Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: GRACHA és Scroll (Read 46459 times)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: GRACHA és Scroll
« Reply #150 on: 2017.July.13. 13:20:14 »
Grafikát nem hiszem, hogy tudok szerkeszteni.

A chrset4.png bármilyen PC-s képszerkesztő programmal módosítható.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: GRACHA és Scroll
« Reply #151 on: 2017.July.13. 13:23:29 »
Nekem tetszik így az űrhajó, sztem pont jók arányaiban a színek.

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: GRACHA és Scroll
« Reply #152 on: 2017.July.13. 17:27:46 »
Igen!

A következő verzióban így módosulnak a zenék a BASIC változatokhoz képest:

- win mus (indításkor): -1 dB
- spacemusic final (1., 2., 5. és 6. szektor): -4.5 dB (-5 dB volt)
- level1 mus (3. és 4. szektor): -3 dB (level4 mus és -5 volt az is), 0.733x időtartam
- lost2 mus: -2.5 dB
- win2 mus: -1.5 dB

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: GRACHA és Scroll
« Reply #153 on: 2017.July.13. 17:32:45 »
amúgy, nem lehetne energia? tehát hogy ne nyírjon ki egyből a rakéta. (földbe csapódás persze igen).
így lehetne gyorsabb is a játék, pörgősebb :)
tényleg csak én nem tudok átjutni 3 rakétánál tovább? :D
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: GRACHA és Scroll
« Reply #154 on: 2017.July.13. 17:54:53 »
[ Guests cannot view attachments ]

- zenék frissítve
- a pályát külön file-ból betöltő verzió is készült (skrambl2.com és skramble.dat)

A skramble.dat file a következőket tartalmazza, egyenként epcompress -raw -m2 formátumban tömörítve:
- pálya karakterkészlet scrollozva (8 fázis * 2048 byte = 16K, 174 karakter használható)
- karakter konvertáló táblázat scrollozáshoz (40 * 64 byte, a táblázatot karakter1 * 64 + karakter2 címezi)
- pálya adat (változó hosszúságú)
- játék közben hallható zenék (512 + 1024 + 8 byte)

Zene formátum:
- az első 512 byte a burkológörbe adat (256 * bal, jobb hangerő)
- a következő 1024 byte a zene, egy hang 4 byte, tehát jelenleg 256 lehet összesen
- a hangok formátuma: időtartam 1/50 másodperc egységekben, burkológörbe kezdő pozíció, frekvencia + torzítás (16 bit, az alsó byte az első)
- a zenék végét egy 0 időtartamú hang jelzi
- az utolsó 8 byte a szektorok kezdő pozícióit tartalmazza a zene táblázatban, a 0. szektor nem használt

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: GRACHA és Scroll
« Reply #155 on: 2017.July.13. 18:06:42 »
Viszonylag véglegesnek tűnő háttérzene. Az elején a torzított hangoknak szebb hangokat adtam meg. De talán még az elejefelé lehetne pár torzított hangot átírni, hogy szebb legyen, vagy jó így, nem tudom.
(Attachment Link)
Nekem egy picit fura az elején az a rész, ahol a torzított hangok és a normál hangok egyszerre szólnak, egyébként jó.
Win zenéből mind a kettő jó, lostból pedig a lost2 a legjobb.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: GRACHA és Scroll
« Reply #156 on: 2017.July.13. 18:51:21 »
- zenék frissítve
- a pályát külön file-ból betöltő verzió is készült (skrambl2.com és skramble.dat)
Szerintem teljesen jó, mondhatni kész verzió :)
Az utolsó pályán nem tudtam végigmenni, de ez az én bénaságom, vagy a laptopbillentyűzeté, vagy a kettő együtt :D

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: GRACHA és Scroll
« Reply #157 on: 2017.July.13. 19:02:40 »
amúgy, nem lehetne energia? tehát hogy ne nyírjon ki egyből a rakéta. (földbe csapódás persze igen).
így lehetne gyorsabb is a játék, pörgősebb :)
tényleg csak én nem tudok átjutni 3 rakétánál tovább? :D

Ez a végigjátszás ugyan nem tökéletes, de szerintem a rakéták általában nem jelentenek nagy problémát:
[ Guests cannot view attachments ]

Bár az 5. szektor előtt van 3 rakéta közvetlenül egymás mellett, ott nehéz lehet átjutni, viszont (amint látható) itt már az 5. szektorban indul újra a játék, ami kisebb "csalás".

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: GRACHA és Scroll
« Reply #158 on: 2017.July.13. 19:11:23 »
A következő verzióban így módosulnak a zenék a BASIC változatokhoz képest:
Jó lesz!
(A win zenét nem tudtam tesztelni, mert nem jutok a végére. De a múltkoriban jónak tűnt.)

Nekem egy picit fura az elején az a rész, ahol a torzított hangok és a normál hangok egyszerre szólnak
Akkor még próbálok bütykölni vele.
Egyébként sokkal jobb zenét is lehetne csinálni hozzá, felhasználva az összes torzítást, és ezeket variálni.

tényleg csak én nem tudok átjutni 3 rakétánál tovább? :D
Engem a végefelé azok a keskeny folyosók nyírnak ki mindig. Annyira finoman kell beállítani, hogy ne súrolja a falat se, hogy azon sose jutok túl snapshot mentés nélkül. Nem lehetne azokat kevésbé keskenyre venni?

100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Online Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14722
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: GRACHA és Scroll
« Reply #159 on: 2017.July.13. 19:14:13 »
Na így végre láttam a további pályákat is :-)
Nagyon jól néz ki!
Esetleg még egy High Score listát lehetne bele tenni?

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: GRACHA és Scroll
« Reply #160 on: 2017.July.13. 19:28:40 »
Esetleg még egy High Score listát lehetne bele tenni?

Elvileg megoldható (esetleg a memória kisebb átrendezésével), bár az eredeti verzióban nincsen, és én általában nem sok figyelmet fordítok a listára azokban a játékokban, ahol van ilyen. :oops:

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: GRACHA és Scroll
« Reply #161 on: 2017.July.13. 19:31:17 »
Akkor még próbálok bütykölni vele.
Egyébként sokkal jobb zenét is lehetne csinálni hozzá, felhasználva az összes torzítást, és ezeket variálni.
Sztem nem kell, játék közben vagy nem voltak benne, vagy fel se tűnt, tehát jó :)
Engem a végefelé azok a keskeny folyosók nyírnak ki mindig. Annyira finoman kell beállítani, hogy ne súrolja a falat se, hogy azon sose jutok túl snapshot mentés nélkül. Nem lehetne azokat kevésbé keskenyre venni?
Engem is :ds_icon_cheesygrin:
Szerintem ha szélesebb lenne, túl könnyű lenne, utolsó pálya legyen nehéz :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: GRACHA és Scroll
« Reply #162 on: 2017.July.13. 19:33:55 »
Elvileg megoldható
A következő EP találkozón biztos előkerül ez a játék, és hátha versenyezni fognak a jelenlevők, és az utókor számára elmenthető pontszámtábla lenne a legjobb. :D
Ugyanilyen okból kéne majd ponttábla a Treasure Cave játékba is.
Esetleg lehet majd játékversenyt rendezni az utóbbi években készült EP játékokkal, és aki az összesítésben nyer, az ajándékba kap valamit. Az összesítéshez is majd lehetne valami programot írni. :D

utolsó pálya legyen nehéz :)
Nekem egy darabig eltartott, mire rájöttem, az üstökösök kikerülésére mi a trükk, és az azutáni pályával is elvoltam egy darabig, de a szűk folyosók trükkjére nem jövök rá. Mindig vagy sikerül, vagy nem. Most pont sikerült az előbb, de csak véletlenül, 20 játékból egyszer van ilyen.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: GRACHA és Scroll
« Reply #163 on: 2017.July.13. 19:46:47 »
de a szűk folyosók trükkjére nem jövök rá. Mindig vagy sikerül, vagy nem. Most pont sikerült az előbb, de csak véletlenül, 20 játékból egyszer van ilyen.

Itt kifejezetten hasznos, hogy a visszafelé mozgás sebessége megegyezik a pályáéval, a vízszintes részeknél előre kell menni, a függőlegeseknél pedig vissza és fel vagy le. Probléma akkor van, ha elfogy a hely. :)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: GRACHA és Scroll
« Reply #164 on: 2017.July.13. 19:49:49 »
Itt kifejezetten hasznos, hogy a visszafelé mozgás sebessége megegyezik a pályáéval, a vízszintes részeknél előre kell menni, a függőlegeseknél pedig vissza és fel vagy le. Probléma akkor van, ha elfogy a hely. :)
igen, meg akkor, amikor béna az ember, és vagy túltolja, bele a falba, vagy épp kevés a vertikális mozgás, és akkor jön az orral a falba rész :D