Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: BASIC (Read 177930 times)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4806
  • OS:
  • Linux 64 bit (Suse) Linux 64 bit (Suse)
  • Browser:
  • Firefox 3.5.4 Firefox 3.5.4
    • View Profile
Re: BASIC
« Reply #135 on: 2010.April.14. 17:46:08 »
Lehet négyszínű karakteres módot is használni, és akkor a négy szín egy karakteren belül is használható, igaz, a vízszintes felbontás a felére csökken, és saját karakterkészletet kell tervezni, mert az eredeti olvashatatlan lesz.
Még arra is van lehetőség, hogy kétszer négy szín (a 0.-3. vagy 4.-7. paletta színek) közül lehessen választani karakterenként, de ez már csak POKE utasításokkal oldható meg. Ilyenkor a karakterkészlet első 64 karaktere használja a 0.-3. színeket, a második 64 pedig a 4.-7.-et:

4931-0

A 2*4 színű mód elveszik a képernyő görgetésekor, mert az EXOS felülírja az LPT-t.

Ezt akár 256 karakterrel is meg lehetne oldani (az első SPOKE utasításnál a 40 helyére 38-at írva), de az EXOS csak 128 karakternek foglal helyet a memóriában.

Offline szipucsu

  • EP addict
  • *
  • Posts: 8068
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows XP Windows XP
  • Browser:
  • Firefox 3.6.3 Firefox 3.6.3
    • View Profile
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: BASIC
« Reply #136 on: 2010.April.14. 18:39:46 »
Köszi! Lehet, hogy majd felhasználom valamire, ha lesz rá elég idõm. :D
SOUND SOURCE 3,STYLE 16,LEFT 16,RIGHT 64,SYNC 2
SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 2
SOUND PITCH 25,SYNC 2
Videos

Offline szipucsu

  • EP addict
  • *
  • Posts: 8068
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows XP Windows XP
  • Browser:
  • Firefox 3.6.3 Firefox 3.6.3
    • View Profile
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: BASIC
« Reply #137 on: 2010.April.15. 00:22:17 »
Érdekes dolog történt az emulátor használata közben, nem tudom, az emulátor, az EP, netalán a PC az oka.

Lefuttattam egy basic programot, ami a DATA sorokból file-ba ír sok adatot. Kétszer lefuttatva egymás után nem ugyanaz a végeredmény jött ki.
Maximum azt tudom elképzelni, hogy mivel az emulátort maximális sebességre gyorsítottam, talán valamit elszámolt... bár most kétszer is lefuttattam a programot, egyszer lassan, egyszer gyorsítva és mindkétszer ugyanaz az eredmény jött ki, mint a legelsõ alkalommal.
Lehet ilyen?
SOUND SOURCE 3,STYLE 16,LEFT 16,RIGHT 64,SYNC 2
SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 2
SOUND PITCH 25,SYNC 2
Videos

Offline nt75sw

  • Beginner
  • *
  • Posts: 48
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows XP Windows XP
  • Browser:
  • Safari Safari
    • View Profile
Re: BASIC
« Reply #138 on: 2010.November.06. 13:12:05 »
Üdv!

Basic programot lehet lefordítani binárisra?

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4806
  • OS:
  • Linux 64 bit (Suse) Linux 64 bit (Suse)
  • Browser:
  • Firefox 3.5.4 Firefox 3.5.4
    • View Profile
Re: BASIC
« Reply #139 on: 2010.November.06. 13:34:21 »
Basic programot lehet lefordítani binárisra?

Igen, a Zzzip segítségével. Azonban, amint az itt olvasható, több korlátozás is van, például csak 16 bites előjeles egész számok használhatók, és a függvényeknek nem lehetnek lokális változói.

Offline szipucsu

  • EP addict
  • *
  • Posts: 8068
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows XP Windows XP
  • Browser:
  • Firefox 5.0 Firefox 5.0
    • View Profile
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: BASIC
« Reply #140 on: 2011.July.16. 14:30:25 »
Eléggé pang a fórum, de én csak kevésbé értelmes dolgokkal tudom feldobni, amik nem az EP képességeinek legjobb kihasználásáról szólnak.
Belebotlottam egy régen készített, nagyon egyszerû basic programomba. Be kell írni egy szöveget, és átírja egy titkos nyelvre. Annyi a lényege, hogy minden betût felcserél egy másik betûre. (Kivéve talán az I betût.) Csak CAPS üzemmódban mûködik és vesszõt nem fogad el, mert ott abbahagyja a "munkát". Valamint egy csöppet lassú, ALT+W-vel érdemes használni emulátorban. Zzzippel is le lehet fordítani ezt a hézagpótló, nagyon fontos programot.

* SECRET.BAS Secret language transcriptor

SOUND SOURCE 3,STYLE 16,LEFT 16,RIGHT 64,SYNC 2
SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 2
SOUND PITCH 25,SYNC 2
Videos

Offline szipucsu

  • EP addict
  • *
  • Posts: 8068
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows XP Windows XP
  • Browser:
  • Firefox 5.0 Firefox 5.0
    • View Profile
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: BASIC
« Reply #141 on: 2011.July.16. 14:49:55 »
Régen a demokazettán lévõ bombázó játékot is kicsit átírtam. Különlegesség, hogy lehet demó módot is választani, ami azt jelenti, véletlenszerûen potyogtatja a bombát, amikor úgy gondolja. A nehézségi szint választásának lehetõsége is nagyon hézagpótló, és a hangeffektek átírása is elengedhetetlen volt. Ütközésnél elég érdekes dolog történik, nehéz utólag elhinni, hogy ennyire pihent voltam... De, mint látható, még lehetne finomítani rajta, pl. a menü kinézetén, zenéje sincs, stb.

* BOMBY.BAS Turbo Bomber (vagy mi legyen a címe?)

« Last Edit: 2011.July.16. 14:55:02 by szipucsu »
SOUND SOURCE 3,STYLE 16,LEFT 16,RIGHT 64,SYNC 2
SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 2
SOUND PITCH 25,SYNC 2
Videos

Offline szipucsu

  • EP addict
  • *
  • Posts: 8068
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows XP Windows XP
  • Browser:
  • Firefox 5.0 Firefox 5.0
    • View Profile
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: BASIC
« Reply #142 on: 2011.July.16. 15:27:25 »
Ezzel a programmal nagyobb fájlokat lehetne szétszedni 4KB-os fáljokká és összerakni.
Viszont, mint a mellékelt ábra mutatja, nem igazán mûködik megfelelõen. Ez minimális munkával javítható lenne.
Nagyon lassú is, amin gépi kódú részekkel javítani lehetne.
Gyakorlati haszna nincs már.

* 4K_BRASS.BAS 4KB File Breaker and Assembler

SOUND SOURCE 3,STYLE 16,LEFT 16,RIGHT 64,SYNC 2
SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 2
SOUND PITCH 25,SYNC 2
Videos

Offline szipucsu

  • EP addict
  • *
  • Posts: 8068
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows XP Windows XP
  • Browser:
  • Firefox 5.0 Firefox 5.0
    • View Profile
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: BASIC
« Reply #143 on: 2011.July.16. 15:48:44 »
Szintén nagyon komoly: japán hangzású (halandzsa) szavakat generáló program. Minden futtatásnál más szavakat generál. Kéne hozzá felolvasó (beszélõ) rész is.

* JAPAN2.BAS Word Generator of Japanese Sounding

SOUND SOURCE 3,STYLE 16,LEFT 16,RIGHT 64,SYNC 2
SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 2
SOUND PITCH 25,SYNC 2
Videos

Offline szipucsu

  • EP addict
  • *
  • Posts: 8068
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows XP Windows XP
  • Browser:
  • Firefox 5.0 Firefox 5.0
    • View Profile
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: BASIC
« Reply #144 on: 2011.July.16. 16:44:05 »
Létrás játék kezdeménye:

* loder.bas

SOUND SOURCE 3,STYLE 16,LEFT 16,RIGHT 64,SYNC 2
SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 2
SOUND PITCH 25,SYNC 2
Videos

Offline Ep128

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1664
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows Vista Windows Vista
  • Browser:
  • Firefox 5.0 Firefox 5.0
    • View Profile
    • Honlapom
Re: BASIC
« Reply #145 on: 2011.July.16. 23:10:55 »
Ez utóbbit 30-40 "szobássá" fejleszthetnéd... :)

Offline szipucsu

  • EP addict
  • *
  • Posts: 8068
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows XP Windows XP
  • Browser:
  • Firefox 5.0 Firefox 5.0
    • View Profile
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: BASIC
« Reply #146 on: 2011.July.16. 23:52:45 »
Ez utóbbit 30-40 "szobássá" fejleszthetnéd... :)
Labirintus, amiben el lehet tévedni? Nem rossz ötlet. Könnyebb lenne, mint mozgó ellenségeket és összegyûjtendõ tárgyakat építeni be. De lehet, azzal együtt kéne 30-40 szoba...
BASIC-be be lehet egyáltalán annyi szobát programozni? Hol tárolná a gép? És ezt az egy szobát is veszett lassan rajzolja ki... Igaz, a Zzzip segítene, ha le lehet fordítani (+ megszakítások és minden tiltása a szobák kirajzolásának idejére).
Ha DATA sorokban tárolódnának a szobák, azt a Zzzip lehet, hogy nem tudná legyûrni mind.
Nem tudom, mit lehetne megvalósítani belõle...
Mondjuk winchesterrõl utántöltõs szobák gyorsan betöltõdnének.
Összegyûjtendõ tárgyaknál azt is tárolni kéne valami változókban, hogy a 40 szobák melyikében mely tárgyat gyûjtöttük már össze, hogy ne jelenjenek meg újra, hiába vannak ott a DATA sorokban a tárgyra vonatkozó adatok.
Nagyon komoly, 2011-ben IS-BASIC játék program írásának problémái!

Ötletek?
SOUND SOURCE 3,STYLE 16,LEFT 16,RIGHT 64,SYNC 2
SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 2
SOUND PITCH 25,SYNC 2
Videos

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2929
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows XP Windows XP
  • Browser:
  • Firefox 5.0 Firefox 5.0
    • View Profile
    • http://www.ep128.hu
Re: BASIC
« Reply #147 on: 2011.July.17. 08:46:38 »
Az Endi-féle Miner-ben DATA sorokban vannak apályák. Zzzip-pel mûködik és rengeted pálya elférne így a memóriában.

Offline Ep128

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1664
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows Vista Windows Vista
  • Browser:
  • Firefox 5.0 Firefox 5.0
    • View Profile
    • Honlapom
Re: BASIC
« Reply #148 on: 2011.July.17. 14:06:51 »
Részemrõl sík hülye vagyok hozzá, csak látom a fantáziát abban, amit eddig összehoztál. :-)
Egy "ilyennel" szívesen játszik az ember. :-) A megtalálandó tárgyak, (esetleges ellenségek) random is lehetnének, hogy sokadszorra játszva se legyen egyszerû a játék. :-) (Valami rutin biztos tudná véletlenszerûen generálni a tereptárgyakat, ellenségeket...)


Labirintus, amiben el lehet tévedni? Nem rossz ötlet. Könnyebb lenne, mint mozgó ellenségeket és összegyûjtendõ tárgyakat építeni be. De lehet, azzal együtt kéne 30-40 szoba...
BASIC-be be lehet egyáltalán annyi szobát programozni? Hol tárolná a gép? És ezt az egy szobát is veszett lassan rajzolja ki... Igaz, a Zzzip segítene, ha le lehet fordítani (+ megszakítások és minden tiltása a szobák kirajzolásának idejére).
Ha DATA sorokban tárolódnának a szobák, azt a Zzzip lehet, hogy nem tudná legyûrni mind.
Nem tudom, mit lehetne megvalósítani belõle...
Mondjuk winchesterrõl utántöltõs szobák gyorsan betöltõdnének.
Összegyûjtendõ tárgyaknál azt is tárolni kéne valami változókban, hogy a 40 szobák melyikében mely tárgyat gyûjtöttük már össze, hogy ne jelenjenek meg újra, hiába vannak ott a DATA sorokban a tárgyra vonatkozó adatok.
Nagyon komoly, 2011-ben IS-BASIC játék program írásának problémái!

Ötletek?

Offline szipucsu

  • EP addict
  • *
  • Posts: 8068
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows XP Windows XP
  • Browser:
  • Firefox 5.0 Firefox 5.0
    • View Profile
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: BASIC
« Reply #149 on: 2011.July.17. 14:26:02 »
Olyat tuti lehetne, hogy néhány krapek véletlenszerûen mászkálna a pályán össze vissza. És lehetne szörnyike, ami átmegy mindenen és a játékos felé tart, persze vmivel kisebb sebességgel.
Elõször egyképernyõs ügyességi játékká lehetne "fejleszteni", aztán sokszobássá.
Érdekesebb lenne, ha a krapekok "pakolnák" le a felszedendõ cuccot véletlenszerûen és néha olyan cuccot is tennének le, amin mi nem tudunk átmenni, de õk igen, és ha átmennek rajta, akkor eltûnne a cucc és újra tudnánk arra menni. Meg aknákat is tehetnének le, amikre ha rálépünk, kampec.
Leírni persze könnyû, rá kéne szánni az idõt, hogy meg is csináljam. :D
Az a baj, már vagy 10 éve dobtam össze, ami kész van eddig és nem is tudom már, mi micsoda a programlistában. Átnézhetnétek, van-e valami, amit egyszerûbben meg lehetne csinálni, mint ahogy most van.
Pl. a képernyõ kirajzolása sztem azért lassú, mert változókba írja a képernyõ tartalmát és onnan nézi, mi van a játékos "alatt". Ha a képernyõrõl olvasná le, akkor lassabb lenne a játék, de talán Zzzippel fordítva beleférne. De valószínû ezt mindenképpen meg kell változtatni, ha a változó tereptárgyakat bevetjük, mert azokat is figyelni kell.

Valakinek lenne kedve olyan ellenséges krapekot tervezni (karakter átdefiniálásával), ami mindig elõnézetbõl látszódna? Pl. létrán felmászás közben is úgy nézne ki, mint mikor megy, és ez nem lenne zavaró...
SOUND SOURCE 3,STYLE 16,LEFT 16,RIGHT 64,SYNC 2
SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 2
SOUND PITCH 25,SYNC 2
Videos