Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Bomber Plus (Read 24603 times)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Bomber Plus
« Reply #105 on: 2016.April.22. 20:20:55 »
Végre láttam olyat, hogy egy pálya kész :-)
Gyakorolj Zozó :) , már tényleg sokkal könnyebb, és az a jó, ha a bomba zuhan, akkor nyomva tarthatod a space-t folyamatosan, ha pont jó helyen állsz.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Bomber Plus
« Reply #106 on: 2016.April.22. 20:24:09 »
Az jutott eszembe utólag, milyen jó lett volna blogot írni a program fejlesztéséről. Leírtam volna, mit írtam hozzá, milyen nehézség volt és hogy oldottam meg. Utólag már nem emlékszem mindenre.
Utólag nem is emlékszem már, mi okozott különösen nagyobb problémát.
Ez ilyen :) , pedig a nagy szivatásokról azt gondolná az ember, hogy az összes megmarad, és még azok közül is potyog ki.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Bomber Plus
« Reply #107 on: 2016.April.23. 21:53:51 »
Azon gondolkozom, hogyan lehetne ezt a viharos-villámlós pályát megcsinálni, amit Endi javasolt.

15 színben ott pompáznak a házak, majd kirajzolás után eltűnnek, és véletlenszerűen újra meg újra felvillannak. Ez a felvillanás nem véletlenszerűen lenne jó, hanem amikor a sor végére ér a repcsi, vagy amikor eltalál egy házat.
Mind a 15 színben nem is tudom, meg lehetne-e oldani. Mert a bias színeivel kirajzolt házakat nem lehet eltüntetni, vagyis a háttér színével azonos színűvé változtatni. A SET PALETTE használatával még az alsó 8 színt be lehet állítani egyformának, de a többit nem. Így hát le kell mondani a sok színről, a bias-t ki kell hagyni. Sőt, a repcsi+bomba színű sem lehet ház, mert akkor sötétben a repcsi+bomba se látszana. Vagy ne látsszon az se? Az lenne ám a kihívás!
Szóval az első szín a háttér színe, a második a bomba+repcsi színe, így marad 6 szín a házaknak. Akkor ugye ezt csak így lehetne megcsinálni?

Közben eszembe jutott, hogy pont csináltam is már hasonlót a memóriajátékos bomberrel, ott minden ház fehér volt, és az eredetileg két egyforma színűt kellett egymás után kilőni. Mivel kettő kell mindegyik színből, így csak kb. 8 szín kell, nem kell a bias.

Azt hiszem, a "viharos" változat egy külön negyedik bomber változat lesz, tehát külön játék, nem pedig a sima bomberen belül néhány pálya lesz ilyen.

Hogy könnyebb legyen visszakeresni, itt vannak a logikai verziók. Az elsőben az egyforma színű házakat kell egymás után kilőni és mindegyik szín látszik. A másodikban ugyanaz a feladat, de a színek nem látszanak játék közben:
[ Guests cannot view attachments ]
[ Guests cannot view attachments ]

[ Guests cannot view attachments ]
[ Guests cannot view attachments ]

Gondolkozom, hogy ez utóbbi két játéktípust össze kéne vonni. Tehát egy játékon belül az egyik pályán látszanának a színek, a következő pálya is ugyanolyan lenne, csak ott nem látszanának a színek, és utána jönne csak a következő szint.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Bomber Plus
« Reply #108 on: 2016.May.30. 20:04:03 »
Gondoltam, itt folytatom az Enterprise DevCompo #1 alá betett Bomber 3in1 programmal kapcsolatos dolgokat. A verseny más téma, lezárult.

Volt/van benne pár bug. A Bomber Mind és Bomber Memo a 9-10. szint környékén a túl magas házak miatt szabályos módon nem volt teljesíthető. (Szabálytalan módon igen, mert ha ugyanarra a házra dobunk egymás után két bombát, azzal kikerülhetjük, hogy a párját is ki kelljen lőni.) Így ha LEVEL>7 akkor nem lesznek már magasabb házak.
További bug volt, hogy ha a sokadik szinten szüneteltetjük a játékot, akkor a megjelenő felirat letöröl az esetleges oda magasodó háztetőkből, most ezt is javítottam a Bomber Mind és Bomber Memo-ban. A Bomber Plus-ban még nem. Nem tudom még, hogyan lehetne ezt a Bomber Plus-ban is megoldani, mert ott a sokadik szinten közvetlen a repülő alatt is lehetnek háztetők már induláskor, így nincs hova írni a feliratot. Lehet a repülő sorába, de az eltünteti a repülőt arra az időre...
A Bomber Plus és start most érintetlen maradt az előző változathoz képest.
Volt még pár olyan set character, ami régebbről benne maradt a demokazettás változatból, de a játék ezeket a karaktereket nem használja már, ezeket is töröltem, és néhány !-es sort is, így kicsit kisebb lett.

Lesz még folytatás terveim szerint, lesz itt még talán Bomber 5in1 is, meg még ez-az.

Ez a változat is úgy működik rendesen, ha ugyanabba a mappába bontjuk ki és úgy futtatjuk igazi gépen floppyról/SD-ről, emulátoron image-ről vagy az epfileio.rom felhasználásával. Ramdiskes snapshottal most nem bajlódtam.
---
[ Guests cannot view attachments ]
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Bomber Plus
« Reply #109 on: 2016.May.31. 10:00:23 »
Még régebben történeteket írtam, ha ahhoz volt kedvem. Ez a tulajdonságom már egy jó ideje háttérbe szorult, de nemrég újra előbújt belőlem. Íme a bombázó játék kerettörténete. Ha kazettán kiadták volna, ezt lehetett volna mellékelni a kazettaborítón (ott úgyis sok mellébeszélés és fantáziadús, a játék instrukcióitól teljesen eltérő szövegek voltak).

Quote
A rendszerváltás utáni panelprogramban szebbé, színesebbé varázsolták a házakat hazánkban. A panelprogram megvalósítása olyan jól sikerült, hogy Dél-Amerikában több nagyvárosban is leutánozták a Kádár-korszakbeli épületek modernizált változatait.
A dél-amerikai panelprogram (eredeti spanyol nevén: Programa de Microdistrito Soviético) azonban nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Az épületeket ugyan felépítették, de azok rövid időn belül életveszélyessé váltak, ami az ottani, kazincbarcikaitól és székesfehérváritól eltérő talajtípusra vezethető vissza. Így az épületeket haladéktalanul le kell bontani.
A Dél-amerikai Nemzetek Uniója arra a határozatra jutott, hogy a lebontást az épületek lebombázásával kell megoldani, a költségek csökkentése érdekében. A brazil légihaderőket (Brazilian Air Force) kérték fel, hogy az épületeket bombázzák le, a lehető legköltséghatékonyabb módon. Költséghatékony megoldásként TU-160-as (a Szovjetunióban a Tupoljev-tervezőirodánál az 1970-es években kifejlesztett) bombázó repülőgép felhasználása mellett döntöttek. A takarékosság miatt azonban a gép üzemanyagigényét alulbecsülték, így rögtön a bombázás megkezdése után ereszkedni kell a repülőgéppel, hogy az üzemanyag elfogyása előtt még biztonságosan földet tudjon érni. Így a bombázással sietni kell, hogy minden panelházat el lehessen tüntetni, hogy a leszállás biztonságosan megtörténhessen.
Ugyanekkor magyar fizikusok folytatják kutatásaikat egy debreceni laboratóriumban a sötét fotonokkal kapcsolatban. Kutatási eredményeik kiszivárognak, melyeket egy iraki menekült, Abdul-Hafiz Mazin Chilébe juttat. A magyarok eredményeit felhasználva a Chilei Egyetemen egy kutatócsoport (Diego de Lucero Campos vezetésével) kísérleteket végez. A kísérletek során véletlenül térgörbület keletkezik Dél-Amerika egyes részein. Ez azt eredményezi, hogy a lakhatatlanná vált panelépületek területén önmagába záródó tér keletkezik, mely felett a bombázó repülőgép körbe-körbe repülhet. Így ugyanabba az irányba repülve mindig visszaér ugyanaz az épület fölé. Eközben üzemanyaga vészesen fogy, a gép egyre lejjebb ereszkedik. Mire teljesen leszáll, a földdel egyenlővé kell tennie a terepet, különben nem tud biztonságosan landolni.
A repülőgép vezetésével és a bombázással természetesen Téged bízott meg a Dél-amerikai Nemzetek Uniójának vezetősége. Mivel a tér-idő viszonyok a chilei kísérletek következtében eléggé felborultak, Te az egészet úgy éled meg, hogy valaki egy nagyon régi, 1985-ben piacra dobott, angol gyártmányú (Enterprise típusú) számítógépre írt egy játékprogramot, amelyben a space billentyű nyomogatásával kell a bombákat kioldanod az épületek felett repülve. A tér-időbeli viszonyok ideiglenes összekavarodása a programozási nyelv korlátaként valósul meg, hogy egyszerre csak egy bombát lehet a házakra dobni. A bomba robbanása akkora energiát szabadít fel, hogy ha két bomba robbanna egyszerre, az az önmagába záródó teret szétszakítaná, mely utána saját gravitációja miatt olyan sűrűségűre omlana össze, hogy helyén fekete lyuk keletkezne, mely megjósolhatatlan hatással lenne az egész Földre és környezetére.
A lakókat természetesen kilakoltatták már az életveszélyes épületekből a bombázás idejére, így a bombázás emberéletet nem veszélyeztet. A kilakoltatás részben éjszaka, váratlanul történt, így nem minden lakónak volt ideje lekapcsolni a villanyt lakásában. Ezért éjszakai küldetésünk során segítségünkre vannak a világító ablakok.
Ha elég hatékony voltál küldetésed során, feliratkozhatsz a legjobb pilóták közé
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14722
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Bomber Plus
« Reply #110 on: 2016.May.31. 10:02:08 »
Ez jó :ds_icon_cheesygrin:

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Bomber Plus
« Reply #111 on: 2016.June.05. 19:08:59 »
Van most REPLAY funkció a Bomberben. Ez azt jelenti, hogy minden pálya teljesítése után vagy ütközés után visszanézhetjük, mit műveltünk az adott szinten. Természetesen a játékunkat el is menti a gép, és később is visszanézhetjük, milyen ügyesek voltunk. Tehát mindenki feltöltheti ide megmutatni, milyen ügyes volt, ezt a basic program betölti és le is játssza. Ha a visszajátszás nézegetését meguntuk, és inkább játszani akarunk a következő szinten, az ESC-vel szüneteltethetjük a visszajátszást, és szüneteltetés közben a TAB-bal kiléphetünk a visszajátszásból a következő szintre.

A program indulás után egy 6 betűből álló kódot generál véletlenszerűen. Mentés során ehhez még hozzáírja a szint számát és a BOM kiterjesztést, ezen a néven menti játékunkat minden szint végén. Így nem kell mindig file nevet kitalálni és bepötyögni. A 6 betűs kódnak elég kicsi az esélye, hogy újra visszatérjen és felülíródjon.
Viszont így a pálya kirajzolása előtt és a mentéskor/töltéskor kicsit várni kell... De szerintem belefér.

A program tehát megjegyzi kiinduláskor a házak magasságát, és a repülő koordinátáit, amikor bombát dobtunk, meg azt, hogy a bomba mennyit vitt le a házból becsapódáskor. A házak színét is eltárolja, de a bias-t nem. A háztetők fajtáit sem jegyzi meg, visszajátszáskor másmilyen háztető kerülhet az összes ház tetejére. Mindezek alapján visszajátssza a szintet, és el is tudja menteni, vissza is tudja tölteni ezeket az adatokat és így újra vissza lehet nézni a játékunkat.

A menü bővült egy kicsit:
Az induláskor generált kódot a menüben legjobb eredmények alá jobbra kiírja a gép, ehhez fogja még a szint számát hozzáírni és ezen a néven fogja menteni a szintek végén a játékot.
Ha a tűzgombbal indítjuk a játékot, akkor normál játék jön, minden szint végén REPLAY van, amit a gép el is ment.
Ha joy fel-t nyomunk, akkor a program betölt egy korábban elmentett játékot és azt nézhetjük vissza, és ha a pálya teljesítése sikeres volt, mehetünk a következő pályára tovább. (Fájlnévnek "" van megadva, emulátoron ha file: konfig van, akkor a set working directory-nél megadott mappából kiválaszthatjuk, melyik játékmenetet tölthetjük be.)
Ha joy le-vel indítjuk a játékot, akkor egyáltalán nincs replay játék közben. (Viszont a kirajzolás ugyanolyan lassú akkor is.)

Most már a pályák végén kiírja azt is, hány találatot kaptak az adott pályán a házak összesen. Elvileg 200-ig számolja, több nem fér bele jelenleg. Kb. a 7. szinten is olyan max. 50 találat volt.

Töltés-mentés közben a megszakítások ki vannak kapcsolva (a gyorsítás miatt), így ha a fájlnévvel vagy az eszközzel valami gond lenne (pl. igazi EP-n), akkor a billentyűzet nem fog reagálni, csak a reset.

A mellékelt zzzip fájlban van néhány játékmenet, amiket be lehet tölteni és meg lehet nézni.
« Last Edit: 2016.June.05. 19:13:07 by szipucsu »
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Bomber Plus
« Reply #112 on: 2016.June.05. 22:23:09 »
Mellékelten 8 pálya játék mentve. [ Guests cannot view attachments ] (Hangzatos, véletlenszerűen generált file névvel.)

A 8. pályán, ahol nem mindig látszik mindegyik ablak a sötétben, van egy hiányosság a mentésben. Nem jegyzi meg azt sem, hogy mikor melyik ablak világít, melyik nem. Visszajátszáskor nem lesz már érthető, miért ott szúrtuk el, ahol. A megoldás az lenne, hogy valami logika alapján határozná meg, mely ablakok világítanak, melyek nem, és ezt a képletet mentené el a visszajátszáshoz. A házak magassága amúgy is véletlenszerű, így ha a logika ismétlődne, akkor se valószínű, hogy ugyanaz a terep jönne ki. Ha meg mégis, akkor sincs semmi, attól könnyebb nem lenne. De nem tudom már, ezt érdemes-e megcsinálni, hirtelen ötletem sincs, milyen képlet kéne hozzá az RND helyett. Mondjuk a ROM bizonyos területe alapján határozná meg, a terület lehetne mondjuk 5 féle, és csak azt kéne megadni, melyik az 5 közül. Olyan ROM terület kéne, ami mindenféle EP-n teljesen megegyezik. (Azért ROM, mert azt biztosan soha semmi nem írja felül, bármilyen program is volt előtte betöltve.)

Kéne arra is külön "üzemmód", hogy mind a 8 elmentett játékot egymás után folyamatosan játssza le. Vagy be lehessen állítani, mondjuk valami BATCH fájl alapján, hogy sorban mik jöjjenek. Igaz, a Centrum Áruház kirakatába már nem kerül be ez bemutatóként. :D
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline ergoGnomik

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1291
  • Country: hu
  • Stray cat from Commodore alley
Re: Bomber Plus
« Reply #113 on: 2016.June.06. 10:20:04 »
...hirtelen ötletem sincs, milyen képlet kéne hozzá az RND helyett.
Saját véletlenszám generátort kellene használni, aminek el tudod menteni az állapotát, vagy kiolvasni a rendszer megfelelő változóit a pálya generálása előtt, azt elmenteni, majd betöltéskor visszaírni. Valahol volt már erről szó - akkor endi kérdezte - és sikerült is kitúrnom valahogyan, de már nem emlékszem arra sem melyik témában volt.

Megkerestem, itt van.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Bomber Plus
« Reply #114 on: 2016.June.06. 16:43:30 »
Megkerestem, itt van.
Ez nekem kínai, a seed szót se értem. De a lényege, gondolom, ugyanaz, mint amit írtam. Tehát hogy a ROM-ban ki kell szúrni egy helyet, és onnan venni az adatokat. Ha jól sejtem. Az a kérdés, hogyan lehet a ROM tartalmát kiolvasni, peek/speek milyen értékeket kell megadni.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Bomber Plus
« Reply #115 on: 2016.June.06. 16:47:18 »
Ha a visszajátszás nézegetését meguntuk, és inkább játszani akarunk a következő szinten, az ESC-vel szüneteltethetjük a visszajátszást, és szüneteltetés közben a TAB-bal kiléphetünk a visszajátszásból a következő szintre.
Azt hiszem, ehhez kellett (volna) az a GOTO, amit nem illik használni. Mert hogy ilyenkor a játék közepéről kilépünk teljesen a következő pályára. Tehát a szintek számát eggyel meg kell növelni, és a játék közepéről egy új szint elejére (a ciklusok elejére) kell ugrani, a ciklusok közepéből. De azt hiszem, valami trükkel sikerült megoldani máshogy.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline ergoGnomik

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1291
  • Country: hu
  • Stray cat from Commodore alley
Re: Bomber Plus
« Reply #116 on: 2016.June.06. 17:10:32 »
Ez nekem kínai, a seed szót se értem. De a lényege, gondolom, ugyanaz, mint amit írtam. Tehát hogy a ROM-ban ki kell szúrni egy helyet, és onnan venni az adatokat. Ha jól sejtem. Az a kérdés, hogyan lehet a ROM tartalmát kiolvasni, peek/speek milyen értékeket kell megadni.
Akkor itt egy PoC kód. Nem kell ide semmilyen ROM.
[ Guests cannot view attachments ]

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Bomber Plus
« Reply #117 on: 2016.June.06. 18:00:11 »
Akkor itt egy PoC kód. Nem kell ide semmilyen ROM.
És ez alapján hogyan lehet megcsinálni, hogy a pár száz (ennyi emelet van) véletlen számot "megjegyezze" a program?
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14722
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Bomber Plus
« Reply #118 on: 2016.June.06. 18:28:50 »
Ha jól értem csak azt a 3 számot kell megjegyezni, mert ha az be van pokélva, utána mindig ugyanazok a számok jönnek ki rnd-re.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Bomber Plus
« Reply #119 on: 2016.June.06. 18:49:55 »
Áhá, szóval a 3 darab POKE után visszaadja pont azokat, amik előtte voltak, nem csak hármat, hanem akármennyit, és ugyanazok lesznek?
Azt még nem értem, ebből hogyan lesz az, hogy elmentem a játékot, és ugyanazokat adja vissza, mint ami mentéskor volt. Rögtön utána vissza lehet hozni, az oké.
A kezdés elé kell a PEEK értékeket megadni, ha jól értem.
« Last Edit: 2016.June.06. 18:57:47 by szipucsu »
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos