Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: GRACHA és Scroll (Read 46460 times)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: GRACHA és Scroll
« Reply #60 on: 2017.June.26. 15:53:38 »
ezt most csak photoshopban csináltam, és epimgconv-al konvertáltam, szóval béna, de látható mennyit dobna rajta egy egyszerű színezés, és nem zavarná a gameplayt. persze a színátmeneteknél soronkénti "dither"-el szebb lesz.

plusz a kék ég lehetne parallax hatású ahogy fel-le mozgunk! ezt erősítené ha nem csak egy színárnyalat lenne hanem lennének benne világosabb "raszter bar-ok".

ja és még egy: amikor hátrafelé megyünk, lehetne gyorsabb, mert most hátrafele pont a scrollal egy a sebesség, ez zavarja a gameplay-t kicsit.
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: GRACHA és Scroll
« Reply #61 on: 2017.June.26. 17:50:28 »
mennyit dobna rajta egy egyszerű színezés, és nem zavarná a gameplayt.
Nem tudom, ez a photoshoppolás mennyire hiteles, a tereptárgyak is "megfakultak". Szerintem az a világosabb kék már zavaró lenne. Fele ennyi színárnyalat is elég lenne hozzá. De ki kell próbálni, aztán kiderül. A talajnál tényleg színátmenet kéne, ezen a képen összevissza vannak a színes csíkok. (Ez csak a példa miatt ilyen talán.)
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: GRACHA és Scroll
« Reply #62 on: 2017.June.27. 00:16:46 »
pont véletlen találtam egy plus 4 játékot amiben a háttér raszter rudaok úgy parallax scrolloznak mint amit írtam

https://www.youtube.com/watch?v=5T6zytJF6FU
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: GRACHA és Scroll
« Reply #63 on: 2017.June.27. 10:38:04 »
persze a színátmeneteknél soronkénti "dither"-el szebb lesz.

Ez több CPU időt fogyasztana, 20 helyett 160 LPB-t kellene folyamatosan frissíteni. Bár ha a stabil 50 fps egyébként sem lenne megoldható, akkor 25-ön lenne rá idő, vagy akár lehetett volna 16 színű pixel móddal is próbálkozni. Egyelőre még azzal próbálom gyorsítani, hogy a teljes hátteret nem másolom sok LDI utasítással mindig újra a képernyőre, hanem csak az utolsó oszlopot és azokat a területeket, ahol sprite-ok voltak. A scrollozást pedig az LD1 cím növelése oldja meg (így nem lehet végtelen a pálya, bár a gyakorlatban lényegesen előbb fogy el az üzemanyag mint a 2048 byte-os scroll puffer). De így bonyolultabb a sprite kezelés, tehát sok sprite esetén nem biztos, hogy megéri (a teljes képernyő másolás az fix 20% CPU idő), és problémás a felrobbantott tárgyak eltüntetése.

Quote
ja és még egy: amikor hátrafelé megyünk, lehetne gyorsabb, mert most hátrafele pont a scrollal egy a sebesség, ez zavarja a gameplay-t kicsit.

Az eredeti verzióban is így van, nem lehet "tolatni" a háttérhez képest.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: GRACHA és Scroll
« Reply #64 on: 2017.June.27. 11:26:31 »
hát ha nem soronkénti szin váltás lenne, hanem mondjuk 4-5 soronkénti, az is jól nézhetne ki.

Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: GRACHA és Scroll
« Reply #65 on: 2017.June.29. 20:13:30 »
Ma sikerült megnézni a legfrissebb verziót, nagyon jó, már majdnem kész is :) sztem ha max 2-3 rakéta száll fel, és 2-3 ellenség van a pályán, annak bele kell férnie az 50Hz-be, ja , egyébként lőttem, mint az állat, a CPU használat 2/3-át sose érte el.

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: GRACHA és Scroll
« Reply #66 on: 2017.June.29. 22:55:59 »
Ma sikerült megnézni a legfrissebb verziót, nagyon jó, már majdnem kész is :)

Még több nagyobb feladat van:
- a hiányzó ellenségek megvalósítása
- hang
- tesztelés és javítás, hogy a játék ne legyen túl könnyű vagy nehéz, ehhez kísérletezni kell különböző paraméterekkel

A rakéták most már támadnak, és a játékot meg lehet nyerni, ha ez valakinek sikerül csalás (örökélet: >0B03 00, sérthetetlenség: >0775 AF) nélkül. Az újraindítás azonban bugos, nullázódik a pontszám. :oops: Ezen kívül javítottam különböző hibákat és próbáltam javítani a sebességen:
[ Guests cannot view attachments ]
« Last Edit: 2017.June.29. 23:03:50 by IstvanV »

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: GRACHA és Scroll
« Reply #67 on: 2017.June.30. 08:45:13 »
Oké, ma megpróbálok tesztelni majd.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: GRACHA és Scroll
« Reply #68 on: 2017.June.30. 09:33:38 »
nálam nincs hang

és könyörgöm, legyen benne valami ep-s! raszterszínezés, akármi... lécci lécci :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: GRACHA és Scroll
« Reply #69 on: 2017.June.30. 11:54:09 »
nálam nincs hang

Amint említettem, az még későbbi feladat. :oops:

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: GRACHA és Scroll
« Reply #70 on: 2017.June.30. 13:45:54 »
Hú, ez nagyon izgalmas volt! Nagy nehezen túljutottam a 3.  pályán, de néha az elsőn sem sikerül.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: GRACHA és Scroll
« Reply #71 on: 2017.June.30. 16:54:57 »
A rakéták animációját 50 Hz-esre alakítottam, így ugyan valamivel nagyobb a memória és CPU használat, de még elfogadható. Csak az ufók lesznek "darabos" mozgásúak.

Offline nyuzga

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2280
  • Country: hu
Re: GRACHA és Scroll
« Reply #72 on: 2017.June.30. 17:18:45 »
és könyörgöm, legyen benne valami ep-s! raszterszínezés, akármi... lécci lécci :)

Nem kell. (Kikapcsolható mehet) Én is szeretem a rasztert, meg a háttér szkrollozást, de ennél a játéknál az nagyon zavaró tud lenni. :)

Na jó! A menübe mehet egy kis csicsa. :)
És a megnyerésbe is lehet effekteket tenni. ( Szegény István. A kisujját nyújtja...) :)
« Last Edit: 2017.June.30. 17:28:06 by nyuzga »

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: GRACHA és Scroll
« Reply #73 on: 2017.June.30. 17:42:08 »
Na jó! A menübe mehet egy kis csicsa. :)
És a megnyerésbe is lehet effekteket tenni. ( Szegény István. A kisujját nyújtja...) :)
Hát igen. De pl. a hangeffektekben, menüben mi is segíthetünk. Vagy nem tudom, István egyedül akarja-e megcsinálni az egészet, végülis az ő projektje.
A hangeffekteken gondolkoztam, milyenek lehetnének, de túl újszerű dolgok nem jutottak eszembe. Esetleg a robbanások, netalán a lövések hangjához lehet két csatorna is egyszerre, ezeket összekötni szűrővel vagy gyűrűmodulációval, az EP-sebb hangulatú lehetne. De lehet, Istvánnak még jobb ötletei vannak már. :D
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: GRACHA és Scroll
« Reply #74 on: 2017.June.30. 19:59:04 »
Szuper, nagyon sokat gyorsult a játék, talán egy picit könnyű, 3 sör után elsőre a 4. pályáig jutottam, másodokra az ötödikig, a 4. pálya elég nehéz, inkább a 2., és 3. tűnik könnyűnek, ott nem is repülnek a rakéták, igaz, nem emlékszem, lehet C64-en is ilyen volt, és ha az ellenfelek is megjelennek, az még nagyon sokat nehezít a játékon.
Szerintem egyelőre ne legyen módosítva a nehézség, nézzük meg mi lesz, ha megjelennek az ellenfelek is (lehet rosszul emlékszemem, de mintha C64-en ellenfelek nem lettek volna), nekem nagyon tetszik a gáma.
Én arra szavaznék, hogy lehessen be, vagy épp kikapcsolható raszter függőleges parallax nélkül, az legalább nem használna CPU időt, de ez ráér a legvégén, nagyon jó az űrhajó mozgása, a scroll, és a rakéták mozgása is.