Enterprise Forever
:HUN => Programozás => Topic started by: szipucsu on 2019.March.24. 16:48:44
-
Egyelőre semmi munkával ezt változtattam a Cyberun zenéjén. Csak az envelope lett az Electric Grand Piano-n lévő az envelope.txt-ből.
[attach=1]
[attach=2]
-
Próbaképpen a játékba építve, de ez csak az összes zene cseréjével lenne igazán jó, különösen mivel így hamis is (az EP-s átiratban magasabbak a hangok a Spectrumos eredetihez és a MIDI konverzióhoz képest):
[attachurl=1]
[attachurl=2]
-
Próbaképpen a játékba építve
Nem lesz ez rossz! De majd azért ennél jobban átdolgoznám, tennék bele dobokat meg mindenfélét. Akár majd a játék többi zenéjén is lehetne faragni.
-
Tök jó lett, szerintem fel is dobja a játékot már a menüben lévő zene is.
-
Nem lesz ez rossz! De majd azért ennél jobban átdolgoznám, tennék bele dobokat meg mindenfélét.
Ez szerintem így jó, ahogy van!
-
Azért itt van még egy változat, de majd még ennél jobb dobokat akarnék bele, mert itt csak a zajcsatornán szólnak a dobok, és ugyanúgy egyszólamú, ahogy eddig:
[attach=1]
[attach=2]
-
A beépítéshez a MIDI és az envelope file lenne a legjobban használható, mivel a játékba nem .epm formátumban kerül.
-
A beépítéshez a MIDI és az envelope file lenne a legjobban használható
Nem kifejezetten a játékba szántam az eddigieket, csak úgy kísérletezgettem, de meg lehet próbálni:
[attach=1]
-
Az újabb zene beépítve, és a játék indításakor hallható is. Ezen kívül átalakítottam a betöltőt, EXOS kompatibilis, és 6 MHz-es gépen elvileg jó a zene lejátszása:
[attachurl=1]
[attachurl=2]
-
Nagyon jóóó.
A menü alján van két attributum hiba az ACG 1985 két szélén, azt is meggyógyítod lécci?
Meg az jutott eszembe, de lehet hülyeség, ha a lila nem Bias szín a játékban, akkor esetleg lehetne-e valami kevésbé vad szín?
-
Jó lett a játék indulásakori zene is a korábbi alapján!
Még az életvesztés zenéjére egy javaslat:
[attach=1]
[attach=2]
István, ha gondolod, kiszedheted a game over zenét is és azzal is csinálok valamit. Ha valamelyik zenében módosítani valót találsz, írd át nyugodtan.
-
Az eredeti zenék MIDI formátumban:
[attachurl=1]
[attachurl=2]
[attachurl=3]
[attachurl=4]
[attachurl=5]
-
A menü alján van két attributum hiba az ACG 1985 két szélén, azt is meggyógyítod lécci?
Meg az jutott eszembe, de lehet hülyeség, ha a lila nem Bias szín a játékban, akkor esetleg lehetne-e valami kevésbé vad szín?
Bias szín, de ha jól látom, az átirat az attribútum konverziót egy táblázattal oldja meg, tehát könnyen átrendezhetők a színek a táblázat módosításával. Az említett két karakter nem használja a táblázatot.
Szerk.: színek átalakítva, minden zene cserélve, bár Szipucsu mai zenéje még nem került a játékba. A 19-es hangszer lecsengését tiltottam, így talán kevésbé "pattog" véletlenszerűen a hang.
[attachurl=1]
[attachurl=2]
-
Nagyon jó lett, az a narancssárgás szín is sokkal jobb, mint az irritáló lila.
-
A 19-es hangszer lecsengését tiltottam, így talán kevésbé "pattog" véletlenszerűen a hang.
Igen, az a pattogás engem is zavart, de nem tudtam, miért van. Pont azért állítottam lecsengősre a hangszert, hogy ne pattogjon, tehát minden szünetet is töltsön ki a lecsengés. Akkor pont fordítva volt, mint gondoltam.
Tényleg jobbak lettek a színek is, meg a többi zene is azzal a visszhangos hangzással! Még azért próbálkozom a zenékkel, és ha lesz, ami jobban tetszik, majd mehet az.
A menüben a zene hangosabb, mint a többi zene, ez nem tudom, mennyire zavaró. Csináljak egy halkabb verziót, ahol a mididisp kijelzője nem megy a pirosba?
-
Az eredeti zenék MIDI formátumban:
Az 5. zene mikor szólal meg? A játék teljesítésekor?
-
Az 5. zene mikor szólal meg?
Nem tudom, de a .prg file ezt is tartalmazta. :)
Színes betöltőkép (a cyberun.prg valójában nem változik, minden módosítás a betöltőben található):
[attachurl=1]
[attachurl=2]
-
A színes betöltőkép is jó lett!
A menüben a sinclair joystick, cursor joystick, interface 2 feliratokat nem lehetne EP specifikusra átírni?
Még kicsit fura, hogy a space-re van szünet és a shift-re is.
-
Még az életvesztés zenéjére egy javaslat:
Ez is beépítve kisebb változtatásokkal, Kempston helyett External joystick, és kevésbé kattog a hang a DAVE zene és a Spectrum D/A mód közötti váltáskor:
[attachurl=1]
[attachurl=2]
-
én irányítani se tudom :)
-
én irányítani se tudom :)
A menüben az 1-es gombbal lehet választani irányítást az 1. játékosnak.
A játékban én se jutok messzire. Szerencsére van könnyített verzió is valahol.
-
Csalással:
[attachurl=1]
-
Javaslat game over zenére:
[attach=1]
[attach=2]
A zene nem rögtön a midi sáv elején kezdődik, mert a legelejére még kell vezérlőt beszúrni, és az ugyanabban a pozícióban lenne, mint az első hang. Emiatt esetleg később lenne hatása a vezérlő beállításának, mint az első hangnak. Ezért toltam az egészet kicsit arrébb, a korábbi zenéknél is.
A 76-os, 77-es és 123-as vezérlő beállítását töröltem. Vagy István, jobb neked, ha ott hagyom? Most csak a pitch wheel vezérlőn vannak beállítások, dinamikusan foglalja a lejátszó a csatornákat. De ha úgy könnyebb beépíteni, legközelebb lefoglalok csatornákat a midi sávoknak. A torzított hangok osztoznak 1 sávon, a másik 2 sávon a dallam megy.
-
Csalással:
Ennek az eleje ütős volt! :smt043
Játék közben szólhatna zene? Mondjuk a menü alatti zene, csak lassan, halkan, kicsit átírva esetleg. Sok csatornát használnak a hangeffektek? Vagy nagyon spéci módon van megoldva a játék közbeni hang?
-
Vagy nagyon spéci módon van megoldva a játék közbeni hang?
Spectrum 48 átirat, ezért az effektusokat 1 bites D/A konverzióval oldja meg.
Javaslat game over zenére:
Frissített verzió ezzel a zenével:
[attachurl=1]
[attachurl=2]
-
A végigjátszásból (https://www.youtube.com/watch?v=6Vp3gtaCJD0) kiderült, hogy az 5. zene a játék teljesítésekor szól. Kicsit ezt a zenét is felturbóztam, gyűrűmoduláció nélkül fabatkát sem ért:
[attach=1]
[attach=2]
(Itt még secret song volt a címe, mert nem tudtam, mikor szól.)
De ha már ez a győzelem zene, lehetne hosszabb, egész jól meg lehetne csinálni legalább kétszer ilyen hosszúra. Megcsináljam? Vagy úgyse játssza végig senki? (A videón az RZX archive is csak sérthetetlenséggel tolja.)
-
Én sérthetetlenség nélkül max 20 másodpercig tudok repdesni elhalálozás nélkül :D
-
Én sérthetetlenség nélkül max 20 másodpercig tudok repdesni elhalálozás nélkül :D
ráadásul nem is túl szép game :)
-
Nekem volt, hogy sérthetetlenség nélkül 2 másodperc alatt elfogyott egy életem.
Én sérthetetlenség nélkül max 20 másodpercig tudok repdesni elhalálozás nélkül :D
Ő nem tudom, hogyan csinálja, (https://www.youtube.com/watch?v=JnoP0WBNvz0) de 9 percen át egy életét sem veszti el. (Ez egy végigjátszás videó első része a kb. 8-ból.)
-
A végigjátszásból (https://www.youtube.com/watch?v=6Vp3gtaCJD0) kiderült, hogy az 5. zene a játék teljesítésekor szól. Kicsit ezt a zenét is felturbóztam, gyűrűmoduláció nélkül fabatkát sem ért:
Beépítettem, ez talán már többé-kevésbé kész verzió:
[attachurl=1]
[attachurl=2]
-
Beépítettem
Sajnos ezt a zenét nem sikerült letesztelnem. :D
A cursor joystick felirat helyett nem lehetne internal joystick? Tűzgombnak maradjon a shift? Az interface 2 helyett nem lenne jobb más felirat?
-
A cursor joystick felirat helyett nem lehetne internal joystick? Tűzgombnak maradjon a shift? Az interface 2 helyett nem lenne jobb más felirat?
Az "Internal" hosszabb, mint a "Cursor", ezért nehezebb cserélni az eredeti szöveg módosításával, de szerintem az utóbbival is elég egyértelmű a jelentése. Az Interface 2 helyére nem tudom, mit kellene írni, talán External 2, de valójában úgy látom, a különböző joystick módok között nincs különbség, vagy csak 2 játékos esetén (amit nem teszteltem)?
-
Az "Internal" hosszabb, mint a "Cursor"
Esetleg Int joy nem lenne jobb? A másik lehetne ext1 joy. Szerintem legalábbis. Nem tudom, a többiek mit gondolnak erről. Az interface 2 helyett is lehetne ext1 (ext2?), mégis csak EP-s hangzásúbb, mint a Specy elnevezések. Vagy a poén kedvéért lehetne Cyber joy, hogy ne Specy név legyen ott.
-
A Cursor szerintem nyugodtan maradhat.
-
Ez a cursor kicsit olyan, mint amikor átírtak egy programot Spectrumról, de nem írták át rendesen és benne marad, nem? EP-s programban fura. Régebben Lacinak volt is egy hadjárata, amikor az összes átiratban kijavította az ilyen feliratokat EP-sre, ahol tudta. De tőlem maradhat attól még, ha mindenkinek így tetszik.
-
A Sinclair 1/2, Interface 2, AGF, Protek, stb az tényleg zavaró. De a Cursor az belefér :-)
-
Volt egy változat, ahol nem sérthetetlenség volt, hanem 3 helyett kb. 17 ütközéstől fogyott el egy élet. Nem lehetne ilyen is ebből az extrás változatból?
-
Volt egy változat, ahol nem sérthetetlenség volt, hanem 3 helyett kb. 17 ütközéstől fogyott el egy élet. Nem lehetne ilyen is ebből az extrás változatból?
Számold az ütközéseket és ha úgy érzed, hogy elfogytak az életek, akkor nyomj egy resetet. :)
-
A prg-n nem változtattam, valószínűleg a Spectrumos csalások (http://www.the-tipshop.co.uk/cgi-bin/info.pl?wosid=0009329) továbbra is működnek. A "POKE 36740,30 : POKE 36741, 0 - Infinite shields" például így írható be futás közben a monitorban:
>36740L 30L 0
-
Ha azt a 03-at átjavítod 11-re, akkor 17 szer ütközhetsz. :)
[attach=1]
-
Oké, köszi. Csak arra gondoltam, ha már van ilyen feljavított játék, akkor már a könnyített változatok is legyenek ilyenek. De ha más nem így gondolja, nem fontos.