Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: game00 (Read 34647 times)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: game00
« Reply #45 on: 2013.November.06. 23:59:07 »
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: game00
« Reply #46 on: 2013.November.07. 09:27:10 »
Quote from: endi
egy másik generátor:
Olyasmi fílingem van, mintha ez az előbbinek a gyengébbik vagy korábbi verziója lenne ...
« Last Edit: 2013.November.07. 10:58:39 by szipucsu, Reason: Idézethez az ablak lemaradt, pótolva. »
Z80 System

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: game00
« Reply #47 on: 2013.November.07. 10:06:04 »
EP-n is van alul/felüláteresztő szűrő, csak sajnos egy csatorna beáldozásával használható, sosem próbálkoztam vele, és sajnos a hangokhoz egyáltalán nem értek, de azért állítom, hogy négyszögjelekkel is tuti egész jó hangzás elérhető :D

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: game00
« Reply #48 on: 2013.November.07. 10:12:38 »
Quote from: geco
EP-n is van alul/felüláteresztő szűrő, csak sajnos egy csatorna beáldozásával használható, sosem próbálkoztam vele, és sajnos a hangokhoz egyáltalán nem értek, de azért állítom, hogy négyszögjelekkel is tuti egész jó hangzás elérhető :D
sajnos ezt eddig senkinek sem sikerült a gyakorlatban bebizonyítania...
ezek a szűrők, gyűrűmoduláció totál olyan hangzást ad mint a sima torzítások
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: game00
« Reply #49 on: 2013.November.07. 10:12:58 »
Quote
EP-n is van alul/felüláteresztő szűrő, csak sajnos egy csatorna beáldozásával használható, sosem próbálkoztam vele, és sajnos a hangokhoz egyáltalán nem értek, de azért állítom, hogy négyszögjelekkel is tuti egész jó hangzás elérhető 
Ha vannak, akkor miért kevesellte oket valyon IstvanV ?

Egész jo ... egész jó ... kipróbáltad a példákat amiket becsatoltam ? Azok szerintem egész jól mutatják, hogy aluláteresztő szűrő nélkül az egész jó nem egészen jó.
Z80 System

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: game00
« Reply #50 on: 2013.November.07. 10:25:17 »
Quote from: Z80System
Egész jo ... egész jó ... kipróbáltad a példákat amiket becsatoltam ? Azok szerintem egész jól mutatják, hogy aluláteresztő szűrő nélkül az egész jó nem egészen jó.
Nem :oops: , de az ay-s gépeken is voltak egész jó effektek játék közben, ezért mondom, hogy tuti lehetne négyszögjellel is egész jó effekteket csinálni, hozzáértő kezek kellenek hozzá , Szipucsu hol vagy? :D Ha az 50Hz kevés, akkor lehet emelni a tétet.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: game00
« Reply #51 on: 2013.November.07. 10:33:52 »
Quote from: geco
Nem :oops: , de az ay-s gépeken is voltak egész jó effektek játék közben, ezért mondom, hogy tuti lehetne négyszögjellel is egész jó effekteket csinálni, hozzáértő kezek kellenek hozzá , Szipucsu hol vagy? :D Ha az 50Hz kevés, akkor lehet emelni a tétet.
én marha sokat próbálkoztam annak idején is meg azóta is emun
specy128 játékokban 99%-ban ugyanolyan effektek vannak mint amit az ep tud
de továbbra is hiszek abban hogy itt valami felfedezetlen van :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: game00
« Reply #52 on: 2013.November.07. 10:57:08 »
Quote
specy128 játékokban 99%-ban ugyanolyan effektek vannak mint amit az ep tud

Mostmár végig fogom nézni ezeket a s128 játékokat ... Méretükről lehet megismerni őket ?
Z80 System

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: game00
« Reply #53 on: 2013.November.07. 11:04:34 »
Quote from: endi
egy másik generátor:
http://www.superflashbros.net/as3sfxr/
Az automatikus generálásnál itt is alig használja a szinuszhullámot, csak lézerhangoknál, ott se mindig.
Az FL Studio Toxic Biohazard pluginja lehet még jó, ott nem csak háromszög-, négyszög-, szinuszhullám van és egy zaj, hanem vagy húszféle hullámforma, bár azt inkább zenéhez tervezték, nem hangeffektekhez.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: game00
« Reply #54 on: 2013.November.07. 11:10:38 »
Quote from: geco
Szipucsu hol vagy?
Effektekben nem vagyok olyan jó. :D De pl. két csatornán gyűrűmodulációval egész félelmetes bombazuhanást lehet elérni, ha pl. 1 PITCH értékben tér el egymástól a két csatorna hangmagassága.
Ebben a videóban hallható ilyesmi, amikor zuhan a bomba, de itt véletlenszerűen adja meg a PITCH különbséget 0 és 1 között valahol.

De van 3 fajta torzítás, azért az nem kevés, és pl. a STYLE 16-ot is alig használták, pedig olyan hangzás tudtommal még C64-en sincs, de lehet, hogy tévedek.

Egyébként ha 0.1 PITCH értékkel tér el egymástól a két csatorna magassága és gyűrűmodulációval össze vannak kötve, az egészen újszerű hangzás, és picit még a háromszögjelre is emlékeztet, de az inkább zenénél lehet jó.
A zajcsatornához is megadható egy halom érték a STYLE-ben, azokat is alig használták, pl. a Sorcery-ben van ilyen.
« Last Edit: 2013.November.07. 11:22:17 by szipucsu »
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: game00
« Reply #55 on: 2013.November.07. 11:33:08 »
Hát jó ... lehet hogy most megsem, tehát egyszerűen a gyorsítás miatt mégis a digi lesz most a jó választás, de ha megvan a game00, akkor a game01 megkezdése előtt lehet mégis beleásom magam ebbe rendesen. És akkor a game01 már lehetne szinti hanggal, ha lehet jókat ...
Z80 System

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: game00
« Reply #56 on: 2013.November.09. 00:46:10 »
Na ... akadt egy kis probléma ... a 3 belapozot video szegmensemből a harmadik végén kemény 6144 byte szabad hely van ...

Ez lehetne a hang cache ... :)
Z80 System

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: game00
« Reply #57 on: 2013.November.09. 20:28:43 »
Na jól van, végülis akkor a "kényelmes legrosszabb eset" lesz maximum, a 3+3 hangos felállásban.

Úgyhogy továbbléptem, mostmár a háttér csillagmozgással bohóckodok újra. Egyrész többféle sebességgel akarom (magától értetődően), másrészt többféle színnel, és hát továbbra is maximum közeli sebességgel.

Jól el lehet molyolni itt mindennel ... és hát jó sok paraméter van.

Vajon úgy jövök -e ki jobban, ha csak kirajzolom a csillagokat, aztán rárajzolom a sprite -okat, és mindezt sima bájtos nullázással illetve másolással, és majd a bájtos kitakarások nem lesznek zavaróak ?

Vagy inkább a sprite -ok két szélét maszkoljam vagy xor -oljam ? Vagy inkább rajzoljam ki előre a sprite -okat és a csillagok kirajzolását maszkoljam be a sprite -ok alá ?

Annyi féle verziót kell kipróbálni ...
« Last Edit: 2013.November.09. 21:16:00 by Z80System »
Z80 System

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: game00
« Reply #58 on: 2013.November.10. 00:34:13 »
löktyed az új verzsönöket inkább mint hogy ennyit írol :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: game00
« Reply #59 on: 2013.November.10. 07:21:14 »
Én a sima sprite rámásolást választanám, nem hinném, hogy annyira zavaró lesz 1-2 pötty pár pixellel korábban való eltűnése :D