéses játék éppen EI-ben fut...
No meg külön memória kéne tárolni ezeket az értékekeket azt is be kéne lapozgatni,stb
A leghatásosabb módszer az lenne, ha lenne egy AY, ott ahol lennie kell, és kész, nem kell többet foglalkozni vele :)
-
Gondolom, azért kéne neki memóriabõvítés is.
Jól gondolod, de memóriát elég könnyen tudunk bõvíteni :-)
-
A leghatásosabb módszer az lenne, ha lenne egy AY, ott ahol lennie kell, és kész, nem kell többet foglalkozni vele :)
Szerintem tudunk szerezni ay chipeket! (kb. 15 db kéne)
-
Szerintem tudunk szerezni ay chipeket! (kb. 15 db kéne)
Honnan?
A Spectrumos levlistán kérdeztem, ezt válaszolták: "Amúgy mindkét IC (AY,YM) már csak nagyon nehezen beszerezhetõ. AY-t
láttam arany árban (3-8000Ft között) de csak ritkán, YM-et pedig csak lepukkant Atari ST-kbõl lehet kibányászni."
-
Legrosszabb esetben spectrumból, ez tûnik legegyszerûbbnek.
Bár ha lenne speccim, csak akkor venném ki belöle a hangchipet, ha lenne egy másik gép is tartalékba. :-)
De az emulálás nem lenne megoldható úgy, hogy némák maradnak a programok?
-
Legrosszabb esetben spectrumból, ez tûnik legegyszerûbbnek.
Bár ha lenne speccim, csak akkor venném ki belöle a hangchipet, ha lenne egy másik gép is tartalékba. :-)
De az emulálás nem lenne megoldható úgy, hogy némák maradnak a programok?
Valahogy nekem ez a kannibalizmus nem igazán nyerõ (hacsak nem pl. kettétört alaplapból bányászol...). Amúgy próbálj meg venni egy 128k Spectrumot: kicsit drága lesz...
-
De az emulálás nem lenne megoldható úgy, hogy némák maradnak a programok?
De :) csak az kinek lenne elegendõ? :-)
-
Miért van az, hogy némelyik programban mûködik a bill. figyelés, másikban meg nem?
Mitõl színes a pogo, és miért nincs szín más játékban?
(nagyon tetszik ez az emulátor az emulátoron... :-))
-
Tényleg van Doom? Azért az kicsit hihetetlen.
Igen van (http://www.itplaysdoom.com/ipd/archives/2005/08/doom_for_sincla.html).
(http://images.itplaysdoom.com/images/doom_spectrum.jpg)
-
Hát, elég ronda! Mondjuk, valami hasonlóra számítottam...
-
az túlzás hogy van Doom speccyre, én nem láttam eddig mást, csak ezt a demót, ami kb. a nullával egyenlõ
-
Miért van az, hogy némelyik programban mûködik a bill. figyelés, másikban meg nem?
Amelyik ROM rutinnal kérdezi le ott mûködik, amelyik porton keresztül, ott kéne a HW rész közremûködése is. Hangra is ez vonatkozik.
Mitõl színes a pogo, és miért nincs szín más játékban?
Az a betöltö képbõl ott maradt színcafatok :)
Most úgy csináltam meg, hogy ha az attributum területre van betöltés, akkor azt egybõl konvertáltan lerakja az "árnyék" attributum területre is, így ez megy hw nélkül is.
(nagyon tetszik ez az emulátor az emulátoron... :-))
Nekem is :) remélem Egzo tényleg megcsinálja a hw rész emulációját :)
-
Hát, elég ronda! Mondjuk, valami hasonlóra számítottam...
Na, ja. Gondolom a bélyeg méretû ablakot sem lehet nagyobbra állítani. ;-)
-
Amúgy próbálj meg venni egy 128k Spectrumot: kicsit drága lesz...
Ahogy néztem a Vaterán, olyan 15-20000 körül...
Ekkor jutott eszembe elöször a 128-as Emu gondolata :-)
-
Amúgy próbálj meg venni egy 128k Spectrumot: kicsit drága lesz...
Ahogy néztem a Vaterán, olyan 15-20000 körül...
Ekkor jutott eszembe elöször a 128-as Emu gondolata :-)
Ettõl olcsóbban lehet venni Amiga 500-ast... vagy akár 1200-est.
-
Ettõl olcsóbban lehet venni Amiga 500-ast... vagy akár 1200-est.
Persze, de az tucatáru, minden bokorban találni :)
-
Ettõl olcsóbban lehet venni Amiga 500-ast... vagy akár 1200-est.
Persze, de az tucatáru, minden bokorban találni :)
Mutass pár bokrot ;-) Aztán 2 Amiga 1200-es árából lehet venni 128-as Spectrumot :twisted:
-
Szerintem tudunk szerezni ay chipeket! (kb. 15 db kéne)
Honnan?
A Spectrumos levlistán kérdeztem, ezt válaszolták: "Amúgy mindkét IC (AY,YM) már csak nagyon nehezen beszerezhetõ. AY-t
láttam arany árban (3-8000Ft között) de csak ritkán, YM-et pedig csak lepukkant Atari ST-kbõl lehet kibányászni."
Akkor nem is merem megmondani hogy nekem van egy, mert azonnal egy egesz horda fog letamadni :) Amugy mint egyszer mar emlitetettem eleg sok regebbi jatekgepben van (amit ugye kocsmakban miegymas helyen lehet latni) en is ugy szereztem, ja meg Z80-at, meg jo par kapcsolotranyot, de ez mar nem ide tartozik :)
-
eleg sok regebbi jatekgepben van (amit ugye kocsmakban miegymas helyen lehet latni) en is ugy szereztem
Szétvertél egy kocsmát érte? :-)
-
eleg sok regebbi jatekgepben van (amit ugye kocsmakban miegymas helyen lehet latni) en is ugy szereztem
Szétvertél egy kocsmát érte? :-)
Nem :) Edesapam keritette, neki maniaja hogy minden elektronikus cuccot begyujt "jo lesz ez meg valamire" alapon (edesanyam orul is ennek, gondolhatjatok). O meg a szomszedbol szerezte aki sokfele dolgozott mar mint szerelo (volt mar TV, video, jatekgep, stb szerelo is az evek soran).
Jut eszembe erdekes a forum uj megjelenese :) De legalabb EP-sebb!!!!
-
Jut eszembe erdekes a forum uj megjelenese :) De legalabb EP-sebb!!!!
Az érdekes az mit jelent nálad? ;-)
(Az új design méltatására van külön topic)
-
az túlzás hogy van Doom speccyre, én nem láttam eddig mást, csak ezt a demót, ami kb. a nullával egyenlõ
Van Doom Speccyre, hoztam screenshotot is magammal, de sajna bmp-ben van át kellene konvertálni, majd holnap megpróbálom feltenni a képeket.
Az Oroszok sok mókát elkövettek, pl UFO1, UFO2, Starcraft, Worms, mintha Warcraftból láttam volna full verziót, de otthon csak a demót talaltam meg.
-
(http://enterpriseforever.com/userpix/9_doom15b1_1.gif)
(http://enterpriseforever.com/userpix/9_doom15b2_1.gif)
(http://enterpriseforever.com/userpix/9_doom15b_1.gif)
(http://enterpriseforever.com/userpix/9_doom_pre_1.gif)
És pár kép az UFO-ról, sajna Orosz tudásom az igra-nál véget ér, ezért nem tudtam screen shotot csinálni az UFO-k üldözésérõl. :cry:
(http://enterpriseforever.com/userpix/9_ufo1_1.gif)
(http://enterpriseforever.com/userpix/9_ufo1a_1.gif)
(http://enterpriseforever.com/userpix/9_ufo_2_1.gif)
(http://enterpriseforever.com/userpix/9_ufo_2b_1.gif)
Remélem nem fogok csuklani holnap a sok kép miatt. :twisted:
-
Az elsõ 3 kép a Doom 1.5-bõl van, a 4. pedig a Pre-release-bõl.
Láttam pár érdekes demót is Speccyre, mindenképpen ajánlanám a Binary Love-ot, most csak ez jut eszembe Extreme-éktõl, de ha jól emlékszem az összes demójuk jó volt.
-
Ezeket honnét lehet letölteni?
-
Remélem nem fogok csuklani holnap a sok kép miatt. :twisted:
Húú! Mennyit Doomoztunk anno soros kábelen egymás ellen! :smt024
-
Az elsõ 3 kép a Doom 1.5-bõl van
Hú azt a.... ez nagyon durva :smt043
Hol lehet ezt letölteni? Ezt át kell írni EP-re is :)
-
Az elsõ 3 kép a Doom 1.5-bõl van
Hú azt a.... ez nagyon durva :smt043
Hol lehet ezt letölteni? Ezt át kell írni EP-re is :)
Úgy kellene megcsinálni, hogy menjen az EP LAN-on :-)
Lehetne játszani 32-en egyszerre ;-)
-
Húú! Mennyit Doomoztunk anno soros kábelen egymás ellen! :smt024
Mi térinformatika gyakorlat alatt, kihasználva az überbrutál 64 megás, 50 MHz-es 486-os gépterem (93-94-ben!) elõnyeit :). Rájöttünk hogy a nem szakmai tanárok novell jelszava a keresztnevük :) így lehetett a játékhoz elegendõ helyet és jogokat szerezni :)
Aztán egyik órán bejött a Supervisor, hogy XY tanár urak álljanak fel :) :) :)
-
Húú! Mennyit Doomoztunk anno soros kábelen egymás ellen! :smt024
Mi térinformatika gyakorlat alatt, kihasználva az überbrutál 64 megás, 50 MHz-es 486-os gépterem (93-94-ben!) elõnyeit :). Rájöttünk hogy a nem szakmai tanárok novell jelszava a keresztnevük :) így lehetett a játékhoz elegendõ helyet és jogokat szerezni :)
Aztán egyik órán bejött a Supervisor, hogy XY tanár urak álljanak fel :) :) :)
Megalol! :smt044
Miért van az hogy a szakmai tanároknak mindig ilyen egyszerû a jelszavuk? ;-)
486-on szagatott még ha lõttünk rakétával ;-) P100-on már jól ment :-)
-
Ezeket honnét lehet letölteni?
A Pre-release fent van a World of Spectrumon, sajna én nem emlékszem honnan töltöttem le.
Akit érdekel, annak elküldhetem, de már csak januárban leszek netközelben elméletileg.
-
Engem érdekel!
gafz@freemail.hu
-
Engem érdekel!
gafz@freemail.hu
Próbáltam megkeresni a nyeten, de nem jártam sikerrel, jan elejen tudom küldeni, majd emlékeztess légyszi.
-
Karácsony alkalmából egy újabb frissítés :)
http://www.esnet.hu/~enterprise/zx41.zip
A Spectrum billentyûzetet kevésbé ismerõk kedvéért :)
Most már :ZX fájlnév formában is indítható az emulátor, értelemszerûen ekkor egybõl betölti a megadott programot.
Így nem kell bajlodni a LOAD parancs megkeresésével :)
Meg így majd bele lehet tenni az EPDOS-ba is, hogy a Spectrum progik onnan is indíthatóak legyenek.
-
Karácsony alkalmából egy újabb frissítés :)
http://www.esnet.hu/~enterprise/zx41.zip
A Spectrum billentyûzetet kevésbé ismerõk kedvéért :)
Most már :ZX fájlnév formában is indítható az emulátor, értelemszerûen ekkor egybõl betölti a megadott programot.
Így nem kell bajlodni a LOAD parancs megkeresésével :)
Meg így majd bele lehet tenni az EPDOS-ba is, hogy a Spectrum progik onnan is indíthatóak legyenek.
Utóbbi õrület jó lenne! :-)
Grat! :)
-
Azt tudtátok, hogy TVC-re is létezett hardveres spectrum emulátor? Igaz, mindössze egy darab prototípus készült el belõle...
http://www.sinclair.hu/arckepcsarnok/bataci/bata_laszlo.htm
-
Adtak is egy tippet, aminek Tigrian nagyon fog örülni :-)
A Nick is tudja azt a videó overlay dolgot...
-
Adtak is egy tippet, aminek Tigrian nagyon fog örülni :-)
A Nick is tudja azt a videó overlay dolgot...
És ez mit jelent? :smt104
Bármit is jelent ez számunkra, még jó, hogy tudja, hiszen a TVC egyfajta EP-õs! :wink:
-
Adtak is egy tippet, aminek Tigrian nagyon fog örülni :-)
A Nick is tudja azt a videó overlay dolgot...
Miért is örülnék én az overlay-nek? Az EMU-hoz nem kell...
-
Miért is örülnék én az overlay-nek? Az EMU-hoz nem kell...
Annak "örülnél" ha kitalálnám, hogy kelljen :-) A TVC kártyára építettek egy "ULA"-t amit overlay-ben csinálta a képet. Megfordult a fejemben, hogy mi lenne ha mi is így csinálnánk, és akkor nem kéne attributumok konvertálásával foglalkozni :-)
-
Annak "örülnél" ha kitalálnám, hogy kelljen :-) A TVC kártyára építettek egy "ULA"-t amit overlay-ben csinálta a képet. Megfordult a fejemben, hogy mi lenne ha mi is így csinálnánk, és akkor nem kéne attributumok konvertálásával foglalkozni :-)
Mint majom a farkának :)
Csakhogy semmi értelme, az ULA kapcsolása megvan, ha meg már megépítjük, akkor minek az overlay? Külön videokimenetet neki! :smt005
-
Adtak is egy tippet, aminek Tigrian nagyon fog örülni :-)
A Nick is tudja azt a videó overlay dolgot...
És ez mit jelent? :smt104
Bármit is jelent ez számunkra, még jó, hogy tudja, hiszen a TVC egyfajta EP-õs! :wink:
Ezt valaki elmondhatna nekem is hogy mit kell erteni itt legalabbis Overlay alatt ...
-
Ezt valaki elmondhatna nekem is hogy mit kell erteni itt legalabbis Overlay alatt ...
A külsõ színbemeneteket. Mivel csak 16 színre van szükség, pont elég is lenne :-)
-
Ezt valaki elmondhatna nekem is hogy mit kell erteni itt legalabbis Overlay alatt ...
A külsõ színbemeneteket. Mivel csak 16 színre van szükség, pont elég is lenne :-)
Na, igy mar ertem, szoval az az EC0-3 Nick labakrol van itt szo ...
-
Hol találok leírást az EP128Emu-ban lévő Spectrum emuhoz?
Szeretnék SP. játékokat betölteni vele de nem megy. :oops:
Vagy olyan lemezeket, amit be lehet tölteni vele?
Van eredeti Spectrum 48/80k, lemezmeghajtóval, zenedobozzal és multiface 128-al,
De az első szerelem az Enterprise volt. :)
-
Hol találok leírást az EP128Emu-ban lévõ Spectrum emuhoz?
Itt (http://ep.homeserver.hu/Hardware/Spectruemu/Spectrum_emulator.htm)
Szeretnék SP. játékokat betölteni vele de nem megy. :oops:
TAP fájlokkal érdemes próbálkozni, legegyszerübben így:
:ZX fájlnév.TAP
-
TAP fájlokkal érdemes próbálkozni, legegyszerübben így:
:ZX fájlnév.TAP
OK Zozo, de hol legyen az a tap file?
EP tap, EP Disk-en, vagy nemtudom hol? :)
és ha EP disk-en akkor mivel tudom felmásolni?
-
OK Zozo, de hol legyen az a tap file?
EP tap, EP Disk-en, vagy nemtudom hol? :)
Bárhol ahol szimpatikus :-) EP-s programokat honnan töltöd be? Ugyanoda tegyed a Spectrum .TAP-okat is.
és ha EP disk-en akkor mivel tudom felmásolni?
EP-s programokat mivel másolod fel? :-)
Mondjuk szerintem legegyszerûbb a valódi floppy lemez használata, azt látja a windows is meg az ep128emu is A:-nak, és kész (igaz picit lassabb mint valódi EP-n)
Ha floppy image-eket használsz akkor kell VFD vagy más hasonló program amivel bemountolod meghajtónak, és lehet rá másolni.
-
A VFD innen is (http://enterpriseforever.com/letoltesek_downloads/pc_utils-t358.0.html)(meg Laci oldaláról is) letölthetõ.
Az EP128emu floppy lemez és image használatáról itt (http://wiki.enterpriseforever.com/index.php?title=EP128Emu_le%C3%ADr%C3%A1s#Floppy_lemez_.C3.A9s_floppy_image) írtunk pár sort. Újabb korszakalkotó felfedezések esetén a pár sor több sorra bõvíthetõ. :)
-
Aha! :idea:
Köszönöm a segítségeteket. :)
VFD!
[attachthumb=1]
-
NEM SEMMI! :shock:
Itt én játszok! :)
-
Ezt csak a perverzség kedvéért :-)
ZX81 emulátor futtatása az ep128emu-ban emulált Spectrum Emulátoron:
[attachthumb=1]
[attachthumb=2]
[attachthumb=3]
-
Ezt csak a perverzség kedvéért :-)
ZX81 emulátor futtatása az ep128emu-ban emulált Spectrum Emulátoron:
Köszönöm.
Nagyon tudtok! :cool:
Nem hittem hogy a játékok futni fognak, de kellemesen csalódtam.
Lehet megint örökéletesítenem őket. :lol:
-
Ezt csak a perverzség kedvéért :-)
ZX81 emulátor futtatása az ep128emu-ban emulált Spectrum Emulátoron:
Úgy az igazi, ha az EP128emut egy Linux alatti Windows emun futtatod, és azon futtatsz egy PC emulátort (pl. Virtual PC). :lol:
-
EGGHEAD3TRN.SNAP: 250 LIVES
[attachthumb=5]
EGGHEAD4TRN.SNAP: 250 LIVES
[attachthumb=6]
CHUBBY CRISTLE_TRN.SNAP INF.LIVES
[attachthumb=4]
-
Összeszedtem két lemeznyi SP. Játékot, ami fut az EP. SP. emulátorán. :)
Van, amelyik hiba nélkül kivallóan működik és van olyan, ami kicsit lassú.
Ahogy észrevettem ezek a hang effektek miatt lassulnak be.
A SP, poke-okat nagyon könnyű bevinni a debuggerrel,
mert minden azon a címen van, mint a Spectrumon.
Jó szórakozást. :)
-
A SP, poke-okat nagyon könnyû bevinni a debuggerrel,
mert minden azon a címen van, mint a Spectrumon.
De, ha minden igaz, azért át kell számítani hexába a címeket. Feltételezhem legalábbis. (Bocs, ha most arra gondolsz, amit egyszer már elmagyaráztál...)
-
De, ha minden igaz, azért át kell számítani hexába a címeket.
Pontosan. :)
Magyarázzam a debuggert képekkel?
-
Pontosan. :)
Magyarázzam a debuggert képekkel?
Igazából nem tudom, rajtam kívül van-e valaki, akinek ez nem egyértelmû, mindenesetre itt a wikin (http://wiki.enterpriseforever.com/index.php?title=EP128Emu_le%C3%ADr%C3%A1s) is érdemes lenne szerintem összeírni mindent az emulátorról, amikre rájövünk. Tudom, lehet a debuggerben helpet kérni, de ha összehozunk egy leírást az egészrõl, szerintem nem árthat.
Bocsi, ha off voltam.
-
Igazából nem tudom, rajtam kívül van-e valaki, akinek ez nem egyértelmû, mindenesetre itt a wikin (http://wiki.enterpriseforever.com/index.php?title=EP128Emu_le%C3%ADr%C3%A1s) is érdemes lenne szerintem összeírni mindent az emulátorról, amikre rájövünk. Tudom, lehet a debuggerben helpet kérni, de ha összehozunk egy leírást az egészrõl, szerintem nem árthat.
Bocsi, ha off voltam.
ON voltál.Te legalább még be vagy kapcsolva. :lol:
Engem is érdekelne, hogy a programozók,
hogyan keresnek trainereket egy debugger segítségével. :idea:
-
POKE Beírás:
[attachimg=1]
[attachimg=2]
[attachimg=3]
[attachimg=4]
[attachimg=5]
-
Egy másik lehetséges megoldás:
[attachthumb=#]
-
Egy másik lehetséges megoldás:
Egyszerűbb. :) A RUN gombot kell utána megnyomni.
-
POKE Beírás:
Egyébként hogyan csináltad a képernyõmentést, hogy az egérkurzor is benne legyen?
-
Egyébként hogyan csináltad a képernyõmentést, hogy az egérkurzor is benne legyen?
SNAGIT 7-tel. :cool:
-
POKE Beírás:
A teljesség kedvéért itt a Spectrum Emulátor saját megoldása is, amit valami Zozosoft nevû fickó tett bele a javított ROM-ba :-)
Ez nem olyan egyszerû mint debugerrel, viszont mûködik a valódi gépen is :-)
ha egy gépi kódú program közben megnyomjuk a HOLD(PAUSE)+STOP billentyû-kombinációt, akkor érdekes dolog történik: megjelenik a szokásos ablak a "Fájlnév:" kérdéssel... Itt három dolgot lehet cselekedni:
...
3. ALT+P-vel kezdve egy "POKE"-fájlt tölthetünk be, amellyel könnyen hasznosíthatjuk a SPECTRUM kiadványokban szereplõ örökélet és egyéb POKE-k százait. Ilyen fájlt bárki könnyen tud készíteni például az ASMON-nal:
DW cím 1
DB ertek1
DW cim2
DB ertek2
...
END
vagy BASIC-ben:
10 open #1:"nev" access output
20 print #1:word$(cim1);chr$(ertek1);
30 print #1:word$(cim2);chr$(ertek2);
...
1000 close #1
-
A teljesség kedvéért itt a Spectrum Emulátor saját megoldása is, amit valami Zozosoft nevû fickó tett bele a javított ROM-ba :-)
És még én mondtam, hogy rajtam kívül úgysem érdekel senkit a poke bevitel "képekben". Így, hogy Nyuzga folytatta képekben a témát, kiderült, hogy mire jó István Lua scriptje az emulátorban és hogy igazi EP-n hogyan lehet pókot bevinni Spectrum emulátorral. Persze Nyuzga módszerét is megismerhettem. Arról nem is beszélve, hogy kiderült, hogy a Windows számológépével lehet hexába átszámítani, és hogy olyan képernyõmentést is lehet készíteni, amin az egérkurzor is látszik. Számomra rendkívül informatív volt ez a néhány hozzászólás. :D :smt041
-
kiderült, hogy mire jó István Lua scriptje az emulátorban
Nem csak poke beírásra lehet használni :)
-
CANNIBALS ZX_DEMO
Azért ezzel játszom és nem az EP. verzióval mert az egy kicsit rondább. :(
A végén beleesek egy gödörbe és onnan nincs kiut.
Ha elmentem az állást, akkor leáll a demo pedig már nem voltam messze a végétől. :mad:
A teleportal el lehet jutni a főgonoszhoz.
A demot bármikor meglehet állítani és onnan folytatni. :idea:
-
És a vége. (Talán egyedül a világon?) :lol::
-
És a vége. (Talán egyedül a világon?) :lol::
"Hi Nyuzga,
Thanks for that, I've added it to the site!
Cheers,
Daren"
Világhíres lettem. :lol:
Felraktam a végigjátszást Mr.Prise segítségével ide:
RZX (http://www.rzxarchive.co.uk/)
-
Gratulálok! :-)
-
Összeszedtem két lemeznyi SP. Játékot, ami fut az EP. SP. emulátorán. :)
A Spectrum játékokat tartalmazó diskimage-ket átraktam a letöltések közé.
-
MYTH 2
Nem kell átírní endi, megy ez így is. :)
és még a 8 gombos joypadot is tudom használni! :cool:
[attachimg=3]
-
A legjobb ZX játékok! (http://zxds.raxoft.cz/games.html)
-
OFF: Van egyébként olyan szoftveres Spectrum emulátor, mely használhatóságában felér a CPC vagy TVC emulátorral?
EP-re ZX emu? Több is!
Rengeteg ZX-es Basic létezik.
-
OFF: Van egyébként olyan szoftveres Spectrum emulátor, mely használhatóságában felér a CPC vagy TVC emulátorral?
Igen, a MICROTEAM féle Spectrum Szimulátor, sajnos nincs fent a részletes leírása az ep128.hu-n :-(
-
Igen, a MICROTEAM féle Spectrum Szimulátor, sajnos nincs fent a részletes leírása az ep128.hu-n :-(
Miért, neked van hozzá doksid? Ha van, érdekelne!
-
Miért, neked van hozzá doksid? Ha van, érdekelne!
A program melléklete egy 12K-s részletes TXT :-)
Ezenkívül 1991 szeptemberi Enterpressben jelent meg teszt róla.
-
Próbáltam játékokat betölteni a ZX emuba de mindig „cassete crc error” üzenetet kapok.
MIÉRT? :?: :?: :!:
-
H.A.T.E. TRAINER
6 start
0 tűz
kurzor stb. :)
[attachthumb=1]
-
Hades Nebula ZX TRAINER
1 START
0 TŰZ
[attachthumb=1]
-
Ano Gaia TRAINER
[attachthumb=#]
-
Bestial Warrior TRAINER
0 START
SPACE TŰZ
CURSOR
[attachthumb=1]
[attachthumb=2]
-
Olli & Lissa 2 TRAINER+MAP
[attachthumb=#]
-
SPIKY HAROLD TRAINER+MAP
[attachthumb=1]
-
Látom, elfogytak az EP-s örökéletesítendõ játékok. :D
-
Látom, elfogytak az EP-s örökéletesítendõ játékok. :D
Azért akad még EP-s játék, de ezek is betölthetők az EP128-ba BÁRMELYIK konfigurációra. :)
-
Deja Vu TRAINER+MAP
CURSOR
0=TŰZ
2=PAJZS
Nagyon jó mászkálós játék!
[attachthumb=1]
Ugye ismerős ez a hely valahonnan? :?: :)
[attachthumb=2]
-
Ugye ismerõs ez a hely valahonnan? :?: :)
Legalább elismerik a programozók, hogy ez már déjà vu, azaz már láttunk ilyet. Szóval már nem annyira "plagizálás".
A menüben azért kirakhatták volna az ékezeteket a francia szóra.
UI. Lehetne a snapshotoknak ep128s, a demóknak ep128d kiterjesztést adni feltöltés elõtt? Ha ez a kiterjesztés nem is fix még, de snap már biztos nem lesz, azt leszavaztuk, meg a demo-t is, úgy tudom.
UI2. A png-t miért tömöríted rar-ba? Sokkal kisebb úgysem lesz, elférni meg így is elfér. :D
-
A Spiky Harold sprite-ját nem lehetne betenni a Mr Alexbe? :D Szerintem nagyon jól mutatna, bár a kalapját nem tudná megemelni.
-
UI2. A png-t miért tömöríted rar-ba? Sokkal kisebb úgysem lesz, elférni meg így is elfér. :D
Lustaságból. :)
[attachimg=1]
-
A Spiky Harold sprite-ját nem lehetne betenni a Mr Alexbe? :D Szerintem nagyon jól mutatna, bár a kalapját nem tudná megemelni.
Aranyos figura, csodálom hogy nem lett átírva. :)
Sérthetetlenség nélkül gyilkos nehéz a játék.
-
Deja Vu
Ugye ismerős ez a hely valahonnan? :?: :)
Cybernoid
-
Lustaságból. :)
Félelmetes ez a Windows, nálam a helyi menüben csak a társítás és a küldés van, ami a te menüddel megegyezik. :D
-
JET-STORY TRAINER+MAP
Az EP128-at állítsd gyorsabbra.(400)
Ezeket az objektumokat kell szétrobbantani!
[attachthumb=1]
-
Cliff Hanger TRAINER+DEMO
Nagyon jópofa játék. :)
[attachthumb=1]
[attachthumb=2]
-
CAPTAIN KELLY TRAINER+MAP+ZX TAP
[attachthumb=1]
[attachthumb=2]
-
Egy ravasz kérdés: az ep128.hu-n fent levõ Spectrum játékok mûködnek mind az EP hardware Sp emulátorral?
Kicsit off itt: lehet, hogy valahol le van írva, de nem találtam: a Spectrum játékok mekkora része mûködik a hardware emulátorral (Zozóéval, természetesen)? (Nagy része, gondolom, de van, ami nem mûködik?)
EZEK (http://enterpriseforever.com/downloads&.html;d=ZX_Spectrum_Games) biztos mûködnek.
-
Mindtrap DEMO + ZX_TAP
HATALMAS JÁTÉK! :cool: :)
[attachthumb=#]
-
Mindtrap DEMO + ZX_TAP
HATALMAS JÁTÉK! :cool: :)
Ha elárulod, mi a lényege, ismertető is lesz hozzá! :lol:
-
Ha elárulod, mi a lényege, ismertetõ is lesz hozzá! :lol:
Ha jól sejtem, egymás mellé kell forgatni az egyforma színû (ugyanannyi pöttyöt tartalmazó) kockafelületeket.
Kicsit brutális a "Password for next level" mellett az egész képernyõt betöltõ számsor, PrintScreen abban az idõben még nem volt, ilyen hosszú számot leírni a képernyõrõl nem szem- és agykímélõ (pláne nem "képernyõkímélõ"). :D Én a bankszámlaszámoktól is falra tudnék mászni (fõleg a kb. 8 db nulla megszámolásától). :D
[attachimg=#]
UI: Aha, most esett le, a játék címe (Mindtrap - "agycsapda") arra is utal, hogy ilyen kódokat kell megjegyeznünk.
-
Ha elárulod, mi a lényege, ismertető is lesz hozzá! :lol:
Nézd meg a demot. Egyszerűen csak sorba, kell rakni a kockákat.
Ami nem mindig egyszerű. :)
Első sor egyes, második kettes stb.
-
Nézd meg a demot. Egyszerûen csal sorba, kell rakni a kockákat.
Ja, még sorba is? Nem elég a sok hosszú kód, még ez is? :D
Amúgy EP basicben is aránylag könnyû lehet ilyen játékot írni.
-
Most jutott eszembe, nem lehetne a szoftveres spectrum emut is egy kicsit felturbózni, úgy, ahogy a TVC emunál tettem?
Betöltés után lellenőrizni a programot, hogy van-e benne olyan prothívás, ami minket érdekel, és betenni helyére a mi rutinunk címét, meg a megszakításrutint megkeresni, és betoldani egy megszakítástörlést? Igaz az attributumok csúnyák maradnak, de jópár + program futhatna alatta. :)
-
HIDEOUS TRAINER + MAP
[attachthumb=#]
-
CAMELOT WARRIOR TRAINER (Immunity)
[attachthumb=#]
-
DEFLEKTOR TRAINER + DEMO
[attachthumb=#]