Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: BANG! játék Enterprisera (Read 31269 times)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9928
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: BANG! játék Enterprisera
« Reply #45 on: 2012.August.19. 13:39:19 »
És még tán pici helyet is foglalna! Kell a hely a hülye kártyaképeknek! :D
Tudtommal ezek az EXT bõvítõk min. 16KB-ot mindenképpen elfoglalnak, akkor is, ha csak 2 KB maga a program. (A szegmensek vagy micsodák miatt.) Esetleg a fennmaradó 14 KB-ba bele lehetne rakni egy digi hangot vagy kártyaképet, ezzel is jól kihasználva a helyet.
De ha ostobaságot írok, majd kijavítanak az okosabbak. :D
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Kapitany

  • EP user
  • *
  • Posts: 296
  • Country: hu
Re: BANG! játék Enterprisera
« Reply #46 on: 2012.August.19. 13:47:15 »
Magnó / Lemezes progi esetén hogyan lehet betöltõképet tenni a progihoz majd?

Be kell tölteni egy kis progit ami megjeleníti a képet, majd a végén utasítani, hogy töltse be a fõprogramot és futtassa? Vagy teljesen rossz nyomon vagyok?

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9928
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: BANG! játék Enterprisera
« Reply #47 on: 2012.August.19. 13:53:28 »
Be kell tölteni egy kis progit ami megjeleníti a képet, majd a végén utasítani, hogy töltse be a fõprogramot és futtassa? Vagy teljesen rossz nyomon vagyok?
Szerintem így lehet. Gyári basic programok is használnak ilyesmit, pl. a Reversi-Dáma-Awari. Én egyszer rafinált voltam és olyat csináltam, hogy ugyan nem betöltõképet, hanem egy menüt adott a betöltõ, ki kellett választani az opciót és a fõprogramig is megõrizte az adatot, amit a menüben kiválasztottunk, és a fõprogramban felhasználta. Már nem tudom, hogy oldottam meg, de többen írtak javaslatokat rá itt a fórumon.
A betöltõképet milyennek gondolod? Iview-s formátumú képre gondolsz?
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Kapitany

  • EP user
  • *
  • Posts: 296
  • Country: hu
Re: BANG! játék Enterprisera
« Reply #48 on: 2012.August.19. 13:56:10 »
Szerintem így lehet. Gyári basic programok is használnak ilyesmit, pl. a Reversi-Dáma-Awari. Én egyszer rafinált voltam és olyat csináltam, hogy ugyan nem betöltõképet, hanem egy menüt adott a betöltõ, ki kellett választani az opciót és a fõprogramig is megõrizte az adatot, amit a menüben kiválasztottunk, és a fõprogramban felhasználta. Már nem tudom, hogy oldottam meg, de többen írtak javaslatokat rá itt a fórumon.
A betöltõképet milyennek gondolod? Iview-s formátumú képre gondolsz?

Vagy Zozotools-osra, és meg lehet jeleníteni VL-lel. Érdemes nem feltételezni, hogy ezek a bõvítõk rom-ban jelen vannak és inkább ext-ként betölteni a nagyobb kompatibilitás érdekében?

Gondolom mindenképpen basic-bõl kellene megjeleníteni, hogy ki lehessen a végén adni a parancsot, hogy töltse és futtassa a fõ programot.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7116
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: BANG! játék Enterprisera
« Reply #49 on: 2012.August.19. 13:58:10 »
Vagy Zozotools-osra, és meg lehet jeleníteni VL-lel. Érdemes nem feltételezni, hogy ezek a bõvítõk rom-ban jelen vannak és inkább ext-ként betölteni a nagyobb kompatibilitás érdekében?
Igen, a legtöbb gépen ezek a bővítők nem állnak rendelkezésre, a VLOAD is csak a német ROM-mal rendelkező gépeken van, így érdemes minden használt EXTensiont betölteni.

Offline Kapitany

  • EP user
  • *
  • Posts: 296
  • Country: hu
Re: BANG! játék Enterprisera
« Reply #50 on: 2012.August.19. 14:03:01 »
Gondolom mindenképpen basic-bõl kellene megjeleníteni a képet, hogy ki lehessen a végén adni a parancsot, hogy töltse és futtassa a fõ programot.

Nem tudok valamilyen jobb editorról, amivel lehet basicben programozni, mint az alap? Ami támogat REPLACE-t, sorcseréket, blokkok áthelyezését, ilyesmit? Vagy az alap is tudja ezt?

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9928
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: BANG! játék Enterprisera
« Reply #51 on: 2012.August.19. 14:08:20 »
Nem tudok valamilyen jobb editorról, amivel lehet basicben programozni, mint az alap? Ami támogat REPLACE-t, sorcseréket, blokkok áthelyezését, ilyesmit? Vagy az alap is tudja ezt?
Notepad vagy Word :D Ott lehet kedvünkre copy-pastézni. De csak sima szöveges dokumentum (TXT) formában célszerû elmenteni. A basic betölti ilyen formában is, a tokenizálatlan "programot". Basicbõl meg ki lehet menteni ilyen formába a jelenlegi programodat, és utána megnyithatod Notepaddal, Worddel vagy egyéb PC-s szövegszerkesztõvel:

OPEN #1:"file:fájlnév" ACCESS OUTPUT
LIST #1
CLOSE #1

(Feltételezem, hogy file: eszközt használsz az emulátorral, tehát a PC merevlemezére mented és onnan töltöd emuba a cuccokat.)
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: BANG! játék Enterprisera
« Reply #52 on: 2012.August.20. 16:14:14 »
"BASIC kompatibilis" sndplay változat, még lehet, hogy van javítandó hiba :oops: Csak :SNDPLAY FILENÉV (idézőjelek nélkül) paranccsal használható. Az eredeti verziónál kis mértékben lassabb, mert az EXOS vermet használja, ami a video RAM-ban található.

A konvertáló program (epsndconv 1.02) innen tölthető le.
« Last Edit: 2012.November.05. 13:39:38 by MrPrise, Reason: A csatolt file-ok újabb verziója megtalálható egy későbbi hozzászólásban »

Online Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14734
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: BANG! játék Enterprisera
« Reply #53 on: 2012.August.20. 18:46:10 »
Az eredeti verziónál kis mértékben lassabb, mert az EXOS vermet használja, ami a video RAM-ban található.
Esetleg saját magába tenni egy vermet, amire áttér lejátszás alatt?

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: BANG! játék Enterprisera
« Reply #54 on: 2012.August.20. 18:59:57 »
Esetleg saját magába tenni egy vermet, amire áttér lejátszás alatt?

Ilyen megoldásra már gondoltam, és a következő verzióba meg is próbálom beépíteni. Nagy különbséget azonban nem jelent, néhány százalék CPU időt legfeljebb a megszakításkezelő rutinban (minden hangmintánál a PC mentése és a RET).

Offline Kapitany

  • EP user
  • *
  • Posts: 296
  • Country: hu
Re: BANG! játék Enterprisera
« Reply #55 on: 2012.August.20. 20:56:51 »
"BASIC kompatibilis" sndplay változat, még lehet, hogy van javítandó hiba :oops: Csak :SNDPLAY FILENÉV (idézõjelek nélkül) paranccsal használható. Az eredeti verziónál kis mértékben lassabb, mert az EXOS vermet használja, ami a video RAM-ban található.

(Attachment Link)
(Attachment Link)
(Attachment Link)

A konvertáló program (epsndconv 1.02) innen tölthetõ le.

Most a logikai részt írtam, de hamarosan kipróbálom, nagyon jól hangzik, és pici.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9928
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: BANG! játék Enterprisera
« Reply #56 on: 2012.August.25. 11:23:21 »
"BASIC kompatibilis" sndplay változat
Szerintem jó lesz ez!
Nem tudom, Kapitány hogyan akarná felhasználni. Szerintem úgy lenne jó, ha nem jelenne meg lejátszás idejére az a másik képernyõ (töltésjelzõ és szintjelzõ), hanem maradna az a kép, ami basicben éppen akkor volt. (Pl. ha hangeffekteket játszik le a lejátszó, akkor jobb, ha marad az eredeti kép. De lehet, hogy ezt István amúgy is így gondolta a következõ verzióra.)
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Kapitany

  • EP user
  • *
  • Posts: 296
  • Country: hu
Re: BANG! játék Enterprisera
« Reply #57 on: 2012.August.25. 11:36:48 »
Szerintem jó lesz ez!
Nem tudom, Kapitány hogyan akarná felhasználni. Szerintem úgy lenne jó, ha nem jelenne meg lejátszás idejére az a másik képernyõ (töltésjelzõ és szintjelzõ), hanem maradna az a kép, ami basicben éppen akkor volt. (Pl. ha hangeffekteket játszik le a lejátszó, akkor jobb, ha marad az eredeti kép. De lehet, hogy ezt István amúgy is így gondolta a következõ verzióra.)

Nekem mindenképpen ez lenne az elképzelésem, mert marad a kép, és esetleg egy kis sprite is átszalad a képernyõn vagy valami.... Össze lehet hozni szöveges képernyõt valahogy grafikával egyáltalán? :D Vagy lehet nem fog sprite szaladgálni...

Offline Kapitany

  • EP user
  • *
  • Posts: 296
  • Country: hu
Re: BANG! játék Enterprisera
« Reply #58 on: 2012.August.25. 18:53:42 »
Ahogy nõ a program, egyre kisebb STEPpel lehet újraszámoztatni a sorokat, és nagyon kényelmetlen, amikor már csak pár sor van az újraszámozott program sorai között beszúrni egy új függvényt. Mit lehet csinálni, ha a program kezdi elérni a meximális 9999 sort, illetve mondjuk csak akár 999-et, és már csak 10 sornyi szám van a két sor között és kényelmetlen a szerkesztés?

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9928
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: BANG! játék Enterprisera
« Reply #59 on: 2012.August.25. 21:20:49 »
Nekem mindenképpen ez lenne az elképzelésem, mert marad a kép, és esetleg egy kis sprite is átszalad a képernyõn vagy valami.
Szerintem a hanglejátszás eléggé leterheli a gépet, nem hiszem, hogy közben bármit is tud csinálni. Bár ha a szintjelzõ tud "ugrálni", akkor talán valami ahelyett csak beleférne. Vagy ez tévedés? (Végülis a Swap-ban is négyszólamú digi zene közben megy a játék valahogy.) De ehhez gondolom, eléggé át kéne írni a hanglejátszót, vagy nem tudom.

Mit lehet csinálni, ha a program kezdi elérni a meximális 9999 sort, illetve mondjuk csak akár 999-et, és már csak 10 sornyi szám van a két sor között és kényelmetlen a szerkesztés?
Néhány sort (Pl. set character, envelope number) áttenni egy külön basic betöltõbe, ami majd betölti magát a játékot. Rövidíteni lehet még pl. azzal, ha a select, case utasítás helyett on goto... utasítást teszel be. De lehet, hogy a renumber azokat kihagyja. Meg lehet több utasítást is összesûríteni egy sorba, pl. SET utasítások bírják ezt.
De azt hiszem, vannak a renumbernek is paraméterei. Agy ami már kész van, ott lehetnek egyesével számozva, ahol meg sok beszurkálni való van, ott meg tízesével?

Ami eddig kész van a játékból, nem osztod meg?
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos