Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Dots and Gems (Read 9431 times)

Offline szipucsu

  • EP addict
  • *
  • Posts: 8584
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 79.0 Firefox 79.0
    • View Profile
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Dots and Gems
« Reply #135 on: 2020.August.15. 18:06:04 »
Sikerült végül összehozni valami enyhe fényeffektet a menübe, és a zene sem szaggat közben. Ez most már a végleges verzió teljesen. Működik EP128-on és EP64-en is. EP64-en kicsit lassabb.
* Dots and Gems final.zip (33.91 kB - downloaded 28 times.)
Itt vannak a grafikai elemekről is snapshotok. Lehet, nem mindegyik került be ezek közül a játékba, és lehet, olyan is van a játékban, amit nem mentettem el ide külön:
* gems graph.zip (1091.45 kB - downloaded 21 times.)
Közreműködtek: Ferro73, ErgoGnomik, Tomato77, Zozosoft, Geco és talán mások is, már nem emlékszem pontosan.
Azt hiszem, folyt. köv.!
100 SOUND SOURCE 3,STYLE 16,LEFT 16,RIGHT 64,SYNC 2
110 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 2
120 SOUND PITCH 25,SYNC 2
Videos

Offline szipucsu

  • EP addict
  • *
  • Posts: 8584
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 79.0 Firefox 79.0
    • View Profile
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Dots and Gems
« Reply #136 on: 2020.August.16. 12:31:30 »
Nem lassú egy kicsit a sebesség? A legelső verzió mintha gyorsabb lett volna, talán úgy élvezetesebb volt a játék, dinamikusabb.
100 SOUND SOURCE 3,STYLE 16,LEFT 16,RIGHT 64,SYNC 2
110 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 2
120 SOUND PITCH 25,SYNC 2
Videos

Offline szipucsu

  • EP addict
  • *
  • Posts: 8584
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 79.0 Firefox 79.0
    • View Profile
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Dots and Gems
« Reply #137 on: 2020.August.25. 19:46:19 »
Kellemes kis pálya, kalandorok számára:
* Big screen.ep128s (51.81 kB - downloaded 21 times.)
Ha sikerül teljesíteni, nem történik még semmi, ez még csak próbálkozás.
100 SOUND SOURCE 3,STYLE 16,LEFT 16,RIGHT 64,SYNC 2
110 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 2
120 SOUND PITCH 25,SYNC 2
Videos

Offline szipucsu

  • EP addict
  • *
  • Posts: 8584
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 79.0 Firefox 79.0
    • View Profile
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Dots and Gems
« Reply #138 on: 2020.August.26. 21:19:45 »
Pályaszerkesztő:
* gemslev editor.zip (27.79 kB - downloaded 21 times.)
A gemslev.bas maga a pályaszerkesztő, még betölti a 256.col és a gems.chr fájlokat, ez a 3 fájl tehát feltétlen kell hozzá. Talán lehetne Zzzippel fordítani, de nekem basicben is használhatónak tűnik.
A gemsrd a játék olyan változata, ami betölti a szerkesztővel elmentett pályát, itt lehet tesztelni remekművünket. (A .bas kiterjesztésű az eredeti basic, a .com a Zzzippel fordított betöltője. Ennek kell a betöltéshez a gems.chr, gems.hi, gems.env.)

A pálya szerkesztése közben a beépített botkormánnyal lehet mozogni a kurzorral. A kisbetűkkel pályaelemeket rakhatunk le, space-szel töröljük a pályaelemet a kurzor pozíciójából. A pályaelemek a következők (nem mindegyikhez használtam a grafikus karaktert, a lényeg, hogy felismerhető, merre kanyarodik, stb.):

Lerakhatunk más karaktereket is, néhány kisbetű nem értelmes objektum, vagy egyéb. A legfontosabb a "w", ha nem akarunk a kanyargós karakterekkel szöszmötölni.
A négy szörny startpozícióját az 1, 2, 3, 4 számbillentyűkkel jelölhetjük ki a kurzor pozíciójában.
A %-kal (shift+5) szörnyet tehetünk le, amely nem mozog, csak ott van, érintése a játék közben olyan, mintha mozgó szörnnyel érintkeznénk. A "p" karakterre pacman figurát rak le. Ezt falként kezeli a krapek, de a szörnyek átmennek rajta és letörlik. Az álló szörnyeket is letörlik a szörnyek, ha útjukba kerül. (Így lehetne olyan pályát tervezni, ahol egy részhez csak a szörnyek tudják az utat megnyitni.)
"x"-re rakhatunk le drágakövet, ezeket számolja a szerkesztő, hogy mennyit kell összeszedni. A pályát úgy jó megtervezni, hogy páros számú drágakő legyen a kapun kívül, hogy az utolsó felvételével a kapu pont kinyíljon. (De lehet ravasz logikai feladványt is kitalálni, pl. hogy előbb be kell menni a kapun, bent összeszedni, amit lehet, és utána felvenni a kint lévő egyetlen maradék drágakövet.)

A kijelző (pontszám, stb.) is a képernyőn van, rá tudunk menni a kurzorral, de annak átszerkesztését nem menti el a szerkesztő. A kijelzőn lévő drágakövek illusztrációk, azokat ne töröljük le, mert csökkenti az összeszedendő drágakövek számát, pedig nem tartoznak a játéktérhez. De pl. szörnyet rakhatunk akár a kijelzőn belülre is elméletileg.
A szörnyek startpozícióját felülírhatjuk más karakterekkel, de nem célszerű, mert megtévesztjük saját magunkat. A krapek startpozícióját jelöli a szerkesztő, azt is felülírhatjuk, de nem célszerű.

Nagybetűket is el lehet helyezni a képernyőn a shifttel.

Függőlegesen majdnem 200 karakternyi lehet a pálya.

FILE MENÜ:
ESC-vel előhívhatjuk a file menüt. A menüből vissza a szerkesztőbe szintén az ESC-vel léphetünk.
Az 1-7 számbillentyűkkel lehívhatjuk a már "kiadott" játék pályáit további szerkesztésre.
L - Load: betölthetünk egy általunk elmentett pályát
S - Save: kimenthetjük a pályát, amit terveztünk. Kimentés előtt a fájlnév után még megkérdezi a szint számát is, amit a fájlba beleír, ennek értelme lehet, hogy nincs.
R - Read palette: az elmentett palettát tölti vissza. (Négy számot ír ki fájlba, a négy szín színkódját.)
P - Palette: elmenti a palettát.

Paletta átszerkesztése:
Pályaszerkesztés közben a SHIFT + 0-3-ig számbillentyűkkel választhatjuk ki, melyik színt akarjuk megváltoztatni (0 a háttér színe). Ekkor megnyílik lent egy ablak, amiben benne van a 256 szín, színátmenetenként csoportosítva. (Ezért kellett a basic topikban az a színkereső. :D ) Ahogy a színek között mászkálunk, a játéktéren az adott szín is aszerint változik, de csak akkor változtatja meg véglegesen a színt, ha space-t nyomunk. Ha ESC-et nyomunk, akkor kilép a színválasztóból és visszaállítja az eredeti színt.

Az elmentett pályáknak a .lev, az elmentett palettáknak a .pal kiterjesztést adja automatikusan. 8 betűből/számjegyből álló file nevet adhatunk meg mentésnél és töltésnél. Gyakorlatilag txt fájlként megnyitható és szerkeszthető fájlokat ment. A pályát txt fájlként tovább szerkeszthetjük PC-n. A fájl elején a pálya elé kerül néhány szám, az első a szint száma (ami lehet, nem is kellene), utána a 4 szám a paletta, utána jön a szint neve (lehet, ez sem kellene), a pálya függőleges mérete karakterekben, az összeszedendő drágakövek száma, az utolsó négy szám pedig a szörnyek startpozíciója (valami LPT-hez meg nem tudom, mihez hozzáadott értékek a videolapon).

Maga a játék a gemsX.lev fájlt keresi és tölti be. (X = szint száma) Tehát lennie kell egy gems1.lev fájlnak, amit egyből betölt, ezzel lehet tesztelni, mit alkottunk.

A tömörített fájlban benne van néhány paletta mintának, és a gems1.lev pálya, amiről tegnap tettem fel snapshotot, a függőleges mérete 131 karakter, de elvileg beleférne 180-190 karakter is.

Nem hiszem, hogy nagy tolongás lenne pályaszerkesztésre, de kedvcsinálónak teszek be egy pillanatképet a pályaszerkesztőből:
25345-2
A kurzor mozgatása lehet, hogy kicsit nehézkes, mert basic, szóval valószínű le kell majd fordítani Zzzippel a programot. De így is használható, így szerkesztettem tegnap a nagy pályát. Emulátorral kis gyorsítás talán belefér.
« Last Edit: 2020.August.26. 21:24:31 by szipucsu »
100 SOUND SOURCE 3,STYLE 16,LEFT 16,RIGHT 64,SYNC 2
110 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 2
120 SOUND PITCH 25,SYNC 2
Videos

Offline szipucsu

  • EP addict
  • *
  • Posts: 8584
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 80.0 Firefox 80.0
    • View Profile
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Dots and Gems
« Reply #139 on: 2020.August.30. 20:55:20 »
A pályaszerkesztőben volt egy hiba, a szörnyek nem ott voltak az elején, ahol valóban látszottak. Ezt javítottam, és kiírja a felső sorba balra a szerkesztő, hogy éppen hányadik sorban vagyunk, jobbra pedig azt, hogy hány soros összesen a pálya. Az utóbbi számot a pálya elejétől számolja, míg az előbbibe beleszámolja a videolap felső üres sorait, így nem azonos a két szám, ha ugyanarra a sorra vonatkoznak.
Továbbra is a gemslev.bas a pályaszerkesztő, a gemsrd.com pedig a játék olyan változata, ami betölti a pályát.
Lehet, mégis jól jön majd a szint számának külön megadása mentéskor, ha majd később DATA sorokba beépítjük az elmentett pályákat.
A játék a gems1.lev, gems2.lev, stb. fájlokat keresi.
Van a mellékletben egy új pálya is, végig is játszható, de nem túl jó szerintem.
* Gemslev 2.zip (26.65 kB - downloaded 23 times.)
Valaki nem akar próbálkozni pálya szerkesztésével?
100 SOUND SOURCE 3,STYLE 16,LEFT 16,RIGHT 64,SYNC 2
110 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 2
120 SOUND PITCH 25,SYNC 2
Videos

Offline szipucsu

  • EP addict
  • *
  • Posts: 8584
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 80.0 Firefox 80.0
    • View Profile
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Dots and Gems
« Reply #140 on: 2020.August.31. 10:26:58 »
Kis módosítások.
A pályaszerkesztő:
Szint mentésekor nem kéri már a szint számát, automatikusan 1-et ír be. Ennek csak akkor van jelentősége, ha DATA sorokban van tárolva a pálya.

Bekerült a FILE MENU-be a Quick save level, azaz gyorsmentés (Q billentyű): kimenti a szintet egyből, fájlnév kérdezése nélkül. Ha korábban betöltöttünk szintet, vagy már mentettünk szintet, akkor annak a fájlnevét fogja használni. Így nem kell találgatni, melyiket is nyitottuk meg. Ha nem töltöttünk be korábban szintet és nem is mentettünk, akkor véletlenszerűen generál egy hétbetűs fájlnevet. Ez nem szokott értelmes szó lenni, és kiejteni is nehéz sokszor, de volt már jól hangzó szó is, leginkább japános hangzású.
A játékban a pálya nevének a file név jelenik meg ott, ahol eddig pl. a THE UTTORO ARUHAZ felirat volt. A pályaszerkesztő beírja a fájlba a megadott/generált file nevet. Így talán könnyebb követni, melyik pálya melyik.

Fájlnevet mindig meg kell adni betöltésnél! Nem használható a fájlválasztó. Meg lehetne oldani, de akkor nem tudná a fájl nevet honnan letárolni sztringben, hogy azzal el tudja menteni gyorsmentésnél.

A játék:
Most nem a gems1.lev stb. fájlokat keresi, hanem üres sztring van megadva fájlnévnek: Magnós gépnél tölti, ami jön. Emulátoron jó ez, ilyenkor megjelenik a PC-s munkakönyvtár, és ki lehet választani a pályát, amit tölteni akarunk. Igazi gépen ez nem annyira praktikus, de úgyis mindenki emulátort használ. Aki mégis igazi gépen nézi ezt, használja az előző verzióból a gemsrd játékot, az a gems1.lev fájlt tölti.

Közben eszembe jutott, ha úgyis meg van adva a fájlban is a file név, akkor lehetne fájlválasztóból is tölteni, mert onnan is ki tudná olvasni. De ehhez az kell, hogy a fájlban ne írogassuk át a nevet. Ha majd elkészül sok szint, majd át lehet nevezni a fájlokat, hogy szintenként egymás után töltse, vagy DATA sorok mögé betenni az egészet, ha elfér. Kiderül még, pályautántöltős játék lesz-e ebből vagy nem.
100 SOUND SOURCE 3,STYLE 16,LEFT 16,RIGHT 64,SYNC 2
110 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 2
120 SOUND PITCH 25,SYNC 2
Videos

Offline szipucsu

  • EP addict
  • *
  • Posts: 8584
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 80.0 Firefox 80.0
    • View Profile
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Dots and Gems
« Reply #141 on: 2020.September.02. 14:19:49 »
Kicsit módosítottam a pályaszerkesztőt:
A pálya (file) nevét kiírja alulra, így mindig tudhatjuk, mit szerkesztünk. Azt a nevet írja ki alul, amit legutóbb betöltöttünk vagy legutóbb elmentettünk, a Quick save-vel is azt menti. Ha nem töltöttünk be semmit, akkor a véletlenszerű file nevet írja oda, amit nehéz kiejteni (bár legutóbb enyhén finnes hangzása volt, általában nyelvtörők szoktak születni), és azzal fog a Quick save-vel menteni.
Beépített pálya lehívása után nem jelent meg a startpozícióban a krapek eddig, ezt is megcsináltam.

Zzzippel fordítva is megy, mint a huzat. Még megcsinálom úgy, hogy akinek nincs az agyában Z80-as processzor és nem bírja a sebességet, az is tudja használni. Átteszem a joystick figyelését, hogy ne a joy függvényt nézze, mert az folyamatosan fénysebességgel viszi a kurzort, hanem CHR$-ral nézze a belső joystickot, így első lenyomás után van egy pillanat pihi, csak utána jön a szuperszonikus sebesség. (Ha a key delay is normálisan van beállítva.) Így külső botkormányra megcsinálni majd macerás lenne, de úgyse használja senki a programot, aki meg mégis, úgyis emulátorral, aki meg mégis igazi gépen használja, annak jó lesz a belső joy is, ha pedig mégsem és ezen múlna a boldogsága, valamit kitalálunk külső joyra.

Nem gondolom, hogy sokan akarnak szabadidejükben pályákat tervezni, de mindig feltöltöm ide a legfrissebb verziót. Az Entersnake-nél se tudtam követni, melyik a legfrissebb verzió a gépemen, ezért a legjobb, ha itt van fent.
100 SOUND SOURCE 3,STYLE 16,LEFT 16,RIGHT 64,SYNC 2
110 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 2
120 SOUND PITCH 25,SYNC 2
Videos

Offline szipucsu

  • EP addict
  • *
  • Posts: 8584
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 80.0 Firefox 80.0
    • View Profile
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Dots and Gems
« Reply #142 on: 2020.September.10. 21:27:05 »
A pályaszerkesztő kész, már csak a tömörített formátumban mentés és a pálya programrészletként (data sorok mögé) mentése hiányzik.
gemslev.bas - basic pályaszerkesztő, ez is használható
gemslev.com - zzzippelt változat
* gemslev editor.zip (18.04 kB - downloaded 19 times.)
100 SOUND SOURCE 3,STYLE 16,LEFT 16,RIGHT 64,SYNC 2
110 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 2
120 SOUND PITCH 25,SYNC 2
Videos