Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: game00 (Read 18812 times)

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3926
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Chrome 36.0.1985.125 Chrome 36.0.1985.125
    • View Profile
Re: game00
« Reply #135 on: 2014.August.01. 20:59:16 »
Quote
értem, én másképp közelítettem meg a bénaságot, azt hittem azt szeretnéd bizonyítani, hogy mennyivel bénább, ha 1 pixelt haladunk nem egy, hanem 2-3 frame alatt.
Hát nem ... elismerem hogy kattant vagyok, de azért azt hogy ha valamit elrontunk az szarabb lesz, azt nem akarnám még én sem bizonyítani ... :)

Úgy is mondhatnám, hogy van egy létező X játék, ami 2 vagy 3 frame -esen X sebességgel működik (mert csak 2 frame -esre tudták megírni gépsebesség miatt),

akkor ha te azt 50FPS -re "kapcsolnád" (mert már elbírja egy turbós gép mondjuk) akkor a frame -enkénti léptetéseit nyilván felezni vagy harmadolni kéne, mint ahogy nmost van,

ekkor ugyanolyan (most se menjünk bele a görbeközelítések problémájába) sebességű és dinamikájú játékot kapnál, csak sokkal sűrűbb frissítéssel, finomabb frame -enkénti mozgásokkal.

És Zozó meg tudomismég kik ezt kérdőjelezték meg, hogy nem is lesz az 50FPS sokkal jobb, mint a 25 FPS vagy még kisebb. Hogy nem is kell az ...
Z80 System

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 5431
  • Country: hu
  • OS:
  • Linux Linux
  • Browser:
  • Firefox 24.0 Firefox 24.0
    • View Profile
Re: game00
« Reply #136 on: 2014.August.01. 21:10:51 »
Mondjuk szerintem a 25Hz még fasza, elég folyamatosnak tűnik, de majd meglátjuk a teszten, mondjuk még annyi ronthat az összképen, hogy lorest-használsz, így nagyobb lesz az ugrás 25Hz-re váltásnál, természetesen arányaiban nem, mert ugyanúgy dupla pixel lesz, mint hiresben, csak nekem a fejemben mégis úgy áll össze a kép, hogy így mégis rosszabb lesz az összhatás, mint jobb felbontás mellett, de majd meglátjuk :)

No még annyi, hogy olyan korból származó gépről beszélünk, amikor nem nagyon volt 50 fps-es játék, nem az volt a cél, más volt fontos.
« Last Edit: 2014.August.01. 21:15:29 by geco »

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3926
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Chrome 36.0.1985.125 Chrome 36.0.1985.125
    • View Profile
Re: game00
« Reply #137 on: 2014.August.01. 21:21:47 »
Quote
Mondjuk szerintem a 25Hz még fasza, elég folyamatosnak tűnik,

Noooooooooooo ! :)


Quote
mondjuk még annyi ronthat az összképen, hogy lorest-használsz, így nagyobb lesz az ugrás 25Hz-re váltásnál, természetesen arányaiban nem, mert ugyanúgy dupla pixel lesz, mint hiresben, csak nekem a fejemben mégis úgy áll össze a kép, hogy így mégis rosszabb lesz az összhatás, mint jobb felbontás mellett, de majd meglátjuk

Ha jól értelek, akkor én pontosan ellenkezően gondolom.

Valóban rontani fog az összképen a lores, mert az átlag játek hires, és a lores sztm sokkal érzéketlenebb a frissítési frekire. Tehát nemhogy az lesz, hogy loresben szarabbul nez ki a 25Hz, mint hiresben nézne ki a 25 Hz,

hanem hogy a lores többet elrejt amjd a frekicsökkenésből. Mert mi nem a hires 50 FPS -hez hasonlíthuk majd a lores 25FPS -t,
hanem a lores 50 -hez a lores 25 -ot.

es ha a felbontás már konstans, akkor a hiába próbál az 50 Hz finomabban mozogni, ha a felbontás nem tudja megjeleníteni a finom mozgást ...

tehát a hireshez a lores persze h szarabb, de mi 2 lorest fogunk osszehasonlítani, ami sztm kevésbé frekiérzékeny,
mint ha 2 hirest hasonlítanánk össze frekiben ... nem ?
Z80 System

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3926
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Chrome 36.0.1985.125 Chrome 36.0.1985.125
    • View Profile
Re: game00
« Reply #138 on: 2014.August.01. 21:32:57 »
Tehát ha van egy pixel loresben (függetlenül attól, hogy az milyen rondán tudna közelíteni bármit is, mert túl nagy pixel), azt loresben egy pixelesével tudod mozgatni,

míg hiresben ha veszel egy 2X2 pixeles blokkot, ami pont úgy néz ki mint a lores pixel, na ott már lesz értelme duplázni a frekit, mert ott 1 hires pixelesével (a 2X2 -es kockánk felével) is tudod mozgatni, ami a dupla frakivel pont ugyanaz a sebesség (fizikai méret/másodpercben) mint a lores fele freki.

Érted ?

Tehát sztm minnél nagyobb a felbontás, annál érzékenyebb lehet a frekire egy finom és lassú mozgás.
Z80 System

Online Zozosoft

  • EP addict
  • *
  • Posts: 13534
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 31.0 Firefox 31.0
    • View Profile
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: game00
« Reply #139 on: 2014.August.01. 21:33:56 »
Mozifilmek is csak 24 fps-sel készültek. Most a legújabb XBOX-on egy csomó játék csak 30 fps-sel fut.

Mindenesetre nagyon kíváncsi leszek ha lesz már egy játszható demó, hogy észrevenni bármit is :-)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 5431
  • Country: hu
  • OS:
  • Linux Linux
  • Browser:
  • Firefox 24.0 Firefox 24.0
    • View Profile
Re: game00
« Reply #140 on: 2014.August.01. 21:36:16 »
Nem tudom, szerintem, de ez tényleg csak szerintem a lores nem teszi frekiérzéketlenebbé a dolgot, de ezt tényleg meglátjuk majd, viszont az jutott eszembe, hogy programkód módosítása nélkül át lehetne váltani hiresbe is, csak annyi kell hozzá, hogy minden LPB-ben átváltunk hiresbe, és a bal, és jobb margót beállítjuk úgy, hogy a kettő különbsége fele legyen a lores beállításnak, így mindkét verzió letesztelhető egyszerre, ugyanazon játékon, csak pár sorral nőne a kód :)

Igaz, így nyújtott képernyőt kapnánk, az arányok beállításához egy picit több módosítás kéne az LPT-ben, de az is megoldható, és tényleg úgy, hogy a játék kódjához nem kell hozzányúlni a váltások miatt.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7305
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Chrome 36.0.1985.125 Chrome 36.0.1985.125
    • View Profile
    • Honlapom
Re: game00
« Reply #141 on: 2014.August.01. 21:36:59 »
Quote from: Zozosoft
Mozifilmek is csak 24 fps-sel készültek. Most a legújabb XBOX-on egy csomó játék csak 30 fps-sel fut.

Mindenesetre nagyon kíváncsi leszek ha lesz már egy játszható demó, hogy észrevenni bármit is :-)
mozifilmek és komolyabb játékok esetén azonban van motion blur, azaz a köztes frame-k ott vannak, csak elkenődve, de ez is információ az agynak
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3926
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Chrome 36.0.1985.125 Chrome 36.0.1985.125
    • View Profile
Re: game00
« Reply #142 on: 2014.August.01. 21:44:54 »
Quote
Mozifilmek is csak 24 fps-sel készültek. Most a legújabb XBOX-on egy csomó játék csak 30 fps-sel fut.
Nem számít, sztm teljesen más dolog. Én is sokszor észrevettem, hogy 3D képnél, mikor pld. előre haladunk sokkal kevésbe zavaró a frekicsökkenés, de ha forgunk vagy oldalozunk, akkor zavaróbb. Egyébként is hangsúlyoztam végig a VASON (eredeti EP) és "8 bites cuccok" tehát egy scrollokkal és sprite -okkal, pontokkal operáló game.

De egyébként egy mai konzolos 30FPS -es játéktól is besírok a 60FPS -hez képest, de nem tartozik a 3D scene/mai hardverek az összehasonlításom tárgyába.

Mozifilmek totál nem számítanak, én sem értem, mert filmeknél meg a 60 FPS -es kamerás felvételeket utálom, és a 25 -öset meg szeretem, abszolút nem értem miért, itt nem is érdekes.
Z80 System

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3926
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Chrome 36.0.1985.125 Chrome 36.0.1985.125
    • View Profile
Re: game00
« Reply #143 on: 2014.August.01. 21:45:47 »
Még lehet az is számít, hogy TV vagy monitor ... nem tudom, majd kiprobáljuk. :)
Z80 System

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3926
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Chrome 36.0.1985.125 Chrome 36.0.1985.125
    • View Profile
Re: game00
« Reply #144 on: 2014.August.01. 21:49:09 »
Quote
Nem tudom, szerintem, de ez tényleg csak szerintem a lores nem teszi frekiérzéketlenebbé a dolgot, de ezt tényleg meglátjuk majd, viszont az jutott eszembe, hogy programkód módosítása nélkül át lehetne váltani hiresbe is, csak annyi kell hozzá, hogy minden LPB-ben átváltunk hiresbe, és a bal, és jobb margót beállítjuk úgy, hogy a kettő különbsége fele legyen a lores beállításnak, így mindkét verzió letesztelhető egyszerre, ugyanazon játékon, csak pár sorral nőne a kód 

Na már előre látom ... ott lesz a cucc, ordít róla majd, hogy 50 FPS állat minden kisebb frekihez képest ...

És akkor majd azt mondjátok, hogy azért van így, mert lores ... :)

De akkó bammeg csinálok egy hirest is ... ott is sz** lesz ami nem 50 ...
Z80 System

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 5431
  • Country: hu
  • OS:
  • Linux Linux
  • Browser:
  • Firefox 24.0 Firefox 24.0
    • View Profile
Re: game00
« Reply #145 on: 2014.August.01. 21:53:44 »
Quote from: Z80System
Na már előre látom ... ott lesz a cucc, ordít róla majd, hogy 50 FPS állat minden kisebb frekihez képest ...
És akkor majd azt mondjátok, hogy azért van így, mert lores ... :)
De akkó bammeg csinálok egy hirest is ... ott is sz** lesz ami nem 50 ...
:lol: :smt044
Azért hoztam fel, mert rövid kis addonnal megoldható lenne a váltás a két mód között, még úgyis, hogy mind vertikálisan, mind horizontálisan lecsökken a képméret a felére.
Ugye soronkénit LPT-t használsz, a fele akkora függőleges felbontás eléréséért 2 soros LPB-kkel?

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3926
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Chrome 36.0.1985.125 Chrome 36.0.1985.125
    • View Profile
Re: game00
« Reply #146 on: 2014.August.01. 21:56:35 »
Igen, azt használok, szerintem is csökkenthető volna egyszerűen, de ez meg egy HARMADIK osszehasonlytás lenne, hisz csak méretben csökkentesz, felbontásban nem.

Ez kb. olyan, mintha azt mondanánk, hogy alljunk messzebb a monitortól, és nézzük meg úgy mennyit ront a freki csökkenés ... :)
Z80 System

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 5431
  • Country: hu
  • OS:
  • Linux Linux
  • Browser:
  • Firefox 24.0 Firefox 24.0
    • View Profile
Re: game00
« Reply #147 on: 2014.August.01. 22:02:01 »
Quote from: Z80System
Igen, azt használok, szerintem is csökkenthető volna egyszerűen, de ez meg egy HARMADIK osszehasonlytás lenne, hisz csak méretben csökkentesz, felbontásban nem.

Ez kb. olyan, mintha azt mondanánk, hogy alljunk messzebb a monitortól, és nézzük meg úgy mennyit ront a freki csökkenés ... :)
Azért nem egészen, mert kisebbek lesznek a pixelek, és a mozgás összehasonlításhoz pont jó is, igaz minden kisebb is, végülis a második mondat áll, ha le akarom tesztelni abban a felbontásban, hátrálok pár lépést :D

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3926
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Chrome 45.0.2454.101 Chrome 45.0.2454.101
    • View Profile
Re: game00
« Reply #148 on: 2015.October.11. 19:47:28 »
Na, talán úgy néz ki (ha isten is szeret) hogy következhet egy EP fejlesztősebb szakasz az év hátralévő részében.

Az elmúlt évek tapasztalataiból, és a pillanatnyi szituból mérlegelve úgy döntöttem, hogy "mégsem" a játék demó,
éppenhogycsak játszható játékmechanika irányába haladok majd a fejlesztésekkel,

hanem hozni fogok komoly áldozatokat, kötni fogok tényleges kompromisszumokat
a minnél tökéletesebb, optimálisabb mechanikák, kód, technikai megoldások rovására,
a minnél szélesebb körben értelmezhető eredmény javára.

Ami itt játékot jelent.

Természetesen nem jelenti ez, hogy mostantól majd minden pikpakk menne majd,
minden ugyanúgy csigabiga lesz, mint eddig, de a target módosul kissé,
amolyan "linuxos" játékfejlesztések irányába: sosincs kész, sosincs vége a fejlesztésnek,
mindíg csak aktuális verziója van a dolognak, nincsen végcél,
de attól még játszható a cucc, kompakt formája is létezik,
nem csak egy rutin vagy könyvtár.

Természetesen esetleges lesz a végeredmény, dizájn szempontból semmi jót nem jósolok,
de mindenképp használható (itt. játszható) lesz bárki számára.

Písz!
Z80 System

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3926
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Chrome 45.0.2454.101 Chrome 45.0.2454.101
    • View Profile
Re: game00
« Reply #149 on: 2015.October.12. 19:13:54 »
Azon gondolkodok, hogy van EP -re (nagyjából az átiratoknak köszönhetően) mindenféle game,
gyenguszabbak, erősebbek, amit csak az ipar ki bírt izzadni magából annó.

Persze (megintcsak az átiratoknak köszönhetően) egyik nagy hiányosság hogy a játékok nincsenek az EP képességeire hangolva, kiélezve.
Alapvetően ezeken szándékoznék (pontosabban szándékoztam volna) faragni a játékdemó-fantáziálásaimban.

Azonban van egy másik aspektus, ami elképzelhető hogy a nagyérdemű számára még az előzőnél is sokkal fontosabb.
Korábban deklarált pálfordulásom ezt a (remélhetőleg) felismerést (is) célozza kiszolgálni.
Ez pedig a "Legkellemesebb EP játékok" témakörnél is taglalni próbált erővonal: hogy a játék játszassa magát.
Szórakoztasson, ne frusztráljon. Legyen benne valamiféle nehézségi fokozat állítás, és a szükségességig (játékfüggő)
precíz játékállásmentés (ha már egyik hardvermaszter sem képes rácuppanni a hw snapshot mentő funkcióra - úgy látszik túl nehéz ... :)),
és hát ezek akkor indukálni fognak egyféle szükséges kontent "mennyiséget" is, tehát pld. nem lehet a játékot összerakni mittomén
10 darab egyképernyős pályával, melyek marha szépen vannak ugyan kidolgozva, de űberveszett nehezek (Pld. Olli and Lissa).

Szóval ez érdekes lesz ... de most valahogy ehhez lett kedvem, ahogy így összeállt az EP konfigom ...
Mégse csak valami tech csillivilli, hanem valamire használni is lehessen ...

Lehet nem lesz X, csak egyetlen darab, de az kompakt és játszható legyen ... mégpedig fenti paraméterekkel ...

Simán lehet hogy nem is fog sikerálni ... :)
Z80 System