Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: GRACHA és Scroll (Read 46470 times)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: GRACHA és Scroll
« Reply #75 on: 2017.June.30. 20:04:54 »
az jutott eszembe, bár én utálom, de szoktak olyat hogy lendülete van a hajónak. idegesítő, de látványos :)

raszterszínezés ha kikapcsolható akkor mindenki boldog lenne!
de én nem ragaszkodom konkrétan hozzá csak valami ep-jelleghez. mert az, hogy karakteres mód, egyelőre csak technológiai dolog, nincs látszatja. szóval lehet bármi más, csak ep-s legyen!!! :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: GRACHA és Scroll
« Reply #76 on: 2017.June.30. 20:13:02 »
Megnéztem mind a C64, mind a C+4 verziót a jútúbon, elsőre félig off leszek, a C64 verzió a korához képest nagyon jó, multicolor sprite-ok, ha jól láttam nagy felbontással, most vissza :), először is rosszul emlékesztem, vannak ellenfelek :D, szerintem a nehézségi szint ellenfelek nélkül szerintem pont jó.
Azt hittem, hogy a plus4 verzióban is pixeles az űrhajó mozgása, de sajnos darabos, ez sokat ront a látványon, ezzel szemben a készülő EP verzióban ... Nagyon jól néz ki a folyamatos mozgás.
Vajon a C+4 verzió ismét annak lett áldozata, hogy fusson a program C16-on is, vagy sebességi problémába ütköztek ?

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: GRACHA és Scroll
« Reply #77 on: 2017.June.30. 20:19:04 »
ez off, de én egy olyan scrollos játékot képzeltem el, amiben olyan lenne mintha egy cső felületén játszanánk. demó effektet képzeljetek el, hogy a kép a cső fenti és lenti részén "begörbül". marha látványos lenne, és ügye ep-n adja magát a megvalósítás. az űrhajó mindig középen van, a pálya mozog a cső felületén.
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: GRACHA és Scroll
« Reply #78 on: 2017.June.30. 23:50:50 »
inkább a 2., és 3. tűnik könnyűnek, ott nem is repülnek a rakéták, igaz, nem emlékszem, lehet C64-en is ilyen volt, és ha az ellenfelek is megjelennek, az még nagyon sokat nehezít a játékon.

Ott még nem voltak ellenfelek, ebben a verzióban már vannak:
[ Guests cannot view attachments ]

De a nehézséget még javítani kell, az ufóknál gyakorlatilag csak a tűzgombot kell folyamatosan nyomogatni, a 3. és 4. szektor viszont örökélet nélkül már problémásabb.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: GRACHA és Scroll
« Reply #79 on: 2017.July.01. 09:43:08 »
3 sör után elsőre a 4. pályáig jutottam, másodokra az ötödikig
Arról nem volt szó, hogy sörrel kell játszani... Én sör nélkül kb. negyedszerre jutottam túl a 3. pályán. Be kell írni a menübe vagy valahova, hogy sör beszerzése ajánlott. Elvégre olyan játék is van, ami egy bögre kakaó mellett fut. A Centrumban most ehhez a játékhoz némi sörutalvány is járna.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: GRACHA és Scroll
« Reply #80 on: 2017.July.01. 09:52:54 »
Kicsit nehéz játék, én az üstökösökön nem tudtam túljutni. :D
A második pályán lehetnének az ellenfelek fele olyan lassúak, és fele annyian.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: GRACHA és Scroll
« Reply #81 on: 2017.July.01. 11:28:51 »
Vajon a C+4 verzió ismét annak lett áldozata, hogy fusson a program C16-on is, vagy sebességi problémába ütköztek ?

Elképzelhető, hogy a C16 korlátai problémát jelentettek, nem tudom hogy a C64 verzióhoz képest nem lette-e a pálya is rövidebb vagy egyszerűbb?

Kicsit nehéz játék, én az üstökösökön nem tudtam túljutni. :D

Ennél a résznél célszerű a képernyő bal oldalára húzódni, akkor van idő az elkerülésükre.

Quote
A második pályán lehetnének az ellenfelek fele olyan lassúak, és fele annyian.

Ez már eddig is könnyű volt, itt csak folyamatosan lőni kell. Esetleg az ufók lehetnének kevesebben és lassabbak, de csak több (pl. 3) találattal legyőzhetőek. Így lenne értelme az elkerülésüknek is, és talán megoldható lenne, hogy ne legyen darabos a mozgásuk, mivel 10 helyett csak 5 lehetne egyszerre a képernyőn.

Könnyítés céljára egyszerű ötletek:
- extra élet minden 10000 pont után, nem csak a játék végén
- több újraindítási pontot definiálni a "problémás" szektorokban

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: GRACHA és Scroll
« Reply #82 on: 2017.July.01. 15:05:46 »
Elképzelhető, hogy a C16 korlátai problémát jelentettek, nem tudom hogy a C64 verzióhoz képest nem lette-e a pálya is rövidebb vagy egyszerűbb?
Úgy látom a pályák másak, nem mondanám, hogy egyszerűbbek, a pálya grafikája egyszerűbb, meg  az objektumoké, és eggyel kevesebb szint van, pedig a C64 verzióban is ugyanazt a grafikát használja, mint az előző pár szinten.

Könnyítés céljára egyszerű ötletek:
- extra élet minden 10000 pont után, nem csak a játék végén
- több újraindítási pontot definiálni a "problémás" szektorokban
Szerintem a 10000 pont után extra élet elég lenne.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: GRACHA és Scroll
« Reply #83 on: 2017.July.01. 15:20:31 »
Megnéztem, nekem nem tűnik túl nehéznek a 2. pálya, megnéztem C64-es verziót is, ott maximum 3 ellenfél van a képernyőn, és lassabban mozognak.
Nekem ez a sok ellenfeles gyors verzió is szimpi, meg az is. A 3. pályáig jutottam, ott az üstökösök mindig felfaltak :D , igaz lefelé menni kicsit nehezebb, hiányzik a lefelé gombom :D

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: GRACHA és Scroll
« Reply #84 on: 2017.July.01. 15:30:41 »
Újabb teszt verzió különböző módosításokkal:
[ Guests cannot view attachments ]

- kevesebb és lassabb UFO, de 3 találattal lehet csak felrobbantani, így nehezebb lett a 2. szektor
- minden 10000 pont után extra élet (ami ugyan még mindig nem sok)
- a 3., 4. és 5. szektor közepén is van egy újraindítási pont, de ez még változhat
- 2 pixel felbontású függőleges UFO mozgás (a CPU idő nagy részét elfogyasztja annak ellenére, hogy most már csak 5 lehet a képernyőn), a sérülésük mértékétől függően változik a sprite

Örökélet: >ACA 0

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: GRACHA és Scroll
« Reply #85 on: 2017.July.01. 15:44:53 »
Jónak tűnik, mégis jobban tetszik a lassabb,de kevesebb, nehezebben kilőhető ufó, nálam még a CPU idő majdnem fele meg is maradt, de szerintem az se gond, ha eggyel kevesebb kerül a képernyőre, bekapcsoltam az örökéletet, az üstökösös pályát nagy nehezen végigvittem, normális lefelé kurzorral szerintem pont jó lenne a nehézsége, utána feladtam, a barlangrendszerben esélyem se volt a navigálásra.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: GRACHA és Scroll
« Reply #86 on: 2017.July.01. 15:50:46 »
A 3. pályáig jutottam, ott az üstökösök mindig felfaltak
Bezzeg én sör nélkül túljutottam egyszer az üstökös pályán, de utána azok a háztetőn figyelő rakéták kicsináltak.
De most az újabb verzió biztos még nehezebb lett, mindjárt megnézem.
Végül a próbaverziókkal annyit fogok játszani, hogy mire kész lesz teljesen a program, már megfejtem teljesen. :D
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: GRACHA és Scroll
« Reply #87 on: 2017.July.01. 16:07:44 »
Na, most sör nélkül eljutottam addig, ahol felülről és alulról is házfalak vannak, de ott nem húztam sokáig.
Az ufók így most nehezebbek, de nálam nem látszik a sprite-on, hogy hányszor lőttem beléjük.
Az üstökösöket nem lehetne sok lövéssel kilőni? Úgy kicsit érdekesebb lenne az a pálya.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: GRACHA és Scroll
« Reply #88 on: 2017.July.01. 17:15:25 »
Az ufók így most nehezebbek, de nálam nem látszik a sprite-on, hogy hányszor lőttem beléjük.

Nem túl feltűnő a különbség, talán lehetne nagyobb is:
[ Guests cannot view attachments ]

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: GRACHA és Scroll
« Reply #89 on: 2017.July.01. 17:46:46 »
Nem túl feltűnő a különbség, talán lehetne nagyobb is:
Lehetne mondjuk olyan, hogy az elején teljesen sárgák, egy lövéstől félig sárgák, félig barnák, a második lövéstől pedig teljesen barnák lesznek.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos