Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: BASIC (Read 177915 times)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4806
  • OS:
  • Linux Linux
  • Browser:
  • Firefox 50.0 Firefox 50.0
    • View Profile
Re: BASIC
« Reply #1125 on: 2016.November.20. 21:31:37 »
Ezt én is tudtam. De ha a next után valami zagyvaságot írunk, pl. turbomacskagenerator, azt is elfogadja?

Igen: :)
16606-0

Offline szipucsu

  • EP addict
  • *
  • Posts: 8068
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 50.0 Firefox 50.0
    • View Profile
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: BASIC
« Reply #1126 on: 2016.November.20. 22:49:36 »
Igen: :)
Hát ez tetszett. :D Mostanában mindenki vicces kedvében van itt a fórumon. Eredetileg amúgy az árvíztűrő tükörfúrógépet akartam írni, csak abban szóköz is van és sok ékezet.
SOUND SOURCE 3,STYLE 16,LEFT 16,RIGHT 64,SYNC 2
SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 2
SOUND PITCH 25,SYNC 2
Videos

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7305
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Chrome 54.0.2840.87 Chrome 54.0.2840.87
    • View Profile
    • Honlapom
Re: BASIC
« Reply #1127 on: 2016.November.20. 23:10:15 »
amúgy logikus is hogy a nextnél nem számít. minek is oda az? nem kell oda.
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline szipucsu

  • EP addict
  • *
  • Posts: 8068
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 50.0 Firefox 50.0
    • View Profile
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: BASIC
« Reply #1128 on: 2016.November.20. 23:15:05 »
amúgy logikus is hogy a nextnél nem számít. minek is oda az? nem kell oda.
Az átláthatóság miatt lehet érdekesebb. Ha mondjuk 100 sorral feljebb van a FOR, és a NEXT-nél már nem tudjuk, mi a ciklusváltozó.
De ennyivel tényleg az END DEF és hasonlók után is oda lehetne írni a nevet. Talán lehet is, nem próbáltam még. Mintha ! után láttam volna már itt-ott END DEF után.
SOUND SOURCE 3,STYLE 16,LEFT 16,RIGHT 64,SYNC 2
SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 2
SOUND PITCH 25,SYNC 2
Videos

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2929
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows NT 10.0 Windows NT 10.0
  • Browser:
  • Firefox 50.0 Firefox 50.0
    • View Profile
    • http://www.ep128.hu
Re: BASIC
« Reply #1129 on: 2016.November.28. 13:37:13 »
CLICK hangot hogy kell programból kiadni? (Ep64 kompatibilis módon.)

Offline Zozosoft

  • EP addict
  • *
  • Posts: 13519
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows XP Windows XP
  • Browser:
  • Firefox 50.0 Firefox 50.0
    • View Profile
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: BASIC
« Reply #1130 on: 2016.November.28. 13:50:17 »
CLICK hangot hogy kell programból kiadni? (Ep64 kompatibilis módon.)
Vagy csúnyán beleugorva a ROM-ba, vagy ezt lefordítani ASMON-nal BASIC programnak:
Code: ZiLOG Z80 Assembler
  1. ;------------------------------------------------------------------------------
  2. ;       MAKE A KEYCLICK
  3. ;
  4. ;       This routine performs a 'keyclick' at the request of Phil. The envelope
  5. ;       is amplitude-only at around 10KHz, shaped on both channels as below,
  6. ;       lasting for approximately 0.015 secs.
  7. ;
  8. ;       |_|_|__|__|___|____|____|_____|______|______|_______|________|_____
  9. ;
  10.  
  11.  
  12. KEYCLICK:       LD      A,50                    ;SET CLICK
  13.                 LD      C,A
  14.                 OUT     (REG0),A                ;TONE FREQUENCY
  15.                 XOR     A                       ;ZERO A
  16.                 OUT     (REG1),A                ;FOR HIGH PART OF ABOVE
  17. BURST:          LD      B,15                    ;DURATION OF ON-TONE
  18.                 LD      A,MAXVOL                ;AT MAXIMUM VOLUME
  19.                 OUT     (REG8),A                ;ON BOTH
  20.                 OUT     (REG12),A               ;SIDES
  21. ONBURST:        DJNZ    ONBURST                 ;BURST OF ON-TONE
  22.                 LD      A,60                    ;CALCULATE DURATION
  23.                 SUB     C                       ;OF OFF-BURST FROM
  24.                 OR      A                       ;ELAPSED TIME IN
  25.                 RRA                             ;CLICK, SO THAT
  26.                 LD      B,A                     ;ON-BURSTS ARE
  27.                 XOR     A                       ;GRADUALLY STAGGERED
  28.                 OUT     (REG8),A                ;APART...KILL
  29.                 OUT     (REG12),A               ;SOUND ON BOTH SIDES
  30. OFFBURST:       DJNZ    OFFBURST                ;BURST OF OFF-TONE
  31.                 DEC     C                       ;COUNT CYCLE
  32.                 JR      NZ,BURST                ;RECYCLE IF NOT AT END
  33.  
  34.                 RET

Elejére végére kéne DI/EI pluszban.

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2929
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows NT 10.0 Windows NT 10.0
  • Browser:
  • Firefox 50.0 Firefox 50.0
    • View Profile
    • http://www.ep128.hu
Re: BASIC
« Reply #1131 on: 2016.November.28. 14:07:53 »
Five in a Row egeres verzió.
Ep64-en viszont már nem fut. Hogy miért...?

Offline szipucsu

  • EP addict
  • *
  • Posts: 8068
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 50.0 Firefox 50.0
    • View Profile
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: BASIC
« Reply #1132 on: 2016.December.05. 17:48:44 »
Attributum képernyőn hogyan lehet basic-ben egy színpompás játékhoz a pályát tárolni, megrajzolni? A Bomber továbbfejlesztése egyszerű volt, mert véletlenszerűen eldönti a házak színét. De ha mi magunk rajzolunk pl. egy pac man játékban falat, és a fal is legalább 4-5 féle színből áll, akkor hogyan adható meg, hogy melyik karakter milyen színű legyen?
Pl. adott egy fal, ami egyszínű:

++++++++++++++++++

Ugyanennél a falnál hogyan lehet egyszerűen (?) megcsinálni, hogy pl. a 3., 4., 5.  karaktere 2-es színkódú legyen, a 6. 3-as színkód színű? Mert pl. megrajzolható a pálya a PRINT után, vagy változók neveiben, pl. LET PALYA$(1)="++++++++++++++", de ehhez még a színkódokat is meg kell adni. Nyilván megadható bonyolult módon, hogy kirajzolásnál a sok PRINT között sok SET INK-et is megadunk. Nyilván kell valami alapszín, és ahol azt akarjuk, hogy ettől eltérjen a fal, ahhoz LET utasítással megadjuk az értékeket. Van valami egyszerűbb módszer? Vagy ezt mindenhol így csinálják?

Kicsit bonyolultan sikerült megfogalmazni...
SOUND SOURCE 3,STYLE 16,LEFT 16,RIGHT 64,SYNC 2
SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 2
SOUND PITCH 25,SYNC 2
Videos

Offline ergoGnomik

  • EP lover
  • *
  • Posts: 836
  • Country: hu
  • Stray cat from Commodore alley
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Opera 9.80 Opera 9.80
    • View Profile
Re: BASIC
« Reply #1133 on: 2016.December.05. 20:53:30 »
Attributum képernyőn hogyan lehet basic-ben egy színpompás játékhoz a pályát tárolni, megrajzolni? A Bomber továbbfejlesztése egyszerű volt, mert véletlenszerűen eldönti a házak színét. De ha mi magunk rajzolunk pl. egy pac man játékban falat, és a fal is legalább 4-5 féle színből áll, akkor hogyan adható meg, hogy melyik karakter milyen színű legyen?
Pl. adott egy fal, ami egyszínű:

++++++++++++++++++

Ugyanennél a falnál hogyan lehet egyszerűen (?) megcsinálni, hogy pl. a 3., 4., 5.  karaktere 2-es színkódú legyen, a 6. 3-as színkód színű? Mert pl. megrajzolható a pálya a PRINT után, vagy változók neveiben, pl. LET PALYA$(1)="++++++++++++++", de ehhez még a színkódokat is meg kell adni. Nyilván megadható bonyolult módon, hogy kirajzolásnál a sok PRINT között sok SET INK-et is megadunk. Nyilván kell valami alapszín, és ahol azt akarjuk, hogy ettől eltérjen a fal, ahhoz LET utasítással megadjuk az értékeket. Van valami egyszerűbb módszer? Vagy ezt mindenhol így csinálják?

Kicsit bonyolultan sikerült megfogalmazni...
Én ezen a vidéken keresgélnék. Csak sajnos nem ismerem jól az EXOS lelki világát.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 5430
  • Country: hu
  • OS:
  • Linux Linux
  • Browser:
  • Firefox 45.0 Firefox 45.0
    • View Profile
Re: BASIC
« Reply #1134 on: 2016.December.06. 08:46:04 »
Sztem csak újra printeléssel, és előtte a szín megadásával.

Pályát eltárolni meg úgy, hogy vagy minden karakter előtt eltárolod a színkódját, ha kevésbé változatos a pálya, akkor mondjuk soronként tárolsz színkódot, ha nem akarsz helyet pazarolni, akkor meg lehet olyat, hogy mondjuk 128-at adsz hozzá a színkódhoz, és ha 128-nál nagyobb értéket olvastál be, akkor színcsere, ha kisebbet, akkor karakter adat jött (ebben az esetben nem használhatod papírszínhez a 8-15 paletta színeket.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7305
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Chrome 54.0.2840.99 Chrome 54.0.2840.99
    • View Profile
    • Honlapom
Re: BASIC
« Reply #1135 on: 2016.December.06. 14:58:33 »
van olyan pályaépítési mód is ahol adott elemeket adott koordinátára, adott színnel rakunk, tehát nem tömbszerűen van tárolva az adat. csináltam jópár ilyen játékot, meg editort hozzá. (ezt sajnos nem lehet basic data sorokban, vagyis elég körülményes lenne).

pl ilyenek a dizzy játékok vagy a manic miner stb...
vagy az én játékaim közül a dark lord

nem lenne rossz egy ilyen editor EP-re, a gracha-ba tehetek ilyet, csak hát ott pont nincs sok értelme
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline szipucsu

  • EP addict
  • *
  • Posts: 8068
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 50.0 Firefox 50.0
    • View Profile
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: BASIC
« Reply #1136 on: 2016.December.06. 17:42:07 »
nem lenne rossz egy ilyen editor EP-re, a gracha-ba tehetek ilyet, csak hát ott pont nincs sok értelme
Lehet a Gracha-tól függetlenül is akár egy ilyen editor.
SOUND SOURCE 3,STYLE 16,LEFT 16,RIGHT 64,SYNC 2
SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 2
SOUND PITCH 25,SYNC 2
Videos

Offline szipucsu

  • EP addict
  • *
  • Posts: 8068
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 50.0 Firefox 50.0
    • View Profile
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: BASIC
« Reply #1137 on: 2016.December.06. 18:12:43 »
Sztem csak újra printeléssel, és előtte a szín megadásával.
Még az jutott eszembe, hogy bizonyos karakterek bizonyos színeket jelentenének, és akár bizonyos (más) karaktereket is egyben. Tehát pl. lenne egy fal, ami AAAAABBBAAAABBBBCCCCAAAAA lenne, és mindegyik betű ugyanazt a karaktert jelentené, csak más színben. Ehhez a beolvasás/kirajzolás lenne lassú, mert a karaktereket egyenként kéne IF-fel megvizsgálni, milyenek, és egyenként kéne a szín megadása után PRINT-tel kiírni. Nekem hirtelen ez tűnik a leghasználhatóbbnak. Zzzippel talán a kirajzolás sebessége is elfogadható lenne.
De ha meg van rajzolva egy pálya, utána már biztos lehet azt elmentve átalakítani kevésbé emberbarát, de gyorsan kirajzolható formátumúvá.

Gondolkoztam azon is, hogyan lehetne a géppel pályát generáltatni, pl. pac man szerű játékhoz. Labirintust lehet generálni, de az más, ott a fal mellett ki lehet találni. Olyan kéne, ahol sok járat/út van.
SOUND SOURCE 3,STYLE 16,LEFT 16,RIGHT 64,SYNC 2
SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 2
SOUND PITCH 25,SYNC 2
Videos

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7305
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Chrome 54.0.2840.99 Chrome 54.0.2840.99
    • View Profile
    • Honlapom
Re: BASIC
« Reply #1138 on: 2016.December.06. 18:27:26 »
nézd meg pl a miner c. játékomat, ott 2 printtel megoldottam a 4 szín kirajzolását c16 módban
persze tudom te főleg karakteres módban gondolkodsz

lehetne egy általános editort csinálni végül is... lehetne választani milyen módban fusson... megadható lenne szín, karakter... tudna menteni esc szekvenciákba is. végül is nem túl sok meló
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7305
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Chrome 54.0.2840.99 Chrome 54.0.2840.99
    • View Profile
    • Honlapom
Re: BASIC
« Reply #1139 on: 2016.December.06. 21:05:54 »
amúgy mostanában egy olyan játékon gondolkodok ami nem rajzolja ki a pályát az elején hanem csak a játékos körül, és ahogy mozgunk, úgy rajzolódik ki. persze ez csak bizonyos típusú játékok esetén alkalmazható
Vigyázat! Szektás vagyok! :)