Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Entersnake 2 - scrollos gracha kígyós játék (Read 7003 times)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Entersnake 2 - scrollos gracha kígyós játék
« Reply #15 on: 2019.August.25. 21:17:33 »
Basic 510. leáll
A Zzzip meg elfogadta, és még ráadásul jól is működik vele. :shock:
Fordítva adtam meg a 360. sor végén a tömb két elemét. A 3 helyett 4, a 4 helyett 3 kell. Így már basicben is működik. Csak azt nem értem, a Zzzip hogyhogy elfogadta rosszul is, és még ráadásul pont úgy működött vele, ahogy képzeltem.
Kijavítottam, és a főmenüben módosítottam a címet, hogy Entersnake 2:
[ Guests cannot view attachments ]
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Entersnake 2 - scrollos gracha kígyós játék
« Reply #16 on: 2019.August.25. 22:10:34 »
Belerakva a SPEEK.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Entersnake 2 - scrollos gracha kígyós játék
« Reply #17 on: 2019.August.25. 22:48:34 »
Belerakva a SPEEK.
Kipróbáltam, Zzzippel, működik! :smt041
Most már talán csak a pályák tervezése van hátra és esztétikai javítások, meg néhány apróság. Ja, meg más zenéket akarok majd tenni bele. Most ugyanazok vannak benne, mint az 1. verzióban.
Ha vannak javaslatok, jöhetnek, akár zenékre, akár bármire.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Entersnake 2 - scrollos gracha kígyós játék
« Reply #18 on: 2019.August.26. 21:37:05 »
Zenében nem.
Grafika talán.
Javaslatok igen.

Javaslat:
A feleslegesé vált  ! sorokat törölni kellene és egy RENUMBER, már ha nem túl sok a kód.

Utána pásztázom további javaslatokért.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Entersnake 2 - scrollos gracha kígyós játék
« Reply #19 on: 2019.August.27. 17:23:47 »
A feleslegesé vált  ! sorokat törölni kellene és egy RENUMBER
Megcsináltam.
[ Guests cannot view attachments ] (A "hivatkozás mentésével" menthető, nem kép.)
[ Guests cannot view attachments ]
TXT-be is kilistáztam, hátha úgy könnyebb nézni.
Amire most rájöttem, a DEF CLS eljárás nem kell már, mert semmi nem hívja meg. A nem scrollos változatnál kellett a soronként változó paletta miatt, mert mindegyik sor külön videolap volt, és a képernyőtörlés emiatt nem volt olyan egyszerű.
A DEF FALAK eljárásnak főleg a második fele még csak helyfoglaló funkciójú, mert a scrollos változathoz még a csatornaszámokat is át kell írni. Jelenleg még talán hibát is okoz, ha a sokadik szintre érünk.
A játéktér majd bizonyos szinteken nagyobb lesz. Már most is 182-es a videolap magassága. Egyelőre úgy van belőve a program, hogy egy bizonyos játéktér nagyságot kezeljen, de majd ezeket megadó számok is változók lesznek, és majd a FALAK eljárásban fogom megadni minden egyes pályánál külön-külön, hol legyen az alsó fal.
A DEF SIR eljárásban a SET CHARACTER utasítás van a kukac összeomlasztásánál, nem a SPEEK-et meghívó függvény, de ez maradhatna is így, mert az összeomlasztáshoz ez a sebesség pont jó, nem kell gyorsítani.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Entersnake 2 - scrollos gracha kígyós játék
« Reply #20 on: 2019.August.27. 18:58:38 »
Javaslat:
A DEF VIZS -ben a CASE "v".. és a DEF INVERT is feleslegesek szerintem.


Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Entersnake 2 - scrollos gracha kígyós játék
« Reply #21 on: 2019.August.27. 20:03:38 »
CASE "v".. és a DEF INVERT is feleslegesek szerintem.
A CASE "v" kell, a tárgy felvételére bogyókat szór a képernyőre. De most már nem állítja fejre a képernyőt.
Még volt egy tárgynál !CALL INVERT, azt is kivettem.
Az még a gond, hogy a "t" és az "u" is ugyanaz az plusz időt jelentő powerup, elég lenne csak az egyik, és a másikra valami más powerupot találni ki. A nem scrollos verzióban is elvileg több plusz időt adó powerup jelenhetett meg, mint más powerup. Eredetileg régen úgy akartam, hogy az egyik elveszi az időt, a másik plusz időt ad, ezt végül valamiért nem csináltam meg.

Lehetne mondjuk olyan "powerup", amely lecsökkenti a látható területet. Most a kukac fejéhez képest fölötte is és alatta is 11 karakternyi látszik a játéktérből. Egy powerup ezt módosíthatná monduk 5-re vagy 6-ra. Ezzel egyidejűleg akár kétszer is kirakná ugyanazt a videolapot egymás alá, a vicc kedvéért.
Gondolkodtam olyanon is, hogy kisebb terület lenne látható a kukac feje körül, és a kukac vége meg egy másik videolapon lenne, alatta, mindig a kukac utolsó karaktere lenne középen.
Lehetne trükközni, hogy ugyanazt a videolapot egymás alá akár 3 példányban is kitegyük, ami sajnos semmilyen játéknál nem nagyon célszerű, viszont nagyon látványos.
Ha két játékos játszana egyszerre két kukaccal, akkor két részre lehetne osztani a képernyőt, és a felsőben az egyik, az alsóban a másik kukac feje lenne középen. Ilyesmi van azt hiszem, a Spy vs Spy játékban. Tron játékot így nagyon egyszerű lenne írni a kukacból.
« Last Edit: 2019.August.27. 20:14:53 by szipucsu »
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Entersnake 2 - scrollos gracha kígyós játék
« Reply #22 on: 2019.October.08. 23:59:04 »
Majdnem 10 éve írtam ilyet ide a fórumba. Érdekes, nem is emlékeztem már rá:
Az jutott eszembe, a kígyós játékot tovább lehetne fejleszteni kalandjáték szerûre. Hamika vagy Gombócfaló kígyóval kéne haladni, bonyolult labirintusban, persze egyszerre csak kis része látszana a labirintusnak. Lehetne pl. a Wriggler pályáját "importálni" ilyen játékba és versenyezni is lehetne. Az ütközés nem lenne halálos, de fogyna tõle az energia, amit bogyókkal növelni lehetne, de attól meg egyre hosszabb lesz a kígyó, ami bonyolítja a játékot. Jó kis ellenségeket kéne kitalálni.
De az is érdekes lehet, ha Tron szerû játékot játszunk Wriggler szerû labirintusban és célba kell érni.
Biztos megint nagyon pihent voltam... :D
Ha a Wriggler szerű pálya nem is, de ez-az megvalósulhat ebből még.
Vicces, hogy szinte csak a pályák megtervezése lenne hátra ebből az egyjátékos scrollos kígyós játékból, de inkább a kétjátékos verziót kezdtem el. Lehet, ezt kéne inkább előbb befejezni, követni is könnyebb lenne.
A 183 karakter magas pálya sem kizárt, de nem férne bele a basic programba úgy, hogy a Zzzip is lefordítsa még. Lehet, utántöltősre kéne majd megcsinálni, és külön fájlokban lenne sok 183 karakter magas pálya.
Vagy/és ki kéne találni valami eljárást, ami magától generál ilyen nagy pályákat. Végül is ez se lenne talán olyan nehéz. Néhány fal-variáció váltakozhatna, ismétlődhetne véletlenszerűen, csak az meg nem lenne túl változatos. (Abban a létrás-scrollos játékban is ez van.)
Igaz, előbb a nem túl nagy pályás, nem utántöltős verziót kéne befejezni.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos