Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: BANG! játék Enterprisera (Read 31259 times)

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3198
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: BANG! játék Enterprisera
« Reply #105 on: 2012.September.17. 11:36:09 »
Érdekes, hogy a SET EDITOR VIDEO N-nél nincs csatorna jel.

Nem lenne értelme, mert a következõ megnyitandó videólaphoz rendeli hozzá az itt beállított (editor) csatornaszámot. Ugyanúgy, ahogy pl. a SET VIDEO X-nél, vagy a SET VIDEO MODE-nál sincs csatornaszám.

Offline Kapitany

  • EP user
  • *
  • Posts: 295
  • Country: hu
Re: BANG! játék Enterprisera
« Reply #106 on: 2012.September.17. 11:41:19 »
Nem lenne értelme, mert a következõ megnyitandó videólaphoz rendeli hozzá az itt beállított (editor) csatornaszámot. Ugyanúgy, ahogy pl. a SET VIDEO X-nél, vagy a SET VIDEO MODE-nál sincs csatornaszám.

Én elõbb nyitottam meg a video lapot mint az editort, és úgy mûködik. Szerintem ez a SET EDITOR VIDEO N az editorra vonatkozik. Megadod az ez után megnyitandó EDITOR csatornának, hogy melyik video lapra írjon. Gondolom...

Offline Kapitany

  • EP user
  • *
  • Posts: 295
  • Country: hu
Re: BANG! játék Enterprisera
« Reply #107 on: 2012.September.26. 13:36:15 »
Nem tudjátok véletlenül, milyen függvénnyel tudom megkapni egy karakter ASCII értékét?

Offline Kapitany

  • EP user
  • *
  • Posts: 295
  • Country: hu
Re: BANG! játék Enterprisera
« Reply #108 on: 2012.September.26. 13:43:23 »
Nem tudjátok véletlenül, milyen függvénnyel tudom megkapni egy karakter ASCII értékét?

Köszönöm, rábukkantam az ORD(a$) függvényre. :)

Offline Kapitany

  • EP user
  • *
  • Posts: 295
  • Country: hu
Re: BANG! játék Enterprisera
« Reply #109 on: 2012.October.15. 17:02:48 »
Sziasztok!

Egy nagyon érdekes hibával találkoztam. Az ep128 emulátoron készítem a programomat, és van egy drop nevű függvényem.

A LIST DROP néha azt írja ki, hogy Hibás sorszám-tartomány, néha viszont rendesen listázza az eljárást.

A program szerintem hasonló okból a CALL DROP-ra azt mondja, hogy Nem értem. 100%-ig biztos vagyok benne, hogy helyesen hívom, és ez a listázós dolog a leggyanúsabb az egészben. Mi lehet a baj?

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3198
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: BANG! játék Enterprisera
« Reply #110 on: 2012.October.16. 07:26:27 »
Igazából így látatlanban nehéz bármit is mondani, látni kellene.

Offline Kapitany

  • EP user
  • *
  • Posts: 295
  • Country: hu
Re: BANG! játék Enterprisera
« Reply #111 on: 2012.October.16. 10:09:38 »
Készítettem videót a dologról, nem tudom ez így elegendő-e: Video a listázásról

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14733
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: BANG! játék Enterprisera
« Reply #112 on: 2012.October.16. 10:53:23 »
Ilyet még nem láttam! :shock:

Véletlenül nem használsz DROP nevű változót is?

Program betöltése után is csinálja, vagy csak akkor ha futott már a program?

Offline Kapitany

  • EP user
  • *
  • Posts: 295
  • Country: hu
Re: BANG! játék Enterprisera
« Reply #113 on: 2012.October.16. 10:56:43 »
Ha jól vettem észre, program futása után jelentkezik. Van számos változóm, de DROP nevű nincsen. Szívesen kézre adnám a programot, de félek a bírálatoktól, illetve még eléggé kusza, de ha ez segít, akkor belinkelem.

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14733
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: BANG! játék Enterprisera
« Reply #114 on: 2012.October.16. 11:30:20 »
Quote
Szívesen kézre adnám a programot, de félek a bírálatoktól, illetve még eléggé kusza, de ha ez segít, akkor belinkelem.
Szerintem ettől egyáltalán nem kell félni!

Offline Kapitany

  • EP user
  • *
  • Posts: 295
  • Country: hu
Re: BANG! játék Enterprisera
« Reply #115 on: 2012.October.16. 11:58:51 »
Itt a progi. Egyelőre a BANG és a MISSED kártya van implementálva benne, de eléggé teszteletlenül a hiba miatt.

A hibát a DROP függvény okozza, ami a PLAY_CARD függvény alján van hívva. Érdemes magnós konfiggal próbálni, mert akkor nem keresi a hang fájlokat, vagy a menüben kikapcsolni a hangot.

A hiba előidézése:

1. Indítsunk új játékot
2. Írjuk be a nevünket, majd ENTER
3. Válasszuk az 1-es pontot, új játék
4. Ha megkeverte a kártyát és kiírta az újságba a szöveget, nyomjunk egy billentyűt (debug miatt nem időre vár)
5. Válasszuk a kártya kijátszása 4-es menüpontot.
6. Ha van "bang" kártyánk, akkor válaszzuk azt, ellenkező esetben indítsuk újra a progit amíg kapunk ilyen kártyát (elég gyakori)
7. Válasszunk célpontot a bang-nek (1 vagy 4 a range 1 miatt)

A hiba előállt, SHIFT+F5 után tekinthető a hibaüzenet.

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14733
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: BANG! játék Enterprisera
« Reply #116 on: 2012.October.16. 12:23:50 »
Quote
Van számos változóm, de DROP nevű nincsen.
Vagy mégis :ds_icon_cheesygrin:
 5282   NUMERIC DROP
 5283   LET DROP=1

Úgy lett meg, hogy a hiba leállásnál, beírtam, hogy PRINT DROP, erre kiírta, hogy 1.
Itt már tudni lehetett, hogy van ilyen változó, csak meg kellett keresni.

Amikor a nem létező rutint akartad listázni, akkor az a hiba törölte a változókat, utána ezért működött a LIST DROP
« Last Edit: 2012.October.16. 14:01:59 by Zozosoft »

Offline Kapitany

  • EP user
  • *
  • Posts: 295
  • Country: hu
Re: BANG! játék Enterprisera
« Reply #117 on: 2012.October.16. 15:18:19 »
Nahát, köszönöm. Már tudom is mit csinál. :) Nem gagyi a progi menürendszere? Nincs ennél könnyebb és jobb megoldás?

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14733
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: BANG! játék Enterprisera
« Reply #118 on: 2012.October.17. 10:09:33 »
Erről a Bang nevű társasjátékról hol lehetne olvasni?
Én nem ismerem, szeretném érteni, miről is szól a programod!

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9926
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: BANG! játék Enterprisera
« Reply #119 on: 2012.October.17. 11:37:53 »
Rosszindulatú lévén, rögtön találtam egy hibát.:oops: Ha a játék elején a névhez egy szem "-t írunk, hibaüzenettel leáll. Ezért én már nem használok INPUT utasítást, hanem helyette INKEY$-jel hókuszpókuszolok, és úgy látom, Lacika is ezt a módszert dobja be újabban programjaiban.
Még szerintem annyit lehetne változtatni az eddigieken, hogy a menü ne karakteres, hanem attribútum lapon jelenjen meg, így a kurzor sem éktelenkedik ott, és eleve több színt is lehet használni, így pl. szép színátmenetekkel is fel lehet dobni a menüt, már persze ha úgy gondolod, hogy érdemes még ebből is ügyet csinálni.

Szerintem jó a menürendszer, csak a számok után talán nem kéne pont. A 8-as gomb megnyomásakor felesleges az egész menüt újra kiírni, elég lenne csak az OFF vagy ON feliratot átírni PRINT AT utasítással.
Meg szerintem az is elegánsabb, ha ki van kapcsolva a KEY CLICK, és a gombok lenyomásakor valami egyszerű SOUND utasítás szól.

A gyorsabb indulás érdekében én használnám az OUT 191,12 és a POKE 56,valamennyi utasítást, amit persze az INPUT előtt visszaállítanék eredeti értékére. De erre már mondta talán Laci, hogy ez nem annyira jó, szóval nem muszáj.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos