Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Dot Collector - Turbo Edition (Read 105099 times)

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #240 on: 2015.September.01. 21:20:13 »

Now I understand.

Megpróbálom :
"HITS:  0" number up up up   number=4 open wall , and "HITS" number up    then close wall

You understand ?

Offline SlashNet

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1192
  • Country: ua
  • Enterprise 128K | Cubietruck
    • My old site about Enterprise
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #241 on: 2015.September.01. 21:26:12 »
:smt045

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #242 on: 2015.September.01. 21:35:42 »
de persze az spoke az igazi (bár gyanítom lassabb!)

Készítettem én is egy gyorsasági tesztelőt.

A 130. és 140. sor közé beírt utasításhoz ad egy viszony számot ami a program 1 másodperc futtatása alatt végbement utasítások száma. blablabla


:smt045

BASIC

Még hogy nem tudok inglisül.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #243 on: 2021.April.13. 13:53:36 »
Még 2015 nyarán foglalkoztunk itt ezzel a témával, akkor úgy, ahogy kész lett a játék, karakteres képernyőn. Most teljesen befejeztem, gracha képernyőn:
[ Guests cannot view attachments ]
[ Guests cannot view attachments ]

Tavaly nem hagyott nyugodni, hogy lehetne scrollos pacman játékot írni, akkor megcsináltam a Dots and Gems-t, pont a 2015 nyarán összehozottak alapján. Igazából amit most felrakok ide, azt kellett volna előbb megcsinálni, mert ez is azon alapul. Így most visszafele kellett dolgozni vele, ki kellett belőle venni a scrollt. Ez most szinte teljes egészében a Dot Collector pályáit használja, csak kicsit dinamikusabb az egész. A varázstabletták máshogy hatnak, mint a Dot Collectorban: Ha egyet felveszünk, akkor kapunk egy egység energiát, így nem egyből nyiffanunk ki, ha szörnnyel találkozunk. Viszont maximum csak egy egységnyi lehet az energia.
A Dot Collectorhoz képest újítás, hogy a játéktér jobb oldalán elzárt falak mögött van még két varázstabletta, ezeket is fel kell venni. Ha minden elérhető varázstablettát összegyűjtöttünk, akkor nyílik ki a kapu a maradék kettőhöz, de van, hogy előbb is kinyílik. Akkor van csak folyamatos zene játék közben, ha nyitva a kapu. A kapu, ha már kinyílt, nem záródik be.
A cél 200 bogyót és az összes varázstablettát összeszedni, ezután egy szörnynek nekimenni. Lehetne úgy is, hogy ne kelljen szörnynek nekimenni a végén, de így talán érdekesebb, figyelni kell, megvan-e minden, hogy nekimehessünk a szörnynek.

A Dots and Gems-hez képest néhány zene ki lett cserélve, és a színek is mások, hogy ne egy kaptafára menjen az egész. Az utolsó pályán a szörnyek színe megegyezik a háttér színével nehezítésképp, viszont a szörnyek szeme és szája látszik. Nem tudom, ez jó ötlet volt-e.
Tűzgombra harakirit követhetünk el. Erre nem tudom, szükség van-e, bosszantó lehet, ha véletlen nyomjuk meg.
Nem tudom, igazi gépen a színek ugyanolyan jól látszanak-e mindenhol, mint emulátoron.
Most még a STOP gombra meg lehet szakítani a program futását. (Folytatni nem lehet a Zzzip miatt.) Ha nem lesz javaslat, mit kéne még változtatni, akkor ez lehet a végleges változat, és akkor a STOP is le lesz tiltva.

A mellékletben van pályaszerkesztő, amivel a palettát is lehet szerkeszteni, meg két program, amivel envelope-okat és a karakterkészletet állíthatjuk elő a játékhoz, de ez úgyse érdekel senkit. :D
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7081
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #244 on: 2021.April.14. 10:00:12 »
Jó lett, jók a zenék benne, látom megcsináltad az Enterprise feliratot is :D, elég sokat kellett pöcsölnöd az LPT-ben :D

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #245 on: 2021.April.14. 10:40:00 »
az LPT-ben :D
Az LPT-vel nem volt gond, az a rész már készen volt, mások (azt hiszem, Ferro73) megcsinálták a régi játékban. Viszont csak a játéktér videolapjának a belövése után volt jó lentre a felirat, különben nem működött. Gondolom, az LPT miatt. A játéktér videolapját feljebb akartam rakni, mert kicsit lent van az egész kép, de már úgy sem működött. Kemény dolog lehet ez az LPT.
Az ENTERPRISE felirat alatt a vonalak színe nem szabványos, ez direkt lehet jó, de ha nagy lenne a felháborodás emiatt, meg lehet csinálni eredeti színűre is.
Az volt a vicc a Zzzippel, hogy az EP feliratot kirakó eljárásnak DEF EP nevet adtam és nem fogadta el. Átneveztem DEF EPTXT-re, és úgy már működött.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14721
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #246 on: 2021.April.15. 14:28:34 »
Elég jó lett! :smt038

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #247 on: 2022.February.16. 22:20:12 »
Tavaly áprilisban tettem fel ide a játék gracha képernyős változatát. De az LPT piszkálgatásával (altind0, remélem, ez a neve annak az ominózus valaminek) több színt is ki lehet hozni ebből. Akkor áprilisban Geco utasításait követve a lényeg meg is lett, csak ugye a 7-8 szín esztétikus összeválogatása minden pályán, az nem hétköznapi embernek való feladat. Bokros teendőim lettek akkor, így április után ezzel abszolút nem tudtam tovább foglalkozni. Most sincs több időm, mégis előástam, pár bugot kijavítottam, és működik 7-8 színnel a játék. Találomra belőttem valami palettát az új 3-4 színnek (igazából azért 3, nem 4, mert nem láttam értelmét, hogy még egy háttérszín legyen, bár lehetne, de talán buta kinézete lenne). Mindegyik pálya egyelőre ugyanazt az új plusz 3 színt használja, a korábbi színek a korábbiak szerint változnak pályánként, és a régi+új párosítás nem feltétlen ad minden pályánál elfogadható összhatást. Szerintem így is egész jól mutat, hogy a bogyóknak és a szörnyeknek más színük van.

Ehhez már nagyon grafikusnak kell lenni. Át lehetne gondolni, hogy mely karakterek legyenek azok, melyek az újabb 3-4 színt használják, ezek most a bogyók és a szörnyek. Viszont a varázstabletta lenne fontosabb, hogy más színű legyen, szerintem. Nem tudom, milyen furfangos agyi beállítottság kell ahhoz, hogy valaki kikísérletezze, hogyan lenne a legjobb a létező karakterek között az elérhető színeket elosztani... Ugye, adott kódú karakterek az egyik, más kódú karakterek a másik 4 színt használják, és kérdés, melyik pályaelem milyen karakterkódot használjon a színek esztétikus elosztása érdekében. Ha ezeket módosítjuk, a programban is módosítani kell, hogy pl. ütközésnél már egy másik karaktert figyeljen, szóval kissé összetettnek tűnik az egész.

Ha minden igaz, a pályaszerkesztőt is sikerült módosítani, hogy mind a 8 színt lehessen állítani. Majd megpróbálom ezt a programot is előásni tavaly áprilisból.

Ja, és a kísérleti stádium miatt a menüben a számok (melyek a másik 4 színt használják, mint a betűk) színe nem igazán értékelhető.
« Last Edit: 2022.February.16. 22:23:21 by szipucsu »
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #248 on: 2022.February.16. 23:36:43 »
Megvan a 7 színű pályaszerkesztő is, de még nem tökéletes. Ha jól nézem, el is lehet menteni az előállított palettát. Nem minden művelet után áll rögtön vissza mind a 8 szín a képernyőn, ezt még javítani kell. A mappában sajnos pont a 4 színű palettához vannak fájlok, ezek nem jók itt sok mindenre. Vadiúj pályák is vannak a mappában, de azok is többnyire a 4 színű palettát használják, így ez a szerkesztő azokat be se tölti.
A shift+0...7-es gombokkal lehet előhívni a színválasztót aszerint, hogy a 8 közül melyik színt akarjuk módosítani. Egyelőre valami átvált, amikor rámegyünk egy új színre, de csak akkor derül ki, milyen lesz a pálya az új színnel, ha már kiválasztottuk a space-szel.
Az itt leírtak lényegében érvényesek most is a pályaszerkesztőre. A különbség nyilván a több szín, és hogy nem érdemes az eredeti játéktér alá menni, bár lehetne, de ha oda elcsámborog valaki, akkor a képernyő alatt kellene keresnünk egy másik univerzumban. (A régi verzióban nagy pálya volt és scrollozott.) Bár itt is lehetne majd trükkös kis beugrókat betenni és így el lehetne mászkálni a pályának nem látható részeibe is, fal látszatát keltő kapun, vagy ilyesmin.
A dottlev.bas fájl indítja a pályaszerkesztőt, több másik fájl is kell a mappából az indulásához. Emulátoron érdemes használni kis gyorsítással. (Függőleges mozgásnál egyenként átszínezi a sorokat, ez picit lassít.) Úgy nézem, a tervezett pályát a 8 színű palettával együtt el is lehet menteni, és így be is lehetne építeni a játékba, ha olvasná mind a 8 színt, de ezt csak ujjgyakorlat lenne megcsinálni.

UI: Ha hiba történik, nem jelenik meg a hibaüzenet, csak lejjebb csúszik a képernyő. Ilyenkor az F5 nagyon intelligensen letörli a képernyőt, utána print extype, print exline, cause (hibakód) segít visszaidézni a nem látott hibaüzenetet.
Na, nem hiszem, hogy sokan vágnának pályaszerkesztésbe, de gondolkodtam már azon, milyen jutalmat lehetne felajánlani pályák/paletták szerkesztéséért cserébe. :D
UI2: Ja, és valószínűleg nagy hiba, hogy pont a bogyókból nincs igazán a pályán (talán lerakni se lehet), így azok színét beállítani sem annyira egyszerű. Viszont a pálya melletti kijelzőn (életek száma, stb.) vannak bogyók is, tájékoztató céllal.
« Last Edit: 2022.February.16. 23:44:56 by szipucsu »
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #249 on: 2022.February.18. 16:22:49 »
Kicsit bütyköltem a pályaszerkesztővel. Most már visszavált a sokszínű módra a színezés közben is, de nem az igazi, mert hibaüzenet lesz egy idő után. Valószínű egy másik videólap is belepofátlankodik a képbe, és abban is akar színsokasító pókot alkalmazni, pedig ott már 256 színű a videolap.
A színsokasító LPTbirizgáló nem hétköznapi embereknek való spoke-olást meg kell majd oldani arra az esetre is, amikor csak kisebb része jelenik meg az ominózus, sokszínesítendő videólapnak. (Gondolom, ez a bibi.) Majd innen folytatom. A PALSET nevű eljárásban van a helyrepofozni való.
[ Guests cannot view attachments ]
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #250 on: 2022.February.20. 17:28:19 »
Kész a pályaszerkesztő, látszólag minden működik benne, mind a 8 színt lehet állítani. A dottlev.com-mal tölthető a Zzzippel fordított változat, ezt érdemes használni, de a dottlev.bas is működik, csak színválasztáskor lassabb.
Lehívhatók a régebbi beépített pályák is, ezek alsó 4 színe nem feltétlen értékelhető, de pont azért van a szerkesztő, hogy ezeket is be lehessen állítani.
[ Guests cannot view attachments ]
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #251 on: 2022.February.20. 21:59:32 »
Az 1. verzió is készen van, sokszínű paletták belőve.
A 3. verziótól csak a pályákban különbözik. Illetve még egy jelentéktelen apróságban.
STOP-ra megáll és nem lehet folytatni. Ha végleges lesz, a STOP le lesz tiltva.
A tűzgomb nyomva tartásának idejére felgyorsul. Ez akkor lehet jó, ha a szörnyikék leragadnak hosszabb ideig a felszedendő kincs közelében, és fel akarjuk gyorsítani, hátha előbb eljönnek onnan.
[ Guests cannot view attachments ]
[ Guests cannot view attachments ]
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7081
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #252 on: 2022.February.21. 09:04:36 »
Jók a hangok, és a sebesség is :) ,és az ep logo az alján :D Lehet a pálya neve az alsó sorban mehetne karakteres módban, vagy attribitumban, nem tudom mennyivel lenne szebb, vagy épp nem. :D

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #253 on: 2022.February.21. 19:37:52 »
Lehet a pálya neve az alsó sorban mehetne karakteres módban, vagy attribitumban
Én is gondoltam már rá. Tervben van olyan verzió is, ahol a kijelzők nem a játéktér mellett, hanem alatta/felette lesznek, ami attribútum módban lenne jó, mert ott 8+8 szín lehet, és pl. egy sorban is mind a 8 színt lehetne használni, pl. a SCORE szó összes betűje más színű lenne fokozatos színátmenettel, meg az életek számát jelző figurák is különböző színűek lennének.
Annyi a gond, hogy kb. az összes betű és szám át van definiálva vagy a négyszínű módhoz, vagy pályaelemnek (ha jól emlékszem), attribútum képernyőre pedig az eredeti karakterkészlet kellene. Majd az alt-tal elérhető karaktereknek beteszünk kétszínű karaktereket max. Volt itt a fórumon pár éve egy karakterkészlet-áttervezési megmozdulás és született néhány újabb karakterkészlet, akár azokból az egyiket is be lehetne tenni az eredeti helyett.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7081
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #254 on: 2022.February.22. 09:06:32 »
mind a 128 át lett variálva? Elméletileg lehetne több karakterkészlet is, akár LPT soronként is lehetne más, nem tudom, hogy az EXOS mennyire buzerálja a címeket, annyi ,hogyha ilyet szeretnénk, akkor az új karakterkészletet el kéne tárolni valahol a videó memóriában, és a megfelelő sorokba bepöcsölni a címét (Nick címként).