Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Entersnake - gracha kígyós játék (Read 46133 times)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Entersnake - gracha kígyós játék
« Reply #15 on: 2019.July.02. 16:23:52 »
Ez a végleges változat is lehet:
[ Guests cannot view attachments ]
[ Guests cannot view attachments ]

- Ferro73 javaslatait is beletettem, kivéve az irányítással kapcsolatosat. Azért nem CASE 4 és CASE 8 van, mert így ha nyomva tartjuk jobbra/balra az irányt, átlósan fel/le is lehet navigálni egy karakternyit.
- A game overnél esztétikusabb lett a képernyő.
- Eddig a szintek közötti váltásnál előbb a palettát váltotta át, utána törölte le a pályát, ez esztétikátlan volt.
- 16 bogyó összeszedése után a keret színe megváltozik. Ilyenkor egyes powerupoknak más (kedvezőbb) hatása van.
- Tűzgombra a basic változat visszatér basicbe, visszaállítva az alapbeállításokat. (A zzzippelt változat nem szakítható meg.)
- 8-nál nem lehet több életünk. Ha még egyet felveszünk, egy életet von le.
- Balra és fel más a kígyó feje, mint jobbra és le
- A 20. pályán lehet csalni.
- Az egyik háttérzenének kétféle hangzása lehet, véletlenszerűen dől el, melyik lesz.
- A bogyókat külön szórja el a képernyő egyik és másik felén, így egyenletesebben oszlanak el. A legalsó sorba, ahonnan a kukac indul, nem rak bogyót.

Az első pálya palettája kevesebbszer jön elő, mint a másik kettő, mert utólag tettem be, és sajnáltam a pályák régi palettáját feláldozni. Még talán a 10. és 20. pálya között 1-2-szer be lehetne tenni azt  a palettát, de a korábbi nekem jobban tetszik azokon a pályákon. Így most 4-gyel kevesebbszer fordul elő az új paletta, mint valamelyik másik.

Amit még lehetne fejleszteni:
- Irányítás érzékenysége, de én már megszoktam így.
- Pontszámtábla töltés-mentés
- Több animált karakter játék közben (pl. kígyó gerezdjei, falak)
- Zene a menüben is
- Esetleg színek tökéletesítése

Meglepett, hogy az egész belefért a Zzzip-be, és nem volt túl sok címke.
« Last Edit: 2019.July.02. 18:28:20 by szipucsu »
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Entersnake - gracha kígyós játék
« Reply #16 on: 2019.July.02. 19:44:06 »
Az irányításnál nem ugy írtad a progit ,hogy átlósan tudjon menni.
Ugyan is csak 4 irányt állítottál:
X+1, Y=0 le v jobb
X-1,  Y=0 fel v bal
X=0, Y-1 bal v fel
X=0, Y+1 jobb v le
Ha mégis tud ilyet akkor valami fordítási baki van a zzzip-ben.

Mert nincs beprogramozva az átlohoz:
X+1  Y+1
X-1   Y+1
X+1  Y-1
X-1   Y-1
LIST 1200-



Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Entersnake - gracha kígyós játék
« Reply #17 on: 2019.July.02. 20:06:21 »
Az irányításnál nem ugy írtad a progit ,hogy átlósan tudjon menni.
Nem tud átlósan menni. Csak annyit tud, hogy ha jobbra megy és csak egy karaktert akarsz feljebb lépni és tovább menni jobbra, akkor a "jobbra" gombot nyomva tartva meg kell nyomni a "fel" gombot egy pillanatra, közben a jobbra gombot sem engedni el. Ez működik akkor is, ha balra mész éppen, és felfele vagy lefele akarsz menni egy karaktert.
Ha felfele vagy lefele megy a kígyó, akkor nem működik az egy karaktert jobbra/balra.

Jó lenne az átlós irány is? A Hamikában talán benne volt eredetileg. Azóta sokat bütyköltem azzal a játékkal és valamiért kivettem belőle az átlós irányt, talán még 25 évvel ezelőtt.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Entersnake - gracha kígyós játék
« Reply #18 on: 2019.July.02. 20:50:09 »
Hát ezért nem jó.
Vagy működik minden irányban vagy nem.
Szerintem.

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14722
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Entersnake - gracha kígyós játék
« Reply #19 on: 2019.July.02. 20:52:40 »
Hamika sose ment átlósan, így ennek se kell.

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Entersnake - gracha kígyós játék
« Reply #20 on: 2019.July.02. 21:52:17 »
Hamika sose ment átlósan, így ennek se kell.
Csak a 4 fő irány.

Lehetne nehezíteni, hogy csak 2 irány változtatás lenne.
Előre alapból megy.
Jobbra vagy balra fordítani lehessen persze csak a menetiránynak megfelelően.
Ez már nehezebb irányítás lenne.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Entersnake - gracha kígyós játék
« Reply #21 on: 2019.July.02. 22:29:04 »
Lehetne nehezíteni, hogy csak 2 irány változtatás lenne.
Attól tartok, a gyors sebesség miatt nem lenne jó, mert egy gombnyomásra akár tenne egy 270 fokos fordulatot és saját magába harapna. Ha nem lenne nagy sebesség, még talán jó is lenne úgy. De ha gondolod, megcsinálhatod, kíváncsi lennék.

A pontszámtábla mentés-töltés csak magnós gépnél ne működjön? Vagy működjön minden konfiguráción? (Nem tudom, ki olyan elszánt, hogy magnóval kimenti és betölti a legjobb eredményeket.) Emulátorban én file: eszközt használok és talán legjobb, ha minden konfigurációban működik.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Entersnake - gracha kígyós játék
« Reply #22 on: 2019.July.02. 22:57:03 »
Még egy hiba visszafelé is megy ez azonnali halál.
Ezt is orvosolni kell majd.

Elemzem, hogy megoldható-e
GET #X:A$ helyett SPEEK-et használni

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Entersnake - gracha kígyós játék
« Reply #23 on: 2019.July.02. 23:55:09 »
Még egy hiba visszafelé is megy ez azonnali halál.
Ezt is orvosolni kell majd.
Ez direkt van így. Én életemben először a TVC Gombócfalójával találkoztam, mint kígyós játékkal, ott is így volt, úgy emlékszem. Azóta az furcsa nekem, ha nem így van. Szerintem logikus, ha saját magába harap, akkor annyi. De meg lehetne csinálni, hogy ne így legyen, ha mások szerint is úgy lenne jobb. Nekem ez eddig eszembe se jutott.

Quote
Elemzem, hogy megoldható-e
GET #X:A$ helyett SPEEK-et használni
Szerintem megoldható. Pár éve a Dot Collector remake-ben is így írtad át. De az sima karakteres képernyőn futott, nem ilyen grafikus karakteres képernyőn.
De itt a GET-tel is elég gyors. Nem akartam lelőni a poént, de vannak terveim más, bonyolultabb kígyós játékokra is, ott talán érdemesebb lenne SPEEK-et használni GET helyett. De itt is megnézheted, csak nyerhetünk vele.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Entersnake - gracha kígyós játék
« Reply #24 on: 2019.July.03. 13:07:41 »
Az idő számláló "TIME" nem lehetne lépés vagy mozgás számláló?

Vagy akkor bele kellene rakni egy a másodperc számlálót.

A DISPLAY-ek text 40 4 szin

Így lehet SPEEK-elni.
Kicsit bonyolultabb mivel mindegyik sornak külön címe van, de átültethető.

Egyellöre ennyi.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Entersnake - gracha kígyós játék
« Reply #25 on: 2019.July.03. 13:35:36 »
Az idő számláló "TIME" nem lehetne lépés vagy mozgás számláló?
A hátralevő időt mutatja, ami hol gyorsabban, hol lassabban telik. Ha eléri a nullát, több bogyót kell összeszedni. Ennyiből az idő a logikus. De TIME helyett lehetne éppen STEPS is odaírva.
A sebességet befolyásolja, hogy milyen powerupokat veszünk fel, és eleve is gyorsul a sebesség (easy fokozatnál nem), ahogy telik az idő.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Entersnake - gracha kígyós játék
« Reply #26 on: 2019.July.03. 15:21:22 »
A hátralevő időt mutatja, ami hol gyorsabban, hol lassabban telik. Ha eléri a nullát, több bogyót kell összeszedni. Ennyiből az idő a logikus. De TIME helyett lehetne éppen STEPS is odaírva.
A sebességet befolyásolja, hogy milyen powerupokat veszünk fel, és eleve is gyorsul a sebesség (easy fokozatnál nem), ahogy telik az idő.

Csak azért mert minden lépés után a TIME egyel kevesebb.
És ha 1 másodpercben 3-mat lép akkor 3-mal kevesebb az idő.

Leforditani maj neked kell.
Az elképzelés jó megvannak a speek elérések.
Már csak integrálni kell. De még frissíteni kell a BASIC tudásomat.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Entersnake - gracha kígyós játék
« Reply #27 on: 2019.July.03. 18:26:40 »
Csak azért mert minden lépés után a TIME egyel kevesebb.
És ha 1 másodpercben 3-mat lép akkor 3-mal kevesebb az idő.
Szerintem logikusabb, ha time van odaírva (mert ha az idő letelik, akkor történik valami általában egy játékban), de végülis mindegy. Tőlem lehet steps (lépések) is. A játékokban általában a TIME az konkrét időegységben jelzi ki az időt? Most ezt fejből nem tudom.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Entersnake - gracha kígyós játék
« Reply #28 on: 2019.July.03. 18:42:18 »
Mindegy nekem.

megcsináltam a SPEEK et

Működik de nem 100-as valami miatt. teszteld.

Van e gyorsulás?

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14722
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Entersnake - gracha kígyós játék
« Reply #29 on: 2019.July.03. 19:04:18 »
SPEEK-eléshez ugye kiszeditek az aktuális videócímet az LPT-ből?