Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: EXOS (Read 113489 times)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: EXOS
« Reply #240 on: 2017.June.05. 22:39:00 »
Érdekes, hogy 127 színt használ csak, nem mind a 256-ot. Lehet, nem nézne ki olyan jól? Pedig biztos jó lenne az is.

Az R regiszter (DRAM frissítéshez címet generáló számláló, amelyet minden utasítás olvasás növel) 7 bites, ezért van csak 128 szín a feketével együtt.

Quote
Meg lehet hívni vajon az EP feliratot kiíró és villogtató kódrészt úgy (pl. programból), hogy nincs újraindulás?

Talán megoldható, attól függően, hogy hogyan írták.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: EXOS
« Reply #241 on: 2017.June.11. 20:16:36 »
azon gondolkodtam, van az az exos visszafejtés "nagy zöld" könyv, azt valaki átolvasta? :)
lehet valami funkció ami rejtett, vagy nem ismerjük?
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: EXOS
« Reply #242 on: 2017.June.16. 21:22:46 »
meg még az jutott eszembe (bár lehet hogy már 5x megbeszéltük ezt is :) ), hogy vajon az exosban hogyan valósították meg a grafika kezelését?
pl minden plot utasítás vizsgálja hogy melyik szegmensre kell írnia? vagy eleve lehetséges úgy grafikus oldalt kérni hogy egy szegmensen legyen? (a mutant test c. játékoban exos képernyőre rakok sprite-okat, de valszeg nem túl kompatibilis megoldással).
ha jól emlékszem bárhol lehet egy videólap, több szegmensen is, és ez szívás, sebesség szempontból is.

pl a grafikus print (főleg c16 módban) tök hasznos játékok írására basic-ben, de lehetne sokkal gyorsabb is a kiírás... mennyivel jobb játékokat tudtam volna írni ha gyorsabb...
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: EXOS
« Reply #243 on: 2017.June.17. 12:14:31 »
pl minden plot utasítás vizsgálja hogy melyik szegmensre kell írnia? vagy eleve lehetséges úgy grafikus oldalt kérni hogy egy szegmensen legyen? (a mutant test c. játékoban exos képernyőre rakok sprite-okat, de valszeg nem túl kompatibilis megoldással).

Előfordulhat szegmenshatár átlépése, ezt nagyobb lapoknál nem is lehetne elkerülni, 42*27 karakter például 20412 byte. De a vonalrajzolás, kitöltés és egyéb műveletek nem számítják pixelenként újra a címet, hanem optimalizált kódot használnak a sugár mozgatására. Például egy pixel balra = RLC művelet a bit maszkon, ha túlcsordul, akkor DEC HL, és csak ilyenkor vizsgálja a szegmenshatárt. A pixelenkénti PLOT természetesen lassú, de elsősorban nem a laphatár figyelése miatt.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: EXOS
« Reply #244 on: 2017.September.25. 23:58:34 »
azon gondolkodtam, hogy vajon a hivatalos átiratok, sorcery, batman, wriggler stb exos képernyőt használnak vagy saját lpt-t?
wrigglerrel játszogattam (jó az extendedben a pálya léptetős cheat), és hát milyen szépen lehetne raszter színezni... :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: EXOS
« Reply #245 on: 2017.September.26. 00:18:28 »
azon gondolkodtam, hogy vajon a hivatalos átiratok, sorcery, batman, wriggler stb exos képernyőt használnak vagy saját lpt-t?
wrigglerrel játszogattam (jó az extendedben a pálya léptetős cheat), és hát milyen szépen lehetne raszter színezni... :)

A Batman és a Wriggler nem EXOS képernyőt használ, nem is EXOS kompatibilisek (felülírják a rendszerszegmenst). A Sorcery az EXOS LPT-jét használja, és talán VIDEO: csatornát is nyit, de természetesen nem EXOS hívásokkal rajzol a képernyőre.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: EXOS
« Reply #246 on: 2017.October.17. 19:06:35 »
jé mit találtam a pascal leírásban:

"A lefordított PASCAL program sokkal gyorsabban "eteti" a SOUND-eszközt, mint a BASIC, ezért problémát okozhat, hogy a sorban álló hangoknak fenntartott puffer betelik. Ilyenkor alapértelmezés szerint a SOUND eljárás várakozik addig, amíg a sorban felszabadul hely a berakni kívánt hangnak. Ez a PASCAL program drasztikus lassulását vonhatja maga után.
Ennek a helyzetnek feloldására szolgál a 13 EXOS változó: ha ennek értéke 1..255 között intervallumban van, nincs várakozás, helyette a SOUND eszköz .SQFUL hibát ad vissza ra-ban. Ezt a hibát lekezelendő újra azt a hangot kell a sorba raknunk, amit az előző próbálkozásnál nem sikerült."

http://ep128.hu/Ep_Util/Hisoft_Pascal.htm
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: EXOS
« Reply #247 on: 2017.October.23. 15:36:40 »
vajon lehet valahogy olyat hogy az esc szekvenciákat tartalmazó fájlt valahogy betölteni a memóriába, hogy ne kelljen mindig fájlból lejátszani?
lehetőleg ügye exdos nélkül, mert tudom, azon ott a ramdisk. (mekkora királyság lett volna ha alapból része az exdosnak a ramdisk...).
persze tudom, stringbe be lehet tölteni és azt szépen kiírogatni a csatornára, csak hát az valszeg tök lassú lesz.
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: EXOS
« Reply #248 on: 2017.October.23. 15:47:24 »
vajon lehet valahogy olyat hogy az esc szekvenciákat tartalmazó fájlt valahogy betölteni a memóriába, hogy ne kelljen mindig fájlból lejátszani?
lehetőleg ügye exdos nélkül, mert tudom, azon ott a ramdisk. (mekkora királyság lett volna ha alapból része az exdosnak a ramdisk...).
persze tudom, stringbe be lehet tölteni és azt szépen kiírogatni a csatornára, csak hát az valszeg tök lassú lesz.

BASIC-ben sok más lehetőség nincs, esetleg memóriába olvasni és onnan egy rövid gépi kódú rutinnal lejátszani. De a lassúság talán nem is nagy probléma ha a program egyébként is 250 MHz-es CPU-t igényel. :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: EXOS
« Reply #249 on: 2017.October.23. 15:57:46 »
BASIC-ben sok más lehetőség nincs, esetleg memóriába olvasni és onnan egy rövid gépi kódú rutinnal lejátszani. De a lassúság talán nem is nagy probléma ha a program egyébként is 250 MHz-es CPU-t igényel. :)

most egy demót írok ami 10 generált zenét tartalmaz, ahhoz kéne. ez sima gépen is megy. ki lehet választani 10 zenét.
na mindegy, akkor csak exdossal fog menni :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: EXOS
« Reply #250 on: 2017.October.23. 16:27:32 »
most egy demót írok ami 10 generált zenét tartalmaz, ahhoz kéne. ez sima gépen is megy. ki lehet választani 10 zenét.
na mindegy, akkor csak exdossal fog menni :)
DATA sorokban tárold le, ami a kimentett ESC szekvenciákban van benne. Karakterenként.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: EXOS
« Reply #251 on: 2017.October.23. 16:36:44 »
DATA sorokban tárold le, ami a kimentett ESC szekvenciákban van benne. Karakterenként.

Az úgy szerintem nem lenne jó, az a lényeg, hogy file legyen betölthető és ne legyen az adat fixen a BASIC programba építve. Erre a célra talán le lehetne foglalni egy területet (ALLOCATE) és azt egyszerű gépi kódú rutinokkal kezelni, amelyek EXOS blokk olvasás/írás műveletet végeznek.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: EXOS
« Reply #252 on: 2017.October.26. 18:59:07 »
az a baj hogy nincs olyan csatorna fajta hogy "buffer". mert ügye nem tehetem meg hogy hang esc szekvenciákat kiírok mondjuk egy szöveges képernyőre, majd onnan bármikor le tudom játszani get és hasonló parancsokkal kiolvasva...
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: EXOS
« Reply #253 on: 2017.October.26. 20:12:55 »
nem tehetem meg hogy hang esc szekvenciákat kiírok mondjuk egy szöveges képernyőre, majd onnan bármikor le tudom játszani get és hasonló parancsokkal kiolvasva...
Nyithatsz 256 színű grafikus lapot, oda plottal kiírhatod a szekvencia éppen aktuális bájtjának megfelelő színkódokat sorban pontokként, és a look utasítással beolvashatod. De gondolom, kicsit sok helyet foglal. A look-ot ne használd önmagában paraméterek nélkül, különben Picasso alkotást fog mutatni a gép lefagyás előtt.
Vagy még volt az a mód, ahol 256 színű karaktereket tudtál megjeleníteni, de az biztos nem jó erre.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: EXOS
« Reply #254 on: 2017.October.26. 23:22:11 »
az a baj hogy nincs olyan csatorna fajta hogy "buffer". mert ügye nem tehetem meg hogy hang esc szekvenciákat kiírok mondjuk egy szöveges képernyőre, majd onnan bármikor le tudom játszani get és hasonló parancsokkal kiolvasva...

Az ALLOCATE utasítással lehetséges puffert foglalni, amibe utána EXOS 6 hívással lehet csatornáról olvasni, vagy EXOS 8 hívással csatornára írni. Ez néhány byte gépi kód. Példa ennek a használatára:
[ Guests cannot view attachments ]
Talán célszerűbb lenne, ha a visszatérési érték a ténylegesen olvasott vagy írt adat mérete lenne, ez hasznos ismeretlen méretű file olvasásánál.
« Last Edit: 2017.October.26. 23:26:13 by IstvanV »