Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: BANG! játék Enterprisera (Read 31262 times)

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14733
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: BANG! játék Enterprisera
« Reply #15 on: 2012.August.17. 09:33:31 »
A "Szipucsu mester" kifejezés enyhén szólva is erõs túlzás volt. :D
Hozzám képest mindenképpen mester, az én zeneprogramozási tudásom kb eddig terjed:
10 PING
20 SOUND
30 GOTO 10
 :ds_icon_cheesygrin:

Offline Kapitany

  • EP user
  • *
  • Posts: 295
  • Country: hu
Re: BANG! játék Enterprisera
« Reply #16 on: 2012.August.17. 10:33:54 »
Ismét köszönöm, nagyon hasznos dolgokat írtok, szerintem az összes említett technológiát kiválóan feltudom használni.

ELérkeztem az elsõ holtpontra azt hiszem, pedig még a legelején tartok... ugyanis ugye a programozó legjobb barátja a google. Ellenben enterprise tekintetében semmilyen kérdésre nem találok információt! Hogyan tanuljon így az ember?!

Nem is tudom honnan lehetne összeszemezgetni ezeket a hasznos megoldásokat, mint hogyan jelenítsünk meg képet program közben, miként érdemes a mostani modern eszközökkel átvinni képet, hangot, azt megjeleníteni, hogy esetleg ne kelljen PLOTokkal kirajzolni...

Milyen jó lenne ha össze lennének szedve ezek az infók valahova...

Bennem még erõsen él a romantika az EP-s progik iránt, mert gyerek voltam amikor játszottam velük... például az is csodával tölt el, hogyan lehet betöltõképet megjeleníteni miközben utána folytatódik a tényleges program betöltése. BASICes progik esetében is lehet ilyet?

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9926
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: BANG! játék Enterprisera
« Reply #17 on: 2012.August.17. 11:07:27 »
Hangot átvinni a legegyszerûbben úgy lehet, hogy egy PC-s WAV-ot 8 bites, 8000 vagy 12050 Hz-esre konvertálsz pl. a Cool Edit programmal, és ezt már le tudja játszani a Wav Sample Player. István lejátszójának szebb a hangja és jobb is, csak basicbõl nem tudom, hogyan lehetne megoldani a használatát...

Az epimgconv programot ismered (itt van róla ismertetõ)? PC-rõl konvertál képeket EP-re. De hogy a BASIC-ben videólapra lehet-e valahogy juttatni vele képet, nem tudom. Esetleg olyan formátumra konvertálni, amit aztán pl. a VLOAD-dal be lehet tölteni videólapra. Érdekes kihívás. :D
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14733
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: BANG! játék Enterprisera
« Reply #18 on: 2012.August.17. 11:14:19 »
Az epimgconv programot ismered (itt van róla ismertetõ)? PC-rõl konvertál képeket EP-re. De hogy a BASIC-ben videólapra lehet-e valahogy juttatni vele képet, nem tudom. Esetleg olyan formátumra konvertálni, amit aztán pl. a VLOAD-dal be lehet tölteni videólapra. Érdekes kihívás. :D
Le kell tiltani a soronként változó palettát, és megfelelõ méretû képben fejlécnélküli formára konvertálni, majd hozzárakni egy VLOAD fejlécet.

Offline Kapitany

  • EP user
  • *
  • Posts: 295
  • Country: hu
Re: BANG! játék Enterprisera
« Reply #19 on: 2012.August.17. 12:12:15 »
Le kell tiltani a soronként változó palettát, és megfelelõ méretû képben fejlécnélküli formára konvertálni, majd hozzárakni egy VLOAD fejlécet.

Ezzel nálam kiverted a biztosítékot most :D:D. Nehéz lenne egy ilyet összerakni, ami az epimgconv által megfelelõ paraméterrel elõállított képet így átalakítja? Tök színvonalas képekkel rendelkezõ játékokat lehetne írni a továbbiakban, illetve megkönnyítené a hátterek bevitelét, meg ilyesmi... gondolom. Vagy nem?

Offline Kapitany

  • EP user
  • *
  • Posts: 295
  • Country: hu
Re: BANG! játék Enterprisera
« Reply #20 on: 2012.August.17. 12:15:39 »
Hangot átvinni a legegyszerûbben úgy lehet, hogy egy PC-s WAV-ot 8 bites, 8000 vagy 12050 Hz-esre konvertálsz pl. a Cool Edit programmal, és ezt már le tudja játszani a Wav Sample Player. István lejátszójának szebb a hangja és jobb is, csak basicbõl nem tudom, hogyan lehetne megoldani a használatát...

Az epimgconv programot ismered (itt van róla ismertetõ)? PC-rõl konvertál képeket EP-re. De hogy a BASIC-ben videólapra lehet-e valahogy juttatni vele képet, nem tudom. Esetleg olyan formátumra konvertálni, amit aztán pl. a VLOAD-dal be lehet tölteni videólapra. Érdekes kihívás. :D

Hol érhetõ el a Wav Sample Player?

Offline Kapitany

  • EP user
  • *
  • Posts: 295
  • Country: hu
Re: BANG! játék Enterprisera
« Reply #21 on: 2012.August.17. 12:22:06 »
Arra gondoltam, ha van EXDOS, akkor van lemezes egység, nem? Ha van exdos, akkor van ramdisk, mehet a ramdiskezés.

Ha nincs EXDOS, akkor magnóról jött a progi. Ergo: Le lehet azt valahogy ellenõrizni basic esetén, hogy van-e EXDOS rom csatlakoztatva? Ha van, akkor tölti a képeket, meg megjeleníti azokat, stb... ha nincs, akkor képek nélkül megy szövegesebben a program.

Mindkét esetben meg színesíteném bizonyos eseményeknél hogy egy-egy kis sprite átszalad a képernyõn, egyszerû wav effektekkel, stb... :D

Attól tartok, az Isten memóriája nem lesz elég... :)

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14733
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: BANG! játék Enterprisera
« Reply #22 on: 2012.August.17. 12:28:39 »
Le lehet azt valahogy ellenõrizni basic esetén, hogy van-e EXDOS rom csatlakoztatva? Ha van, akkor tölti a képeket, meg megjeleníti azokat, stb... ha nincs, akkor képek nélkül megy szövegesebben a program.
Simán megoldható!

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14733
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: BANG! játék Enterprisera
« Reply #23 on: 2012.August.17. 12:39:48 »
Hol érhetõ el a Wav Sample Player?
Minden ilyen kérdésre a válasz ep128.hu  :ds_icon_cheesygrin:

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9926
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: BANG! játék Enterprisera
« Reply #24 on: 2012.August.17. 23:33:22 »
Nagyon lehetetlen lenne István ADPCM (vagy mi a neve) lejátszóját megcsinálni olyanra is, hogy BASIC-bõl is meghívható legyen?
Meg ez a Wav Sample Player is 16 KB-t elfoglal a memóriában, és ebbõl kb. 14 KB-t egy olyan hangminta foglal el, amit soha nem játszik le a lejátszó. A fennmaradó kb. 14 KB-t valami értelmesebbre is fel lehetne használni, amit pl. egy basic program hasznosítani tud.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Kapitany

  • EP user
  • *
  • Posts: 295
  • Country: hu
Re: BANG! játék Enterprisera
« Reply #25 on: 2012.August.18. 13:07:03 »
Annyira jutottam, hogy sikerült szépen lejátszatni a hangot, illetve átkonvertáltam egy kártya képét, de még 4 színnel is 15 KB. Volt olyan formátum, amit a VL be tud tölteni. A kép az egész képernyõt elfoglalja, még nem tudom, hogyan fogok alá írni.

Mivel a képek nagyok, ezért valószínû mindig megjelenítéskor fogom lemezrõl beolvasni, és ugyanarra a csatornára rakom ki, mert 3 kép külön csatornára töltése után a negyediknél közölte, hogy elfogyott a video memória.

Hogyan lehet egy elõzõleg betöltött .ext kiterjesztésû bõvítést kilõni a memóriából? Azt lehet valahogy ellenõriztetni, hogy pl. az exdos jelen van-e?

EMULÁTOR FRONT: Elkezdtem használni az ep128-at. Az a problémám, hogy a: driveként csatolva a virtuális floppy meghajtót nem menti rá a basic programot, pedig nem ad hibaüzenetet. A lemez képfájlját csatolva meg azt mondja írásvédett. (Ez nem a progival mellékelt image, én csináltam egy programmal.)

Kimentettem a progit kazettára, csináltam kazetta fájlt, de amikor betölteném, egyszerûen nem ismeri fel a saját maga által kimentett basic programot! Amelyik fájlokat meg a tape editorral tettem rá kazettára, azokkal semmi gond.

Apróbb nehézségekbe ütköztem, de töretlenül próbálkozom!

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: BANG! játék Enterprisera
« Reply #26 on: 2012.August.18. 15:49:58 »
Annyira jutottam, hogy sikerült szépen lejátszatni a hangot, illetve átkonvertáltam egy kártya képét, de még 4 színnel is 15 KB.

A file méret nem függ a színek számától, ha kevesebb a szín, akkor nagyobb a felbontás.

Quote
Azt lehet valahogy ellenõriztetni, hogy pl. az exdos jelen van-e?

Ezt nem tudom, pontosan hogyan kell BASIC-ben megoldani, de az "EXDOS"&CHR$(253) parancs hibát eredményez, ha nincs EXDOS, egyébként nem történik semmi (legalábbis aminek itt jelentősége lenne).

Quote
A lemez képfájlját csatolva meg azt mondja írásvédett.

Akkor valószínűleg az is, ezt a Windows file kezelőjével lehet kikapcsolni.

Quote
Kimentettem a progit kazettára, csináltam kazetta fájlt, de amikor betölteném, egyszerûen nem ismeri fel a saját maga által kimentett basic programot!

Próbáld az image file-t tapeedit-tel  betölteni és újra elmenteni, az javítja a hibát. Vagy növeld az image file mintavételezési frekvenciáját, az alapértelmezett 24000 Hz kevés az EXOS magnókezelőjének, de nem a tapeedit-nek.

Egyébként a "FileIO" konfigurációk egyikét betöltve a PC-s file rendszeren közvetlenül is elérhetők a file-ok egy erre a célra kijelölt könyvtárban, image file használata nélkül. Ez a megoldás a legegyszerűbb.

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: BANG! játék Enterprisera
« Reply #27 on: 2012.August.18. 15:54:05 »
EMULÁTOR FRONT: Elkezdtem használni az ep128-at. Az a problémám, hogy a: driveként csatolva a virtuális floppy meghajtót nem menti rá a basic programot, pedig nem ad hibaüzenetet.

Ezt az emulátorban nézted, vagy más programmal ? Az utóbbi esetben problémát jelenthet a lemez pufferelése, ha egyszerre több program fér hozzá.

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: BANG! játék Enterprisera
« Reply #28 on: 2012.August.18. 15:55:34 »
Nagyon lehetetlen lenne István ADPCM (vagy mi a neve) lejátszóját megcsinálni olyanra is, hogy BASIC-bõl is meghívható legyen?

Át lehetne írni, hogy ne másolja a kódot a 0. lapra (ami elrontja a BASIC programot), ha valakined van kedve/ideje hozzá :oops:

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: BANG! játék Enterprisera
« Reply #29 on: 2012.August.18. 15:58:38 »
Hogyan lehet egy elõzõleg betöltött .ext kiterjesztésû bõvítést kilõni a memóriából?

A ZozoTools :RL parancsa használható ilyen célra (a bővítő ROM-ok letiltására is), de ha jól emlékszem, a hívása melegindítást eredményez, tehát leáll a BASIC program futása.