Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: game00 (Read 34650 times)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: game00
« Reply #15 on: 2013.November.06. 09:30:49 »
Quote from: Z80System
Viszont sokat esznek ramban és prociban is eléggé.
Ez ugyan csak 1% CPU időt takarítana meg, de a megszakítás kezelő rutint át lehetne másolni 0038h címre, és akkor megtakarítható lenne egy JP utasítás (10 ciklus / 0.00025 s).

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: game00
« Reply #16 on: 2013.November.06. 12:36:43 »
Hmmm ... azt továbbra sem tudom, hogy Dave -vel lehetne -e ilyen hangokat csinálni vagy sem,

de végülis így gombokat nyomogatva EP játéban gondolkodva abszolútértékben talán tényleg nem rosszak,

csak az ember ne akarja összehasonlítani az eredeti hanggal őket ...

Szóval én az eredetit választottam, azt hoztam át, azt akartam hallani, és persze nem azt hallom.

De azért nem olyan rosszak ezek ... már technikailag, nem a konkrét hangokra gondolok.
Z80 System

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: game00
« Reply #17 on: 2013.November.06. 12:47:27 »
Viszont azon gondolkodok, hogy lehet hogy tovább kéne rontani a minőséget. Ha 2KHz -en is lehetne (például az endi sample válogatós módszerével, és utána azokból annak kitalálásával, hogy vajon miért pont azok a hangok lettek jobbak, amik jobbak lettek) valami értelmes hangokat találni, akkor az ugye felezné a memóriaigényt, és ráadásul a CPU igényt is, ami úgy visszamenne 10% körülire, ami már a majdnem elfogadható szint lenne.

Ez esetben akár vissza is lehetne csempészni a két lapozó utasítást, és akkor lenne egy önálló cache szegmense a hangoknak, amelyen egyszerre kb. 20 hang is elhelyezhető lenne.

Az már úgy sztm. elég változatos hangokat eredményezhetne.
Z80 System

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: game00
« Reply #18 on: 2013.November.06. 12:58:48 »
Van pl egy robbanásod ami főleg mély és főleg magas frekiket tartalmaz. Ez nem lesz jó alacsony frekin, mert a magas és mély hang is igényli a magas frekit (persze hangtól is függ).
Ilyenkor a robbanás eredetijét egy hangeditorban át kell alakítani EQ-val. Fel kell húzni a középmagas hangokat és lehúzni a mély és magasakat. Ezután konvertálni.
Persze jobb eleve olyan robbanást keresni ami inkább középmagas frekiket tartalmaz. De még ezt is érdemes meggyúrni editorban.
EQ-n kívül van más effekt is ami ilyet csinál, most nem jut eszembe a neve.
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: game00
« Reply #19 on: 2013.November.06. 13:05:58 »
De azt hiszem, inkább nem is filózok tovább, hanem inkább haladok a lényeggel, végülis azt már kipróbáltnak lehet venni, hogy felfele nem fogok mozdulni, vagy 4KHz hang lesz, vagy pedig ennél kisebb.

Elkezdem így 4KHz hang mellett beletenni a funkciókat, és akkor majd ahogy azok viszik az időt meg a memóriát, majd vagy visszakényszerítenek kisebb frekik fele, vagy megmaradunk itt, esetleg kevesebb egyszerre cache -elt hanggal, szélsőséges esetben összesen kettővel, 1 lövés hang + 1 robbanás hang. Vagy jobbik legrosszabb esetben az előző kettő mellé kerül ellenségenként +1 ellenség lövés és +1 ellenség robbanás. És ha még ennél is kevésbé legrosszabb, akkor lehetne egy főhős sérülés és egy ellenségenkénti sérülés hang.

Vagyis 3 állandó és három ellenségenként másolt hang, azaz 6 kéne legyen cache -elve egy kényelmes minimumnál, azt meg össze tudnám hozni akár most is, ha a jelenlegi 3 -as lapomon a videó memóriám után lévő kb. 8K helyet erre áldoznám, és abba a mindenkori 6 hangot belepaszíroznám.

Ez esetben persze az érdekesebb, majd egy másodperces, 3K hosszú mintáknak, amikből vannak az előbbi teszt verziókban, azoknak fuccs lenne ...
« Last Edit: 2013.November.06. 13:16:48 by Z80System »
Z80 System

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: game00
« Reply #20 on: 2013.November.06. 13:07:37 »
Quote
Ez nem lesz jó alacsony frekin, mert a magas és mély hang is igényli a magas frekit
Hmmm ... ez vajon miért lehet ? Az ember azt gondolná, hogy ha az ember kis frekire konvertál, az egy aluláteresztő szűrő, vagyis mély hangok megmaradnak, magasak meg magasságuk arányában pusztulnak kifele ... Miért igényelné a mély hang mégis a nagyfrekit ?
Z80 System

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: game00
« Reply #21 on: 2013.November.06. 13:17:48 »
Quote from: Z80System
Hmmm ... ez vajon miért lehet ? Az ember azt gondolná, hogy ha az ember kis frekire konvertál, az egy aluláteresztő szűrő, vagyis mély hangok megmaradnak, magasak meg magasságuk arányában pusztulnak kifele ... Miért igényelné a mély hang mégis a nagyfrekit ?
hát egy mély 4szögjel nem igényli pl
:)
de egy mély színusz kis mintavételezéssel elég gáz lesz
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: game00
« Reply #22 on: 2013.November.06. 13:20:32 »
amúgy itt egy online effekt generátor, ami azért lehet jó mert szintetizált egyszerű hangokat jobban lehet kis frekin lejátszani

a randomize gombot ajánlom figyelmedbe :)

http://www.bfxr.net/
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: game00
« Reply #23 on: 2013.November.06. 13:25:49 »
Quote
amúgy itt egy online effekt generátor, ami azért lehet jó mert szintetizált egyszerű hangokat jobban lehet kis frekin lejátszani

a randomize gombot ajánlom figyelmedbe 

Megnézem, ha visszajöttem, de mi értelme van digivel játszani le egyszerű szintetizált hangmintákat ? Akkor egyszerűen szintetizálni kell őket a Dave -vel. Nem ?
Z80 System

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: game00
« Reply #24 on: 2013.November.06. 13:27:20 »
Quote from: Z80System
Megnézem, ha visszajöttem, de mi értelme van digivel játszani le egyszerű szintetizált hangmintákat ? Akkor egyszerűen szintetizálni kell őket a Dave -vel. Nem ?
hát ha van cpu időd rá...
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: game00
« Reply #25 on: 2013.November.06. 13:44:43 »
Quote
a randomize gombot ajánlom figyelmedbe 

http://www.bfxr.net/

Hát appám, ezek között azért pikkpakk akadnak baromira meggyőzőek !

Oké többnyire a magashangos cicergős jött (nem szórakoztam sokat), de azért a 20 próbálkozásból pár nagyon frankót is bevágott a random !

Biztos hogy ezek a hangok sima ügyek a Dave -nek ? Mert ha igen, akkor eléggé Dave rúlz ...

Pld. vegyük az attach -ban lévő hangot (az oldalon simán be lehet tölteni), ezt szerinted a Dave így simán tudná ?
Z80 System

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: game00
« Reply #26 on: 2013.November.06. 13:47:01 »
félreértetted
ezeket digizve tudod használni
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Online szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: game00
« Reply #27 on: 2013.November.06. 14:25:43 »
Quote from: Z80System
Miért igényelné a mély hang mégis a nagyfrekit ?
Szerintem azért, mert a mély hangoknak több a hallható felhangja mint a magas hangoknak. Ha kiírtjuk a felhangokat (a magas hangokat), a mély hang kevésbé lesz telt már.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: game00
« Reply #28 on: 2013.November.06. 14:36:45 »
Szerintem hasonló hangokat Dave-vel is le lehetne szépen játszani 50Hz-es lejátszóval, csak ugye a progi nem Dave regiszterekre konvertál :lol: , ha az 50 Hz kevés lenne, akkor fel lehetne menni 300Hz-es megszakításban lejátszásra, tuti kevesebb időt enne a frekvencia, és a volume érték kiírása, mint a 4 KHz-es digi.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: game00
« Reply #29 on: 2013.November.06. 15:23:10 »
Quote from: geco
Szerintem hasonló hangokat Dave-vel is le lehetne szépen játszani 50Hz-es lejátszóval, csak ugye a progi nem Dave regiszterekre konvertál :lol: , ha az 50 Hz kevés lenne, akkor fel lehetne menni 300Hz-es megszakításban lejátszásra, tuti kevesebb időt enne a frekvencia, és a volume érték kiírása, mint a 4 KHz-es digi.
amúgy igen. sokkal többet ki lehet hozni a daveből mint amit az exos hangrendszer mutat, úgy értem még 50Hz-n is. pl ha lenne envelope a torzításokhoz... egy jó editor amiben nagyon könnyen lehet dolgozni stb...
Vigyázat! Szektás vagyok! :)