Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Entersnake 2 - scrollos gracha kígyós játék (Read 773 times)

Offline szipucsu

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7959
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 68.0 Firefox 68.0
    • View Profile
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Entersnake 2 - scrollos gracha kígyós játék
« Reply #15 on: 2019.August.25. 21:17:33 »
Basic 510. leáll
A Zzzip meg elfogadta, és még ráadásul jól is működik vele. :shock:
Fordítva adtam meg a 360. sor végén a tömb két elemét. A 3 helyett 4, a 4 helyett 3 kell. Így már basicben is működik. Csak azt nem értem, a Zzzip hogyhogy elfogadta rosszul is, és még ráadásul pont úgy működött vele, ahogy képzeltem.
Kijavítottam, és a főmenüben módosítottam a címet, hogy Entersnake 2:
* scroll Qkac 007.zip (21.42 kB - downloaded 9 times.)
SOUND SOURCE 3,STYLE 16,LEFT 16,RIGHT 64,SYNC 2
SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 2
SOUND PITCH 25,SYNC 2
Videos

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 732
  • Country: hu
  • OS:
  • Linux (Ubuntu) Linux (Ubuntu)
  • Browser:
  • Firefox 68.0 Firefox 68.0
    • View Profile
Re: Entersnake 2 - scrollos gracha kígyós játék
« Reply #16 on: 2019.August.25. 22:10:34 »
Belerakva a SPEEK.

Offline szipucsu

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7959
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 68.0 Firefox 68.0
    • View Profile
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Entersnake 2 - scrollos gracha kígyós játék
« Reply #17 on: 2019.August.25. 22:48:34 »
Belerakva a SPEEK.
Kipróbáltam, Zzzippel, működik! :smt041
Most már talán csak a pályák tervezése van hátra és esztétikai javítások, meg néhány apróság. Ja, meg más zenéket akarok majd tenni bele. Most ugyanazok vannak benne, mint az 1. verzióban.
Ha vannak javaslatok, jöhetnek, akár zenékre, akár bármire.
SOUND SOURCE 3,STYLE 16,LEFT 16,RIGHT 64,SYNC 2
SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 2
SOUND PITCH 25,SYNC 2
Videos

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 732
  • Country: hu
  • OS:
  • Linux (Ubuntu) Linux (Ubuntu)
  • Browser:
  • Firefox 68.0 Firefox 68.0
    • View Profile
Re: Entersnake 2 - scrollos gracha kígyós játék
« Reply #18 on: 2019.August.26. 21:37:05 »
Zenében nem.
Grafika talán.
Javaslatok igen.

Javaslat:
A feleslegesé vált  ! sorokat törölni kellene és egy RENUMBER, már ha nem túl sok a kód.

Utána pásztázom további javaslatokért.

Offline szipucsu

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7959
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 68.0 Firefox 68.0
    • View Profile
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Entersnake 2 - scrollos gracha kígyós játék
« Reply #19 on: 2019.August.27. 17:23:47 »
A feleslegesé vált  ! sorokat törölni kellene és egy RENUMBER
Megcsináltam.
23867-0
(A "hivatkozás mentésével" menthető, nem kép.)
* ss009.txt (30.51 kB - downloaded 8 times.)
TXT-be is kilistáztam, hátha úgy könnyebb nézni.
Amire most rájöttem, a DEF CLS eljárás nem kell már, mert semmi nem hívja meg. A nem scrollos változatnál kellett a soronként változó paletta miatt, mert mindegyik sor külön videolap volt, és a képernyőtörlés emiatt nem volt olyan egyszerű.
A DEF FALAK eljárásnak főleg a második fele még csak helyfoglaló funkciójú, mert a scrollos változathoz még a csatornaszámokat is át kell írni. Jelenleg még talán hibát is okoz, ha a sokadik szintre érünk.
A játéktér majd bizonyos szinteken nagyobb lesz. Már most is 182-es a videolap magassága. Egyelőre úgy van belőve a program, hogy egy bizonyos játéktér nagyságot kezeljen, de majd ezeket megadó számok is változók lesznek, és majd a FALAK eljárásban fogom megadni minden egyes pályánál külön-külön, hol legyen az alsó fal.
A DEF SIR eljárásban a SET CHARACTER utasítás van a kukac összeomlasztásánál, nem a SPEEK-et meghívó függvény, de ez maradhatna is így, mert az összeomlasztáshoz ez a sebesség pont jó, nem kell gyorsítani.
SOUND SOURCE 3,STYLE 16,LEFT 16,RIGHT 64,SYNC 2
SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 2
SOUND PITCH 25,SYNC 2
Videos

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 732
  • Country: hu
  • OS:
  • Linux (Ubuntu) Linux (Ubuntu)
  • Browser:
  • Firefox 68.0 Firefox 68.0
    • View Profile
Re: Entersnake 2 - scrollos gracha kígyós játék
« Reply #20 on: 2019.August.27. 18:58:38 »
Javaslat:
A DEF VIZS -ben a CASE "v".. és a DEF INVERT is feleslegesek szerintem.


Offline szipucsu

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7959
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 68.0 Firefox 68.0
    • View Profile
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Entersnake 2 - scrollos gracha kígyós játék
« Reply #21 on: 2019.August.27. 20:03:38 »
CASE "v".. és a DEF INVERT is feleslegesek szerintem.
A CASE "v" kell, a tárgy felvételére bogyókat szór a képernyőre. De most már nem állítja fejre a képernyőt.
Még volt egy tárgynál !CALL INVERT, azt is kivettem.
Az még a gond, hogy a "t" és az "u" is ugyanaz az plusz időt jelentő powerup, elég lenne csak az egyik, és a másikra valami más powerupot találni ki. A nem scrollos verzióban is elvileg több plusz időt adó powerup jelenhetett meg, mint más powerup. Eredetileg régen úgy akartam, hogy az egyik elveszi az időt, a másik plusz időt ad, ezt végül valamiért nem csináltam meg.

Lehetne mondjuk olyan "powerup", amely lecsökkenti a látható területet. Most a kukac fejéhez képest fölötte is és alatta is 11 karakternyi látszik a játéktérből. Egy powerup ezt módosíthatná monduk 5-re vagy 6-ra. Ezzel egyidejűleg akár kétszer is kirakná ugyanazt a videolapot egymás alá, a vicc kedvéért.
Gondolkodtam olyanon is, hogy kisebb terület lenne látható a kukac feje körül, és a kukac vége meg egy másik videolapon lenne, alatta, mindig a kukac utolsó karaktere lenne középen.
Lehetne trükközni, hogy ugyanazt a videolapot egymás alá akár 3 példányban is kitegyük, ami sajnos semmilyen játéknál nem nagyon célszerű, viszont nagyon látványos.
Ha két játékos játszana egyszerre két kukaccal, akkor két részre lehetne osztani a képernyőt, és a felsőben az egyik, az alsóban a másik kukac feje lenne középen. Ilyesmi van azt hiszem, a Spy vs Spy játékban. Tron játékot így nagyon egyszerű lenne írni a kukacból.
« Last Edit: 2019.August.27. 20:14:53 by szipucsu »
SOUND SOURCE 3,STYLE 16,LEFT 16,RIGHT 64,SYNC 2
SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 2
SOUND PITCH 25,SYNC 2
Videos

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 732
  • Country: hu
  • OS:
  • Linux (Ubuntu) Linux (Ubuntu)
  • Browser:
  • Firefox 68.0 Firefox 68.0
    • View Profile
Re: Entersnake 2 - scrollos gracha kígyós játék
« Reply #22 on: 2019.August.27. 20:19:15 »
Ha két játékos játszana egyszerre két kukaccal, akkor két részre lehetne osztani a képernyőt, és a felsőben az egyik, az alsóban a másik kukac feje lenne középen. Ilyesmi van azt hiszem, a Spy vs Spy játékban. Tron játékot így nagyon egyszerű lenne írni a kukacból.
Titkon gondolat olvasó is vagy?

Offline szipucsu

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7959
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 68.0 Firefox 68.0
    • View Profile
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Entersnake 2 - scrollos gracha kígyós játék
« Reply #23 on: 2019.August.27. 21:10:38 »
Titkon gondolat olvasó is vagy?
Már régen eszembe jutott ez a kétjátékos kukac.

Akár Tron-típusú játékként nem a bogyóktól nőne a kukac hossza, hanem folyamatosan, ezt nagyon könnyű lenne megcsinálni, bogyók se kellenének, powerupok se. Vagy mégis azért legyen kis gyorsító, lassító, másik játékossal kitoló powerup, és aki időben odaér, az a király? :D

De egyszerre is lehetne a bogyókat gyűjtögetni és egymás bekeríteni. Kizárt, hogy még nem írtak ilyen játékot, de még nem láttam. Elsőre talán az Entersnake 1. kisebb játékterű kígyót lehetne ilyenre megcsinálni, egyelőre talán maradna minden powerup benne, csak két kígyó lenne. Aztán kivenni azt, hogy a kukac vége is megy a kukac után, az lenne a Tron.
Aztán a scrollozós kukacot kéne megcsinálni elsőre úgy, hogy ugyanaz a videolap van egymás alatt kétszer, egyiken az egyik játékos, másikon a másik van középen, és maradna a kígyós játék. Aztán kivenni azt, hogy a kukac vége is megy a kukac után, az lenne a Tron.
Így tehát még 4 játéktípust lehetne ugyanerre a sémára felépíteni, multiplayer üzemmóddal.

De most egyelőre egy másik karakteres scrollos játékon dolgozom, hogy változatosabb legyen, talán ma este fel is teszem. :D És természetesen ebből is lehet majd multiplayer üzemmód is később.
Csak kár, hogy ezekkel úgyse nagyon játszana senki.
SOUND SOURCE 3,STYLE 16,LEFT 16,RIGHT 64,SYNC 2
SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 2
SOUND PITCH 25,SYNC 2
Videos

Offline szipucsu

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7959
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 68.0 Firefox 68.0
    • View Profile
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Entersnake 2 - scrollos gracha kígyós játék
« Reply #24 on: 2019.August.27. 21:14:47 »
Ha két kukacot kéne irányítani a képernyőn, akkor ugye nem kéne két VIZS, IRANY, stb. eljárás, hanem valahogy tömbökkel kéne megoldani, hogy egyszer az egyik, másodszor a másik kukac irányítását és útját figyelje... Csak nem tudom, a Zzzip is meddig bírja az újabb és újabb tömböket, a múltkor is már kifeküdt valami újítástól. A kukac maximális hossza most 200 karakter lehet, két kukacnál ezt legalább a felére kéne venni, máris több hely lenne a sok változónak. A Hamikában szép kereken 79 karakter volt a kukac maximális hossza. Két játékos szerintem úgyis hamar kicsinálja egymást, talán 50-60 hossz is elég lenne.
SOUND SOURCE 3,STYLE 16,LEFT 16,RIGHT 64,SYNC 2
SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 2
SOUND PITCH 25,SYNC 2
Videos

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 732
  • Country: hu
  • OS:
  • Linux (Ubuntu) Linux (Ubuntu)
  • Browser:
  • Firefox 68.0 Firefox 68.0
    • View Profile
Re: Entersnake 2 - scrollos gracha kígyós játék
« Reply #25 on: 2019.August.28. 13:14:12 »
A két kukac egy pályán vagy két különböző video:-n lenne?
A VIZS -t kétszer kell futtatni így hirtelen,
Az IRANY-t is.Hacsak nem, szinte újra írni. Optimalizálni.

Offline szipucsu

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7959
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows NT 10.0 Windows NT 10.0
  • Browser:
  • Chrome 76.0.3809.100 Chrome 76.0.3809.100
    • View Profile
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Entersnake 2 - scrollos gracha kígyós játék
« Reply #26 on: 2019.August.28. 13:24:32 »
A két kukac egy pályán vagy két különböző video:-n lenne?
Ugyanazon a pályán lenne, csak más rész látszana mindkettőnek a pályából.
A kígyókra jellemző változókat kéne "tömbösíteni", pl.
NUMERIC HOSSZ(1 TO 2),X(1 TO 2),FEJ(1 TO 2),KUKACX(1 TO 2,1 TO 200),KUKACY(1 TO 2,1 TO 200), meg ilyesmik... És egymás után lefuttatni az eljárásokat úgy, hogy az 1 és 2 értékét megváltoztatjuk, attól függően, hogy melyik kígyóra vonatkozik. Remélhetőleg nem tölti meg a memóriát az ilyen tömbözés.
SOUND SOURCE 3,STYLE 16,LEFT 16,RIGHT 64,SYNC 2
SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 2
SOUND PITCH 25,SYNC 2
Videos

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 732
  • Country: hu
  • OS:
  • Linux (Ubuntu) Linux (Ubuntu)
  • Browser:
  • Firefox 68.0 Firefox 68.0
    • View Profile
Re: Entersnake 2 - scrollos gracha kígyós játék
« Reply #27 on: 2019.August.28. 15:55:43 »
Oké akkor valami
DISPLAY #1:at 1 forom k1 to k1+11
DISPLAY #1:at 12 forom k2 to k2+11

Így egy video: buffer lesz
Code: [Select]
cim=buffer+(k1sor*40 vagy akár 42)+k1oszlop
IF cim>=16384 THEN cim=cim-16384:szeg=szeg+1
A$=CHR$(SPEEK(vidszeg,cim))
már körvonalazódik.
De lehet,hogy
CALL VIZS(K1X,K1Y)
CALL VIZS(K2X,K2Y)

Offline szipucsu

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7959
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 68.0 Firefox 68.0
    • View Profile
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Entersnake 2 - scrollos gracha kígyós játék
« Reply #28 on: 2019.August.28. 16:30:49 »
Oké akkor valami
DISPLAY #1:at 1 from k1 to k1+11
DISPLAY #1:at 12 from k2 to k2+11
Szerintem K1 TO K1+11 helyett inkább valami K1-5 TO K1+6 kellene (ha K1-et vesszük a kígyó fejének a függőleges koordinátájának), mert így lenne középen.
A két videolap közé kéne talán a kijelzőket betenni, hogy ne folyjon egybe kicsit se a két videolap.
Lehet, ma este elkezdem a két kígyós két videolapos verziót. Aztán lesz, ami lesz. :D
SOUND SOURCE 3,STYLE 16,LEFT 16,RIGHT 64,SYNC 2
SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 2
SOUND PITCH 25,SYNC 2
Videos

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 732
  • Country: hu
  • OS:
  • Linux (Ubuntu) Linux (Ubuntu)
  • Browser:
  • Firefox 68.0 Firefox 68.0
    • View Profile
Re: Entersnake 2 - scrollos gracha kígyós játék
« Reply #29 on: 2019.August.28. 16:46:54 »
Az már részlet kérdés.
De akkor valami ilyesmi.

27 sor - 1 sor elválasztó
26 sor - 2x2 sor Státusz
22 sor /2 képre
11 sor / kígyó mező