Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: BANG! játék Enterprisera (Read 31331 times)

Offline MrPrise

  • Administrator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 2757
  • Country: hu
    • Enterprise Forever
Re: BANG! játék Enterprisera
« Reply #135 on: 2012.November.25. 12:15:30 »
Nem lehetetlen csinálni PC-re egy BASIC forráskód generátort. Tehát PC-n megírod a BASIC program kódját, sorszámok nélkül, címkéket használva (esetleg akár C-ben használatos függvények segítéségvel jobban struktúrálva), aztán amikor úgy gondolod, hogy kész, azt mondod a programnak hogy generáljon EP forrást belőle. Ekkor szépen végigmenne a forráson és automatikusan generálná a sorok számait és készítene egy szöveges file-t amit az emulátorral be tudnál tölteni BASIC-ben.
Így fejleszteni persze macerás lenne. Az igazi az lenne ha PC-n rögtön meg is lehetne nézni (futattni) a programot. Ehhez viszont csinálni kellene egy igazi BASIC értelmezőt PC-re amiről már volt szó ha jól emlékszem. Ezen gondolkodva jutott az eszembe, hogy innen már csak egy lépés a szerintem legkényelmesebb megoldás: kellene az emulátorhoz egy olyan kiegészítő ami lehetővé tenné külső programok számára, hogy közvetlenül elérjék az emulált EP memóriáját, tehát a PC-s BASIC szerkesztő az átmeneti szöveges file helyett rögtön az emulált EP BASIC területére tudná pakolni a generált BASIC programot. Sőt, ha ez a kiegészítő még azt is lehetővé tenné hogy a külső program tudjon billentyűzetleütést is küldeni, akkor el is tudná indítani az ember a PC-s szerkesztőből az áttöltött programot.
Ui. Egy ilyen kiegészítő persze az assembly-ben történő fejlesztést is tudná segíteni.

Offline Kapitany

  • EP user
  • *
  • Posts: 313
  • Country: hu
Re: BANG! játék Enterprisera
« Reply #136 on: 2012.November.25. 12:22:08 »
Én már a legelső feat-tel is megelégednék, és ez nem elérhetetlen. A sorszámozgatásnál hatékonyabban lehet fejleszteni, ha mindig csak a PC-n editál az ember, és egyből az emuban tölt és futtat. HA valami nem jó, megint PC-n javít, betölt, futtat.

Nekem speciel címkékre nincs szükségem, mert strukturált programot írok, egyáltalán nem használok GOTO-t, GOSUB-ot.
« Last Edit: 2013.February.21. 11:54:21 by szipucsu, Reason: Hosszú idézet az előző hozzászólásból felesleges, törölve. »

Offline Kapitany

  • EP user
  • *
  • Posts: 313
  • Country: hu
Re: BANG! játék Enterprisera
« Reply #137 on: 2013.February.21. 10:37:58 »
Eddig nem mertem hozzáfogni hús-vér EP-n a BANG írásának, mert nem tartottam stabil tárolónak a kazettát, ám most, hogy Zozó mester meggyógyította az EXDOSomat, gondoltam igazi gépen folytatom a progi készítését.

Meglepetéssel kellett tapasztalnom, hogy ugyanaz a kód, ami eddig ment emulátoron, egyszer csak közli, hogy *** Insufficient memory!
Majd ezen el kell lamentálnom még, mi lehet a bökkenő. Ha emun nem zárom be a betöltőkép videolapját, nem okozott eddig memóriagondot, ám itt lehet érdemes lenne figyelni az ilyesmikre.

Kicsit még mindig félve fogok neki az EP-n fejlesztésnek, az EXDOS csatlakozása kicsit instabil, és ha éppen működés közben száll el, akkor a progi mentésekor lefagy a gép. :(

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14739
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: BANG! játék Enterprisera
« Reply #138 on: 2013.February.21. 10:42:37 »
Quote from: Kapitany
Meglepetéssel kellett tapasztalnom, hogy ugyanaz a kód, ami eddig ment emulátoron, egyszer csak közli, hogy *** Insufficient memory!
Majd ezen el kell lamentálnom még, mi lehet a bökkenő. Ha emun nem zárom be a betöltőkép videolapját, nem okozott eddig memóriagondot, ám itt lehet érdemes lenne figyelni az ilyesmikre.

Kicsit még mindig félve fogok neki az EP-n fejlesztésnek, az EXDOS csatlakozása kicsit instabil, és ha éppen működés közben száll el, akkor a progi mentésekor lefagy a gép. :(
Az EXDOS is helyet foglal a rendszerszegmensben (Kb 2K-t), ennyivel kevesebb lesz a videómemória is.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: BANG! játék Enterprisera
« Reply #139 on: 2013.February.21. 10:56:20 »
nem értem miért jó hogy nem emulátoron csinálod...
most olvashattuk hogy még az ep fejlesztéséhez is pc-t használtak...
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9953
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: BANG! játék Enterprisera
« Reply #140 on: 2013.February.21. 11:58:41 »
Szerintem is érdemesebb emulátoron írni programot, sok előnye van, pl. lehet gyorsítani. No, persze igazi EP-n sem árt időnként ellenőrizni a művet. De az igazi EP-n fejlesztésnek is megvan a hangulata.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline PiotrSoft

  • EP fan
  • *
  • Posts: 230
  • Country: hu
  • Fõhajtást a hõsöknek, könnycseppet az áldozatoknak
    • nem teljesen rollam szól de mégis rollam szól, ha megnézed megérted
Re: BANG! játék Enterprisera
« Reply #141 on: 2013.February.21. 18:39:25 »
Quote
Nem lehetetlen csinálni PC-re egy BASIC forráskód generátort. Tehát PC-n megírod a BASIC program kódját, sorszámok nélkül, címkéket használva (esetleg akár C-ben használatos függvények segítéségvel jobban struktúrálva), aztán amikor úgy gondolod, hogy kész, azt mondod a programnak hogy generáljon EP forrást belőle. Ekkor szépen végigmenne a forráson és automatikusan generálná a sorok számait és készítene egy szöveges file-t amit az emulátorral be tudnál tölteni BASIC-ben.
Így fejleszteni persze macerás lenne. Az igazi az lenne ha PC-n rögtön meg is lehetne nézni (futattni) a programot. Ehhez viszont csinálni kellene egy igazi BASIC értelmezőt PC-re amiről már volt szó ha jól emlékszem. Ezen gondolkodva jutott az eszembe, hogy innen már csak egy lépés a szerintem legkényelmesebb megoldás: kellene az emulátorhoz egy olyan kiegészítő ami lehetővé tenné külső programok számára, hogy közvetlenül elérjék az emulált EP memóriáját, tehát a PC-s BASIC szerkesztő az átmeneti szöveges file helyett rögtön az emulált EP BASIC területére tudná pakolni a generált BASIC programot. Sőt, ha ez a kiegészítő még azt is lehetővé tenné hogy a külső program tudjon billentyűzetleütést is küldeni, akkor el is tudná indítani az ember a PC-s szerkesztőből az áttöltött programot.
Ui. Egy ilyen kiegészítő persze az assembly-ben történő fejlesztést is tudná segíteni.
Szép álom!
Medgyesegyháza s Mezõkovácsháza után, Budapestre vetett a sors.Itt tanultam, dolgoztam mígnem megházasodtam s Budakalászra költöztem.Voltam programozó, jármû-villamossági szerelõ,jelenleg látványtechnikus és tûzoltó, de ami a legfontosabb 3 gyermek apja!

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: BANG! játék Enterprisera
« Reply #142 on: 2013.February.21. 21:35:55 »
Quote from: MrPrise
Nem lehetetlen csinálni PC-re egy BASIC forráskód generátort. Tehát PC-n megírod a BASIC program kódját, sorszámok nélkül, címkéket használva (esetleg akár C-ben használatos függvények segítéségvel jobban struktúrálva), aztán amikor úgy gondolod, hogy kész, azt mondod a programnak hogy generáljon EP forrást belőle. Ekkor szépen végigmenne a forráson és automatikusan generálná a sorok számait és készítene egy szöveges file-t amit az emulátorral be tudnál tölteni BASIC-ben.
Így fejleszteni persze macerás lenne. Az igazi az lenne ha PC-n rögtön meg is lehetne nézni (futattni) a programot. Ehhez viszont csinálni kellene egy igazi BASIC értelmezőt PC-re amiről már volt szó ha jól emlékszem. Ezen gondolkodva jutott az eszembe, hogy innen már csak egy lépés a szerintem legkényelmesebb megoldás: kellene az emulátorhoz egy olyan kiegészítő ami lehetővé tenné külső programok számára, hogy közvetlenül elérjék az emulált EP memóriáját, tehát a PC-s BASIC szerkesztő az átmeneti szöveges file helyett rögtön az emulált EP BASIC területére tudná pakolni a generált BASIC programot. Sőt, ha ez a kiegészítő még azt is lehetővé tenné hogy a külső program tudjon billentyűzetleütést is küldeni, akkor el is tudná indítani az ember a PC-s szerkesztőből az áttöltött programot.
Ui. Egy ilyen kiegészítő persze az assembly-ben történő fejlesztést is tudná segíteni.

ep128emu-ba kene olyan (ha meg nincs hehe) hogy pl egy tcp porton figyel monitor request-ekre, ha oda connectal vmi akkor kvazi memoria olvasas/iras, ilyesmiket lehet csinalni. Ezzel megoldhato lenne, en vice eseten csinaltam hasonlot c64 emulatorral, ott is erdendoen ezt monitor amugy, csak eppen en python-bol irt programmal rakonnektaltam es billencsrol kiadott parancsok helyett programbol generaltam neki. Igy pl tudtam illeszteni sprite minta keresot stb az emulatorhoz, anelkul, hogy a forrasaba kozvetlenul bele kellett volna turnom.

Jah, amugy ennel hatekonyabb mod is van elvileg pl shared memory hasznalata :) Monduk en posix shared memory mitshm vay hasonloban gondolkodnek mert ugye windows nem erdekel, unixokon meg szokott ilyesmi lenni :)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: BANG! játék Enterprisera
« Reply #143 on: 2013.February.24. 11:59:10 »
A debugger Lua script funkciójának talán hasznát lehetne venni, de ez nem támogat hálózatot és shared memory-t, csak egyszerű file műveleteket.

Offline Kapitany

  • EP user
  • *
  • Posts: 313
  • Country: hu
Re: BANG! játék Enterprisera
« Reply #144 on: 2014.August.07. 19:51:25 »
Sziasztok!

A tegnapi vacsorán beszélgettem Zozoval, miként tudnám folytatni a BANG játékot. A probléma ugyanis az, hogy már annyi programsor van a programban, hogy nem lehet normálisan belefejleszteni, mert 2 új sor után újra kell számoztatni a programot, ráadásul úgy, hogy az érdekes rész előtt és után sűrűre, az aktuális szakaszt meg ritkára, és így is szenvedés az egész.

Zozo mondta azt az ötletet, hogy CHAIN-elni lehetne a basic programokat. Az alap problémáim:

[ol]
  • Majdnem az összes szubrutin használja a globális tömböket. (Játékosok életereje, kártyáik, húzó pakli, dobó pakli, stb...). Ezek másik basic programból nem érhetőek el. Nem is tudom, lehet egyáltalán vaskos tömböket is átadni paraméterben egyik programból a másikba? Azért lehet fájna 3 db 120 elemű string tömböt átpasszolni.... nade sebaj, a kisebb rutinokat át lehetne tenni másik programba.... DE
  • Sajnos a CHAIN-elés után olyan nincsen, hogy az előző program fut onnan ahol a chain volt, mert nem szubrutin.... de ezen felül lehetne emelkedni, mert ki kell tolni a basic-kel. Az az ötletem, hogy a átadnám, hogy hányadik programsornál volt a futás, és így amikor lefutott a CHAIN-elt program, akkor vissza CHAIN-el az előzőbe, visszaadva hányadik sorba kell GOTO-zni.... szép lenne, de sajnos a változók elvesztek, és így az összes vaskos pakli és játék állapot is elveszett....
[/ol]
Szóval itt megfeneklett a dolog. Valakinek valami ötlete esetleg? A legvégső megoldás a gépi kódú átírás, de nem hiszem el, hogy nem lehet egy ilyen vaskos játékot megírni basicben!

Kapitány

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9953
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: BANG! játék Enterprisera
« Reply #145 on: 2014.August.07. 19:59:35 »
Információ tárolására például fel lehet használni rendszerváltozókat, amik úgysem kellenek semmire. Pl., mielőtt az egyik program átadja a futást a másiknak, átállítani a SET KEY DELAY, SET KEY RATE értékeket olyan értékre, mint amilyen értékekre szüksége lesz a másik programnak. Majd, miután átadta a vezérlést egyik program a másiknak, kiolvasni az értéket, amit, ha jól tudom, az OUT utasítással lehet. (Utána természetesen nem szabad elfelejteni visszaállítani az eredeti KEY és RATE értékeket!)
Másik megoldás, hogy nem használt karaktereket átdefiniálsz. Pl. a 127-es kódú karakter soha nem szokott kelleni senkinek. A SET CHARACTER 127,A,B,C,D,E... utasítással "letárolod" az A,B,C,D... változóid értékét itt, átadod a vezérlést a másik programnak, majd ott egy SPEEK utasítással kiolvasod, mit írtál a SET CHARACTER 127 után. Jobb esetben az ALT-tal elérhető karaktereket sem használod, azokat is felhasználhatod ilyen célra.

Másik megoldás, hogy kizárólag lemezzel működőre csinálod meg a programot. A lemezre írhat a program menet közben, egy pl. PRGDAT nevű fájlba kiírod a számodra fontos adatokat, utána CHAIN, majd a másik program a lemezről beolvassa ezeket az adatokat.
« Last Edit: 2014.August.07. 20:05:18 by szipucsu »
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: BANG! játék Enterprisera
« Reply #146 on: 2014.August.07. 20:14:36 »
szipucsu, okos trükkök :)

amúgy milyen game ez? egy .ep128-at nem tud valaki felrakni? mekkora egy game ez hogy nem elég neki 1 basic lap? :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline Kapitany

  • EP user
  • *
  • Posts: 313
  • Country: hu
Re: BANG! játék Enterprisera
« Reply #147 on: 2014.August.07. 20:34:54 »
Ez egy spaghetti western kártyajáték adaptációja, itt egy rövid leírás.
« Last Edit: 2014.August.07. 22:12:05 by szipucsu, Reason: rákattintható lett a link »

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: BANG! játék Enterprisera
« Reply #148 on: 2014.August.08. 00:16:01 »
Quote
A tegnapi vacsorán beszélgettem Zozoval, miként ...
Milyen vacsorán ? :)
Z80 System

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14739
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: BANG! játék Enterprisera
« Reply #149 on: 2014.August.08. 07:25:20 »
Quote from: Z80System
Milyen vacsorán ? :)
Spectrumos.