Az a baj, hogy a C filozofiajaban, ha mindent ki akarsz hasznalni akkor alapvetoen a mutato (pointer) fogalma fog betegeskedni. Marmint, egy 16 bites ertek mint pointer problema. Am, ha 64K-t tul akarod lepni akkor kellene olyan pointer, ahol mondjuk szegmensszam stb van. Ehhez viszont ugye lapozgatas stb kell allandoan, nem tul hatekony. Ugyan C-vel en inkabb mar "flat cimzesu" rendszereken talalkoztam mar (ahol ez nem problema), remlik, hogy meg DOS-os idokben is volt C compiler ahol emiatt kulonbozo tipusu mutatok is voltak, am ez mas kerdeseket is felvethet. Szerintem inkabb azt kene megvizsgalni, hogy valoban szukseg van-e arra, hogy minden mukodjon 64K-s hatart attorve, vagy elfogadhato, ha adott esetben platform specifikus dolgok vannak, akar pl ugy, hogy a megfelelo C fuggvenynek valo entitassal az ember lapozgat, mintha asm lenne a dolog. Nem tul szep, az igaz. Am a telejesen generic implementaciohoz az kene, hogy maga a core compiler (sdcc) tudjon errol (nem tudom ez mennyire lenne bonyolult), az mar nem csak annyi, hogy irunk loader-t meg miegymast hozza, amit ugye egy masik topic-ban regebben en is csinalgattam egy darabig (csak eppen akkoriban volt egy kis gond az sdcc-vel ami nagyon elvette a kedvemet tole, le is adtam nekik hibara).