Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Dot Collector - Turbo Edition (Read 105169 times)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #45 on: 2015.August.16. 12:44:56 »
Az a baj ezzel, hogy valami miatt módosul a BASIC kód ha az EDIT eket használom.
Mármint mikor, hogyan módosul mi? Úgy érted, az EDIT paranccsal több programot is használsz egyszerre?
Én módosítottam kicsit a sorszámokat. A javaslataidat beletettem, de más sorszámokkal.
Csinálhatod úgy is, hogy nem a módosításokat javaslod, mit tegyek bele, hanem egyből beleteszed. De persze nagyon jó, ha leírod, hogy hol mit módosítottál. Jól vissza lehet követni itt.
A legutóbbi file név dt2015c.bas. A módosítások után a legelső sorban a PROGRAM utasítás után érdemes mindig átírni az utolsó betűt (itt: c) a következő betűre és utána SAVE. Így ha valamit elszúrnánk, könnyen vissza lehet keresni az utolsó működő verziót.

Quote
A következő javaslatom még ugyan ilyen CALL alap_változók
6500 DEF alap_váltotók
6505  ... !105. sortól a
65xx  ... !220. sorig
65yy END DEF
Szerintem ezek maradhatnának a helyükön. Ezekre csak egyszer van szükség, a program indulásakor, mert a hiscore tábla utána már nem lesz ugyanaz és nem is kell visszaállítani eredeti állapotára. Viszont azokat a numeric, string stb. dolgokat nem is lenne jó átenni egy DEF blokkba, mert akkor lokálisak lennének és nem is működne vele a program, bár a Zzzippel működne, mert annak minden változó globális. Szerintem maradjanak.

Quote
A képernyő 40x24 felbontását 36x20 ra megpróbáljuk ?
Az nem lenne rossz! Ehhez a DEF INI_VAR blokkban kéne átírni a szörnyek startpozícióit (talán máshol is? Már nem tudom...) és a kezdeti mozgásirányukhoz a számokat. Vagy már nem tudom, az irányt miért kellett itt megadni. Azt elvileg a pályák indulásakor kéne, amikor megnézi a program, hol van mellettük fal, merre mehetnek. Már én se tudom követni. :D
Ja, és még a pacman emberke startpozícióját is módosítani kéne az új koordinátáknak megfelelően.
Ja, meg azt is, hogy melyik oszlopba írja ki játék közben a pontszámot és jobb oldalon a kijelzőkhöz mindent. Aj, lesz mit akkor módosítani! :D

OFF:
Az lenne a legjobb, ha valahol a neten meg lehetne osztani a basic programot, amit egyszerre többen is módosíthatnánk az emulátorral. De akkor is meg kéne beszélni, ki módosít előbb, hogy ne legyenek átfedések. Vagy nem tudom, ez hogyan működne, de tudtommal pl. excel táblázatokat meg szoktak így osztani. De nem tudom, mi van akkor, ha valaki elkezdi módosítani, de nem menti el, közben más is elkezdi módosítani, ő elmenti, és az előző ember is elmenti, de ezzel elvileg felülírja a másik ember módosításait. Vagy erre van valami módszer?
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline ergoGnomik

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1291
  • Country: hu
  • Stray cat from Commodore alley
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #46 on: 2015.August.16. 13:20:25 »
OFF:
Az lenne a legjobb, ha valahol a neten meg lehetne osztani a basic programot, amit egyszerre többen is módosíthatnánk az emulátorral. De akkor is meg kéne beszélni, ki módosít előbb, hogy ne legyenek átfedések. Vagy nem tudom, ez hogyan működne, de tudtommal pl. excel táblázatokat meg szoktak így osztani. De nem tudom, mi van akkor, ha valaki elkezdi módosítani, de nem menti el, közben más is elkezdi módosítani, ő elmenti, és az előző ember is elmenti, de ezzel elvileg felülírja a másik ember módosításait. Vagy erre van valami módszer?

Természetesen léteznek - még ingyenes webes is - forráskód menedzselő rendszerek, amiket pontosan a csoportmunkára hoztak létre. Ezek vannak elég intelligensek ahhoz, hogy az esetleges módosításokból származó ütközések nagy részét is feloldják, ha meg mégsem menne, akkor a felhasználónak jeleznek hogy hozza meg a döntéseket. Az a kérdés, hogy milyen formában van lehetőség a forrás exportálására. Az IS-BASIC bájtkóddal nyilván semmire sem fog menni a rendszer, de ha van lehetőség szöveges formátumba exportálni és onnan importálni, akkor minden további nélkül mehet a dolog. CodePlex, GitHub, stb. bármikor használható.

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #47 on: 2015.August.16. 13:21:58 »

OFF:
Az lenne a legjobb, ha valahol a neten meg lehetne osztani a basic programot, amit egyszerre többen is módosíthatnánk az emulátorral. De akkor is meg kéne beszélni, ki módosít előbb, hogy ne legyenek átfedések. Vagy nem tudom, ez hogyan működne, de tudtommal pl. excel táblázatokat meg szoktak így osztani. De nem tudom, mi van akkor, ha valaki elkezdi módosítani, de nem menti el, közben más is elkezdi módosítani, ő elmenti, és az előző ember is elmenti, de ezzel elvileg felülírja a másik ember módosításait. Vagy erre van valami módszer?
Excel-ben aki elsőként nyitja meg az tud módosítani a többi csak nézni tudja mindaddig amíg az első be nem zárja.
Akkor ismételt megnyitással lehet átvenni a módosítás jogát.

Mármint mikor, hogyan módosul mi? Úgy érted, az EDIT paranccsal több programot is használsz egyszerre?
Én módosítottam kicsit a sorszámokat. A javaslataidat beletettem, de más sorszámokkal.

EDIT 0 a főprogram
EDIT 1 a változtatások, eltérések RENUMBER
mikor vissza térek az EDIT 0 ra  PL a "b" verziónál a 3880. sorban csinált galibát
olyasmi mint amikor az ASMON v1.5.... ROM bezavart a grafikus képernyöbe, csak itt a BASIC program kódba.
Volt olyan lefuttatam az EDIT 1 ben a programot és törölte magát pedig nem volt benne "NEW".

Az nem lenne rossz! Ehhez a DEF INI_VAR blokkban kéne átírni a szörnyek startpozícióit (talán máshol is? Már nem tudom...) és a kezdeti mozgásirányukhoz a számokat. Vagy már nem tudom, az irányt miért kellett itt megadni. Azt elvileg a pályák indulásakor kéne, amikor megnézi a program, hol van mellettük fal, merre mehetnek. Már én se tudom követni. :D
Ja, és még a pacman emberke startpozícióját is módosítani kéne az új koordinátáknak megfelelően.
Ja, meg azt is, hogy melyik oszlopba írja ki játék közben a pontszámot és jobb oldalon a kijelzőkhöz mindent. Aj, lesz mit akkor módosítani! :D

Megpróbálok egy variációt a "C" verzión egy "C2" megnézed mennyire tetszik aztán eldöntöd menjen vagy ne.
Persze ez nem megy máról holnapra.

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #48 on: 2015.August.16. 13:27:39 »
Természetesen léteznek - még ingyenes webes is - forráskód menedzselő rendszerek, amiket pontosan a csoportmunkára hoztak létre. Ezek vannak elég intelligensek ahhoz, hogy az esetleges módosításokból származó ütközések nagy részét is feloldják, ha meg mégsem menne, akkor a felhasználónak jeleznek hogy hozza meg a döntéseket. Az a kérdés, hogy milyen formában van lehetőség a forrás exportálására. Az IS-BASIC bájtkóddal nyilván semmire sem fog menni a rendszer, de ha van lehetőség szöveges formátumba exportálni és onnan importálni, akkor minden további nélkül mehet a dolog. CodePlex, GitHub, stb. bármikor használható.

Na igen, legegyszerubb esetben mondjuk google apps-ban vannak ilyesmik, ott latod azt is (igaz en csak a tablazatkezelos reszben probaltam csak), hogy kinek hol a kurzora eppen (a nick-el egyutt), es azonnal latszik minden modositas is (nem kell kulon mentegetni). Aztan max szoveg formatumban kene kiexportalni. Ha az ember vmi verziokezelo rendszerrel (vagy hasonlo cucchoz pl webes frontenddel) probalja, ott viszont altalaban - legalabbis en csak ilyesmit lattam eddig) tenyleg nem lathato a masok altal vegrehajtott modositas, amig nincs commit-talva a change ...

Offline ergoGnomik

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1291
  • Country: hu
  • Stray cat from Commodore alley
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #49 on: 2015.August.16. 13:36:52 »
A kergetjük egymás kurzorát csak a Vakulj Paraszt Szisztem része a dolognak. Szoftvert nem úgy fejlesztenek általában, mint ahogyan például "minutes of meeting"-et amilyet én már láttam néhányszor, hogy mindenki egyszerre akarja beleírni a saját igazát. Ehhez a legcélszerűbb egy "főnök" kinevezése - legyen mondjuk szipucsu - aki dönt a változtatások végleges kódba befogadásáról, a többi együttműködő meg beadagolja a saját módosításait. Bár ez nehezebben működik egyetlen forrásfájlból álló projektek esetén. :(

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #50 on: 2015.August.16. 13:42:38 »
A kergetjük egymás kurzorát csak a Vakulj Paraszt Szisztem része a dolognak. Szoftvert nem úgy fejlesztenek általában, mint ahogyan például "minutes of meeting"-et amilyet én már láttam néhányszor, hogy mindenki egyszerre akarja beleírni a saját igazát. Ehhez a legcélszerűbb egy "főnök" kinevezése - legyen mondjuk szipucsu - aki dönt a változtatások végleges kódba befogadásáról, a többi együttműködő meg beadagolja a saját módosításait. Bár ez nehezebben működik egyetlen forrásfájlból álló projektek esetén. :(

Na persze, igazad is van, "profi" helyen tenyleg. En hasznalok pl git-et, svn-t, regebben csv-t is ("hivatalos") munkam soran (is). Amde ott azert csoportmunka eseten kicsit komolyabb dolgok vannak, pl conflict feloldasa, branch-ek, miegymas. Nem biztos, hogy egy ilyen viszonylag egyszeru, egy forras file-os dolog eseten megeri, vagy akar barki meg akar ilyesmiket tanulni (ha amugy nem ismeri). Mivel ez egyreszt hobby, masreszt nem 100 ember szerkezti egyszerre, talan a "kurzor kergetos" :) dolog is elmegy, foleg ha kozben van vmi chat szeruseg, ahova odairja az ember, hogy most epp mit csinal, es masok ne turjanak bele feltetlen kozben. Igen, ez valoban nem profi megoldas :) Viszont talan a legegyszerubb, azert batorkodtam emliteni.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #51 on: 2015.August.16. 13:50:15 »
Megpróbálok egy variációt a "C" verzión egy "C2" megnézed mennyire tetszik aztán eldöntöd menjen vagy ne.
A c2 nem jó, mert akkor túl hosszú lesz a file név. Mehet a következő betű, úgyse érünk el z-ig szerintem. :D
De lehet, ma elkísérletezgetek és megpróbálom megcsinálni ezt az új képernyős verziót (36x20).
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #52 on: 2015.August.16. 14:08:16 »
A c2 nem jó, mert akkor túl hosszú lesz a file név. Mehet a következő betű, úgyse érünk el z-ig szerintem. :D
Értelemszerűen DISK:-hez igazodva nem pedig TAPE:

De lehet, ma elkísérletezgetek és megpróbálom megcsinálni ezt az új képernyős verziót (36x20).
Akkor azt megvárom abban is lehet, hogy javíthatok de lehet pont jó lesz.
Persze ha meg akadsz akkor írj. Hátha tudok segíteni.

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #53 on: 2015.August.16. 20:34:32 »
Valamikor a múlt év ezredben én is készítettem ilyesmi programot
Csak nem ilyen kicsiben hanem 24x40 karakteres "TEXT 40"módban.
Emulátoron sajnos nem úgy működött mint a valódi gépen.
Gondolom  a ROM-mok miatt.
Esetleg megkereshetem és azt is tuningolhatnám tovább. A mostani tudásommal.
Kerestem de nem találom pedig tavaly még megvolt.
Rendezgettem a régi CD ket és sokat ki is dobáltam " minek ennyi példány "

Javaslat:
valahová bill figyelő segítségével egy "QUIT GAME", "EXIT GAME"
xxxx IF A$=valami THEN EXT "BASIC"

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #54 on: 2015.August.16. 22:17:25 »
Az a baj ezzel, hogy valami miatt módosul a BASIC kód ha az EDIT eket használom.
Mivel így nem garantált a kód sérülés mentessége csak javaslatokat tudok adni amíg rá nem jövök
mi okozza ezt.
Az emuban vissza állítottam a ROMokat EXOS2.1 BASIC2.1b most működik.

Javaslat:
1. A "c" verzióban a 440. sorban az első PRINT AT 1,5:blabla  megtakaríthatod ha a pálya neveket 20 karakterig kitöltöd, esetleg be tudod pozicionálni középre ha akarod szépíteni.

2. A köv sorok átírása:
445 FOR A=3 TO 22
460 PRINT #102: AT A,5:X$;
nem ezzel fog hasítani de nem kell plusz számítás ha nem muszáj.

Emlékszel amit ajánlottam a DIM PALYA$(1 TO 20, 1 TO 36) ?
Lényegében benne van most is csak KEP$(A,B) változóként.
És 2890-2940 sorban tölti fel

Ha lehetséges a több parancsokat tartalmazó sorokat külön sorba írnád mert nehéz átlátnom még TEXT 80 ban is.

Alig várom a "d" verziót.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #55 on: 2015.August.17. 13:14:08 »
Megvan a "d" verzió. Viszont nem is 36x20, hanem 33x20 lett a videolap mérete, szerintem jobb így. Az a PRINT CHR$(27) azért kell, hogy teljesen eltűnjön a kurzor a videolapról.
Még egy-két apróságot is módosítottam. Tesztelgettem, látszólag rendben működik.
Azt nem értem, miért jó, ha a KEP$ tömböt nem STRING-gel, hanem DIM-mel hozzuk létre. Ezt nem változtattam meg egyelőre. Ha a STRING utasítás után *1-et írunk, azzal maximum 1 karakter hosszúságúra foglaljuk le a lehetséges hosszt.
A SET VIDEO X, SET VIDEO Y parancsokat egyetlen sorba írtam, ezekkel úgyse nagyon kell csinálni már semmit és így is átlátható.

Eddig milyen? Mi legyen a következő lépés? Pofozzunk helyre mindent, amit csak lehet, utána átírhatjuk attribútum módba!
Lehet, hogy kimaradt valami, amiről szó volt, mert elfelejtettem, azokra is visszatérhetünk.

A szörnyekkel való ütközéshez elő kéne kaparni a képernyőrázós SPOKE-ot, de valamiért nekem mintha az sem működött volna Zzzippel.

Gondolkozom azon, hogy többféle hatásuk legyen a varázstablettáknak. A titkos átjárót már említettem. Olyat is lehetne, hogy pl. a SPACE megnyomására az összes szörny a startpozíciójába kerül, ha van nálunk varázstabletta.

Egyébként régebben terveztem több pályát is a Dot Collectorhoz is, azokat is majd be lehetne tenni, szóval lesz itt még mit csinálni. Izgalmas játék lesz belőle, mert ott csak egy karakter szélesek a folyosók és sokkal aktívabbak a szörnyek.

Én az attribútum módos színezést várom nagyon. Remélem, nem lesz nagy csalódás a sebesség csökkenése.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #56 on: 2015.August.17. 13:41:17 »
A jelenlegi helyett legyen ez a címképernyőn a zene?
Vagy valami teljesen más illene hozzá?
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #57 on: 2015.August.17. 20:55:41 »
Tovább elemeztem a progit.
Javaslat:
1. A DEF .... rutinokat a főprogramból helyez át a végére mert a program csak "NOP"-ol ezeknél ugyan ez a helyzet a DATA részeknél úgy is RESTORE-zel.

250-285 DEF INI_VAR
3980-4150 DEF KIMULT
4160-4520 DEF BRAVO
RENUMBER  AT 6500 STEP 5

Lehet, hogy nem zavar bele a főprogramba de az össze-vissza levő dolgokból nehéz kitalálni mit is akarunk.

2. A 3730,4100,4200,4250,4310 sorok igaz REM de "!GOSUB 4470" lehet elcsúszott 4460 rol egy DATA sor van ott.
Ha aktiválod helyette lehetne használni a RESTORE 4460 utasítást.


Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #58 on: 2015.August.17. 21:15:59 »
1. A DEF .... rutinokat a főprogramból helyez át a végére
Erre az áthelyezésre mi a legegyszerűbb módszer?
Delete-tel kitörlöm úgy, hogy még a képernyőn vannak a sorok, majd átírom a sorszámokat. De nem tudom, nem túl hosszúak-e hozzá a blokkok. Ez a legkisebb baj amúgy, csak technikailag érdekelne, hogyan oldható meg ez a legkönnyebben.
Vagy az egész programot törlöm, csak az áthelyezendő részt nem. Utána RENUMBER, majd merge.

Azokon a REM-es sorokon én is filozofáltam, mit akartam velük... Elég jól működik nélkülük is a program, törölhetők szerintem. A POKE-os REM-es sorokat még benne hagyom, hátha végül mégis bevetjük gyorsításhoz a megszakítások tiltását.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14723
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #59 on: 2015.August.17. 21:20:57 »
Felhasználói kézikönyvből :-)
"RENUMBER sormeghatározás TO sormeghatározás AT kif STEP kif
RENUMBER blokknév AT kif STEP kif
A programnak, ill. egyes részeinek az újrasorszámozására alkalmas, csak parancsmódban alkalmazható. A STEP vagy az AT paramétert elhagyva, a kezdő sorszám 100, a lépésköz 10 lesz. Sortartomány megadása nélkül az egész programot újrasorszámozza. Az átsorszámozandó blokkot DEF vagy HANDLER blokk esetén a nevével is megadhatjuk. Egyéb tekintetben a sorszámtartomány megadására ugyanazok a szabályok vonatkoznak, mint a DELETE utasításra."