Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: BANG! játék Enterprisera (Read 31263 times)

Offline Kapitany

  • EP user
  • *
  • Posts: 295
  • Country: hu
Re: BANG! játék Enterprisera
« Reply #150 on: 2014.August.08. 07:30:49 »
Nincsenek véletlenül irdatlan, bevetetlen területek a memóriában parlagon, amire cím szerint lehetne hivatkozni, írni-olvasni változó deklarálás nélkül? Ha oda teszek valamit, az CHAIN után is megmaradna, nem? Azokra bárhol tudok hivatkozni, és oda el is tudom tenni a hívó program éppen futtatott sorszámát....

Offline DrPrery

  • EP user
  • *
  • Posts: 264
  • Country: hu
Re: BANG! játék Enterprisera
« Reply #151 on: 2014.August.08. 08:02:28 »
Quote
Idézetet írta: Z80System

Quote
Milyen vacsorán ?
Spectrumos.
?+?+?+?

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14733
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: BANG! játék Enterprisera
« Reply #152 on: 2014.August.08. 09:07:40 »
Quote from: Kapitany
Nincsenek véletlenül irdatlan, bevetetlen területek a memóriában parlagon, amire cím szerint lehetne hivatkozni, írni-olvasni változó deklarálás nélkül? Ha oda teszek valamit, az CHAIN után is megmaradna, nem? Azokra bárhol tudok hivatkozni, és oda el is tudom tenni a hívó program éppen futtatott sorszámát....
Pár bájtos gépi kóddal foglalhatsz szegmenst, és akkor lesz 16K amit SPOKE/SPEEK utasításokkal elérhetsz.
Program elejére:
Code: [Select]
   120 ALLOCATE 9
  130 CODE GETSEGMENT=HEX$("F7,18,67,69,C9")
  140 CODE FREESEGMENT=HEX$("4D,F7,19,C9")
  150 LET WS=USR(GETSEGMENT,0)

Ezután SPOKE(WS,cím,érték) az írás.
Olvasás: változó=SPEEK(WS,cím)

Kilépés elött kell egy CALL USR(FREESEGMENT,WS), hogy felszabaduljon a lefoglalt szegmens.

Offline Kapitany

  • EP user
  • *
  • Posts: 295
  • Country: hu
Re: BANG! játék Enterprisera
« Reply #153 on: 2014.August.08. 09:16:56 »
Quote from: Zozosoft
Pár bájtos gépi kóddal foglalhatsz szegmenst, és akkor lesz 16K amit SPOKE/SPEEK utasításokkal elérhetsz.
Program elejére:
Code: [Select]
  120 ALLOCATE 9
  130 CODE GETSEGMENT=HEX$("F7,18,67,69,C9")
  140 CODE FREESEGMENT=HEX$("4D,F7,19,C9")
  150 LET WS=USR(GETSEGMENT,0)

Ezután SPOKE(WS,cím,érték) az írás.
Olvasás: változó=SPEEK(WS,cím)

Kilépés elött kell egy CALL USR(FREESEGMENT,WS), hogy felszabaduljon a lefoglalt szegmens.
Na ezzel lehet próbálkozni. Amúgy eredetileg Pascal-ban akartam elkezdeni írni.. ez csak onnan jutott eszembe, hogy most olvasgattam a Pascal topicot. :) Amúgy az itteni pascalban vannak tömbök? el lehet érni a színes kiíratást, meg minden ilyesmit? Lehet nyitni csatornákat, vagy extension-öket hívni? (Csak ha a kártyák megjelenítésére gondolok).

Offline Kapitany

  • EP user
  • *
  • Posts: 295
  • Country: hu
Re: BANG! játék Enterprisera
« Reply #154 on: 2014.August.08. 23:09:41 »
Amúgy ha elkezdeném Pascalban, akkor melyik Pascalt javasolnátok? HiSoft Pascal 1.2-t, vagy Turbo Pascal 3.02A-t? Belenéztem mindkettő leírásába, nekem elsőre nagyon hasonlóknak tűntek. Még a utility cuccok is, az OS meg a GRAF rész a végén, az is. A HiSoftban láttam hang kezelést, a másikban nem, de lehet a Turbo Pascal félében meg más hasznosabb dolgok vannak...

Vélemény? :)

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14733
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: BANG! játék Enterprisera
« Reply #155 on: 2014.August.09. 08:49:49 »
A Turbo Pascal-hoz is megcsinált TPU-ban minden Enterprise dolgot Lacika.

A Hisoft Pascal régebbi, sokkal egyszerűbb, és gyanítom ugyanabba futnál bele, mint a BASIC-nél, hogy teleírod a memóriáját :-)

Offline Kapitany

  • EP user
  • *
  • Posts: 295
  • Country: hu
Re: BANG! játék Enterprisera
« Reply #156 on: 2014.August.09. 10:49:40 »
Quote from: Zozosoft
A Turbo Pascal-hoz is megcsinált TPU-ban minden Enterprise dolgot Lacika.

A Hisoft Pascal régebbi, sokkal egyszerűbb, és gyanítom ugyanabba futnál bele, mint a BASIC-nél, hogy teleírod a memóriáját :-)
Akkor majd lehet Turbo Pascallal próbálkozom. Csak azt sajnálom, hogy így nem lehet majd sima magnós géppel játszani a játékot. :( Ugye a TP csak IS-DOS-alatt futtatható fájlt fordít?

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14733
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: BANG! játék Enterprisera
« Reply #157 on: 2014.August.09. 11:08:16 »
Quote from: Kapitany
Akkor majd lehet Turbo Pascallal próbálkozom. Csak azt sajnálom, hogy így nem lehet majd sima magnós géppel játszani a játékot. :( Ugye a TP csak IS-DOS-alatt futtatható fájlt fordít?
Igen.
Írd gépi kódban, és akkor nincs ilyen gond :-) Ha EXOS-t használsz a grafikára, stb, akkor nem sokkal nehezebb mint a Basic :-)

Offline Kapitany

  • EP user
  • *
  • Posts: 295
  • Country: hu
Re: BANG! játék Enterprisera
« Reply #158 on: 2014.August.09. 11:25:09 »
Quote from: Zozosoft
Igen.
Írd gépi kódban, és akkor nincs ilyen gond :-) Ha EXOS-t használsz a grafikára, stb, akkor nem sokkal nehezebb mint a Basic :-)
Lehet ezt kellene, csak baromira csábítóak az összetett adattípusok és egyéb finomságok. Bevallom, régóta szemezek azzal, hogy gépi kódban írja, egyedül csak azt tántorított el, hogy belenéztem a Hogyan kezdjem el az Assembly-t topicba, és oda betettél egy "egyszerű" kis kódot, hogy ez csak egy kis keret a programocskának, és nekem baromi bonyolult volt, LPT foglalás vagy mi, meg mindenféle nyalánkság egyből ott figyel benne... nincsen valami még csupaszabb keret, csak a tényleg feltétlenül szükséges dolgokkal amik kellenek ha EXOS hívásokkal akarom megoldani a dolgokat?

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14733
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: BANG! játék Enterprisera
« Reply #159 on: 2014.August.09. 16:26:02 »
Quote from: Kapitany
Lehet ezt kellene, csak baromira csábítóak az összetett adattípusok és egyéb finomságok.
Bang-hez milyen összetett adattípus kell?

Quote
nincsen valami még csupaszabb keret, csak a tényleg feltétlenül szükséges dolgokkal amik kellenek ha EXOS hívásokkal akarom megoldani a dolgokat?
Mit használsz? KEYBOARD gondolom alap, videó lapok milyenek?

Offline Kapitany

  • EP user
  • *
  • Posts: 295
  • Country: hu
Re: BANG! játék Enterprisera
« Reply #160 on: 2014.August.09. 18:49:10 »
Quote from: Zozosoft
Bang-hez milyen összetett adattípus kell?
Mit használsz? KEYBOARD gondolom alap, videó lapok milyenek?
Nem kell összetett adattípus, csak tömböket használok. :)

Csak karakteres video képernyőket 4 színnel asszem. Meg editort, mert az egyik lapon folyó szöveg van, hogy azt törje. Meg fájla mentést, beolvasást. VLOAD-ot vagy mit a lemezes verzióban a kártyák képeinek megjelenítéséhez. Ennyi. Meg szöveg, karakter beolvasást.

Közben már a Gazdálkodj okosan megvalósításán is gondolkoztam. Van bejáratott módszer arra, hogy PC-ről képeket beleépítsünk a játékokba? Amire gondolok: a BANGnél is jól tudnám használni, ha lehetne olyasmi csinálni, hogy epimgconv-val átkonvertálom a képeket, eddig tiszta. Utána ezt az adatállományt valahogy be kellene építeni a gépi kódba, hogy a megfelelő helyen az adatot a videolapra másolva megjelenjen a kép. A Gazdálkodj okosannál külön jó lenne, ha attribútum módban a meg nem vásárolt lakásrészek ugye fekete-fehérek, ha meg megvan már, akkor egyszerűen megkapják a megfelelő szín értéket a pixelek attribútumai. Ezt pixel- és attribútum-adat blokkok másolgatásával egy video lap adat tartományára el lehetne érni, nem? Vagy túl naiv vagyok?
« Last Edit: 2014.August.10. 09:24:16 by Kapitany »

Offline Kapitany

  • EP user
  • *
  • Posts: 295
  • Country: hu
Re: BANG! játék Enterprisera
« Reply #161 on: 2014.September.28. 19:19:35 »
Sziasztok!

A #2-es csatorna megnyitásnál az EP közli, hogy nincs elég memória... pedig ugyanezek a csatornák a BASIC verzióban tárva-nyitva voltak. Az lehet a gond, hogy ASMON-ból futtatom, és az nagyon elterpeszkedik? Lehet ez ellen tenni valamit? Vagy nem illik így megnyitni 5-6 csatornát és tárva-nyitva hagyni? Némelyiken van olyan információ, amit szeretnék ha megmaradna, hogy a felhasználó átválthasson én megnézhesse...

Csatolom az ASM fájlt.

Köszi előre is a tanácsokat!

Kapitány

Offline Kapitany

  • EP user
  • *
  • Posts: 295
  • Country: hu
Re: BANG! játék Enterprisera
« Reply #162 on: 2014.September.28. 23:08:10 »
Nos annyival megoldottam a dolgot, hogy emulátorban indítottam egy olyan configot, ahol az ASMON már a ROM-ban van, így induláskor van 3 szabad szegmens, nem csak 1, és minden csatornát meg tudok nyitni.

Nagy fájdalmamra csak akkor tudnék az EP-men fejleszteni, ha lenne egy cartridge-em, amiben benne van az ASMON... :( De nincsen.

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14733
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: BANG! játék Enterprisera
« Reply #163 on: 2014.September.28. 23:12:08 »
Quote from: Kapitany
Nagy fájdalmamra csak akkor tudnék az EP-men fejleszteni, ha lenne egy cartridge-em, amiben benne van az ASMON... :( De nincsen.
Én ezt elég könnyen megoldható problémának látom!

Offline Kapitany

  • EP user
  • *
  • Posts: 295
  • Country: hu
Re: BANG! játék Enterprisera
« Reply #164 on: 2014.October.13. 00:02:15 »
Sziasztok!

Egy igen érdekes problémába futottam bele: a program jelenlegi állapotában az ASMON fordításkor olyan sorokat mond hibásnak, amik nem is szerepelnek a programban, valamint mindig kifagy a gép. Van valakinek ötlete miért lehet?

A fordításhoz szükséges fájlokat csatolom.

Köszönöm a segítséget!