Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Egy mobiljáték fejlesztése - ami EP-n is fut (Read 3444 times)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Egy mobiljáték fejlesztése - ami EP-n is fut
« on: 2016.May.08. 14:40:20 »
Arra gondoltam, csinálhatnánk közösen egy mobiljátékot. :)

Méghozzá olyat, ami EP-n is kb ugyanúgy tudna futni. Ez természetesen eléggé behatárolja a lehetőségeket, azonban azt tudjuk, hogy mobilon jópár olyan sikerjáték van, ami simán elfut egy ilyen régi gépen is (akár grafikailag is ugyanaz). Sőt, még olyat is el tudok képzelni ami EP-n basic-ben fut. :)

Ehhez természetesen előbb egy nagyon jó és újszerű ötlet kell. (Vagy olyan régi ötlet előszedése amit még nem dolgoztak fel mostanában.) A mobilpiacon nagyon értékelik az új és jó ötleteket. Na persze olyan is van sokszor, hogy valaki csinál egy ilyen újszerű játékot, de nem az fut be, hanem valamelyik későbbi klónja. (Erre a legjobb példa az Angry Birds, de lehetne sorolni őket...)

Fontos még azt tudni hogy a mobilpiac közönsége főleg nem a klasszikus, régimódi "gamerekből" kerül ki. Emiatt aztán simán lehet sikeres egy olyan játék, amire ezek a "gamerek" azt mondják hogy rossz játék, vagy akár azt hogy nem is értik mitől játék ez. :)

Van is egy ötletem, amit valami specy játékban láttam. Egy egyszerű labirintus volt, amiben 10-20 tárgyat látunk. A tárgyak (ikonok) különböző dolgokat ábrázolnak. Egy figurált irányítunk, és az a feladatunk hogy két tárgyat megérintsünk egymás után, méghozzá úgy, hogy minél inkább kapcsolat legyen a két tárgy között. Például két gyümölcs ikonja. Ahogy nehezedik a játék, úgy lesz egyre kevésbé egyértelmű hogy melyik tárgy melyikhez tartozik.




Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline Ep128

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1849
  • Country: hu
    • Honlapom
Re: Egy mobiljáték fejlesztése - ami EP-n is fut
« Reply #1 on: 2016.May.08. 23:40:13 »
Alapból nem rossz 5let, de akkor ha (pl.) 20 tárgyról van szó a játékban, akkor a játéknak minimum 40 tárgyat kellene tudnia, hogy azt véletlenszerűen mindig kavarja. Így nem lesz sosem unalmas! :-)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Egy mobiljáték fejlesztése - ami EP-n is fut
« Reply #2 on: 2016.May.08. 23:59:52 »
Alapból nem rossz 5let, de akkor ha (pl.) 20 tárgyról van szó a játékban, akkor a játéknak minimum 40 tárgyat kellene tudnia, hogy azt véletlenszerűen mindig kavarja. Így nem lesz sosem unalmas! :-)

sőt sokkal többet :)
és ilyenkor már felmerül egy másik gond is, az, hogy egyre kevésbé lehet konkrét az asszociáció. egyre inkább szubjektív lesz, amit a fejlesztőknek megfelelően kezelniük kell, hogy ne legyen frusztráló a játékosoknak.
erre a megoldás pl az hogy amikor a játékos összekapcsol két ikont akkor nem kapja meg azonnal a választ hogy jól vagy rosszul csinálta, hanem csak a pálya végén összesítve :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Egy mobiljáték fejlesztése - ami EP-n is fut
« Reply #3 on: 2016.May.09. 12:22:51 »
Azért mobilra megírni egy játékot teljesen más, mint EP-re, nem? Hacsak nem egy "lebutított emulátor" alatt futna.
Egyébként pont a mostanában EP-re írt játékaid és a Bomber továbbfejlesztés kapcsán én is gondoltam ilyenre. A Bomberben talán eredeti, hogy logikai játék jelleget kölcsönöz neki, hogy a két egyforma színű házat kell kilőni egymás után, és ha ez jól meg van csinálva, talán mobilon is siker lehet, sőt akár fizetőssé is lehetne tenni és ezen lehetne meggazdagodni. :D De ez csak egy kósza gondolat volt.
Írjunk közösen mobiljátékot, fizetőset, és a bevételből üzemeltessünk állandó színvonalas helyet az EP klub számára. :D
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Egy mobiljáték fejlesztése - ami EP-n is fut
« Reply #4 on: 2016.May.09. 22:56:34 »
Azért mobilra megírni egy játékot teljesen más, mint EP-re, nem?
Írjunk közösen mobiljátékot, fizetőset, és a bevételből üzemeltessünk állandó színvonalas helyet az EP klub számára. :D

olyan játékot kell kitalálni ami tök egyszerű, kevés munka újraírni mobilra

hát nyilván a siker a lényeg, hogy hozzon pénzt :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline Ep128

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1849
  • Country: hu
    • Honlapom
Re: Egy mobiljáték fejlesztése - ami EP-n is fut
« Reply #5 on: 2016.May.09. 23:17:58 »
Keskeny az a mezsgye, amin a játék "retro" lesz és azt a feeling -et adja vissza, ugyanakkor mégis valamelyest modern és jól kezelhető. Nehéz belőni az egyensúlyt, keveseknek sikerül!

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Egy mobiljáték fejlesztése - ami EP-n is fut
« Reply #6 on: 2016.May.10. 19:11:29 »
Keskeny az a mezsgye, amin a játék "retro" lesz és azt a feeling -et adja vissza, ugyanakkor mégis valamelyest modern és jól kezelhető. Nehéz belőni az egyensúlyt, keveseknek sikerül!

igen, és akiknek sikerül, azoknak is csak kis része fut be sajnos
Vigyázat! Szektás vagyok! :)