Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Entersnake - gracha kígyós játék (Read 46195 times)

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Entersnake - gracha kígyós játék
« Reply #135 on: 2019.July.27. 12:43:29 »
A várakozások közé belehetne rakni karakteres animációkat.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Entersnake - gracha kígyós játék
« Reply #136 on: 2019.July.27. 13:03:46 »
A várakozások közé belehetne rakni karakteres animációkat.
Mármint a menüben? Ott milyen karaktert lehetne animálni?
Esetleg a szóköz karaktert lehetne animálni, vonal mozoghatna pixelenként, a színe is változhatna közben. Itt most grafikus karaktereket kellene definiálni hozzá. De vonal helyett lehetne valami fantáziadúsabb alakzat is, pl forgó + jel, vagy növekvő-csökkenő kerületű négyszög, ilyesmik.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Entersnake - gracha kígyós játék
« Reply #137 on: 2019.July.27. 13:18:33 »
Közben fejlesztettem kicsit a legutóbbi verzión. Amikor varázsszer hatására bogyót vagy falat húz maga után, azt hangeffekt is kíséri. Valamit nem folyamatosan húzza ilyenkor a bogyót vagy falat, hanem kis megszakításokkal. Nem olyan megszakítással, ami a programozásban van. Szóval a LEPES eljárásba piszkáltam bele kicsit.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Entersnake - gracha kígyós játék
« Reply #138 on: 2019.July.27. 20:29:56 »
Kérdés amikor a kígyó mászkál a szélek felé csak nekem szól a "trapolás" a másik oldalon?

Csináltam egy CHR betöltőt, de mivel kevés volt a memória kitöröltem a DEF CHAR rutint.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Entersnake - gracha kígyós játék
« Reply #139 on: 2019.July.27. 20:35:09 »
Kérdés amikor a kígyó mászkál a szélek felé csak nekem szól a "trapolás" a másik oldalon?
Ha felvettél egy menet nélküli csavarnak álcázott objektumot, akkor a kígyó vagy falat, vagy bogyókat pakolgat le maga után. Ennek van most már hangja, szerintem ezt hallod. Ahol éppen lerakja a tárgyat a képernyőn, a sztereó térben onnan jön a hang. A zene meg onnan jön, ahol a kígyó feje van.
Pont ezt írtam az előző hozzászólásban.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Entersnake - gracha kígyós játék
« Reply #140 on: 2019.July.27. 20:51:15 »
Nem.
El indítom a játékot alul végig megy a kukac a jobb oldali falig és a bal oldalon hallom a "trappolást"

Más
A 930. sort nem értem pontosan

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Entersnake - gracha kígyós játék
« Reply #141 on: 2019.July.27. 21:11:10 »
El indítom a játékot alul végig megy a kukac a jobb oldali falig és a bal oldalon hallom a "trappolást"
Megnéztem, én nem hallottam ilyesmit. Ez csak most, ennél a verziónál jött elő? Snapshotot tudnál róla feltenni?

Quote
A 930. sort nem értem pontosan
IF VEGE THEN EXIT FOR
Ez még a Hamikában volt így. Ha akadálynak ütközik a kígyó, akkor a VEGE változó értékét átírja a VIZS eljárás 1-re, ezt a főprogram megnézi, és ha 1, akkor kilép a ciklusból. Utána még ellenőriz ezt-azt, hogy az idő telt-e le vagy ilyesmi, újra megnézi, hogy VEGE értéke egy-e, és akkor van elhalálozás. Kapásból most így emlékszem.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Entersnake - gracha kígyós játék
« Reply #142 on: 2019.July.27. 21:19:34 »
Már az es443.ep128s is ilyen. amit felraktál.

 

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Entersnake - gracha kígyós játék
« Reply #143 on: 2019.July.27. 21:32:08 »
Már az es443.ep128s is ilyen. amit felraktál.
Abban csak a menübe tettem be zenét. Az megzavart volna valami mást is? Ha a játék indításakor ki van adva a CLEAR SOUND, akkor nem lenne szabad bezavarnia.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Entersnake - gracha kígyós játék
« Reply #144 on: 2019.July.27. 21:34:21 »
Valami nem kerek.
Fel cserélődött a két kimenet.
Szoftveresen. Remélem.
Vagy  az átalakítok nem szabványosak.

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Entersnake - gracha kígyós játék
« Reply #145 on: 2019.July.27. 21:48:15 »
Ezért kérdeztem, hogy csak nálam?

Hiba elhárítva. USER ERROR

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Entersnake - gracha kígyós játék
« Reply #146 on: 2019.July.29. 10:29:26 »
es446.zip
Legyen ez a végleges verzió? Vagy akad még valami szépíteni való benne?
Szerintem a paletták nem tökéletesek, de nekem így is a színezéssel telt el a legtöbb idő. Nekem az zavaró, hogy ha sok minden van a képernyőn és a bogyók mellett ott a hosszú kígyó is, nem lehet ránézésre megkülönböztetni a kígyó gerezdjeit és a bogyókat. Pedig direkt azt a színt használja a kígyó, amit a pályaelemek ritkábban.
A bogyók villogása lehetne más még. Ha pillanatképet készítünk a játékról, vagy a bogyók néznek ki épp bénán a villogás fázisa miatt, vagy a kígyó feje nem látszik, mert pont felváltva rajzolja ki a kettőt.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Entersnake - gracha kígyós játék
« Reply #147 on: 2019.July.29. 13:24:54 »
Szerintem a paletták nem tökéletesek, de nekem így is a színezéssel telt el a legtöbb idő. Nekem az zavaró, hogy ha sok minden van a képernyőn és a bogyók mellett ott a hosszú kígyó is, nem lehet ránézésre megkülönböztetni a kígyó gerezdjeit és a bogyókat. Pedig direkt azt a színt használja a kígyó, amit a pályaelemek ritkábban.
A paletta színek végül is maradhat.
Csak kár hogy így csináltad.
DATA 0.SZÍN 1.2.3.4... SOR
DATA 1.SZÍN 1.2.3.4... SOR
DATA 2.SZIN 1.2.3.4... SOR
DATA 3.SZÍN 1.2.3.4... SOR

Lehetett volna
 DATA 1,2,3,4  1.sor
 DATA 1,2,3,4  2.sor
 DATA 1,2,3,4  3.sor
 DATA 1,2,3,4  x.sor
És kevesebb lett volna a FOR.
A bogyók villogása lehetne más még. Ha pillanatképet készítünk a játékról, vagy a bogyók néznek ki épp bénán a villogás fázisa miatt, vagy a kígyó feje nem látszik, mert pont felváltva rajzolja ki a kettőt.
most mivel van INK vagy CHARACTER.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Entersnake - gracha kígyós játék
« Reply #148 on: 2019.July.29. 18:27:35 »
A paletta színek végül is maradhat.
Csak kár hogy így csináltad.
Tudom, így nem annyira célszerű. De a szerkesztés, színezés szempontából így volt könnyebb soronként belőni a színeket, pl. minden sorban beállítani a háttér színét. Ha soronként az összes szín egymás mellett lenne, nehezebb lenne átlátni.

Quote
most mivel van INK vagy CHARACTER.
Set character-rel villogtatja a bogyókat a főprogramban. Máshogy nem is lehetne, hogy az összes egyszerre villogjon. Próbáltam másmilyenre is megcsinálni a villogás két fázisát, de úgy nem volt szembetűnő, ha mindkettőben a bogyó ugyanakkora, és csak benne a "csíkok" mások kicsit. Lehet, olyat kéne kipróbálni, hogy ugyanazok a pixelek mindkét fázisban a bogyókban, csak a színek vannak jól összecserélve. De lehet, hogy ezzel is próbálkoztam, már nem tudom.
De lehetne még ügyeskedni, hogy pl. a LEPES, VIZS, stb. eljárásba is betenni különböző fázisokat, így pl. forognának a bogyók vagy hasonló.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Entersnake - gracha kígyós játék
« Reply #149 on: 2019.July.29. 18:42:28 »
Tudom, így nem annyira célszerű. De a szerkesztés, színezés szempontából így volt könnyebb soronként belőni a színeket, pl. minden sorban beállítani a háttér színét. Ha soronként az összes szín egymás mellett lenne, nehezebb lenne átlátni.
Te tudod, hogy a legjobb neked.
Csak ötlet volt. Majd egyszer.
Set character-rel villogtatja a bogyókat a főprogramban. Máshogy nem is lehetne, hogy az összes egyszerre villogjon. Próbáltam másmilyenre is megcsinálni a villogás két fázisát, de úgy nem volt szembetűnő, ha mindkettőben a bogyó ugyanakkora, és csak benne a "csíkok" mások kicsit. Lehet, olyat kéne kipróbálni, hogy ugyanazok a pixelek mindkét fázisban a bogyókban, csak a színek vannak jól összecserélve. De lehet, hogy ezzel is próbálkoztam, már nem tudom.
De lehetne még ügyeskedni, hogy pl. a LEPES, VIZS, stb. eljárásba is betenni különböző fázisokat, így pl. forognának a bogyók vagy hasonló.

Igen én is ilyesmire gondoltam.
És akkor már beépíthető lenne a DEF CHAR_DEF rutin ami gyorsabban változtatja a karaktert.