Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Életjáték (Read 8869 times)

Offline Povi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2296
  • Country: hu
    • http://povi.fw.hu
Életjáték
« on: 2015.February.18. 04:17:07 »
életjáték

(nem tudtam, melyik topikba tegyem, de István random függvénye van benne :-))

space-re új kezdőállást generál
*** Speicherplatz zu klein

Offline Povi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2296
  • Country: hu
    • http://povi.fw.hu
Re:Életjáték
« Reply #1 on: 2015.February.19. 02:43:51 »
itt az újabb verzió

F1 - új kezdőállapot generálása

F2 - Gosper Glider Gun kezdőállapot

*** Speicherplatz zu klein

Offline Povi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2296
  • Country: hu
    • http://povi.fw.hu
Re:Életjáték
« Reply #2 on: 2015.February.20. 02:34:46 »
kicsit gyorsítottam rajta, és van egy meglepetés az elején :-)
*** Speicherplatz zu klein

Offline Povi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2296
  • Country: hu
    • http://povi.fw.hu
Re:Életjáték
« Reply #3 on: 2015.February.20. 02:38:32 »
beleraktam még az OUT 191,12-t is

nem gondoltam volna, hogy az ennyit gyorsít rajta :-)

*** Speicherplatz zu klein

Offline Povi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2296
  • Country: hu
    • http://povi.fw.hu
Re:Életjáték
« Reply #4 on: 2015.February.20. 22:17:20 »
Gyorsítottam még egy picit rajta :-)

*** Speicherplatz zu klein

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re:Életjáték
« Reply #5 on: 2015.February.20. 22:24:47 »
Gyorsítottam még egy picit rajta :-)
Ha így folytatod, el fog fogyni a kód :D

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14722
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re:Életjáték
« Reply #6 on: 2015.February.20. 22:32:26 »
Lehet, hogy hülye ötlet: 256 szín módba kéne átrakni, és lenne piros, zöld, kék faj, ami egymástól függetlenül élne. És ahol egymásra másznak ott új színek látszanának. Még érdekesebb lenne, ha ezek a hibridek is életre kelnének :) Arra gondolok, hogy egy R és G az egymás számára láthatatlan. De ha egy közös kockában keletkezne egy RG, annak innentől mind az R mind a G, és persze az RG is számítani. Amikor szül, akkor RG-t szül.

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14722
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re:Életjáték
« Reply #7 on: 2015.February.20. 22:36:24 »

Offline Povi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2296
  • Country: hu
    • http://povi.fw.hu
Re:Életjáték
« Reply #8 on: 2015.February.20. 22:37:33 »
*** Speicherplatz zu klein

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re:Életjáték
« Reply #9 on: 2015.February.20. 23:44:44 »
Lehet, hogy hülye ötlet: 256 szín módba kéne átrakni, és lenne piros, zöld, kék faj, ami egymástól függetlenül élne. És ahol egymásra másznak ott új színek látszanának. Még érdekesebb lenne, ha ezek a hibridek is életre kelnének :) Arra gondolok, hogy egy R és G az egymás számára láthatatlan. De ha egy közös kockában keletkezne egy RG, annak innentől mind az R mind a G, és persze az RG is számítani. Amikor szül, akkor RG-t szül.

Az eredeti Conway-es szabalynal ugye a Moore-szomszedsag alapjan (8 szomszed szamit) a B3/S23 szabaly adja a mukodeset (azaz egy uj sejt szuletesehez - B - 3 szomszed kell, fennmaradasahoz - S - meg 2 vagy 3). Azaz a szuletesnel harmat kene figyelembe venni, mondjuk a szokasos algoritmusok kozott olyanok is vannak, hogy az uj sejt szinte a tobbseg szinevel fog egyezni, stb. Igaz vannak mas erdekes hasonlo algoritmusok, melyek nem az eredeti Conway B3/S23 alapjan mennek, vagy nem a Moore szomszedsag alapjan, esetleg a sejtnek nem csak ket allapota van stb. Szoval a vegtelensegig lehet ezt fokozni, es egesz tudomanya van, pl a "fenysebesseg" jelentese egy ilyen "univerzumban" es hogy az sem lepheto at, ennek bizonyitasa, kulonbozo alakzatok minimum konfiguracioja bizonyos tulajdonsagokkal, miegymas. Nagyon fura, kb kulon tudomany majdnem ...

Pl itt a "seeds" nevu (B2/S szabaly), eleg burjanzo dolgokat hoz letre, mas szempontbol erdekes mint az eredeti B3/S23:

https://www.youtube.com/watch?v=C9LbzI1BnCI

Most jobb videot errol nem talaltam :-/ Es akkor meg nem is leptunk tobb dimenzioba, vagy pl hasznaltunk hatszogeket inkabb :) Idonkent pl egyes esetekben fraktalokkal valo kapcsolat is kimutathato vagy eppen lathato. Nekem nagyon bejott ez a tema amikor par eve (? lehet regebben, fene tudja mar) beleakadtam ebbe, de erosen absztrakt a dolog a jellegebol adodoan :)

Legjobb lenne olyan, ahol a szabaly beallithato, es a pattern is amibol induljon meg leptetes/folyamatos, ill par fix pelda persze. Az mar tenyleg nagyon cool lenne :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re:Életjáték
« Reply #10 on: 2015.February.20. 23:55:16 »
az előbbi videóhoz listázta a yutub, durva :D

https://www.youtube.com/watch?v=Tv-z8JEp5NY

emlékszem mikor először lett pc-m, 40Mhz, azonnal ilyesmiket kezdtem programozni, főleg ilyen szín alapú életjátékokat, tökre hasonlók voltak mint ezen a videón
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re:Életjáték
« Reply #11 on: 2015.February.21. 00:04:07 »
Ha mar a tube, a "classic" conway (B3/S23):  https://www.youtube.com/watch?v=C2vgICfQawE

Offline Povi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2296
  • Country: hu
    • http://povi.fw.hu
Re:Életjáték
« Reply #12 on: 2015.February.21. 00:54:10 »
A legdurvább dolog amit láttam, az a turing-gép megépítve életjátékból (persze ez a te általad linkelt videón is ott van).

Közben még találtam optimalizálható dolgokat, úgy hogy biztos fogok feltölteni újabb verziókat (ha unjátok már, akkor is :-)), meg majd tervezek belerakni editor-t és lépésenkénti végrehajtást is.
*** Speicherplatz zu klein

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re:Életjáték
« Reply #13 on: 2015.February.21. 16:48:28 »
80x50 méretű Game of Life 256 színű módban:

[ Guests cannot view attachments ]
[ Guests cannot view attachments ]

Az Esc billentyűre kilép, Space-re pedig új mintát generál. A sebesség 8.3333 (50/6) fps-re korlátozott, ezt az 54. sorban (015Bh címen található érték) lehet módosítani, de csak turbós gépen lenne sokkal gyorsabb.

Ez a változat arra az esetre optimalizált, amikor a cellák nagy része (>= 80%) nem változik, de valószínűleg még lehetne javítani rajta.

Offline Povi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2296
  • Country: hu
    • http://povi.fw.hu
Re:Életjáték
« Reply #14 on: 2015.February.21. 22:21:00 »
80x50 méretű Game of Life 256 színű módban:

(Attachment Link)
(Attachment Link)

Az Esc billentyűre kilép, Space-re pedig új mintát generál. A sebesség 8.3333 (50/6) fps-re korlátozott, ezt az 54. sorban (015Bh címen található érték) lehet módosítani, de csak turbós gépen lenne sokkal gyorsabb.

Ez a változat arra az esetre optimalizált, amikor a cellák nagy része (>= 80%) nem változik, de valószínűleg még lehetne javítani rajta.

Marha jó lett!
A ruletable dolgot nem értem egyelőre, még bogarászás vár rá... :-)

Tetszik ahogyan megoldottad, hogy kezdéskor csak a cellák negyede lesz élő.
Code: [Select]
        and     3
        cp      3
        sbc     a, a
        inc     a

Én kicsit nyakatekertebben csináltam ugyanezt: :oops:
Code: [Select]
        and     3
        jp      z,elo
        ld      a,255
elo:    inc     a


*** Speicherplatz zu klein